Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Colaborare Tesla - Bang & Olufsen


whitesnake

Postări Recomandate

Nu sunt tocmai tanar ,domnule Bogdan....am 63 ani.Legat de pickupurile tesla , mai ales 5120, credeti-ma ca l-am pus direct la gunoi. Mecanica era infiorator de proasta, nu il puteai tine pe amplificator sau pe aceeasi suprafata cu un amplif sau altceva care avea traf de retea deoarece capta rapid brum, daca il puneai langa TV , iti capta zgomotele si parazitii de la oscilatoarele de baleiaj, cureaua mereu sarea, sistemul de schimbare al vitezelor era parca facut de elevi de clasa I la lucru manual, iar constructia lui era extrem de firava.Autostopul nu functiona, mint , a functionat de 2 ori in rest auzeam doza cum se ducea peste eticheta. Era un aparat pe care nu trebuia sa il folosesti ca sa nu se strice. La fel si celelalte pikupuri cu doza magnetica ( nu ceramica) de tesla, erau extrem de delicate si firave.Legat de technics, eu nu am vazut pickup cu mecanica asa de robusta, cuplu de pornire imens, mecanica simpla si solida. Fidelitatea depinde strict de doza pusa pe el ! Daca pui doza de Hi -fi sau doza de dj. Eu si acum ascult la el discurile adunate de-a lungul vremii, in detrimentul CDplayerului care se umple de praf.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 24
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Trabant

    9

  • zal

    5

  • whitesnake

    3

  • nichishoru

    2

Top autori în acest subiect

Eram convins ca sunteti in varsta. Nu am zis ca Technics-ul nu e o scula super, insa mie nu mi-a placut si gata. Probabil ca NAD-ul pe care l-ati avut a fost defect de la inceput. La mine a functionat ani de zile. Inclusiv autostopul, schimbarea vitezei etc. Efectiv am renuntat la el pentru ca, intradevar, era incomod de folosit, prea multe bibileli. Ca si DVS si eu ascult vinyl in detrimentul CD-ului si a altor formate. Si totul trecut prin lampi, cu difuzoare de banda larga montate in cutii transmision line/ horn, un fel de VTP-uri construite putin mai altfel.

Link spre comentariu

Acum sincer Domnule Bogdan , eu cand imi iau o scula audio o iau ca sa ascult muzica la ea nu sa stau sa o intretin ca pe masina si inainte de a pune un disc la pickup sa stau sa controlez toate alea. Altfel si eu am 2 amplifuri pe tuburi facute de mine, toate in clasa A , primul l-am facut acum 6 sau 7 ani si are un ecc83 ca preamplificare si 2 6F3P (aceeasi chestie cu ECL82 sau 6BM8) , puterea undeva la 2x2,5W , transformatoarele construite de mine, se aude impecabil. Al doilea cu EF86 direct cuplat pe EL84 cu alimentarea ecranului lui EF86 din catodul lui EL84. Corectia lui o reprezinta un baxendall cu 2 duble triode ECC83. Puterea este 2x5W. Aici ma opresc cu offtopicul.Cat despre magurile Tesla, am zis un pic mai inainte care aufost mai reusite. In rest copii ordinare dupa Philips.

Link spre comentariu

Multumita domnului Bogdan, care a avut amabilitatea sa imi dea unul in stare perfecta de functionare, am 2 Tesla NC 430 functionale si sunt multumit de ele; am notat ideea cu doza si voi incerca o doza mai buna ca MF 104.

Link spre comentariu
Vizitator tzobor

ma bag si eu in vorba: e posibil sa existe NAD 5120 facut de Tesla, pentru blocul socialist, si NAD 5120 original? Intreb pentru ca, intr-adevar, se forumurile de afara se vorbeste despre bratul acestui pick-up, facut din carbon si care a fost ceva revolutionar la vremea lui.am vazut, daca vreti pun si poze, un review foarte serios de prin anii '80 (intr-o revista occidentala) facut acestui pick-up si nu se zicea nimic de cablaj imprimat.

Link spre comentariu

Asta cu carbonul e o lozincă, o pilă şi se lămureşte imediat. E cablaj vopsit.Şi eu am fost dezamăgit de sărăcia aia de pick-up.Curios e că şi alte scule NAD mi-au lăsat aceeaşi impresie: lucrătură slabă (Taiwan sau Coreea), scheme complicate degeaba şi multă laudă. :bataie

Link spre comentariu

http://www.audiokarma.org/forums/archiv ... 68100.html

 

Iti impartasesc impresiile ZAL. Oricum, NAD sunt scule low end , mai exact BUGET. Am vazut pe net cica 200 euro pe rasnita asta! Sincer, imi place cum scrie unul in postul american "sounds like a chainsaw om amphetamine" . Repet , l-am avut si nu mi-a placut. Gusturile nu se discuta !

 

Revenind la tesla, parca mai robuste si mai simple si mai usor de utilizat mi s-au parut cele cu doza ceramica din gama tesla - supraphon decat NADul. De asemenea vorbind de maguri scandinave pe langa est europene, tin minte ca am vazut pe la cineva in 1964 un magnetofon deck stereo marca TANDBERG ( norvegian parca). Cu tuburi, 3 viteze, mufe RCA , telecomanda, 2 vumetre pe tub ( 2 tuburi adica).

Link spre comentariu

NAD-ul mai avea o bubă, chiar la 220V avea turaţia mai scăzută, cam 32,5 în loc de 33,3 rpm. Chiar am realizat un convertizor de 220V 50Hz reglabil, ca să am pitch-control. Cînd mă gîndesc că am dat şi o căciulă de bani pe el... :bataie

Link spre comentariu

De asemenea vorbind de maguri scandinave pe langa est europene, tin minte ca am vazut pe la cineva in 1964 un magnetofon deck stereo marca TANDBERG ( norvegian parca). Cu tuburi, 3 viteze, mufe RCA , telecomanda, 2 vumetre pe tub ( 2 tuburi adica).

Prin anii 70'am avut placerea sa ascult un Tandberg din seria 1600.Ascultasem pana atunci Grundig, Akai,Philips si cele doua modele de REVOX care au facut istorie A77 si B77 dar sunet ca la Tandberg nu am mai intalnit de atunci.Au fost daca nu primii, printre primii care au folosit capete crossfield,inventate de un american Marvin Camras prin 1967.http://www.reelprosoundguys.com/tandberg.htmlhttp://reel2reeltexas.com/vinAd69Tandberg1600X.jpg
Link spre comentariu

Magnetofoane de mare finete , atat integrale cat si deckuri au fost : UHER, TANDBERG, REVOX. Tin si acum minte REVOX G36, Tandberg T2 , si UHERurile profesionale dar si cele END USER cu performante tot profesionale. Am avut pe mana un Uher in 1985, si pot sa zic ca m-a lasat fara cuvinte sunetul acelui mag. Grundig si Philips erau magnetofoane obisnuite. Insa robuste ca si constructie. Oricum alea erau adevaratele magnetofoane nu ce s-a facut in est, tesla ( mecanica jalnica), unitra ( imprimau foarte bine insa executia cam lasa de dorit si mecanica firava), urss (aveau mecanica buna, de sunat sunau bine,imprimau cam ca dracu, desi cu niste reglaje si o banda buna se putea obtine mai mult) .Zal : Diferenta de turatie era data si de patinarea curelei pe muleta motorului, nu zic ca nu avea turatia mai mica, ce ma scotea din sarite iarasi la rasnita aia e ca daca vroiai sa treci de pe 33 pe 45 prin actionarea butonului adecvat riscai sa rupi cureaua sau sa o incalcesti pe muleta De asemenea mecanismul ala avea o problema, se freca cureaua de tablele alea si se manca cu timpul si evident se rupea. Pentru trecerea de pe 33 pe 45 trebuia sa scoti platanul, si sa pui cureaua manual. Cat despre autostop....odata stricat asa a ramas. Nu l-am mai folosit , am trecut la technics care e folosit si azi. Si stiu, era scump.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări