Vizitator FlorinCFR Postat Februarie 7, 2010 Partajează Postat Februarie 7, 2010 Salut ! Am deschis acest topic in speranta ca voi gasi raspuns la intrebarile mele. A. Morul asincron monofazat 1.Care este diferenta dintre dintre infasurarea primara(bobina primara) si cea secundara(bobina secundara) ? Ma refer la tipul sarmei de bobinaj.Difera sau este la fel pentru ambele infasurari. 2.Infasurarea primara(bobina primara) este simetrica cu cea secundara(bobina secundara) ? Difera sau nu munarul de spire din bobine. 3.Am acasa un motor asincron monofazat de 1.1 kW.Bobinele sunt legate ca in schema de mai jos. Dupa cum vedeti infasurarea secundara este cuplata doar la pornire pentru ca motorul sa intre in turatie si sa ia sensul.Dupa scurt timp de la pronire o decuplez iar motorul merge fara probleme si fara ia.Daca o las cuplata motorul incepe sa vibreze si iese fum din el.Cand am fost cu acest motor la rebobinat cel care mi-a efectuat lucrarea a legat bobinele ca in schema de mai jos.Culmea e ca la el nu a iesit fum din motor. Deci ? Cum este bine sa o las : cuplata sau necuplata ? 4.O posibilitate mai este sa inseriez cu infasurarea secundara un condensator.Condensatorul v-a ramane cuplat tot timpul.Nu am experimentat acest lucru.Dar in curand il voi face.La un motor de 1.1 kW ce capacitate ar trebui sa aiba condensatorul? 5.O alta posibilitate ar mai fi si cea prezentata in imaginea de mai jos. Condensatorul v-a fi cuplat doar la pornire iar dupa aceia v-a fi decuplat. 6.In care din cele patru situatii motorul v-a dezvolta o putere mai mare? B. Motorul asincron trifazat Pe langa cele doua motoare asincrone monofazate , unul de 1.1 kW si celalat de 1.8 kW mai am si patru motoare trifazate. Am un motor trifazat de 4 kW.Din cauza imposibilitatii de-a-l alimenta la o tensiune de 380 V trifazat , trebuie sa ma limitez la 220 V monofazat.Acest lucru este posibil cu ajutorul unui condensator. 1.Ce valoare trebuie sa aiba condensatorul pentru un motor de 4 kW legat in stea ?Dar in triunghi ? La placa de borne sunt scoase 6 fire.Trei dintre ele sunt inceputurile infasurarilor(bobinelor) [u1 , V1 , W1].Celelalte trei sunt sfarsiturile infasurarilor(bobinelor) [u2 , V2 , W2]. Nu vreau sa-l pornesc in sarcina , cin in gol.Il am de ani buni si sunt obsedat sa-l vad cum "merge". 2.Pentru pornirea in gol ce mi-a-ti recomanda?Pornire in stea , in triunghi sau in stea-triunghi?Ce valoare trebuie sa aiba condensatorul in fiecare din cauzele prezentate mai sus? 3.As vrea sa stiu daca schemele de mai jos sunt bune? Pornirea in triunghi : Am legat inceputul unei infasurari de sfarsitul alteia.Este bine ? Conteaza ordinea sau pot sa le pun cum vreau ? ex : sfarsit cu sfarsit. 4.Pornirea in stea : Link spre comentariu
feri.visky Postat Februarie 14, 2010 Partajează Postat Februarie 14, 2010 Multumim pentru lectie... nu pare ca ai avea nevoie de ajutor... Am mutat subiectul la automatizari... e mai bine, crede-ma! Link spre comentariu
gica70 Postat Martie 3, 2010 Partajează Postat Martie 3, 2010 Multumim pentru lectie... nu pare ca ai avea nevoie de ajutor... Am mutat subiectul la automatizari... e mai bine, crede-ma! Condensatorul v-a fi cuplat doar la pornire iar dupa aceia v-a fi decuplat.D-le nu te supara dar mai ia niste lectii de gramatica. Cum poti scrie asa ceva? Acele verbe sunt la viitor; nu se despart prin cratima!. Link spre comentariu
bassbox Postat Martie 12, 2010 Partajează Postat Martie 12, 2010 Dupa cum vedeti infasurarea secundara este cuplata doar la pornire pentru ca motorul sa intre in turatie si sa ia sensul.Dupa scurt timp de la pronire o decuplez iar motorul merge fara probleme si fara iaD-le!Mai gresiti si Dvs.Dar profesionisti se leaga doar de problemele de fond. Link spre comentariu
gica70 Postat Martie 12, 2010 Partajează Postat Martie 12, 2010 Multumim pentru lectie... nu pare ca ai avea nevoie de ajutor... Am mutat subiectul la automatizari... e mai bine, crede-ma! Condensatorul v-a fi cuplat doar la pornire iar dupa aceia v-a fi decuplat.D-le nu te supara dar mai ia niste lectii de gramatica. Cum poti scrie asa ceva? Acele verbe sunt la viitor; nu se despart prin cratima!. Imi cer scuze feri.visky, reprosurile sunt pt. Florin CFR. Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Martie 12, 2010 Administratori Partajează Postat Martie 12, 2010 lasati omul in pace, la ce foloseste sa scrii corect romaneste ? Eu din viata de zi cu zi observ ca ca nu conteaza nicidecum acest aspect, faci ceva pea gramatica daca nu ai ce sa bagi in gura... Link spre comentariu
gica70 Postat Martie 12, 2010 Partajează Postat Martie 12, 2010 lasati omul in pace, la ce foloseste sa scrii corect romaneste ? Eu din viata de zi cu zi observ ca ca nu conteaza nicidecum acest aspect, faci ceva pea gramatica daca nu ai ce sa bagi in gura...Asa o fi dom' Vasile.. Link spre comentariu
lorik199 Postat Martie 13, 2010 Partajează Postat Martie 13, 2010 nu pare ca ai avea nevoie de ajutor...totusi omul a pus cateva intrebari......... Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Martie 14, 2010 Partajează Postat Martie 14, 2010 La cum vad eu situatia daca adaugi condesator ii schimbi defazajul intre infasurari si va porni mai greu sau fara cuplu la pornire.Recomand un releu temporizator la cateva secunde in locul acelui intrerupator.Ce nu am inteles este daca prima poza e schema originala inainte de rebobinare iar a doua poza este dupa rebobinare.Cred ca raspunsul la diferentele constructive dintre infasurari ti le poate da bobinatorul.E posibil ca bobina secundara sa fie bobinata mai economic tinand cont de faptul ca va functiona doar cateva secunde.Din experienta mea cu bobinatorii, in ziua de azi,se prefera sa se copieze exact ce gaseste in motor, mai putin partea cu temperatura maxima a bobinajului (pana la cat rezista emailul de pe sarma).Pentru motorul de 4 kw citeste aici viewtopic.php?f=69&t=33577Tinand cont ca la motorul acesta scade foarte mult puterea la transformare sistem alimentare, recomand legare triunghi + pornire numai in gol ( in sarcina nu cred ca ai sanse tinand cont ca are un cuplu de pornire foarte mic). Link spre comentariu
razvan_3001 Postat Martie 22, 2010 Partajează Postat Martie 22, 2010 bobina de PORNIRE daca se masoara cu un multimetru trebuie sa fie ca si valuare ohm mai mica decit BOBINA de lucru EX - bobina de pornire 100 ohm - bobina de lucru 200 ohm pentru un motor asincroncu stima razvan Link spre comentariu
rasputin Postat Martie 22, 2010 Partajează Postat Martie 22, 2010 Colegu razvan_3001, sigur nu aţi încurcat ceva ?http://www.elforum.info/posting.php?mode=reply&f=68&t=54477# Link spre comentariu
blazeu Postat Aprilie 7, 2010 Partajează Postat Aprilie 7, 2010 Desi e cam tarziu...Pe placa motorului trifazat, bobinele sunt legate astfel incat cu trei punti amplasate peste cele 3 perechi de borne se realizeaza conexiunea "triunghi", rezultand si cele 3 borne din schema; pentru stea, sunt suficiente 2 punti care unesc 3 borne pe cealalta directie; acestea constituie centrul stelei, alimentarea efectuindu-se la cele 3 borne libere.La motoarele monofazate: cele cu faza de pornire nu sunt identice cu cele cu defazaj pe condensator; la acestea din urma, condensatorul ramane cuplat permanent, spre deosebire de infasurarea de lansare, cu alimentare temporara. Exista motoare care au atat faza auxiliara (alimentata permanent prin condensator) cat si faza de lansare (alimentata un timp scurt, la pornire)(am eu un astfel de motor, rebobinat pe un stator de trifazat)De obicei fazele auxiliare au conductor mai subtire, prin ele trecand un curent mai mic (din cauza reactantei condensatorului) sau un timp limitat (pentru infasurarea de lansare).Informatiile acestea se pot obtine cel mai bine de la un bobinator (adevarat), la care daca mai si dati o comanda de bobinaj...Spor!Ps comportarea normala a infasurarii de lansare e cea pe care ati observat-o Dv.; dupa rebobinare, daca suporta regimul continuu de functionare, ceva nu e in regula; fie sunt mai multe spire si rezistenta marita limiteaza curentul, fie e amplasata altundeva pe stator, fie... nu mai stiu. Bobinatorul stie ce a modificat, insa nu stiu daca iti va spune (s-o fi gandit ca daca are de-a face cu unu' care nu e in stare sa nu uite sa o decupleze, sa o faca rezistenta?) Link spre comentariu
Master1ro Postat Mai 2, 2012 Partajează Postat Mai 2, 2012 Ce valoare are condensatorii motorul de 1.8KW.Intreb deoarece am un asemenea motor si imi trebuie condensatorii. Link spre comentariu
sla Postat Mai 3, 2012 Partajează Postat Mai 3, 2012 Daca este vorba de motorul produs de Electromotor Timisoara (motor care se producea cu multi ani in urma) - motor REG (robot electric de gospodarie), care are puterea absorbita de 1.8kW, condensatorul care se leaga permanent la faza auxiliara are capacitatea de 30-35microf/450V.Valoarea rezistentelor bobinajelor, la motorul original, este: faza principala=1.55ohmi; faza auxiliara=3.9ohmi. Link spre comentariu
Master1ro Postat Mai 6, 2012 Partajează Postat Mai 6, 2012 Da, am motor de 1.8KW, 3000RPM produs de Electromotor Timisoara cu intrerupatorul de pornire inclus.Am urmatoarea intrebare:Cum se leaga condensatorii?Deci sa inteleg ca imi trebuiesc 2 condensatori de pornire c.a:15uF + 20uF cum a avut el din fabrica.Ei se leaga amandoi pe bobinajul de pornire?Adica cei 2 condensatorii vin in paralel, iar pe bobinajul de pornire vin in serie, sau unul dintre ei vine pe bobinajul de pornire in serie, iar celalalt vine in paralel pe bobinajul de lucru? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum