Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Perpetuum mobile- Ultima gaselnita


nickrvl

Postări Recomandate

Ok rectific:

Ok Remus, am gresit eu, si imi cer scuze, nu e intentia mea sa am ultimul cuvant, te asigur, desi poate asa pare. Si interventia asta nu are ca scop detinerea unui ultim cuvant, ci imi dau seama ca am gresit si mi se pare normal sa-mi cer scuze pentru asta, si totodata mi se pare normal sa-ti multumesc pentru corectie.

 

In rest numai bine.

 

Este in regula acum?

Link spre comentariu

Ei asta-i o chestiune subiectiva, dar fie, o sa tin cont si de chestia asta. Dar iti dai seama ca sunt moderator aici si daca ( subliniez Daca ) este cazul o sa intervin din acea pozitie negresit :)

 

Sa ai o zi placuta, si mai lasa rautatea, ai o experienta respectabila, si totusi uneori esti groaznic de ostil, sincer nu te inteleg pentru ca am facut tot posibilul sa evit sa te supar, dar degeaba...

Link spre comentariu

Teoretic, daca s-ar sapa un tunel perfect recliniu de la Moscova la Sankt Petersburg cu lungimea de 600 km., tunel in care sa fie instalata o cale ferata, un tren s-ar propaga de la un capat la celalalt in fix 42 de minute si 12 secunde, fara sa aiba nevoie de nici o locomotiva, datorita curburii pamantului-trenul ar oscila perpetuu inainte si inapoi, pe linia de 600 km fara nici un consum de energie.Interesant e ca durata unui drum ar fi de 42h12s indiferent de lungimea tunelului. Fenomenul  e descris in "Fizica Distractiva"  a lui Perelman, Editura Tineretului 1967.

Desigur saparea acestui tunel perfect recliniu este o imposibilitate tehnica la ora actuala, dar utililajele de foraj ale viitorului pot rezolva asta.

Link spre comentariu

Sunt 3 categorii de perpetuum mobile (denumite spete). Normal ca primul perpetuum mobile inventat va fi cel mai simplu dintre ele, respectiv perpetuum mobile speta a treia. Copy din WIKI:

 

Expresia perpetuum mobile de speța a treia este de dată recentă, nu este legată de termodinamică și se referă la sisteme fizico-chimice izolate care, odată puse în mișcare, deoarece nu schimbă energie cu mediul ambiant și nu-și schimbă forma energiilor din sistem (în jargon tehnic sunt lipsite de pierderi) își păstrează mișcarea pe timp nelimitat.

 

Aceasta punere in miscare (pe care am subliniat-o eu) va fi facuta de ciocnirea a doua particule. Asta se incearca acum in Elvetia, crearea primului perpetuum mobile. Desigur sursa de inspiratie a inginerilor de acolo este insusi universul, un perpetuum mobile speta a treia. Universul accelereaza in continuare, semn ca se alimenteaza dintr-o sursa de energie produsa chiar de el. Normal ar fi fost  ca dupa 18 mld ani de la punerea in miscare (respectiv Big Bang-ul) sa inceapa a incetini, insa el accelereaza in continuare (este vorba de expansiunea in continua accelerare a universului). Pentru cei interesati sunt destule materiale de citit/vizionat...si nu fictiuni la coltul strazii, sunt declaratii ale inginerilor/fizicienilor NASA care afirma ca universul accelereaza in continunare.

Normal ca primul perpetuum mobile va fi urias, va avea randament scazut si costuri mari, la fel ca primul calculator, care ocupa 3 camere, costa cat PIB -ul uneri tari sarace si avea capacitatea de calcul cat sfertul unui sfet dintr-un ceas cu calculator din anii '80...nici nu poate compara cu vreun pc din zilele noastre...

Important este sa descopere principiul, apoi miniaturizarea si scaderea costurilor de fabricatie vor veni treptat.

Niciodata sa nu spui niciodata :rade:

Editat de marius75
Link spre comentariu

Normal ca primul perpetuum mobile va fi urias, va avea randament scazut...

Serios ?!Perpetuum mobile, dar cu randament scăzut ?!Încă o "perlă" bună de pus în ramă...

Asta se incearca acum in Elvetia, crearea primului perpetuum mobile.

Sunteţi complet pe lângă subiect, dar văd că perseveraţi...
Link spre comentariu

Cand am spus randament scazut ,ma refeream la surplusul de energie (care va fi mic la inceputurile experimentelor), energie care va fi folosita de noi (sau urmasii nostrii) in alte scopuri (alimentare diversi consumatori) ca doar nu va fi inventat doar ca sa invarta cateva bile pe biroul vreunui miliardar care n-are ce face cu banii..

Cat despre cine este sau nu pe langa subiect...viitorul ne va spune.

Editat de marius75
Link spre comentariu

Teoretic, daca s-ar sapa un tunel perfect recliniu de la Moscova la Sankt Petersburg cu lungimea de 600 km., tunel in care sa fie instalata o cale ferata, un tren s-ar propaga de la un capat la celalalt in fix 42 de minute si 12 secunde, fara sa aiba nevoie de nici o locomotiva, datorita curburii pamantului-trenul ar oscila perpetuu inainte si inapoi, pe linia de 600 km fara nici un consum de energie.Interesant e ca durata unui drum ar fi de 42h12s indiferent de lungimea tunelului. Fenomenul  e descris in "Fizica Distractiva"  a lui Perelman, Editura Tineretului 1967.

Desigur saparea acestui tunel perfect recliniu este o imposibilitate tehnica la ora actuala, dar utililajele de foraj ale viitorului pot rezolva asta.

ma  indoiesc  ca  perelman  a  putut  scrie  o  asemenea  suma  de  gogomanii  ,  care  n-au  nici  o  fundamentare  dpv  fizic .  sa  le  luam  pe  rind , zic ...

1--  mai  intii  de  toate ,  UN  TREN  NU  SE  PROPAGA  ,  ci  se  deplaseaza .  doar  undele  electromagnetice   se  propaga .

2--  haideti  sa  presupunem  ca  linia  respectiva   de  L = 600km  este  construita  deja  si  ca  este  perfect  rectilinie .  haideti  sa  presupunem  ca  timpul  este  corect ,  anume  t = 42 min + 12 secunde =  2532 secunde .  trenul  pleaca  cu  v0 = 0 km/h ,   atinge  la  un  moment  dat  un  v max ,  apoi  scade  inapoi  pina  la  v final = 0 km/h  exact  la  capatul  cursei .  daca  tot  oscileaza  el  ,  asa  de  nebun ,  inseamna  ca  in  prima  parte  a  cursei ---  in  jur  de  300km  --- va  avea  o  miscare  uniform  accelerata ,  iar  in  partea  a  doua  a  cursei  va  avea  o  miscare  uniform  decelerata .  se  poate  calcula  viteza  medie  cu  care  se  deplaseaza  trenul ,  anume  v mediu = L/t =  600km / 2532 secunde =  236,966m / secunda =   853 ,08 km / ora .   desi  viteza  medie  pare  extrem  de  mare ,  nimic  nu  este  imposibil ...mai  ales  in  rusia .

adevarata  problema  de  care  nu  tine  nimeni  cont  este  MASA  TRENULUI .  ce  forte  actioneaza  asupra  unui  tren  ?  forta  de  tractiune  a  locomotivei --- care  in  cazul  nostru  este  zero ,  pentru  ca  locomotiva  n-avem  in  program --- ,  greutatea  trenului G,  forta  de  apasare  normala  N,  forta  de  frecare  cu  sinele  Ff sina si  forta  de  frecare  la  inaintare  cu  aerul Ff aer .  paradoxal ,  chiar  daca  deplasarea  reala  este  strict  rectilinie ,  datorita  lungimii  mari  de  600km ,  miscarea  devine  o  aruncare  oblica  sub  unghiul  alfa  in  cimp  gravitational ,  fara  viteza  initiala ,  exact  dupa  portiunea  inferioara  a  parabolei  din  link-ul  urmator ...

https://www.google.ro/search?q=f(x)%3Dx%5E2&client=opera&hs=STl&biw=1024&bih=638&source=lnms&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAGoVChMIjMLgk5qexwIVa71yCh3QgwDL&dpr=1

singura  forta  de  tractiune  care  apare  este  descompunerea  dupa  x  a  greutatii  trenului ,  adica  Gx  .  forta  rezultanta  dupa  x  ,  care  actioneaza  asupra  trenului  este  R =  Gx - Ff sina  -  Ff aer  =  mg  x sin alfa  -  miu  x  mg  -  Ff aer  =  mg {  sin alfa -  miu }  - Ff aer .  

din  relatie  se  observa  ca  rezultanta  R  =  functie  de  masa  trenului  m  si  de  unghiul  alfa .  

ce  rezulta  din  relatie ?  o  masa  m  mica  a  trenului  nu  ne  va  asigura  o  rezultanta  R  necesara  si  suficienta  pentru  a   se  deplasa  trenul  cu  viteza  medie  de  853,08km / h ...si  asta  inseamna  timpi  diferiti  de  2532  de  secunde .   un  unghi  alfa  sub  o  anumita  valoare  va  determina  un  R  negativ ... adica  trenul  nici  macar  nu  va  porni  de  pe  loc . 

3--  

 

.Interesant e ca durata unui drum ar fi de 42h12s indiferent de lungimea tunelului

in  primul  rind  , banuiesc  ca  ati  vrut  sa  scrieti  42  de  minute ,  nu  de  ore . afirmatia  aceasta  este  o  mare  trompeta ..si  asta  ca  sa  fiu  elegant  si  sa  nu  spun  cuvinte  mult  mai  grele  .   v mediu  =  L /t ,  unde  L =  lungimea  tunelului ,  iar  t =  42 min +12 secunde =  2532  secunde .  din  formula  il  scoatem  pe  t =  L /  v mediu  si  cum  t= 2532  secunde   =  constant  ,  rezulta  ca  L / V mediu  =  2532  =  constant ,  oricare  ar  fi  L  ...asta inseamna  ca  si  V mediu  variaza  intre  niste  limite  absolut  incredibile ,  doar  ca  sa  mentina  constant  raportul  L / V  mediu .  

faceti  si  dvs  un  calcul  simplu ...daca  L = 1 km ,  atunci  v mediu =  0,3949m/secunda  ,  iar  daca  L = 10km ,  atunci  v mediu = 3,949m/secunda  ...parerea  mea  sincera  este  ca  raza  medie  a  pamintului  este  suficient  de  mare ,  astfel  incit  ,  prin  trecerea  de  la  

L=1km  la  L = 10 km ,  prin  descompunerea  dupa  x  a  greutatii  trenului ,  este  absolut  imposibil  ca  viteza  medie  a  deplasarii  trenului  sa  creasca  DE  EXACT  10  ORI  .  

 

toata  aceasta  exemplificare  nu  mi  se  pare  decit  o  gluma  distractiva  pentru  cine  nu  cunoaste   fizica ,  fara  nici  cea  mai  mica  aplicatie  practica .  :rzb

Link spre comentariu

Mult text si nimic practic. Exact ca babele din fata portii.

contributia  matale  la  acest  forum  este  fix  zero  barat ,  astfel  incit ,  daca  nu  ai  nimic  UTIL   pe  marginea  acestui  subiect  ,  iti  recomand  calduros  sa-ti  tii  limba  dupa  dinti .

Link spre comentariu

Victor Ponta, va rog fara chestii ne-la-locul lor. Fiecare are dreptul sa contribuie cu ceea ce gaseste de cuviinta fara sa fie judecat sau caracterizat pentru asta, Dl Misuraelectronic a gasit de cuviinta sa aduca unele observatii/explicatii, deci fie contra-argumentati punctual, fie va abtineti.

 

Franzm ca de obicei punctual si sugestiv. :aplauze

Link spre comentariu

"chiar  la  inceputul  articolului  scrie  destul  de  clar  ca  in  1901 ,  TESLA  si-a  patentat  inventia  de  utilizare  a  energiei  cosmice  . undeva ,  mai   in  josul  articolului ,  zice  destul  de  clar  ca  insusi  EINSTEIN ,  in  1920 ,  a  fost  a  doua  persoana  care  a  susceptat  existenta  a  ceea  ce  se  numeste  astazi  DARK-ENERGY ,  insa  ideile  lui  au  fost  neglijate  TIMP  DE  70  DE  ANI . "

zicea dl. misura. Iata ca s-a construit un avion cu baterii solare (si acumulatori) care poate zbura non stop si este folosit ca radioreleu .(cel putin asta se sustine).Cum am spus, avionul nu foloseste energia cosmica ci cea fotonica; de aceea nu-l putem numi Perpetuum Mobile!!!.

Link spre comentariu

Perpetuum mobile NU are voie sa se foloseasca de energie exterioara. Este un device care produce energie fara sa consume nimic.

 

Si legat de avioane care merg nonstop cu energie solara...  pe langa ca nu are nici o treaba cu perpetuum mobile, mai este si doar la stadiul de vis al cuiva.

Singurul miniavion electric care a reusit ceva este o motoreta cu aripi si autonomie de maxim 45minute in conditia in care acumulatorii sunt noi nouti si perfect incarcati, dar stiti si voi cum sunt afectati acumulatorii in timp (vezi E-Fan-ul de la Airbus)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări