Vizitator viobio Postat Februarie 15, 2010 Partajează Postat Februarie 15, 2010 E o mica neintelegere la mijloc. Eu m-am referit la tensiunea pe rezistentele din catode.In cazul unei duble triode, te cred ca aplicand aceeasi tensiune negativa pe grile si avand aceleasi rezistente in catode curentul anodic difera. Dar Ia = Ik la triode, deci si curentul de catod difera. Implicit tensiunea pe rezistentele din catode nu mai este aceeasi.Eu ma refeream la pentode, in situatia cand tensiunea pe rez din catod este aceeasi si curentii anodici totusi difera si datorita raportului putin diferit dintre Ia si Ig2, de la un exemplar la altul.da ai dreptate influenteaza si g2masuratoarea se face la fel ca la triode ,avind aceiasi tensiune pe g2,sigur Ig2 are o influenta Link spre comentariu
pusttiu Postat Februarie 17, 2010 Partajează Postat Februarie 17, 2010 daca schemele sunt cu amplificare fixa ce rost mai are ca cele doua triode sa fie egale? in toate montajele facute de mine si/sau reparate am gasit ca trioda este ,,polarizata'' in asa fel in cit amplificarea este fixa, mult mai mica decit o area ea nativ.... ce rost ar avea sa pun 2 triode identice daca amplificarea este mult mai mica decit cea mai slaba ?? daca fac un repetor catodic sau altceva cu ce ma ajuta ca o trioda are miu 50 si una 80 ? sau cu ce ma deranjeaza...? este deranjant la un final SE de ex. unde o lampa are curent anodic de 200ma si alta are de 80ma..... acolo da. dar astea sunt cazuri extreme si se obersa si la auditie. nu ma deranjeaza nici cind la un pp pun o pentoda (sau tetroda) 80%uzura cu una noua..oricum eu nu am sesizat nici o diferenta. am pus si am testat in pp el34 cu 6l6gc si tot la fel nu era nici o problema, dar asta depinde de specficatia schemei utilizate, de componetele folosite in cazul in care ampul este stereo...etc etc... ps : nu am priceput de ce zice lumea catode si nu zice catozi.... eu am invatat : anod, catod, grila , etccetcc... cum zicea si vio degeaba pui lampi de 100euro/buc daca rezistentele sau c-urile sunt de caca, in toate schemele vechi nu am vazut puse rezistente in catozi finalelor....ci direct la masa....dar in ziua de azi omul de lene mai gaseste un artificiu ca sa isi poate face mai tarziu un defect Link spre comentariu
feri.visky Postat Februarie 17, 2010 Partajează Postat Februarie 17, 2010 Diferenta in caracteristica celor doua tuburi induce distorsiuni in toata plaja semnalului... Nu te gandi numai la punctul static de functionare... Dreapta de sarcina strabate ambele caracteristici dintre care una este in "oglinda"... iti dai seama ce vei obtine cu ele diferite!!! Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Februarie 17, 2010 Partajează Postat Februarie 17, 2010 daca schemele sunt cu amplificare fixa ce rost mai are ca cele doua triode sa fie egale? in toate montajele facute de mine si/sau reparate am gasit ca trioda este ,,polarizata'' in asa fel in cit amplificarea este fixa, mult mai mica decit o area ea nativ.... ce rost ar avea sa pun 2 triode identice daca amplificarea este mult mai mica decit cea mai slaba ?? daca fac un repetor catodic sau altceva cu ce ma ajuta ca o trioda are miu 50 si una 80 ? sau cu ce ma deranjeaza...? este deranjant la un final SE de ex. unde o lampa are curent anodic de 200ma si alta are de 80ma..... acolo da. dar astea sunt cazuri extreme si se obersa si la auditie. nu ma deranjeaza nici cind la un pp pun o pentoda (sau tetroda) 80%uzura cu una noua..oricum eu nu am sesizat nici o diferenta. am pus si am testat in pp el34 cu 6l6gc si tot la fel nu era nici o problema, dar asta depinde de specficatia schemei utilizate, de componetele folosite in cazul in care ampul este stereo...etc etc... ps : nu am priceput de ce zice lumea catode si nu zice catozi.... eu am invatat : anod, catod, grila , etccetcc... cum zicea si vio degeaba pui lampi de 100euro/buc daca rezistentele sau c-urile sunt de caca, in toate schemele vechi nu am vazut puse rezistente in catozi finalelor....ci direct la masa....dar in ziua de azi omul de lene mai gaseste un artificiu ca sa isi poate face mai tarziu un defect Cred ca inainte de a invata genurile substantivelor pentru a corecta pe altii, trebuia sa inveti sa scrii cuvintele corect. Poate ne explici ce inseamna "area" , "se obersa" sau "etccetcc" Pentru informarea ta, am vazut in literatura tehnica substantivul "anod" sau "catod" scris atat la masculin cat si la neutru. Daca gresesc ei am gresit si eu.Tot pentru informarea ta, iata un exemplu edificator in care triodele din tubul 6SN7 trebuie sa aiba acelasi factor de amplificare. De ce oare?http://www.bonavolta.ch/hobby/en/audio/kt88_6.htm Link spre comentariu
pusttiu Postat Februarie 17, 2010 Partajează Postat Februarie 17, 2010 se pare ca pina la urma , tot greselile mele gramaticale au fost mai importante decit de am zis . nu am facut nici o referire ca ai scris gresit...ci doar eram curios de ce ai scris asa. legat de link-ul pus, e doar o schema din anul 1957, ultraliniara dupa o scurta vizualizare, desenata mai ciudat si nu am inteles de ce spui ca trebuie sa fie triodele egale? (ma refer la miu , stiu si eu ca ideal este ca lampile sa aiba toti parametrii egali, dar nu e obligatoriu in cele mai multe cazuri) cind scriu repede manac litere, nu am chef sa stau sa corectez. ,.,,cine stie pricepe. Link spre comentariu
pusttiu Postat Februarie 17, 2010 Partajează Postat Februarie 17, 2010 http://www.cyberteam.ro/scheme%20electr ... t%204.html imi pare rau ca nu am cum sa pun cartea ,,mea,, de lampi....pe care o car cu mine peste tot cind merg pe teren si am timp sa mai citesc. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Februarie 17, 2010 Partajează Postat Februarie 17, 2010 se pare ca pina la urma , tot greselile mele gramaticale au fost mai importante decit de am zis . nu am facut nici o referire ca ai scris gresit...ci doar eram curios de ce ai scris asa. legat de link-ul pus, e doar o schema din anul 1957, ultraliniara dupa o scurta vizualizare, desenata mai ciudat si nu am inteles de ce spui ca trebuie sa fie triodele egale? (ma refer la miu , stiu si eu ca ideal este ca lampile sa aiba toti parametrii egali, dar nu e obligatoriu in cele mai multe cazuri) cind scriu repede manac litere, nu am chef sa stau sa corectez. ,.,,cine stie pricepe.Referitor la schema, e adevarat ca e din '57 si are pacatele ei ( de ex. condensatori de valoare prea mica pentru cuplajul intre etaje raportat la valoarea rezistentelor de grila, deci bass-ul este redat prost) dar nu asta era ideea, ci necesitatea imperecherii tuburilor.Se observa ca defazorul cu 6J5 nu ataca direct finalul ci prin cate un amplificator cu cele 2 triode 6SN7, cate una pe fiecare ramura.Sa presupunem (ipotetic) ca pe ramura de sus, etajul cu trioda ar avea un factor de amplificare (ca etaj, nu miu) de 25 iar pentoda finala 20. Iar pe ramura de jos, etajul cu trioda 27 iar pentoda finala 22.Cand vorbesc de amplificarea in tensiune a finalei ma refer la tensiunea audio pe primarul trafului, nu pe secundar! Nu am stat sa calculez amplificarile cu valorile din schema, valorile sunt din burta doar pentru a explica fenomenul in sine. Te las sa inmultesti singur ca sa iti faci o idee despre diferentele de amplificare per total, ale celor doua ramuri si cum ar arata semnalul la iesire Schema e prevazuta cu potentiometre tocmai pentru a simetriza punctele de functionare ale triodelor si pentodelor, dar citeste si ce a spus dl feri.visky, nu e vorba doar de punctul de functionare ci si de caracteristici diferite.De aceea trebuie imperecheate atat triodele cat si finalele, eventua micile diferente inerente intre triode pot fi compensate (oarecum) si prin inlocuirea finalelor intre ele. La trioda cu amplificare mai mica se pune finala cu amp mai mare si viceversa. Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Februarie 17, 2010 Partajează Postat Februarie 17, 2010 daca schemele sunt cu amplificare fixa ce rost mai are ca cele doua triode sa fie egale? in toate montajele facute de mine si/sau reparate am gasit ca trioda este ,,polarizata'' in asa fel in cit amplificarea este fixa, mult mai mica decit o area ea nativ.... ce rost ar avea sa pun 2 triode identice daca amplificarea este mult mai mica decit cea mai slaba ?? daca fac un repetor catodic sau altceva cu ce ma ajuta ca o trioda are miu 50 si una 80 ? sau cu ce ma deranjeaza...? este deranjant la un final SE de ex. unde o lampa are curent anodic de 200ma si alta are de 80ma..... acolo da. dar astea sunt cazuri extreme si se obersa si la auditie. nu ma deranjeaza nici cind la un pp pun o pentoda (sau tetroda) 80%uzura cu una noua..oricum eu nu am sesizat nici o diferenta. am pus si am testat in pp el34 cu 6l6gc si tot la fel nu era nici o problema, dar asta depinde de specficatia schemei utilizate, de componetele folosite in cazul in care ampul este stereo...etc etc... ps : nu am priceput de ce zice lumea catode si nu zice catozi.... eu am invatat : anod, catod, grila , etccetcc... cum zicea si vio degeaba pui lampi de 100euro/buc daca rezistentele sau c-urile sunt de caca, in toate schemele vechi nu am vazut puse rezistente in catozi finalelor....ci direct la masa....dar in ziua de azi omul de lene mai gaseste un artificiu ca sa isi poate face mai tarziu un defect legat de imperecheredepinde de topologia schemeiin defazoare este bine sa avem triode cu caracteristici apropiatedaca folosim o dubla trioda in montaj stereo,cite una pe canal,e bine sa avem tridele cu caracteristici egalelegat de legarea catodei direct la masain etafele finale ,depinde de tipul schemei,A,AB,B ,nu prea ai dreptate in ce spuinu toate pentodele,tetrodele ,functioneaza bine cu negativare fixa!in plus unii prefera negativarea automata pentru a evita potentiometrul care regleaza tensiunea de negativare,unii au avut probleme cu ele si au topit lampi sau au ars trafuri de iesiresa nu mai vorbim de triodele cu incalzire directa+Florin+ are dreptate ,in acea schema defazorul este cu 6J5 dar dupa el urmeaza doua etaje de amplificare care trebuie sa amplifice identic,fiecare o semialternantadaca nu amplifica identic ,pe grilele lampilor finale vom avea semnale de atac diferite ca amplitudine,deci un dezechilibruacolo este montat un semireglabil din care se echilibreaza amplitudinea sinusoidelor,semnalele sa fie egale ca amplitudine Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum