Marian Postat August 6, 2015 Partajează Postat August 6, 2015 Ok rectific: Ok Remus, am gresit eu, si imi cer scuze, nu e intentia mea sa am ultimul cuvant, te asigur, desi poate asa pare. Si interventia asta nu are ca scop detinerea unui ultim cuvant, ci imi dau seama ca am gresit si mi se pare normal sa-mi cer scuze pentru asta, si totodata mi se pare normal sa-ti multumesc pentru corectie. In rest numai bine. Este in regula acum? Link spre comentariu
alf Postat August 6, 2015 Partajează Postat August 6, 2015 Da! Si ar fi si mai in regula daca nu te-ai simti obligat sa postezi acolo unde nu ai cunostiinte in domeniu. Link spre comentariu
Marian Postat August 6, 2015 Partajează Postat August 6, 2015 Ei asta-i o chestiune subiectiva, dar fie, o sa tin cont si de chestia asta. Dar iti dai seama ca sunt moderator aici si daca ( subliniez Daca ) este cazul o sa intervin din acea pozitie negresit Sa ai o zi placuta, si mai lasa rautatea, ai o experienta respectabila, si totusi uneori esti groaznic de ostil, sincer nu te inteleg pentru ca am facut tot posibilul sa evit sa te supar, dar degeaba... Link spre comentariu
Spitfire Postat August 6, 2015 Partajează Postat August 6, 2015 Teoretic, daca s-ar sapa un tunel perfect recliniu de la Moscova la Sankt Petersburg cu lungimea de 600 km., tunel in care sa fie instalata o cale ferata, un tren s-ar propaga de la un capat la celalalt in fix 42 de minute si 12 secunde, fara sa aiba nevoie de nici o locomotiva, datorita curburii pamantului-trenul ar oscila perpetuu inainte si inapoi, pe linia de 600 km fara nici un consum de energie.Interesant e ca durata unui drum ar fi de 42h12s indiferent de lungimea tunelului. Fenomenul e descris in "Fizica Distractiva" a lui Perelman, Editura Tineretului 1967. Desigur saparea acestui tunel perfect recliniu este o imposibilitate tehnica la ora actuala, dar utililajele de foraj ale viitorului pot rezolva asta. Link spre comentariu
marius75 Postat August 10, 2015 Partajează Postat August 10, 2015 (editat) Sunt 3 categorii de perpetuum mobile (denumite spete). Normal ca primul perpetuum mobile inventat va fi cel mai simplu dintre ele, respectiv perpetuum mobile speta a treia. Copy din WIKI: Expresia perpetuum mobile de speța a treia este de dată recentă, nu este legată de termodinamică și se referă la sisteme fizico-chimice izolate care, odată puse în mișcare, deoarece nu schimbă energie cu mediul ambiant și nu-și schimbă forma energiilor din sistem (în jargon tehnic sunt lipsite de pierderi) își păstrează mișcarea pe timp nelimitat. Aceasta punere in miscare (pe care am subliniat-o eu) va fi facuta de ciocnirea a doua particule. Asta se incearca acum in Elvetia, crearea primului perpetuum mobile. Desigur sursa de inspiratie a inginerilor de acolo este insusi universul, un perpetuum mobile speta a treia. Universul accelereaza in continuare, semn ca se alimenteaza dintr-o sursa de energie produsa chiar de el. Normal ar fi fost ca dupa 18 mld ani de la punerea in miscare (respectiv Big Bang-ul) sa inceapa a incetini, insa el accelereaza in continuare (este vorba de expansiunea in continua accelerare a universului). Pentru cei interesati sunt destule materiale de citit/vizionat...si nu fictiuni la coltul strazii, sunt declaratii ale inginerilor/fizicienilor NASA care afirma ca universul accelereaza in continunare. Normal ca primul perpetuum mobile va fi urias, va avea randament scazut si costuri mari, la fel ca primul calculator, care ocupa 3 camere, costa cat PIB -ul uneri tari sarace si avea capacitatea de calcul cat sfertul unui sfet dintr-un ceas cu calculator din anii '80...nici nu poate compara cu vreun pc din zilele noastre... Important este sa descopere principiul, apoi miniaturizarea si scaderea costurilor de fabricatie vor veni treptat. Niciodata sa nu spui niciodata Editat August 10, 2015 de marius75 Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat August 10, 2015 Partajează Postat August 10, 2015 Normal ca primul perpetuum mobile va fi urias, va avea randament scazut...Serios ?!Perpetuum mobile, dar cu randament scăzut ?!Încă o "perlă" bună de pus în ramă...Asta se incearca acum in Elvetia, crearea primului perpetuum mobile.Sunteţi complet pe lângă subiect, dar văd că perseveraţi... Link spre comentariu
marius75 Postat August 10, 2015 Partajează Postat August 10, 2015 (editat) Cand am spus randament scazut ,ma refeream la surplusul de energie (care va fi mic la inceputurile experimentelor), energie care va fi folosita de noi (sau urmasii nostrii) in alte scopuri (alimentare diversi consumatori) ca doar nu va fi inventat doar ca sa invarta cateva bile pe biroul vreunui miliardar care n-are ce face cu banii.. Cat despre cine este sau nu pe langa subiect...viitorul ne va spune. Editat August 10, 2015 de marius75 Link spre comentariu
misuraelectronic Postat August 10, 2015 Partajează Postat August 10, 2015 Teoretic, daca s-ar sapa un tunel perfect recliniu de la Moscova la Sankt Petersburg cu lungimea de 600 km., tunel in care sa fie instalata o cale ferata, un tren s-ar propaga de la un capat la celalalt in fix 42 de minute si 12 secunde, fara sa aiba nevoie de nici o locomotiva, datorita curburii pamantului-trenul ar oscila perpetuu inainte si inapoi, pe linia de 600 km fara nici un consum de energie.Interesant e ca durata unui drum ar fi de 42h12s indiferent de lungimea tunelului. Fenomenul e descris in "Fizica Distractiva" a lui Perelman, Editura Tineretului 1967. Desigur saparea acestui tunel perfect recliniu este o imposibilitate tehnica la ora actuala, dar utililajele de foraj ale viitorului pot rezolva asta. ma indoiesc ca perelman a putut scrie o asemenea suma de gogomanii , care n-au nici o fundamentare dpv fizic . sa le luam pe rind , zic ... 1-- mai intii de toate , UN TREN NU SE PROPAGA , ci se deplaseaza . doar undele electromagnetice se propaga . 2-- haideti sa presupunem ca linia respectiva de L = 600km este construita deja si ca este perfect rectilinie . haideti sa presupunem ca timpul este corect , anume t = 42 min + 12 secunde = 2532 secunde . trenul pleaca cu v0 = 0 km/h , atinge la un moment dat un v max , apoi scade inapoi pina la v final = 0 km/h exact la capatul cursei . daca tot oscileaza el , asa de nebun , inseamna ca in prima parte a cursei --- in jur de 300km --- va avea o miscare uniform accelerata , iar in partea a doua a cursei va avea o miscare uniform decelerata . se poate calcula viteza medie cu care se deplaseaza trenul , anume v mediu = L/t = 600km / 2532 secunde = 236,966m / secunda = 853 ,08 km / ora . desi viteza medie pare extrem de mare , nimic nu este imposibil ...mai ales in rusia . adevarata problema de care nu tine nimeni cont este MASA TRENULUI . ce forte actioneaza asupra unui tren ? forta de tractiune a locomotivei --- care in cazul nostru este zero , pentru ca locomotiva n-avem in program --- , greutatea trenului G, forta de apasare normala N, forta de frecare cu sinele Ff sina si forta de frecare la inaintare cu aerul Ff aer . paradoxal , chiar daca deplasarea reala este strict rectilinie , datorita lungimii mari de 600km , miscarea devine o aruncare oblica sub unghiul alfa in cimp gravitational , fara viteza initiala , exact dupa portiunea inferioara a parabolei din link-ul urmator ... https://www.google.ro/search?q=f(x)%3Dx%5E2&client=opera&hs=STl&biw=1024&bih=638&source=lnms&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAGoVChMIjMLgk5qexwIVa71yCh3QgwDL&dpr=1 singura forta de tractiune care apare este descompunerea dupa x a greutatii trenului , adica Gx . forta rezultanta dupa x , care actioneaza asupra trenului este R = Gx - Ff sina - Ff aer = mg x sin alfa - miu x mg - Ff aer = mg { sin alfa - miu } - Ff aer . din relatie se observa ca rezultanta R = functie de masa trenului m si de unghiul alfa . ce rezulta din relatie ? o masa m mica a trenului nu ne va asigura o rezultanta R necesara si suficienta pentru a se deplasa trenul cu viteza medie de 853,08km / h ...si asta inseamna timpi diferiti de 2532 de secunde . un unghi alfa sub o anumita valoare va determina un R negativ ... adica trenul nici macar nu va porni de pe loc . 3-- .Interesant e ca durata unui drum ar fi de 42h12s indiferent de lungimea tunelului. in primul rind , banuiesc ca ati vrut sa scrieti 42 de minute , nu de ore . afirmatia aceasta este o mare trompeta ..si asta ca sa fiu elegant si sa nu spun cuvinte mult mai grele . v mediu = L /t , unde L = lungimea tunelului , iar t = 42 min +12 secunde = 2532 secunde . din formula il scoatem pe t = L / v mediu si cum t= 2532 secunde = constant , rezulta ca L / V mediu = 2532 = constant , oricare ar fi L ...asta inseamna ca si V mediu variaza intre niste limite absolut incredibile , doar ca sa mentina constant raportul L / V mediu . faceti si dvs un calcul simplu ...daca L = 1 km , atunci v mediu = 0,3949m/secunda , iar daca L = 10km , atunci v mediu = 3,949m/secunda ...parerea mea sincera este ca raza medie a pamintului este suficient de mare , astfel incit , prin trecerea de la L=1km la L = 10 km , prin descompunerea dupa x a greutatii trenului , este absolut imposibil ca viteza medie a deplasarii trenului sa creasca DE EXACT 10 ORI . toata aceasta exemplificare nu mi se pare decit o gluma distractiva pentru cine nu cunoaste fizica , fara nici cea mai mica aplicatie practica . Link spre comentariu
Vizitator victor ponta Postat August 10, 2015 Partajează Postat August 10, 2015 Mult text si nimic practic. Exact ca babele din fata portii. Link spre comentariu
franzm Postat August 10, 2015 Partajează Postat August 10, 2015 Viteza unui corp in miscare de rotatie se masoara in radiani / secunda si se numeste viteza unghiulara. Aceasta viteza NU se modifica odata cu modificarea dimensiunilor acelui corp! Ba da. Va rog sa vizionati o demonstratie sau un concurs de patinaj artistic. Explicatia se bazeaza pe conservarea momentului cinetic. Link spre comentariu
misuraelectronic Postat August 10, 2015 Partajează Postat August 10, 2015 Mult text si nimic practic. Exact ca babele din fata portii. contributia matale la acest forum este fix zero barat , astfel incit , daca nu ai nimic UTIL pe marginea acestui subiect , iti recomand calduros sa-ti tii limba dupa dinti . Link spre comentariu
Marian Postat August 10, 2015 Partajează Postat August 10, 2015 Victor Ponta, va rog fara chestii ne-la-locul lor. Fiecare are dreptul sa contribuie cu ceea ce gaseste de cuviinta fara sa fie judecat sau caracterizat pentru asta, Dl Misuraelectronic a gasit de cuviinta sa aduca unele observatii/explicatii, deci fie contra-argumentati punctual, fie va abtineti. Franzm ca de obicei punctual si sugestiv. Link spre comentariu
gica70 Postat August 10, 2015 Partajează Postat August 10, 2015 "chiar la inceputul articolului scrie destul de clar ca in 1901 , TESLA si-a patentat inventia de utilizare a energiei cosmice . undeva , mai in josul articolului , zice destul de clar ca insusi EINSTEIN , in 1920 , a fost a doua persoana care a susceptat existenta a ceea ce se numeste astazi DARK-ENERGY , insa ideile lui au fost neglijate TIMP DE 70 DE ANI . " zicea dl. misura. Iata ca s-a construit un avion cu baterii solare (si acumulatori) care poate zbura non stop si este folosit ca radioreleu .(cel putin asta se sustine).Cum am spus, avionul nu foloseste energia cosmica ci cea fotonica; de aceea nu-l putem numi Perpetuum Mobile!!!. Link spre comentariu
suspectu Postat August 10, 2015 Partajează Postat August 10, 2015 Perpetuum mobile NU are voie sa se foloseasca de energie exterioara. Este un device care produce energie fara sa consume nimic. Si legat de avioane care merg nonstop cu energie solara... pe langa ca nu are nici o treaba cu perpetuum mobile, mai este si doar la stadiul de vis al cuiva. Singurul miniavion electric care a reusit ceva este o motoreta cu aripi si autonomie de maxim 45minute in conditia in care acumulatorii sunt noi nouti si perfect incarcati, dar stiti si voi cum sunt afectati acumulatorii in timp (vezi E-Fan-ul de la Airbus) Link spre comentariu
Vizitator victor ponta Postat August 10, 2015 Partajează Postat August 10, 2015 Scuze. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum