gr1ph0n Postat Februarie 7, 2010 Partajează Postat Februarie 7, 2010 Am construit un speed controller cu revers dupa schema atasata. am urmatoarea problema:utilizez un motor scos dintr-un minicompresor auto de 12v (curent consumat in sarcina 11A), tranzistorii din puntea H se incalzesc foarte tare. Am inlocuit tranzistorii din schema cu IRF1405 (Vdss = 55V, Rdson=5,3 mohm, ID = 169A) pe care i-am montat pe un radiator de aluminiu. Cu toate modificarile, tranzistorii se incalzesc la fel de puternic. Controller-ul este alimentat la un acumulator cu plumb de 12V. O posibila cauza ...? Link spre comentariu
pavcostel Postat Februarie 7, 2010 Partajează Postat Februarie 7, 2010 Verifica ce tensiune de poarta ai, in asa fel incat sa se deschida complet D-S. Altfel, se incalzesc. Tine cont insa ca nu au cum sa mearga reci-reci, tragi 11A totusi. Solutie alternativa este sa montezi in paralel 2 sau mai multi mosfeti incat puterea disipata pe exemplar sa scada, implicit incalzirea globala. Atentie insa cum comanzi grilele in paralel. Desi mosfet se comanda in curent, aici e importanta si tensiunea de grila, dupa cum e data in datasheet. Rd-son este minima la o anumita tensiune, sub ea valoarea Rd-son creste important.Costel Link spre comentariu
mariandmd Postat Februarie 7, 2010 Partajează Postat Februarie 7, 2010 Foloseste icl7662 ICL 7660 suporta maxim 10,5VEu l-am facut cu IRRF3205 si mergea superDaca l-ai alimentat la 12V e posibil sa fi bulit ICL-ul si in cazul asta nu mai ai dublare de tensiune iar tensiunea de atac este 12V si in cazul asta pe motor ai undeva la 7-8V Probabil asta e cauza din care se incalzesc Vezi ca dublarea de tensiune 2X12V=24V pe poarta e cam mareAr trebui stabilizata cu 2 zenere de 16VECS-ul este facut pentru 6-7 celule 7,2-8,4V Link spre comentariu
gr1ph0n Postat Februarie 8, 2010 Autor Partajează Postat Februarie 8, 2010 Cred ca se impun unele precizari. Controller-ul l-am construit pentru a echipa un navomodel cu doua motoare si doua acumulatoare cu plumb. Fata de schema originala am dublat numarul optocuploarelor si am mai construit o punte H pentru ca fiecare motor sa fie alimentat de acumulatorul sau. Pe aceiasi placa am construit un stabilizator in comutatie cu L 296 ( pentru servo-urile care necesita, pentru cuplul maxim, tensiuni mai mari de 5v) alimentat printr-o dioda dubla din ambele acumulatoare.Am citit pe forum problemele care le creaza max 044 si am folosit MC 34063A, cu schema de aplicatie data de producator, dimensionand rezstentele R1 si R2 ( Vout=1,25(1+R2/R1) ) obtin 16,73V pentru comanda portilor tranzistoarelor celor doua punti H.Circuitul MC 34063A l-am luat dintr-un router defect. Atunci cand am conceput controller-ul m-am gandit si la degajarea de caldura, piesele "calde" fiind asezate pe un radiator de aluminiu prin care, in final, va trece si apa. Fata de suprafata radiatorulu, a tranzistoarelor folosite, si a faptului ca am incercat numai un motor ( numai doua tranzistoare deschise pe sens) radatorul se incalzeste mult prea mult.Tensiunea masurata pe motor cu stik-ul telecomenzii la maxim 12,22v iar pe acumulator 12,35V. Link spre comentariu
pamfil Postat Februarie 14, 2010 Partajează Postat Februarie 14, 2010 Aceeasi problema am avut si eu ,comanda grilelor nu este corecta cu valoriledin schema originala.Incearca sa modifici valorile trecute cu rosu si eventualsa verifici cu osciloscopul sa regasesti in grile forma semnalului(dreptunghiular)cu care sunt comandate optocuploarele.Cu irf3205 si 4n35 din diferite loturi cu care am verificat a trebuit sa modific si valorile rezistentelor. Link spre comentariu
electricu" Postat Mai 17, 2010 Partajează Postat Mai 17, 2010 @ gr1ph0n :Ne poti da un feedback? Ai incercat schema modificata? Link spre comentariu
Vizitator OldMann Postat Iulie 4, 2010 Partajează Postat Iulie 4, 2010 Puteti incerca sa eliminati dublorul de tensiune facut cu ICL si cele doua optocuploare. In felul acesta nu esti limitat in a alimenta maxim cu 12V.Eu am folosit doua drivere pentru feturi TC4427, iar pentru partea de forta feturile NTMFS4833NT1G. Feturile se gasesc mai greu...da se gasesc. Link spre comentariu
manolo Postat Septembrie 14, 2010 Partajează Postat Septembrie 14, 2010 In aceasta configuratie la o tensiune de 12V cam citi amperi poate "duce" continuu acest regulator? Link spre comentariu
pavcostel Postat Septembrie 14, 2010 Partajează Postat Septembrie 14, 2010 Folosirea de drivere e cea mai tare faza. E un pas mare inainte. Exista si mixte, pentru canal N si P in aceeasi capsula, pentru cine are nevoie. . Bafta!Costel Link spre comentariu
manolo Postat Septembrie 17, 2010 Partajează Postat Septembrie 17, 2010 Stima,as ramine recunascator pentru o indicatie mai precisa la un astfel de driver N+P ,se apropie iarna si as vrea sa incerc un regulator cu aceste drivere ,l-am pus pe "gogu" la cautat dar.......Multam. Link spre comentariu
Vizitator OldMann Postat Septembrie 20, 2010 Partajează Postat Septembrie 20, 2010 Nu cred ca ai cautat cum trebuie. Ai incercat sa cauti "Hybrid MOSFET/Driver"? Link spre comentariu
manolo Postat Septembrie 20, 2010 Partajează Postat Septembrie 20, 2010 Nu ,dar am sa incerc ,multam. Link spre comentariu
pavcostel Postat Septembrie 20, 2010 Partajează Postat Septembrie 20, 2010 TC4426,4427,4428. Sau echivalente, eu cu astea luptam odata...Comet. parca.Bafta!Costel Link spre comentariu
manolo Postat Septembrie 20, 2010 Partajează Postat Septembrie 20, 2010 Multam frumos ,am sa caut si... sa vedem ce o sa iasa. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum