Vizitator Postat Ianuarie 24, 2010 Partajează Postat Ianuarie 24, 2010 pentru curiozitatea mea proprie si din dorinta de a scapa planeta de ceva gunoi, am facut un experiment. m-am decis sa vi-l prezint, ca experiment didactic, deoarece rezultatele sunt remarcabile... este vorba de un pet, caruia i-am taiat gatul(filetul dopului) si corpul si-am croit din el o palnie. toata aceasta inginerie am atasat-o unei boxe amarate sony ss-b1000... desi pare o gluma, iar materialele sunt de dat la gonoi, rezultatul este fantastic... diferenta de sunet intre boxa cu "horn" si boxa fara "horn" este uriasa... voi lasa imaginea sa vorbeasca. in curand cred ca am sa fac experimentul cu un bidon de 20l si o medie... spor la taiat pet-uri si atentie la degete... completare: am facut si la cea de-a doua boxa... tot ce pot spune e.......... Link spre comentariu
mariobe Postat Ianuarie 24, 2010 Partajează Postat Ianuarie 24, 2010 e cam intunecata poza ta sa inteleg ca goarna e pusa pe tweeter? Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 24, 2010 Partajează Postat Ianuarie 24, 2010 e asezata pur si simplu pe tweeter si tinuta de elastice d-alea de bani... e taiat tot filetul, mai putin umarul ala de care tii sticla... Link spre comentariu
mariobe Postat Ianuarie 24, 2010 Partajează Postat Ianuarie 24, 2010 nu stiu daca ma insel dar cred ca am vazut pe aici pe undeva ca vindea cineva niste hornuri care dupa cum mi-am imaginat eu se atasau la tweetere,daca gasesc voi posta topicul din bazaruite aici cred :viewtopic.php?f=59&t=49965&p=436181&hilit=hornuri#p436181cred ca ideea nu este noua din pacate nu vei obtine drepturi pentru patent Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 24, 2010 Partajează Postat Ianuarie 24, 2010 ce idee? horn tweeter-ul? evident ca nu e noua... http://en.wikipedia.org/wiki/Horn_loudspeaker Link spre comentariu
mariobe Postat Ianuarie 24, 2010 Partajează Postat Ianuarie 24, 2010 pai ce ai facut tu cu goarna ,nu e aceeasi treaba? Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 24, 2010 Partajează Postat Ianuarie 24, 2010 ba da, teoretic... dar nu asta a fost intentia... a fost doar o curiozitate.si nici nu e o noutate, au mai fost temerari care au facut hornuri din hartie de copiator si sticle de apa plata... Link spre comentariu
ionescu liviu Postat Ianuarie 24, 2010 Partajează Postat Ianuarie 24, 2010 S-a micsorat unghiul de dispersie, acum daca stai inafara noului unghi de dispersie, care e mult mai stramt, se va auzi urat, practic vei auzi ecoul din perete si ce mai "scapa" pe langa "horn", adica oricum o varza. Plus de asta eu nu cred ca se aude mai frumos. Metoda asta e folosita in special la sonorizari, ca acolo ai nevoie de putere mare mai mult sau mai putin "unidirectionala". Acum se aud inaltele mai puternic si de aceea iti place mai mult ca s-o fi creat si o senzatie de fidelitate, dar e o ingramadeala. Ca sa nu mai zic ca plasticul acela probabil ca vibreaza inutil. Cel putin eu asa cred. Oricum e doar un experiment. Link spre comentariu
Vizitator SunRa Postat Ianuarie 25, 2010 Partajează Postat Ianuarie 25, 2010 Mentionandu-mi lipsa de experienta in ale acusticii, am cateva observatii: Am notat ca multi designeri de renume Toole, Geddes, numerosi DIY'eri cunoscuti in afara, etc. prefera directivitatea constanta oferita de un horn sau un waveguide realizat cu atentie la optimizarea formei de unda, a "high-order-modes" acuzate pentru acel Honk specific hornurilor slabe si a fenomenelor de difractie cauzate de conturul hornului sau de gura lui. Motivul pentru aceasta preferinta este exact acelasi invocat de domnul Ionescu. Micsorandu-se unghiul de dispersie sunt evitate reflectiile timpurii (de podea, prima de obicei si de perete). O reflectie produce laterala a undei frontale se presupune ca ar produce efecte negative in reproducerea acustica (motivele sunt delay/ul plus schimbarea de faza, care se traduc intr-o imagine stereo mai putin solida). Exista o literatura intreaga cu privire la directivitatea constanta pentru HT si Audio in general. Cred ca un efect asemanator il produce si Open Baffle. Prin realizarea celor doi lobi de emisie se produce anularea dispersiei laterale si implicit a reflectiilor laterale. Un punct de vedere diferit il aduce Lynn Olson pe ClariSonus. El considera ca (pentru el cel putin) directivitatea constanta nu este un punct de design major ci mai degraba un fel de bonus. Desigur, subiectul metodelor prin care se poate realiza directivitatea constanta e destul de complicat si de mare. Mie unul mi se pare interesant experimentul. Banuesc ca sunetul diferit vine chiar de la schimbarea unghiului de dispersie (pentru directivitatea constanta este necesar un alt profil, oblate spheroid) si desigur de la cresterea spl-ului cu cativa decibeli cauzat de emisia intr/un spatiu restrans. edit: Gasiti aici un articol in trei parti, teoretico-practic despre realizarea waveguidurilor pentru tweetere. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum