davidut5 Postat Mai 16, 2010 Partajează Postat Mai 16, 2010 da mai multe detalii, dimensiunile cablajului, ce senzori ai pus, cum.Merci. Link spre comentariu
Vizitator Motorre Postat Mai 31, 2010 Partajează Postat Mai 31, 2010 1. Din cite am vazut modulul de aprindere pt. Trabant, in discutie, este cu taductor Hall. Recomandare : montarea de celor 2 SU pe radiatoare exterioare si folsirea a 2 bobine de inductie, de Oltcit, pe care scrie "Sf. Gheorghe". Acestea au primarul de 0,66 ohmi si este necesara o R = 1 ohm/10w, inseriata, daca bobinele nu o au din constructie.2. Stiu o schema de comutator electronic, pt. platina, cu un BD (236, 238, 240) si un BU 526 (BUX 80, BUX 81 etc). Am reprodus-o in peste 250 exemplare, pe care le-am instalat personal pe auto si vreo 3 si pe moto. In majoritatea cazurilor , rezultatele au fost multumitoare si peste.Din pacate nu am nici o poza, acum. Lucrata cu atentie, s-a dovedit a fi foarte fiabila. Am tinut legatura cu majoritatea beneficiarilor. Voi incerca sa ma mobilizez pt. a o posta, daca va intereseaza. 0769945758 Sandu Voinea.Toate numai de bine. Link spre comentariu
davidut5 Postat Mai 31, 2010 Partajează Postat Mai 31, 2010 Pe mine ma intereseaza sa inlocui senzorul hall cu senzor optic, la aprinderea originala Link spre comentariu
AlinEX Postat Februarie 18, 2011 Partajează Postat Februarie 18, 2011 Nu stiu daca foloseste cuiva dar sper! zilele trecute mi s-a defectat aprinderea electronica de tipul A.E 02 in urma unei conectari gresite, am cautat schema pe net insa nimic! Asa ca am luat un pix si o foaie de hartie, am scos schema, am editat-o cu expressSCH si iata rezultatul! Sper sa foloseasca si altora fiind o aprindere electronica buna si asigura o pornire usoara oricat de frig ar fi afara! Ar putea fi construita si in regim DIY chiar sub pretul aprinderii! Toate cele bune AlinEX Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Februarie 18, 2011 Partajează Postat Februarie 18, 2011 In revistele Tehniumm dinainte de 89 au aparut diverse tipuri de aprinderi electronice atit cu acumulare inductiva cit si cu acumulare capacitiva.Am construit mai multe aprinderi din fiecare fel.Cele cu acumulare capacitiva mi s-au parut cele mai reusite,practic se vedea diferenta dintre aprinderea clasica si aprinderea electronica.Convertorul DC-DC producea o tensiune 400 de volti(se putea regla la ce valoare vroiai intre 300 de volti si 450 de volti)dar era o problema cu condensatorul care de cele mai multe ori se punea in scurt.Apoi tranzistoarele, foarte greu reuseai sa gasesti tranzistoare(2N3055)cu cam acelasi factor de amplificare in curent asta pe linga faptul ca erau destul de scumpe si nu prea le gaseai.Tiristorii se gaseau destul de greu,trebuia sa folosesti tiristori rapizi(F) si nu gaseai decit normali(N) care functionau relativ binisor.Condensatorii romanesti nu erau foarte fiabili altfel de condensatori( straini) nu gaseai. Transformatorul il faceam pe miezuri recuperate din TV-urile alb-negru romanesti din blocul de baleiaj orizontal.Ultima aprindere electronica pe care am facut-o a fost si cea mai buna si la care am facut un montaj care la actionarea demarorului producea mai multe scintei facilitind pornirea mai rapida a motorului.Montajul era alimentat de la borna de alimentare a bobinei de actionare a bendixului.Cind cheia de pornire era eliberata montajul nu mai functiona nemaifiind alimentata bobina de pe demaror. Link spre comentariu
AlinEX Postat Februarie 18, 2011 Partajează Postat Februarie 18, 2011 Eu m-am gandit strict la acest tip de aprindere pentru faptul ca multi soferi de daciute ca si mine de altfel au cumparat acest tip de aprindere! poate ca nu toti se gandesc sa o repare cand se strica! insa pentru uni mai incepatori e bine sa gaseasca schema undeva la aprinderea de tip A.E 02, desi e robusta si nu se strica usor! m-am gandit ca foloseste cuiva si am impartasit si altora patania mea! acum este reparata si functioneaza perfect Toate cele buneAlinEX Link spre comentariu
dorel_81 Postat Februarie 18, 2011 Partajează Postat Februarie 18, 2011 Domnule GEO 53 BN , puteti pune o schema cu toate detaliile constructive si modificarile facute de dumneavoastra? Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Februarie 19, 2011 Partajează Postat Februarie 19, 2011 Domnule GEO 53 BN , puteti pune o schema cu toate detaliile constructive si modificarile facute de dumneavoastra?Sunt foarte multe scheme de aprindere electronica,atat cu acumulare capacitiva,mai performante,dar mai dificil de construit,cat si cu acumulare inductiva,mult mai simple.Revino te rog cu detalii,caci n-am inteles care model te intereseaza. Link spre comentariu
dorel_81 Postat Februarie 20, 2011 Partajează Postat Februarie 20, 2011 Ma interesau modificarile facute de domnul GEO 53 BN fata de schema originala, adica modulul multiscanteie care functioneaza numai in momentul actionarii electromototului, reglajul tensiunii ridicatorului de tensiune si toate imbunatatirile Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Februarie 20, 2011 Partajează Postat Februarie 20, 2011 Ma interesau modificarile facute de domnul GEO 53 BN fata de schema originala, adica modulul multiscanteie care functioneaza numai in momentul actionarii electromototului, reglajul tensiunii ridicatorului de tensiune si toate imbunatatirileDe regula,modulul multiscanteie era realizat cu un astabil facut cu E555,care comanda un tranzistor npn,conectat in paralel cu platina.Atata timp,cat platina era deschisa,tiristorul era comandat in poarta cu impulsurile generate de integrat.Daca vrei ca modulul multiscanteie sa functioneze doar la pornire,poti alimenta integratul cu tensiunea care comanda demarorul.O solutie mai eleganta de a comanda alimentarea astabilului,ar fi folosirea unui comparator simplu,care sa sesizeze caderea de tensiune la bornele bateriei,la cuplarea demarorului.Ca o parere pur personala,se justifica functionarea multiscanteie doar la pornire,in rest chiar daca aprinderea va genera mai multe scantei,e posibil ca acestea sa aibe mai putina energie,decat una singura,mai ales la turatii mari,cand timpul de incarcare a condensatorului ce se descarca pe bobina e foarte mic. Link spre comentariu
Tudor Badescu Postat Februarie 20, 2011 Partajează Postat Februarie 20, 2011 Nici la pornire nu e chiar grozava multiscanteia.Ca sa existe o incarcare energetica buna e necesar un timp destul de mare la bobinele clasice,deci daca scanteile urmeaza la scurt timp una dupa alta,dupa prima scanteie urmeaza un sir de scantei slabe intarziate fata de momentul optim care nu prea vad cum ajuta.De altfel si constructorii de automobile au preferat o singura scanteie puternica la momentul optim si au inventat bobinele de inalta energie.Decat multiscanteie,mai bine se are in vedere la bobinele clasice saturarea cat mai buna,la max.0,5V,a tranzistorului final.De aceea,de exemplu nu-mi place ca final Darlington-ul.Iar pentru acei max.0,5V trebuie curent mare in baza finalului.Si fac asta introducand curent in baza printr-un rezistor de 10 ohm si putere 15...20W in functie de schema.Evident ca la valorile astea se monteaza la exterior.Dar se pot gasi si tranzistoare care se multumesc cu intensitati mai mici,trebuie tatonat.Si mai trebuie vazut daca nu cumva e pierdere prea mare de tensiune de la baterie la bobina.O pierdere peste 0,4V nu e de bine;energia din bobina e proportionala cu tensiunea de alimentare la patrat. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Februarie 20, 2011 Partajează Postat Februarie 20, 2011 Nici la pornire nu e chiar grozava multiscanteia.Ca sa existe o incarcare energetica buna e necesar un timp destul de mare la bobinele clasice,deci daca scanteile urmeaza la scurt timp una dupa alta,dupa prima scanteie urmeaza un sir de scantei slabe intarziate fata de momentul optim care nu prea vad cum ajuta.De altfel si constructorii de automobile au preferat o singura scanteie puternica la momentul optim si au inventat bobinele de inalta energie.Decat multiscanteie,mai bine se are in vedere la bobinele clasice saturarea cat mai buna,la max.0,5V,a tranzistorului final.De aceea,de exemplu nu-mi place ca final Darlington-ul.Iar pentru acei max.0,5V trebuie curent mare in baza finalului.Si fac asta introducand curent in baza printr-un rezistor de 10 ohm si putere 15...20W in functie de schema.Evident ca la valorile astea se monteaza la exterior.Dar se pot gasi si tranzistoare care se multumesc cu intensitati mai mici,trebuie tatonat.Si mai trebuie vazut daca nu cumva e pierdere prea mare de tensiune de la baterie la bobina.O pierdere peste 0,4V nu e de bine;energia din bobina e proportionala cu tensiunea de alimentare la patrat.Eu ma refeream la aprinderea cu acumulare capacitiva,acolo se poate totusi folosi multiscanteia la pornire sau turatii mici.La schema cu acumulare inductiva,asa este ,mai mult strica...in plus ,la acest tip de aprindere,chiar fara multiscanteie,energia acumulata in bobina scade proportional cu turatia.(ma refer la aprinderea clasica comandata de platina,unde unghiul dwell este constant indiferent de turatie;la aprinderile moderne,TCI ,acest unghi e variabil,in sensul cresterii lui la turatii mari )La genul acesta de aprinderi,se pot folosi in final mos-uri,care au o cadere de tensiune mult mai mica in conductie,fata de un bipolar,plus ca acestia sunt comandati in tensiune,nu in curent, ca la bipolari,eliminandu-se disipatia pe tranzistor si pe rezistenta de polarizare. Link spre comentariu
Tudor Badescu Postat Februarie 20, 2011 Partajează Postat Februarie 20, 2011 Daca multiscanteia e defapt un tren de oscilatii lipite ca in schema lui John Clarke(dar cu circa 400V,nu 300),chiar e ceva,dar cu scantei separate succesive,a doua tot intarziata e.Prefer una puternica de cel putin 130...140 mJ la circa 400 V la momentul optim.Am tras aceasta concluzie in niste experimente mai vechi cu CDI ruseasca"Electronica M" care are cam 90 mJ in condensator/scanteie(430V pe 1 microfarad).Cresterea condensatorului la1,4 microfarad a marit viteza de varf la urcarea unei pante unde faceam probe de la 70...71 km/h la circa 74.Marirea in continuare a condensatorului n-a mai adus ceva in plus.Mentionez ca cei 430V puteau fi mentinuti si cu 3 microfarad.Masina a fost un Moskvici 408.Revenind la tranzistorizate,am zis de bipolari pentru ca se gasesc in orice magazin de electronice chiar si la 1,50 lei.MOS care sa aiba cadere pana in 0,5V sa tina la macar 600...700 V e scump si greu de gasit.Chiar m-ar interesa. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Februarie 21, 2011 Partajează Postat Februarie 21, 2011 Daca multiscanteia e defapt un tren de oscilatii lipite ca in schema lui John Clarke(dar cu circa 400V,nu 300),chiar e ceva,dar cu scantei separate succesive,a doua tot intarziata e.Prefer una puternica de cel putin 130...140 mJ la circa 400 V la momentul optim.Am tras aceasta concluzie in niste experimente mai vechi cu CDI ruseasca"Electronica M" care are cam 90 mJ in condensator/scanteie(430V pe 1 microfarad).Cresterea condensatorului la1,4 microfarad a marit viteza de varf la urcarea unei pante unde faceam probe de la 70...71 km/h la circa 74.Marirea in continuare a condensatorului n-a mai adus ceva in plus.Mentionez ca cei 430V puteau fi mentinuti si cu 3 microfarad.Masina a fost un Moskvici 408.Revenind la tranzistorizate,am zis de bipolari pentru ca se gasesc in orice magazin de electronice chiar si la 1,50 lei.MOS care sa aiba cadere pana in 0,5V sa tina la macar 600...700 V e scump si greu de gasit.Chiar m-ar interesa.La aprinderea despre care vorbesti,cu acumulare capacitiva,cresterea valorii condensatorului de 1 micro,este limitata de turatie;cand am experimentat prima data o astfel de aprindere,cea di Tehnium,cu randament ridicat,cum se numea parca,nu intelegeam de ce nu trece motorul peste o anumita turatie;folosisem valoarea recomandata de 1 micro...dupa ce am verificat cam tot la motor,fara sa gasesc nimic,m-am gandit sa micsorez valoarea la 0,5 micro.Motorul si-a revenit,e drept ca energia scanteii a mai scazut;din cate stiu,la CDI-uri moderne,se folosesc bobine cu inductanta mica,tocmai din aceasta cauza...Despre mos-uri,cred ca se gasesc la preturi rezonabile,am vazut cateva scheme pe net,personal n-am incercat niciuna...I Link spre comentariu
Tudor Badescu Postat Februarie 21, 2011 Partajează Postat Februarie 21, 2011 Cea din Tehnium nu facea fata pentru ca suferea de o"boala" cam generala a schemelor din carti si reviste.Omul a realizat un exemplar,s-a nimerit sa mearga bine,dar nu a incercat sa mai faca si alte exemplare cu alte piese.Si cum piesele chiar din aceeasi categorie au o marja larga a parametrilor,un al doilea montaj se prea poate sa nu mai functioneze asa de bine ca primul.In cazul de fatza ti-e clar,ca om care lucrezi,ca oscilatorul+transformatorul nu puteau furniza puterea necesara.Ceva e prea la limita in schema aceea.Iar MOS-uri adecvate pentru aprinderi tranzistorizate,te lipsesti sa cauti.As dori pentru ca m-ar scapa de rezistorul acela de putere mare care inseamna complicatii mecanice de pozitionare din cauza incalzirii puternice la schemele de 12V. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum