Vizitator hurtule Postat Februarie 17, 2011 Partajează Postat Februarie 17, 2011 Incearca sa aprinzi focul de sus in jos. Am vazut la o cabana acest sistem ,aveau 3 centrale le alimenta pe rand si o aprindea pe urmatoarea cand incepea sa scada temperatura.Testat si de mine (pe o singura centrala) exista o ameliorare atat ca durata cat si ca si calitate a arderii (aproape nu scoate fum).Dezavantaj....trebuie curatata , realimentata si aprinsa dupa fiecare incarcatura. Numai bine. Link spre comentariu
blazeu Postat Martie 18, 2011 Partajează Postat Martie 18, 2011 Ar mai fi de observat si faptul ca in afara de cheltuiala cu pufferul si instalatia aferenta (pompa, automatizare, tevaraie) va mai trebuie si spatiu pentru toate astea. Iar "solutia" cu 3 cazane incarcate si aprinse succesiv nu elimina necesitatea de a ne scula peste noapte (fara a lua in consideratie aspectele deloc neglijabile legate de costuri si spatii pentru alea 3 cazane).Imi permit sa insist ca un termosistem are efecte maxime: se investeste o singura data si se beneficiaza decenii...Spor! Link spre comentariu
Vizitator fuji Postat Martie 19, 2011 Partajează Postat Martie 19, 2011 Ar mai fi de observat si faptul ca in afara de cheltuiala cu pufferul si instalatia aferenta ..un termosistem are efecte maxime..cele 2 chestiuni (pufferul si izolarea termica a imobilului) nu se exclud reciproc. Link spre comentariu
blazeu Postat Martie 21, 2011 Partajează Postat Martie 21, 2011 Aveti dreptate! Insa ideea era de a maximiza efectele cu minim de costuri! (nu ca un termosistem ar fi ieftin!!!)La mine in familie s-a cumparat un cazan pentru combustibil solid (pe langa cel initial, pentru combustibil gazos/lichid; vreo 5000 de ron); plus inca vreo 1000 ron, modificare instalatie, racord la cos, pompa by-pass. Plus munca personala (da' asta nu se pune, nu?)Efortul material a fost destul de serios. Combustibilul solid (lemne, carbuni) e ceva mai ieftin, insa "costa" mai mult manipularea lui (atat transportul cat si introducerea in focar) si e si mai "murdar" (trebuie scoasa cenusa si curatat mai des focarul)(cei care s-au orientat spre aceasta solutie stiu despre ce e vorba!)Toate cele bune! Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 21, 2011 Partajează Postat Martie 21, 2011 blazeu nu uita sa cureti si traseul fumului care este foarte important. In spatele centralei ar trebui sa existe doua capace, unul deasupra si unul jos sau in laterale,... Am facut aceasta afirmatie deoarece ai mentionat de curatarea camerei de ardere. Multi neglijeaza curatarea cazanului. Pentru o autonomie buna, schema cea mai buna este cu Puffer si incalzire in pardoseala cu pereti. Avantajul este ca aceste sisteme au nevoie de temperaturi reduse in sistem. Problema este costul ridicat al instalatiei. Tinand cont de confort si lipsa depunerilor de praf in interiorul caloriferelor, eu pe aceasta o prefer. Este adevarat ca sistemele in pardoseala pune in miscare particulele de praf, dar nu stiu daca face atata rau cat un calorifer care acumuleaza praful in interiorul acestuia si inmultirea bacteriilor este mai mare... Bineinteles sa nu uitam de izolatie... Link spre comentariu
blazeu Postat Martie 22, 2011 Partajează Postat Martie 22, 2011 Ai atins un subiect destul de departat de tema in discutie.O incalzire in pardoseala e destul de scumpa (in principal din cauza necesitatii utilizarii unor tevi de calitate suficienta ca sa nu ajungem sa spargem sapa pentru reparatii!), si se preteaza la un cazan in condensatie, care e eficient lucrand la temperatura josa, cum cere sistemul pomenit.Atat aceasta solutie de incalzire cat si izolarea presupun acumularea unei cantitati mai mari de caldura, fie prin utilizarea unor volume mai mari de agent termic, fie prin incetinirea pierderilor.Orice economie incepe cu o cheltuiala (investitie) suplimentara!Spor! Link spre comentariu
Paulorossi Postat Martie 24, 2011 Partajează Postat Martie 24, 2011 Una din solutiile pt a ridica randamentul si autonomie partial crescuta ar fi preincalzirea aerului de combustie.O parte din centralele cu gazeificare au acest sistem implementat si spun ei ca acest lucru ajuta la recuperare de energie termică de 19%.Se poate adapta un sistem care permite admisia de aer cald din spatele cazanului sau chiar de pe cosul de evacuare.Acest sistem ar trebui sa fie izolat,eventual un racord infasurat in jurul cosului de fum la evacuare si izolat tot cosul apoi.Ideea e ca aerul spre exemplu intrat la -10 grade absoarbe din cazan caldura si iese pe cos la 150 grade.Daca am ridica temp aerului la intrare la 50 grade ar absorbi mai putina caldura din cazan si ar iesi tot la 150 grade.Diferenta de caldura absorbita intre cele doua regimuri ar fi un surplus care creste randamentul si implicit autonomia.Atasez un fisier mai jos pt a intelege ideea.A nu se considera reclama. Link spre comentariu
blazeu Postat Martie 24, 2011 Partajează Postat Martie 24, 2011 Ideea e valabila. Izolarea hornului poate creste randamentul pe seama posibilitatii de a scade temperatura gazelor de ardere (izolarea reduce pericolul condensului)Arderea cu aer mai cald contribuie SI la reducerea vitezei de ardere (aerul cald are densitatea mai mica => mai putin oxigen). O alta metoda indirecta de a mari durata unei sarje, din categoria celor care reduc necesarul de energie termica.Spor! Link spre comentariu
Vizitator attilas Postat Octombrie 4, 2011 Partajează Postat Octombrie 4, 2011 Salutare tuturor!Am o centrala Vidrarus 33kw pe lemne 40kw pe carbune,asa scrie.Doar anul trecut a fost montata, de atunci tot il testez si am ajuns la o autonomie de 6 chiar 7 ore ajungand centrala la 30 c si putin jar cat sa-l aprind din nou.Regulile mele:-lemn de fag crapat cat sa intre pe usa centralei, uscat de primavara care apoi ajunge in beci langa centrala iarna, bine nu tot, dar intra ca e mare beciul.Temperatura o ridic la 70-80 C,dupa care il incarc full si termostatul il reglez pe minim adica 30 C iar in spate acest model are si suber care il inchid deasemenea. Pompa de recirculare la mine are doua trepte de viteza eu o setez pe cea inferiara. Asa o sa-mi mentina temperatura pe la 60-50 dupa 6 ore sau 7 depinde si de frigul de afara ajungand la 40-30grade dupa care o incarc din nou si repet cele mentionate anterior si asa centrala merge 24din 24 fara a aprinde focul doar rar daca am de mers undeva si nu are cine sa incarce in locul meu. Dupa ce am citit commenturile anterioare as dori sa izolez usa beciului care e cam crapata si simt cum intra aerul rece pe dedesupt, oricum am o gaura de aerisire sus si cred ca totusi e mai bine daca o sa traga aer mai cald decat cel rece de sub usa si vreau sa izolez tevile pana la perete.Sper sa mai castig un pic la randament.Astept si alte sugestii.O iarna calduroasa tuturor!!!Apropo am uitat sa mentionez ca iarna la minus15grade lemnele mele din beci au o temperatura de 20de grade ceace cred eu conteaza!Comentariile sunt bine venite! Omul cat traieste invata. Link spre comentariu
Paulorossi Postat Octombrie 10, 2011 Partajează Postat Octombrie 10, 2011 E foarte bine sa ai autonomie cat mai mare dar trebuie marita fara sa fie afectate celelalte componente ale instalatiei.Spre exemplu pt a mari considerabil viata cazanului trebuie folosita o vana cu 3 cai si neaparat temperatura de retur a apei ce intra in cazan sa depaseasca 60 grade,pt a evita formarea punctului de roua a apei alfel distrugi prematur cazanul.Desigur e foarte importan ca instalatia(tevile) sa suporte 70-80 grade pe tur in regim de lunga durata.Se poate testa si solutia cu admisia de aer cald in cazan.E importan ca si lemnul sa fie cat mai cald cand il pui pe foc. Link spre comentariu
vincze_szilard Postat Noiembrie 16, 2011 Partajează Postat Noiembrie 16, 2011 lemnele trebuie sa fie uscate nu calde, daca umiditatea din lemne creste cu 10%, randamentu cazanului scade cu 30%. in toate cartile tehnice si fisele tehnice de la cazanele cu lemne este specificat ca lenele trebuie sa fie de esenta tare si tinute la uscat minim 2 ani pentru a da un randament maxim. Link spre comentariu
Paulorossi Postat Noiembrie 16, 2011 Partajează Postat Noiembrie 16, 2011 Faceam referire la lemn uscat care a fost tinut in preajma cazanului si deci a acumulat o cantitate mica de caldura.E diferenta intre lemnul uscat adus de afara de la -10 grade si lemnul deja partial incalzit care a fost tinut in camera cazanului si are 25-30 grade.Ideea e ca trebuie profitat de tot pt a miscora consumul si a creste randamentul. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum