Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

toba centrala dacie (amortizor de zgomot)


cristinel_bm

Postări Recomandate

Stie cineva exact ce se gaseste in toba de mijloc de la dacie? Se pare ca reduce nivelul de zgomot, dar eu n-am taiat niciodata una. Am cautat si pe net dar nu am gasit nimic concludent (sectiune...ceva). Va intreb pentru ca vreaus a imi fac un traseu complet din inox si nu mi se merita sa merg pe la ceva firma care te stoarce de bani.....Multumesc!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • yo9hrb

    3

  • cristinel_bm

    3

  • yo9hnf

    2

  • ionut20

    1

Top autori în acest subiect

Habar n-am :da Dar....OFFTOPIC , se merita sa faci chestia asta?Inainte de '90 stiu ca-si facea lumea toba de inox sau esapamentul de inox pe la uzine, sau isi cromau capacul de la culbutori.Se merita dpdv al banilor pierduti si timpului omorat?

Link spre comentariu

Inca o chestie....foarte important este ca motorul sa mearga cat mai rotund, sa ai aprinderea si avansul foarte bine reglate.Daca mai adaugi pazla pentru fonoizolare sub mocheta inauntru masinii si pe la motor, aventual si pe capota si chiar si pe arpipile spate (interior) obtii o dacie foarte silentioasa. :ras: Am vazut asa ceva si chiar exista!

Link spre comentariu

aaa... am uitat sa mentionez ca nu vreau pentru dacie...dar stii cum ii romanul...foloseste pentru orice masina ce gaseste pentru dacie. Masina mea este un polo din 81 dar tobele le folosesc de dacie...mai ieftine....si fac acelasi lucru. Si multe alte piese folosesc de la dacie... In plus eram foarte curios ce este intr-o toba de aia de mijloc, fiindca intradevar ca reduce zgomotul. Masinii mele deja i-am facut o evacuare separata pe fiecare piston, din inox, cam pe 80 cm si acolo m-am cam oprit. Vreau in continuare sa pun teava si tobele tot din inox....daca le voi putea face....nu cred ca ii ceva foarte complicat. Problema este ca tabla de inox ii destul de scumpa si vrea sa stiu sigur ce trebuie sa fac.

Link spre comentariu

In toba aia nu sunt decat niste site (mai precis niste tevi cu gauri). Cand voi ajunge acasa o sa-ti scanez niste pagini dintr-o carte mai veche unde descrie foarte clar rolul tobelor si cam cum sunt ele gandite. Eventual sa-mi lasi o adresa de mail sa-ti pot trimite scanarile.

Link spre comentariu

ce firme mai sunt care fac evacuari din inox pentru dacie, asa cap coada .. .cu tot cu tobe. La mine din cauza catalizatorului cred, mi-a ciuruit esapamentul de rugina, cred ca de la apa .... Am acum o gaura inainte de finala si face un zgomot foarte nasol. Trebuie sa-i pun un un colier peste gaura, dar acusi cred ca se cere schimbata ... masina e din 2001

Link spre comentariu

Eu am asista la fabricarea catorva zeci, poti sa o lasi goala, nu se intampla nimic rau, iar la o firma care face decoratiuni din inox, vei gasi destule bucati de teava si tabla de inox, din care se poate face toba, fara sa strici o teava de 6 m, deci pretul ar trebui sa fie rezonabil.

Link spre comentariu
Vizitator Komissar

Masinii mele deja i-am facut o evacuare separata pe fiecare piston, din inox, cam pe 80 cm si acolo m-am cam oprit.

Tu faci cumva un "Header" ? :d - daca da, felicitari - daca il faci ca lumea, masina va fi un pic mai sprintena. Eu am un Volkswagen Broscuta din 1965, cu motor de 1.6, si i-am instalat un sistem de evacuare tip "header" , si dupa aceea, la primul drum masina era mult mai vioaie (raspuns la apasarea pedalei de acceleratie ) - insa ce am instalat eu era facut de fabrica ( fabrica VW Mexic, mai precis ) Problema este ca un sistem de evacuare este ceva mai complicat , deoarece multe tobe "de fabrica" se folosesc de principii de rezonanta pentru a atenua zgomotul.Un alt principiu este acela de dilatare (si racire a gazelor ) - atunci cand din teava gazele ajung in toba. De asemenea, unele tobe mai sunt captusite cu materiale fonoabsorbante. Aici sunt mai multe explicatii: http://auto.howstuffworks.com/muffler.htmsi o toba taiata: http://static.howstuffworks.com/gif/muffler-cutopen.jpgDaca te intereseaza mai mult performantele, si usurinta evacuarii gazelor si ceva mai putin zgomotul, poti sa faci o toba "sport" , formata dintr-o carcasa cu pereti dublii, (aflati la o dist. oarecare unul de celalalt) traversata de o teava, de la un capat la altul cu foarte multe perforatii.
Link spre comentariu

eu cred ca la dacie toba mediana este goala, are mai mult rolul de buffer, sa uniformizeze sunetul nu sal micsoreze, asta este rolul tobei finale, la mine la masina mediana este goala

Link spre comentariu

Pentru Komissar

Nu stiu daca se cheama "header" sau "serpisori". Ideea era ca fiecare piston sa evacueze separat gazele pe o lungime cat mai mare si in plus lungimea acestor tevilor sa fie aproape sau daca nu chiar egala...la milimetru. Eu am incercat sa le fac sa fie pe cat posibil egale...si eu cred ca am reusit. apoi toate cele 4 tevi le-am unit intr-un con care la capat are sudata o teava de 40mm diametru. Tevile "serpisorilor" sau "header"-ului (sau cum s-o mai fi chemand) au diametrul de 30mm ...identic cu gaurile din chiuloasa pe unde ies gazele. In continuarea tevii de 40 am pus o toba de dacie de mijloc .... si apoi o toba facuta de mine din inox in care gazele schimba de 2 ori directia de mers. Problema mea si de ce am pus aceasta intrebare....este ca vreau sa imi las masina cu 15 cm mai jos, toba de centru frecand aproape pe jos. Tunelul meu median este destul de ingust (toba neintrand acolo) si m-am gandit sa imi fac eu o toba de centru (dar nu stiu ce are in interior din cauza ca nu am taiat una...si nici nu am una veche sa o tai) dintr-o teava de inox sau din ceva...chiar daca ii mai lunga dar sa fie mai subtire. Atunci ar exista posibilitatea sa intre in tunel....si sa nu mai agat cu ea pe jos.

DA...intradevar evacuarea gazelor se face mai bine. pacat ca nu sunt amator de poze si nu am facut una cu toata chestia asta facuta.

Daca vrei sa fie si mai sprintena...fa cum am facut eu(vezi poza): cumperi niste carburatoare de motocicleta....io am cumparat o baterie de 4 de la un motor de 750, le sincronizezi, mai faci mici reglaje...si apoi o sa iti fie frica sa accelerezi (facand comparatie cu ce ai avut inainte).

Poate ca voi topi pistoanele, chiuloasa si supapele...dar sincer nu ma intereseaza fiindca mai am unele de schimb...

Si nu m-am oprit aici. Am jantele cele mai late pe 13 de J6,5 (de la bmw) sunt in curs de montare a aripilor de spate de golf 1, care sunt mai bombate, am taiat din arcuri pe fata iar pe spate mi-am facut la strung un sistem reglabil (cu filet si piulita) pe care se sprijina arcul.

Per ansamblu se putea si mai bine....dar asta mi-am permis si asta am facut. Poate reusesc sa o vand si sa imi iau altceva pe care sa il fac si mai meserias...cine stie...sanatosi sa fim....

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări