Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

cum fac un dinam dintr-un alternator


Vizitator litescu

Postări Recomandate

Pai sa o luam in ordine:1: pe langa regulament este bine de stiut ca pe forumuri sau chat se considera atunci cand scrii cu litere mari ca echivaleaza cu a striga, si nimeni nu considera comod a dialoga cu cineva care ii tipa in ureche.2: la origine generatoarele electrice erau cu excitatie din magneti permanenti fiind mai simpli constructiv, in domeniul auto aparea evident problema reglajului incarcarii acumulatorului care se facea cu un releu conjuctor-disjunctor ulterior sa trecut la generatoare cu electromagnet (alternator) la care se facea reglajul curentului de excitatie prin releu regulator.Pe partea de iesire in ambele cazuri curentul de iesire este alternativ si se redreseaza cu punte de diode, la alternatoarele auto curente cu ajutorul unei punti de diode trifazate (6 diode de 22 A).3: spunea cineva gresit ca dinamul scoate curent continuu, ei bine este o afirmatie gresita, daca va amintiti vechile dinamuri de bicicleta de 6 V acelea scoteau curent alternativ, sunt si generatoare dinam care au colector si care scot curent continuu, oricum denumirea de dinam transmite mai degraba ideea ca exista o excitatie cu magnet permanent si nu se refera la tipul de curent generat (alternativ sau continuu)La alternatoarele auto curente colectorul nu face redresare deoarece este amplasat pe circuitul de excitatie (electromagnet) si este un inel colector , acest curent de excitatie este preluat din releul regulator.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 42
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • eugeniusro

    4

  • Dr.L

    3

  • gcom61

    3

  • vfp_mihai

    3

Top autori în acest subiect

din cite stiu eu si dinamul si alternatorul scot curent alternativ puntea de diode redreseaza curentul pe continu pt.ca curentul se produce prin alternarea cimpului magnetic in interiorul bobinei din stator.

Link spre comentariu

din cite stiu eu si dinamul si alternatorul scot curent alternativ puntea de diode redreseaza curentul pe continu pt.ca curentul se produce prin alternarea cimpului magnetic in interiorul bobinei din stator.

Dinamul nu scoate curent alternativ niciodata ,intro postare mai sus ,gcom61 explica foarte clar cum stau lucrurile,daca te referi la dinamul de bicicleta intradevar scoate alternativ ,dar este numit impropriu dinam ,de fapt este un magnetou sau alternator cu excitatie magnetica.
Link spre comentariu

deci la intrebarea initiala cum fac un dinam dintr-un alternator raspunsul este simplu ii pui o punte redresoare dupa el si va scoate curent continuu.

Revenind la confuzia de termeni dinam/alternator am gasit pe un alt forum o explicatie corecta si o pun si eu aici.

Termenul de "dinam" este folosit pentru a numi generatorul de curent al bicicletelor, desi practic sunt niste alternatoare deoarece debiteaza curent alternativ. La masini se foloseste termenul de "alternator", fiind vorba de un alternator trifazat dar care foloseste o punte de diode trifazata si debiteaza curent continuu.

Pentru interesati: http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_lighting_systems

Daca vrei sa incarci o baterie cu un dinam de bicicleta ai nevoie de o punte redresoare si de un sistem electronic care sa-ti pastreze constant curentul de incarcare, altfel distrugi acumulatorul. La alternatorul masinii e destul de simplu, se foloseste un "releu de incarcare" ce mentine tensiunea debitata la o valoare constanta prin controlul curentului de excitatie. La dinam avem magneti permanenti si nu putem face asta si cum viteza de rotatie nu este constanta, rezulta si o tensiune de iesire variabila, deci trebuie un dispozitiv gen DC/DC convertor.

 

 

Apropo de terminologie, pentru alternatorul de la bicicleta, toata lumea il numeste "dinam" inclusiv in alte tari (vezi link-ul).

 

Dynamo systems are probably the most widely-used worldwide, although they are uncommon in North America and Australia (having been almost entirely replaced there by battery-powered lights). They make users self-sufficient, as there are no batteries to recharge or replace, and are permanently fitted to the bike. Bicycle dynamos produce alternating current, so are more correctly called "alternators" or "generators", but the word "dynamo" has stuck in universal usage.

Link spre comentariu

DEX (dictionarul explicativ al limbii romane) :DINAM s.n. Mașină electrică rotativă care generează curent continuu.Alternatorul nu este obligatoriu termenul care defineste generatorul de pe autovehicule pentru ca pana la fabricarea diodelor cu semiconductoare se foloseau dinamuri , nu alternatoare . Am avut un VW 1200 (broscuta) care avea dinam si toate autovehiculele mai vechi de 50 de ani aveau dinamuri , adica generatoare de curent continuu .

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

de acord dar la broscuta nu aveai si un releu conjunctor-disjunctor? care atunci cand crestea tensiunea iti inseria o rezistenta de putere pentru compensare, era un gen de releu regulator pentru a controla curentul de incarcare in baterie, in zilele noastre tehnica a evoluat si se poate folosii un convertor DC/DC altfel distrugi bateria rapid, revenind la problema lansata initial pe tread , daca cel care a postat are un alternator auto nu vad ce alte modificari sa ii aduca acesta are integrata in el puntea redresoare trifazica, si este necesar doar a se conecta in instalatie impreuna cu un regulator electronic normal la care trebuie doar sa jongleze tensiunea de excitatie printr-un divizor rezistiv astfel incat sa alimenteze excitatia la tensiune mai mica si sa obtina pe iesire doar 12 V cum doreste.

Link spre comentariu

SALU SUNT NOU PE ACEST SITE SI AS VREA SA MA AJUTATI AM UN ALTERNATOR DE BELAZ CARE SCOTEA 28V SI 50 AMPERI SI AS VREA SA SCOT BOBINAJUL DE PE ROTOR SI SA BAG MAGNETI IN LOCUL BOBINAJULUI CUM MA SFATUITI SA PROCEDEZ PENTRU A SCOATE O TENSIUNE DE 12 V SI 20A SAU CHIAR 30A

Doar spre aducere aminte, mesajul, să nu se piardă subiectul discuţiei şi o banalitate, aşa mai mult ca fapt divers, ultimul mesaj al autorului e 5 februarie 2010.
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Ma scuzati daca sunt chiar offtopic,dar...Eu la bicicleta mea am o baterie de 5V 2.5Ah pe care o incarc fie de la priza(alimenator 5V 500mAh)fie de la un alternator(dinam de bicicleta 6V 500mAh).Intre alternator si acumulator am o punte redresoare de 5A,decat atat. Acum am vazut un mesaj in acest topic in care spunea ca se ''duc'' acumulatorii daca nu am un circuit care sa-mi mentina voltajul respectiv amperajul pe care il suporta acumulatorul meu.Asa este sau la mine mai merge avand in vedere ca am decat o diferenta de un Volt nu mai mult?

Link spre comentariu

musi fii sigur ca bateria aia e dusa de mult timp , ma refer la capacitatile ei ,chiar daca merge ea e doar partial buna , cei 500miamperi la un acum,de 2,5amperi e peste curentul cei trebuie sa fie incarcat in mod normal , un acumulator se incarca cu cel mult 10%din valoarea lui si la descarcare identic.dinamul daca nu are regulator e clara treaba . :cry:

Link spre comentariu

O rezistenta calculata bine intre dinam si baterie ar face ceva? Am masurat si la 15Km/h dinamul meu scoate 5V si 300mAh;Cand incarcam bateria nu depaseam aceaasta viteza,si daca depaseam puneam farurile si aparea consumul...

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Mihai, esplica-mi si mie cum faci un accu cu plumb de 5 volti?

S-ar parea ca de fapt e vorba de 4 celule NiCd asa ca povestea cu "10% din capacitate" cam cade...

Alternatoarele au "calitatea" unei caracteristici tensiune/curent puternic cazatoare; peste curentul nominal (care e un AMPERI, amper-ora - Ah - e CAPACITATEA unui acumulator), tensiunea scade, asa incat nu prea exista risc sa supra-soliciti acel acumulator. In plus, pe cele 2 diode inseriate prin care trece curentul, cad cel putin 2 x 0,6 volti, practic pierzi 1,5-1,7 volti...

 

Privitor la titlul discutiei:

In afara de faptul ca atat alternatorul cat si dinamul utilizeaza inductia electromagnetica si au un rotor si un stator, pentru cine are un nivel cel putin mediu de pregatire in domeniu, diferentele sunt mai multe decat asemanarile.

Nu-mi mai "racesc gura", referirile la Wiki mi-au produs inca o dezamagire...

Inteleg pe cei care sunt ingretosati de cantitatea ENORMA de gunoi din www...

Sanatate!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări