Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

PH controller

Vizitator cucux

Postări Recomandate

Buna ziua,sunt incepator in ale microcontroller-elor. Am acasa 2 16F84. Am citit tutorialele pentru microcontroller, am facut aplicatiile cu led-uri + push button.Am scris si mesaje pe un LCD. Acum as dori sa fac un ph controller.Sonda de ph imi da tensiune de ordinul milivoltilor si se incrementeaza sau decrementeaza in functie de variatia ph-ului.La PH 7 sonda imi da 0 mv.6 -> +60mv5 -> +120mv.....8 -> -60mvProblema este sa citesc aceasta tensiune, sa o amplific si sa o convertesc in digital dupa care sa o analizez cu PIC-ul.Daca ph-ul este in limitele pe care le-am stabilit, PIC-ul actioneaza o electrovalva on/off.La partea hardware(electronica) stau un pic cam prost.Cu ce pot sa amplific semnalul pentru a-l putea citii cu microcontroller-ul?Cu ce pot sa il convertesc din analog in digital? Mentionez ca nu as vrea sa mai investesc in alt microcontroller care are ADC pentru moment, plus ca, convertirea pe care o sa o fac o sa ma ajute pentru studiul personal.Cu stima,Catalin

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 4
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• Liviu M

2

Zile populare

Top autori în acest subiect

Un PIC cu convertor analog/digital. In felul asta scapi de complicatiile legate de transferul datelor convertite intre un ADC extern si PIC-ul tau.Daca nu te intereseaza decat pH-ul, la linkul pe care ti l-am dat gasesti (in topicul cu Computerul RO) un controller de pH analogic. Probabil ca daca iei legatura cu Liviu (cel care l-a proiectat), poti afla mai multe date.

Link spre comentariu
Vizitator cucux

Stiu link-ul.Sunt si eu membru pe acvarist.Am citit toate paginile legate despre subiect,si m-am hotarat sa imi cinstruiesc si eu un controller.Mda se pare ca nu scap de alt microcontroller.Ce bine ar fi fost sa le pot folosi pe cele pe care le am.Noroc ca nu am dat banii pe ele.

Link spre comentariu