Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Rog lamurire -prioritate la urcare-


pgh

Postări Recomandate

Conduc zilnic pe un drum judetean( de munte), relativ ingust, adica pot trece la limita 2 masini. Pe timp de iarna drumul se ingusteaza datorita zapezii depuse pe margini, caz in care este spatiu doar pentru o masina. Intrebarea mea este cine are prioritate, cel care coboara: conform "Art. 127 alin 2:În cazul vehiculelor de aceeaşi categorie, obligaţia de a efectua o manevră de mers înapoi revine conducătorului care urcă" SAU- cel care urca: conform "Art. 135, litera e:Conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere şi în următoarele situaţii:când circulă în pantă faţă de cel care urcă, dacă pe sensul de mers al celui care urcă se află un obstacol imobil." (considerand zapada un obstacol) Multumesc pentru pareri.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 28
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • srdjan

    7

  • remus68

    6

  • pgh

    5

  • ala micu

    4

Top autori în acest subiect

dupa cum vezi legile astea sunt la caterica....daca ai masina 4wd baga-te tu putin in zapada sa treaca cel care vine din sens invers,daca el are masina 4x2.sau,trage fiecare dreapta cat de mult poate ,e complicat :nas:

Link spre comentariu

dupa cum vezi legile astea sunt la caterica....daca ai masina 4wd baga-te tu putin in zapada sa treaca cel care vine din sens invers,daca el are masina 4x2.sau,trage fiecare dreapta cat de mult poate ,e complicat :nas:

Am pus intrebarea pentru ca la majoritatea celor care coboara, cum sa zic , bunul simt exista- dar lipseste cu desavarsire+tupeu cat cuprinde, si cum ar trebui sa ma comport la o intalnire fata in fata(dupa lege).Vreau si alte pareri ,altele ca ale mele. Oricat se trage pe dreapta tot unul trebuie sa faca manevre de dat innapoi pina la un refugiu. Masini 4x4 nu am prea vazut , si oricum nu cred ca ar putea urca nici ele fara lanturi(ENEL de multe ori nu au putut urca din lipsa de lanturi)
Link spre comentariu

Mie nu mi se pare ca art 127/2 ar contrazice art135e.135e este regula generala si daca soferul care coboara are loc sa se duca la limita langa santul de langa drum trebuie s-o faca si sa te lase sa urci.daca n-are loc sa iti faca loc atunci se aplica art127/2 si trebuie sa dai tu cu spatele pana unde e loc.Unde vezi tu problema?

Link spre comentariu

caz general cel care urca acorda prioritate de trecere celui care coboara dupa vechile decrete si sofatul cu bun simt. autovehiculul care urca franeaza muuult mai eficient. daca apar obstacole teoretic te iei dupa marcaj. daca exista marcaj si banda celuilalt e obstructionata atunci ai prioritate. daca este semnalizata anume prioritatea nici nu se discuta.

Link spre comentariu

De aia de la Pitesti la Valcea sunt doua benzi pe sens de urcare si o banda pe coborare.Bunul simt nu se baga aici regula e clara, cel care urca are prioritate. cu exceptia locurilor unde ala de coboara n-are unde sa se duca ca sa acorede prioritatea si atunci ala de urca da cu spatele.Problema apare doar datorita faptului ca daca drumul e atat de ingust in mod sigur nu exista nici martori si atunci nu mai functioneaza nici legea nici bunul simt

Link spre comentariu

ba crede-ma ca are si lipsa bunului simt amprenta in decret. de la varianta 2003 pe care am citit-o ultima au aparut destule aberatii. multe dintre ele se pot dovedi fizic ca atenteaza la siguranta circulatiei si a celor implicati...

Link spre comentariu

Multumesc de raspunsuri , dar m-ati bagat mai tare in ceata.Drumul e foarte ingust, nu este asfaltat, deci nici marcaje, legea bunului simt intre conducatori nu se aplica.Care dintre cele 2 legi se aplica? Sunt de acord cu colegul florincccc ca ar trebui aplicat Art. 135. pe timp de iarna, iar pe timp de vara Art. 127. Astept si alte pareri.

Link spre comentariu

cu aricolul 127 sunt de acord dar 135 lit. e mi se pare aberant. de unde stiu eu ce considera celalalt ca fiind obstacol sau nu? poate are o groapa in fata. el considera ca are prioritate fata de mine si in cele din urma ne tamponam. sunt eu responsabil pentru groapa din fata lui? conform decretului da...si uite-asa te fura si hotii si politia cu legea-n mana :bataie

Link spre comentariu

pentru a evita sa greseti intra pe intelegeri amiabile.com sau ceva asemanator si citeste punctul de vedere al societatilor de asigurare in caz de accident in situatia respectiva.din ce i-mi aduc aminte in cazul cind cei 2 implicati in accident au trecut linia dintre benzi este grad de vinovatie 50/50% deci iti cam repari masina singur pentru ca nu ai cum sa dovedesti ca nu esti tu cel care a trecut pe banda cealalta sau ca nu ai incalcat aberatiile din decret cu persoane vs marfa ,mai multe masini vs una singura etc

Link spre comentariu

caz general cel care urca acorda prioritate de trecere celui care coboara dupa vechile decrete

:rade: Care au fost alea !? Citeste Decretul 328/ aprilie 1966 (de acum 44 de ani, abrogat prin HG 85/2003) si ai sa vezi ca TOTDEAUNA (inclusiv in vechiul decret din 1956 !) Autovehiculele care urca o panta AU PRIORITATE fata de cele care coboara o panta, atunci cind trebuie sa ocoleasca un obstacol aflat pe partea carosabila Punct.

in cazul cind cei 2 implicati in accident au trecut linia dintre benzi este grad de vinovatie 50/50% deci iti cam repari masina singur pentru ca nu ai cum sa dovedesti ca nu esti tu cel care a trecut pe banda cealalta

:nebunrau: Adica, tu mergi pe banda ta, linistit, vine un idiot din fata, care trece pe banda ta, se loveste de tine si aveti vina jumi-juma !? Chiar ai permis de conducere ? Cunosti legile ?

Eu am permis de conducere de 24 de ani, nu am produs nici un accident rutier (am participat, involuntar in doua tamponari usoare cind am fost acrosat stind pe loc la semafor, de idioti proiectati in directia mea) dar aberatiile astea nu le-am intilnit in nici o lege, decret sau orice altceva !

Link spre comentariu

Nu au prioritate de trecere:

 

a) vehiculele care urmeaza sa intre intr-o intersectie venind de pe un drum public pe care nu este instalat vreun indicator de prioritate, fata de vehiculele care circula dinspre dreapta;

 

b) vehiculele care circula pe un drum public unde este instalat unul din indicatoarele cu semnificatia "Cedeaza trecerea" sau "Oprire" ;

 

c) vehiculele care intalnesc indicatorul "Prioritate pentru circulatia din sens invers" ;

 

d) vehiculele care coboara o panta fata de vehiculele care urca;

 

eu despre asta vorbeam.... deh, m-am ramolit, mea culpa. oricum pentru mine tot mai mult sens are sa franeze cel care urca din pct de vedere fizic in avantajarea securitatii traficului. eu am vazut pe polei masini venind in piruete spre mine pentru ca au piscat frana... asta pentru cine cunoaste curba in S (Valişoara - <>)

 

<) 10

Link spre comentariu

oricum pentru mine tot mai mult sens are sa franeze cel care urca din pct de vedere fizic in avantajarea securitatii traficului

:nebunrau: Imagineaza-ti ca un autoremorcher (in general cu masa totala de 18...32 tone) tractind o remorca cu sarccina utila de 60 tone (adica o masa totala a remorcii de minim 75 tone), urca o panta (daca ar fi si ploaie sau mizga !).Pentru situatii de genul asta si nu numai, legiuitorul a prevazut foarte bine in regulament, ca acela care coboara sa cedeze prioritatea. Va fi mult mai usor de pus in miscare acest autovehicul, decit cel care urca !Viteza ucide si din cauza asta, in primul rind, ea trebuie adaptata conditiilor de drum si trafic.
Link spre comentariu

catre srdjan

 

 

 

Scuza-ma dar eu cred ca nu ai intilnit posibiltatea in care urci , opresti sa dai prioritate celui care coboara(din motive de bun simt,de conditii atmosferice, nu ca ar spune legea) ,dar nu mai poti pleca de pe loc, cu lanturile puse. Ce faci? Iti zic eu : dai la lopata 1-2.1/2 ore,pui nisip din sacul care il ai asupra ta, asta in cazul in care nu ti ai indoit tabla,cazind in sant, caz in care e necesara dovada de la politie, care iti mai da si o amenda, ca nu ai condus preventiv ,desi gheata este de 5 cm grosime si deasupra ei este apa de la topirea zapezii, care este mai innalta decat masina pe laterale.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări