Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Rog lamurire -prioritate la urcare-


pgh

Postări Recomandate

ba am intalnit-o anul trecu pe Vartop... mai aveam vreo 200m de rampa.da, va dau dreptate in conditii atmosferice rare (dar posibile evident). eu stiu cum face o masina cand esti in coborare, franezi...si daca mai si trebuie sa virezi... nu esti prea stapan pe ea fie masina de 80.000 oiro. mai ales daca vorbim de SUV.nu va contrazic... am facut si mea culpa... dar raman la parerea mea :nebun:

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 28
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • srdjan

    7

  • remus68

    6

  • pgh

    5

  • ala micu

    4

Top autori în acest subiect

Facind asa cum vrei tu, este ilegal si nu ai deloc dreptate. Din pacate nu stii sa conduci, de conduita preventiva nu ai auzit, crezi ca viteza e totul ! Poate ai "noroc" sa dai peste un camionagiu care nu-i chiar cu toata tigla pe casa si nu te va ierta ! :mort

Link spre comentariu

pffff....nu intelegi pct meu de vedere, nu am zis ca conduc ilega. Cand am intalnit situatii de genu ne-am citit intentiile binevoitoare din mers si totul a fost brici fara sa ma gandesc ce scria in decretu scris de 1 militian securist si 10 consilieri membii asociatiei AA. hai sa te intreb pe unde ai umblat tu de ai intalnit situatii de genu? nu e vorba de viteza... sa nu-mi spui ca n-ai fost niciodata in vreo situatie periculoasa cu tot cu modul tau perfectionist de conducere. iti propun o experienta palpitanta... poate te pasioneaza: seteaza navigatoul pe cel mai scurt drum din Beograd spre Dubrovnik. Cauta si statistici sa vezi in accidente intre camion si autoturism cine era de vina de obicei? Iti faci mai tare griji de camion ca nu mai pleaca de pe loc sau ca nu se mai poate opri decat pe tine cand coboara?LE: nu am idee ce varsta ai... dar daca crezi ca in functii profesionale importante sunt puse numai minti ilustre inseamna ca esti naiv rau.

Link spre comentariu

Eu ti-as recomanda... daca urci... si coboara vreunu... ia uita-te si cum e asfaltul, sa nu fie gheata, zapada...,pentru ca masina aflata in coborare, nu prea are frana, si nici directie, daca franeaza.

Link spre comentariu

Sunt destui care se bazeaza pe regulamentul de circulatie [ si eu gresesc.. ]A conduce preventiv nu e tot una cu a respecta regulamentul de circulatie.Cand conduci, gandesti si logic... [ ala care vine... poate sa opreasca? poate sa ... ? Chiar si intr-o intersectie, unde ai prioritate, e bine sa o lasi mai usor ca nu stii daca cel care intra in intersectie acorda prioritate. Ce te faci cand il vezi in 10 metri ca iti intra in fata, tu ai 50/h. Iti sunt necesari 20 metri ca sa opresti masina. Cel care nu acorda prioritate, te vede in ultimul moment, instictiv, pune frana, deci ramane in fata ta. Ii intri in lateral cu 50/h ? Din vina lui, da il bagi in spital in cel mai fericit caz.Editez o completare. Nici solitia ca sa iei brusc de volan nu e una eficienta, in toate cazurile. Nu ai timp sa te si asiguri sa iti si dai seama. Mai mult, poti sa te rastorni singur, fara sa il avariezi pe vinovat [ ala fuge dupa aceea ] Iei de volan daca e vreun copil, vreun om, ceva urgent, in schimb nu tragi de volan ptr un caine...[ s-au intamplat destrule evenimente, cu pierderi de vieti omenesti chiar, ptr ca a incercat sa ocoleasca un caine.. ] Am omorat pana acum, o pisica :) nu am luat de volan, nu mi-am stricat masina, dar. Am patit odata, cu un moped... mergeam pe drum cu prioritate, pe un bulevard. Vad din stanga ca o naluca un far venind cu viteza din stanga spre dreapta. Daca nu as fi facut nimic, i-as fi luat pe capota. Am pus frana, m-au vazut, au pus si ei frana, au cazut, scuterul intr-o parte... cei 2 de pe scuter... au traversat strada.. pe spate, taras din inertia pe care o aveau. Eu am avut masina in miscare, de fapt..i-am ocolit cum am putut, de oprit nu puteam sa opresc masina. Din fericire nu i-am lovit, insa si eu dar mai ales cei cu mopedul au avut mare noroc. Si asta cu toate ca mergeam preventiv, o lasasem mai usor in intersectie. insa ei aveau viteza[ mai mult ca mine ] Si eu aveam prioritate, aveam 40/h in franare si prin fata masinii mele la cativa metri [ aprx 5 metri ][ aveam 2 oameni culcati la pamant ce erau aruncati dinspre stanga spre dreapta taras. Daca aveam cu 5 km/h mai mult, treceam direct peste ei. Aveam prioritate, puteam omora 2 oameni...din prostia lor. Nu m-am pus in pielea lor, dar eu, de abia mai tineam ambreiajul de spaima, si eram nevinovat doar. Condusul preventiv salveaza vieti. Sau neinelegerea regulilor de circulatie, reguli elementare. E mai naspa cand iti explica politistul ca tu trebuia sa acorzi prioritate.Bine, nu sunt un as al volanului, am evitat multe , dar m-am si numarat printre cei ce credeau ca " mie nu mi se intampla nimic " si m-am inselat, crezandu-ma atat de bazat incat sa pot si tine tigarea, si un telefon la ureche, si schimba viteze, si umblat la mp3.. asa...ptr o fractiune de secunda. Si sa dau detalii.Presupunem o intersectie... semaforizata, insa cu benzi locale de o parte si de alta a strazii principale. Cei de pe strada principala stau la semafor la rosu, insa au si intermitent pentru dreapta. Un alt autoturism ruleaza pe banda locala, in paralel cu soseaua principala, are cedeaza trecerea in intersectie, insa intrucat cei de pe sosea au culoarea rosie, crede ca are prioritate. Iar calea i se intersecteaza cu un vehicul ce vireaza dreapta, intrucat lumina verde intermitenta ii permite acest lucru.cine-i vinovatul?

Link spre comentariu

lamurire pt Remus,scuze ca nu am mai intrat pe aici de multcred ca tu nu conduci suficient de mult sa intilnesti situatia prezentata in topic sau nu ai inteles despre ce este vorba.autorul topicului spunea ca este zapada depusa pe MARGINI ,nu o singura margine,deci amandoi soferi sint obligati de conditiile de iarna sa treaca de axa drumului si daca intrai pe adresa unde am indicat sau intrebai un agent de asigurare vedeai ca am dreptate.trec amindoi de axa si se lovesc jumi juma vinovatie ,tu pornesti pe premisa ca tu circuli corect si ceilalti sint vinovati,asta este parerea ta si nu iti doresc sa ajungi la asigurari si sa nu fie asa!ps 1.lamureste tu agentul de la amiabile ca circulai corect si nu ai depasit axa,cum faci asta cind in stanga zapada in dreapta la fel si pe sosea nici un marcaj cum se intimpla in romania in fiecare primavara,masori cu ruleta distanta pana in trotuar?iti place sau nu asta este legea.ps 2.Remus,tocmai ce am recitit ce am scris zilele trecute,scria ceva de genul daca AMANDOI trec de axa drumului sint vinovati jumi juma ,este ceva prea subtil sa intelegi?

Link spre comentariu

Daca ai experienta in condus, iti dai seama unde e jumatatea drumului. Nu trebuie sa ai GPS pentru asta ! Daca e zapada, te adaptezi conditiilor de drum si nu circuli cu viteza mare pe mijlocul drumului.

Link spre comentariu

valer,nu ajuti pe nimeni cu trimiteri la decret.ca sa evitati sa gresiti intelegeti spiritul si subtilitatile legii si nu mai ginditi in termeni de doar alb si negru,exista si gri.in iarna asta pe strazile secundare din Bucuresti era zapada si pe dreapta si pe stinga si putea trece doar o singura masina,asta este situatia ce incerc sa explic,vin 2 masini si se lovesc(amandoua au trecut de axa drumului deci amandoi soferi vinovati)acum spune-mi si mie in noul cod unde explica ce sa faci in situatii departe de ideal?asta de exemplu?cine da inapoi?va place sau nu exista cazuri in care toti cei implicati sint vinovati,de exemplu ciocnirile in lant.stai linistit la semafor,te loveste unul in spate ,tu il lovesti pe ala din fata si esti vinovat ca nu ai pastrat distanta legala.de parca tu cu masina de 1tona ai putea sa opresti un ditamai tirul .deci ,nici mie nu imi place lucrul asta dar DURA LEX SED LEX

Link spre comentariu

ciocnire in lant din spate am suferit eu (fiind primul in lant) si va spun sigur ca s-a adjudecat ca ultimul a fost vinovat desi al 2-lea a intrat in mine inainte ca al 3-lea sa intre in al 2-lea... nu m-a interesat decretul pt ca eu eram ingeras :)eu m-am ales doar cu spoiler spate schimbat cu unul de productie turceasca si cu cel original sus in pod... se poate finisa deoarece e doar zgariat dar am preferat sa-l schimbe.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

valer,nu ajuti pe nimeni cu trimiteri la decret.

ca sa evitati sa gresiti intelegeti spiritul si subtilitatile legii si nu mai ginditi in termeni de doar alb si negru,exista si gri.

in iarna asta pe strazile secundare din Bucuresti era zapada si pe dreapta si pe stinga si putea trece doar o singura masina,asta este situatia ce incerc sa explic,vin 2 masini si se lovesc(amandoua au trecut de axa drumului deci amandoi soferi vinovati)

acum spune-mi si mie in noul cod unde explica ce sa faci in situatii departe de ideal?asta de exemplu?cine da inapoi?

Există şi noţiunea de culpă comună, valabilă exact pentru situaţia pe care o descrii tu.

 

Iar în lege nu prea există "gri", rolul legii e să stabilească clar responsabilităţile. Actualmente, Decretul 328 e mort şi îngropat, iar în OUG 195 sunt descrise clar situaţiile când trebuie să dai înapoi pentru a acorda prioritate. La urcare, există o diferenţă subtilă: cel care urcă are prioritate dacă depăşeşte un obstacol (deşi acum se cheamă tot depăşire, nu mai e considerată ocolire) dar nu are prioritate dacă depăşeşte un vehicul.

 

Separat de priorităţi, dacă pe un sector de drum se întâlnesc două autovehicule care nu pot trece simultan, cel care trebuie să dea înapoi depinde de categoria din care face parte fiecare autovehicul, dacă are sau n-are remorcă etc.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări