Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Incarcator baterie cu acid-plumb de maximum


Postări Recomandate

Eu spun sa limitezi sursa la 14,2V maxim si sa o lasi continuu pe acumulator.Poti pune intre sursa si acumulator o dioda de putere pt o separare simpla si sigura atunci cand cade tensiunea la retea.De asemenea poti folosi un contactor 220V~ cu 2 randuri de contacteND si NI care sa conditioneze ca in momentul cand cade reteaua numai pompa sa fie alimentata de la UPS si separata de retea.Sa nu exite alimentare simultana retea=convertor,pt. pompa pt.ca prajeste convertorul.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 47
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Din acest motiv nu se foloseste incarcarea la peste 14,4V maxim (pt acumulatorii 12V).

Spre finalul incarcarii tensiunea la bornele bateriei atinge valorea de 15,80?.16,50 [V]

Daca sunt ne-stiutor si nu-mi fac "meseria" bine , poate doresti sa-mi iei locul. :cry: Chiar si asa , tu si acumulatorii cu acid nu aveti nimic in comun , ca , de la 14.4v maxim pana la 16.5v maxim e distanta mare. Daca erai asa mare expert in acumulatorii cu acid precum spui , trebuia sa sti sa faci diferenta si sa explici ce e incarcarea pe redresor si ce e incarcarea tampon. Dar hai sa lasam offtopicul si sa ajutam omul.

 

Ai incercat sa pornesti pompa de la centrala cu invertorul ala? Daca invertorul nu scoate tensiune pure sine vei avea surpriza sa nu porneasca pompa.

 

Eu zic sa cauti un ups true sine care sa foloseasca un singur acumulator de 12v si sa-l pui acolo. El se va ocupa si de ridicarea de tensiune (12v=>220v) si de incarcare si de mentinerea acumulatorului perfect incarcat.

Link spre comentariu

baieti..am incercat sa folosesc invertorul pe pompa si merge 100% perfect..nu am nimic de reprosat celor de la MAXX, de la care vine invertorul..si un vecin de al meu are un ups de 800w pentru pompa de la centrala sa si scoate un zgomot infernal(pompa)..un soi de bazait pronuntat care te streseaza rau..raman la invertorul meu si la bateria mea...problema e incarcarea bateriei..am cumparat un redresor de 8 amperi din practiker si scoate 10 volti..nu incarca bateria aproape deloc...ba chiar..a stat 2 saptamani pe baterie si abea a incarcat-o half way(50%)..aici intervine incarcatorul pe care vreau sa il fac..sursa am facut-o deja..e o sursa in comutatie de 15v 2 amperi..vreau sa stiu cum o pot modifica sa imi incarce bateria optim, dar si sa o mentina fara a o supraincarca.

Link spre comentariu

Daca ai posibilitatea sa modifici sursa sa scoata 14.0v stabilizat , ar fi excelent. Daca nu , arunca o privire la lm338 (parca) stabilizator de tensiune reglabil 1.2 - 27v de 5Amperi. Are nevoie de inca 2 rezistori langa el , calculati exact si ai o sursa stabilizata de 14-14.4v :dans: Ai posibilitatea sa incarci si direct cu sursa de 15v acumulatorul , numa sa iti dea sursa amperajul necesar incarcarii cand tensiunea e scazuta si acumulatorul cere mult. Daca mere , lasi asa , odata la 2 saptamani mai lasi cate 2-3 ore bateria la incarcat si cand ai nevoie o folosesti linistit.

Link spre comentariu

@Sandu_alex_999 -eu incarc toti acumulatorii cu 15v stabilizati si limitare in curent. Si cand curentul incepe sa scada,acumulatorii fierb si sunt calduti. De ups si auto totodata...Gandeste-te ca un acumulator auto pus pe ups are cam alta viata fata de masina si aia 16v sunt pt acumulatroi nasparliti,ca sa se incarce pana la urma toti acumulatoriiSi daca ajungi la 16v pe un acumulator cu gel,sigur o sa fie cald! (si asta nu ajuta la nimic,intai se incarca full si abea apoi da energia nenecesara in caldura)Si daca tii 14-15v pe un acumulator cu plumb in regim tampon (stand-by use) il sulfatezi! Tensiunea trebuie sa fie de ~13,5v

Link spre comentariu

aia cu diode e varianta mai ciobaneasca, dar functioneaza. cu 2 diode normale cu siliciu ai avea cadere de 1.4-1.5V.o varianta mai eleganta ar fi un intrerupator care sa sunteze sau nu un rezistor din divizorul de tensiune care furnizeaza tensiunea de referinta stabilizatorului.

Link spre comentariu

Pai si limitarea in curent cum se face?

 

Pune 2 diode si o rezistenta acolo care sa iti limiteze. Daca descarci acumulatorul pana la 10V sa zicem si il pui apoi direct la 13.5V, cine limiteaza curentul? Deci, adauga resitenta. De exemplu o rezistenta de 1.5 ohmi la vreo 10W in serie cu cele 2 diode.

 

De exemplu daca ai fi dispus de o tensiune de vreo 17V minim ai fi putut face un circuit de aici: http://www.vt52.com/diy/myprojects/othe ... harger.htm

Iti asigura si limitarea de curent si tensiunea stabila.

Link spre comentariu

@Sandu_alex_999 -eu incarc toti acumulatorii cu 15v stabilizati si limitare in curent. Si cand curentul incepe sa scada,acumulatorii fierb si sunt calduti. De ups si auto totodata...Gandeste-te ca un acumulator auto pus pe ups are cam alta viata fata de masina si aia 16v sunt pt acumulatroi nasparliti,ca sa se incarce pana la urma toti acumulatoriiSi daca ajungi la 16v pe un acumulator cu gel,sigur o sa fie cald! (si asta nu ajuta la nimic,intai se incarca full si abea apoi da energia nenecesara in caldura)Si daca tii 14-15v pe un acumulator cu plumb in regim tampon (stand-by use) il sulfatezi! Tensiunea trebuie sa fie de ~13,5v

Sulfatarea apare doar sub 12.65v , nu si peste! Cat despre tensiunea de "plutire" ea difera de la caz la caz , nu stiu exact de ce. Ups-ul meu , apollo-ul cu o singura baterie , tine tensiunea la 13.8v , cel cu 2 acumulatori , tine tensiunea la 26.6v si....compaq-ul de la tine , tine acumulatorii la 56.0v fix! Si deja avem 3 tensiuni diferite de incarcare , 13.8 , 13.3 , 14v. Cele 2 mici incarca constant pana la tensiunile pre-stabilite dupa aia mentin tensiunea. Compaq-ul , incarca pana la 14.4V la curent mare si dupa aia scade la 14V. Cat despre curentii de incarcare , ambele ups-uri mici incarca constant cu 700mA , compaq-ul baga (spre uimirea mea) si 7-8A cand is proaspat descarcati acumulatorii... :nebunrau:
Link spre comentariu

salut,imi permit si eu o scurta interventie, avand in vedere ca polemica este f aprinsa si afirmatiile sunt cateodata f contradictorii.In primul rand va pun la dispozitie doua (din foarte multele informatii care le-am strans in decursul anilor) documente care ar trebui sa edifice pe toata lumea in ceea ce priveste incarcare acumulatorilor (plumb).In al doilea rand as vrea sa sintetizez cateva aspecte privitoare la incarcare.De principiu mai toti colegii au facut afirmatii corecte, dar daca nu se specifica si detalii privind tipul de acumulator, aplicatia si modul cum va fi folosit, etc, acestea pot fii interpretate gresit.Sa ne rezumam numai la acumulatorul in discutie acum, si anume acumulator pornire auto. Ar mai fi trebuit sa stim si daca este Sb/Sb, Sb/Ca, sau Ca/Ca. Oricum diferentele la incarcare sunt destul de mici si putem generaliza.Tensiune de incarcare: U constant 14.4V, 14.1-14.7 in functie de tip, temperatura si aplicatie.Curent de incarcare: I limitat 1/10 din C(Ah) este standard si se poate merge pana la 1/5 C. Sunt acumulatori care permit si mai mult dar nu este cazul nostru.Optional la incarcatoarele mai performante:Soft-Start: pt acumulatoare foarte descarcate, se incepe cu un curent cam 1/5 din curentul normal de incarcare, pana se atinge 10.5-11V, dupa care curent normal.Tensiune de egalizare: U constant 15-17V pt un timp scurt care se aplica la finalul incarcarii (realizeaza egalizarea tensiunii pe cele 6 elemente interne).Tensiune de mentinere: U constant 13.2-13.8V in functie de acumulator si aplicatie.Finalul incarcarii se considera cand curentul absorbit de acumulator scade sub 1/50-1/100 din C Ah. Acumulatorii mai obositi nu vor ajunge niciodata la acest curent mic.Deci lasand la o parte incarcatoarele ieftine care au un traf si o punte si care nu sunt recomandate decat in cazuri de forta majora (aceste avand de regula curentul si tensiunea prea mica la incarcarea de baza si tensiunea creste prea mult spre sfarsitul incarcarii cand acumulatorul nu mai consuma decat un curent mic), ajungem la incarcatoarele controlate electronic unde se pot deosebii mai multe variante:1. Incarcare UI = tensiune constanta 14.4V, curent limitat 1/10C. La terminarea incarcarii (in funtie de curent sau dupa 10-12h pe baza de temporizator), acumulatorul trebuie decuplat(altfel supraincarcare).2. Incarcare UIoU = tensiune constanta, curent limitat, tensiune de mentinere.3. Incarcare UIoUp = tensiune constanta, curent limitat, tensiune de mentinere in pulsuri.Acestea trei sunt cele de baza pt un incarcator bun. Mai sunt si mai slabe, care incarca prin limitarea curentului din rezistenta interna a trafului si deculeaza cand ajung la 14.4V rezultand o incarcare incompleta sau mai bune care pe langa cei trei pasi de mai sus mai au si soft-start si/sau egalizare.Toate aceste informatii si multe altele mai detailate veti gasi in documentele atasate. Am facut aceste precizari mai mult pt cei care poate nu se descurca atat de bine cu limba engleza.Cu speranta ca am putut fi de folos, va doresc o zi buna, Radu

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări