Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

comanda bobina inductie auto


Vizitator adivkr

Postări Recomandate

Vizitator adivkr

salut ,

As dori sa ma ajutati si pe mine cu urmatoarea problema

 

am un oscilator cu 555 si ma gandeam sa comand cu el o bobina de inductie . daca ii bag 220 v redresat in ea nu o ard ?

 

am gasit schema asta pe net http://silenceisdefeat.net/~lgtngstk/Si ... Driver.htm dar nush mi frica sa nu ard bobina ma gandeam sa limitez curentul cu un condesator nepolarisat in serie cu bobina si de asemenea ma gandeam impulsurile de comanda sa aiba factor de umplere 0.3-0.4

 

ideea finala ar fi sa fac arc electric de amorul artei

 

ce ziceti ar merge ? :nas:

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 8
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • miron1947

    3

  • blazeu

    2

  • daniels

    1

Top autori în acest subiect

Daca-i "de amoru' artei" ce are daca se arde bobina?Cred ca ar fi mai bine sa incepi prin a preciza ce destinatie doresti sa dai inaltei tensiuni pe care vrei sa o generezi...In aceste conditii, unii dintre noi (care stiu cate ceva si ar fi dispusi sa sprijine scopul tau) ar putea sa te ajute la acea constructie (Da, e posibil de folosit tensiunea de retea pe o bobina de inductie auto (de 12 volti), dar nu direct...Si fara atat de deranjantul transformator...)Asteptam precizari. Succesuri.

Link spre comentariu

am un oscilator cu 555 si ma gandeam sa comand cu el o bobina de inductie .

Nu prea vad cum incarcati condensatorul de comanda al tiristorului cu el.

daca ii bag 220 v redresat in ea nu o ard ?

Asa cum este conceputa schema, nu, bobina de inductie auto, poate suporta in primar tensiuni si mai mari de 300V la varf, din punct de vedere al izolatiei, dar nu poate functiona la aceasta tensiune in regim permanent.
Link spre comentariu
Vizitator adivkr

nah deci scopul generarii tensiunii mari este de a face un arc electric pt ca am pus odata o surubelnita pe un traf de linii si am ramas fascinat de scanteie si ma gandeam ca e mai usor si mai ieftin decat a cosntrui un transformator tesla(si plus ca mi lene sa stau sa infasor sarma) si ma gandeam ca daca bag 220 v intr-o bobina de inductie tensiunea este si mai mare decat la trafo linii:D si arcul si mai mare , nu vreau sa fac schema prezentata in linkul de mai sus pentru ca deja am un oscilator cu frecventa variabila facut . eu asa m-am gandit sa fac http://img203.imageshack.us/img203/4601 ... ductie.jpg si ma gandeam sa ii limitez curentul prin bobina se poate cu un condensator inseriat cu bobina?

Link spre comentariu

ma gandeam sa ii limitez curentul prin bobina se poate cu un condensator inseriat cu bobina?

Pai cu condensator puteti limita curentul doar in CA, schita Dvs. poate functiona, dar trebuie ca timpul de conductie(raportul pauza/semnal) sa fie scurt si astfel limitati si curentul mediu prin bobina. O alta varianta ar fi sa folositi un transformator de linii TV, de la care obtineti tensiuni mai mari(30kV),comparativ cu cei cca. 20kV pe bobina de inductie auto, deci un arc electric mai mare(lung).
Link spre comentariu
Vizitator adivkr

eu stiam ca de la 12v de la masina pe intrare scoate vre-o 15kV pe iesire daca ii dau 200 pe intrare nu scoate mult mai mult decat un trafo linii? sau poate ma insel

Link spre comentariu

eu stiam ca de la 12v de la masina pe intrare scoate vre-o 15kV pe iesire

Daca este comandata de ruptor(platina) direct, blocarea curentului nueste ferma si tensiunea pe secundar este intre 15 si 17kV, in fuctie de starea ansamblului ruptor condensator, dar la cele electronice poate si depasi 20kV.

daca ii dau 200 pe intrare

Varful de tensiune pe primar la aprinderea electronica,tinde sa depaseasca aceasta tensiune si se iau masuri de limitare la cca 270V, dar la modelul rusesc de aprindere cu convertizor si descarcarea comandata de tiristor, bobina era atacata cu cca.300V, iar bobinele romanesti, nu prea suportau regimul, cele rusesti ,da.
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Ca sa fie foarte clar:1 Pe automobil, bobina lucreaza in regim de acumulare inductiva, adica se aplica 12 volti pe primar, se ajunge la un curent de 3-4(Dacia) pana la 7-8(Oltcit) amperi (cimpul magnetic si energia depind(e) de curent), iar in momentul "ruperii" acestui curent apare in primar un impuls de tensiune autoindusa de 200-400 volti; tensiunea in secundar poate creste pana la 30-50kv (depinde de rigiditatea dielectrica a izolatiei, la asemenea valori (peste 30kv) se produce strapungerea (in general reversibila) a izolatiei. (Producerea scanteii limiteaza aceasta tensiune la valori practice de ordinul a 10kv pe bujie rece pana la 2-3kv pe bujie in temperatura de regim)2 Exista solutia aprinderii "capacitive", care stocheaza energia intr-un condensator (0,5-2 microfarazi, la 400-200volti; tensiunea asta parca am mai vazut-o pe undeva?)(tensiunea e produsa de un invertor/traf ridicator/redresor; cu limitare de curent se poate folosi si reteaua). Un tiristor descarca acest condensator pe primarul bobinei de inductie, si in secundar apare impulsul de tensiune, etc. Avantajul acestei complicatii (invertor, tiristor) e ca inductanta care intervine e cea de scapari a primarului (care e de cel putin 10 ori mai mica decat cea proprie a primarului, putand fi de pana la 100 de ori mai mica la constructiile moderne, cu miez (aproape) inchis). Circuitul permite variatie (mult) mai rapida a curentului si rezulta o tensiune secundara posibila mai mare. In plus, pe automobil, la rece (pornire), pe izolatorul bujiei se depune funingine (de la arderea incompleta a amestecului bogat necesar pornirii) Funinginea se comporta ca un rezistor prin care curge curent, absorbind din energia care trebuia sa produca scanteia, in unele cazuri impiedicand atingerea valorii de strapungere si producerea scanteii. In cazul unei variatii rapide a tensiunii secundare, puterea pierduta e (mult) mai mica si scanteia se produce cu mai mare sigurantaPS cu 555 se realizeaza un oscilator care sa comande tiristorul, pentru a realiza un "tren de scantei"Succes!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări