mișa Postat Februarie 8, 2013 Partajează Postat Februarie 8, 2013 Nu e nimic gresit in faptul ca cineva doreste sa aiba cabluri supradimensionate, cu capacitate mica, frumoase, cu lemne sau pietre la capete, cu conectica placata cu aur sau rodiu, intr-un cuvint deosebite. Gresit e sa le atribui performante exagerate iar rusinos e sa le atribui performante nemasurabile, inventate pe loc de diversi comercianti numai pentru a le ridica in slavi. De asemenea e rusinos sa lansezi diverse teorii nefondate, amestecind termenii si dind ca exemple tot felul de "laboratoare" inexistente sau care "masoara" in bucatarie diversi parametrii inexistenti ai unor cabluri. Zic rusinos din punctul meu de vedere, dar, crearea unor mituri de genul asta, mituri care prind foarte usor datorita aspectului deosebit al cablurilor si conecticii, a creeat o adevarata industrie a conecticii de lux. Aici se manevreaza foarte multi bani cu resurse putine. Mult mai profitabil e sa produci cabluri ca de exemplu amplificatoare. Cine are chef si se simte in stare, poate construi cabluri deosebite, care vor suna pe masura conectate la sculele beneficiarului aducindu-i si producatorului satisfactie. -Vrei cablu deosebit? - Platesti pret deosebit.- Ce nu e clar? Nici nu se pune problema: -Vrei cablu deosebit? - Auzi ceva deosebit.- (asta e numai in reclama, dar culmea, beneficiarul chiar aude ceva deosebit sau psihodeosebit dar aceasta psihodeosebire o plateste de fapt) Problema cablurilor audiofile scumpe e mai mult filozofica decit tehnica. Daca ar fi tehnica, ar trebui sa le compar cu diverse cabluri cu mufe pe care le folosesc curent si transfera de la DC la 2-3Ghz fara a fi perturbat si deformat semnalul de diverse perturbatii externe, fara atenuari semnificative, fara suporti de cablu, fara lemne la capete, etc. Aceste cabluri nu sunt nici pe departe virful tehnologiei in conectica si nu sunt de grosimi audiofile. (in schimb au specificatii clare) In acest sens credeti ca ar merita o comparatie din punct de vedere tehnic intre (sa zicem) firma Amphenol si firma Furutech? Uite o poza din reclama care o fac producatorii de la Transparent pentru cablul radiografiat de mine. Va place? http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... yXPUQt0_Dn Doi adolescenti isi bat joc de cei care cumpara asa ceva.(cabluri cu bobina in "broasca testoasa") De la mine asa se vede. De la voi? Link spre comentariu
zal Postat Februarie 8, 2013 Partajează Postat Februarie 8, 2013 Io văd doi puţopalmişti... Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 8, 2013 Partajează Postat Februarie 8, 2013 Bineinteles ca un cablu foarte scump poate sa fie si foarte bun avind diametrul conductorului din Cu, Ag, Au sau ce o fi, corect dimensionat in plus si conectica de regula are o anumita calitate dar la fel un cablu DIY realizat dupa regulile teoriei poate sa fie un concurent egal cu bani putini...In ruptul capului nu pricep ce influenta poate sa aibe citiva pF si uH distribuiti pe citiva metri dacaR<0,1-0,3 Ohm rezistenta de contact a conectorilor fiind OK si oricum randamentul electric este net superior filtrelor din boxe si a infasurarii secundare a transformatorului de iesire ! Link spre comentariu
mișa Postat Februarie 8, 2013 Partajează Postat Februarie 8, 2013 Normal ca nu poti sa intelegi....Numai cineva care chiar da 20-30000E pe un set de cabluri poate avea un cuvint de zis. NU?Si care 0.1-0.3 Ohmi pe contact? Rezistenta de contact e mult mult mai mica la orice contact normal. Un contact de 0.1 Ohmi e unul prost rau, nu in audio ci oriunde. Poate voiai sa zici 0.1mOhmi Link spre comentariu
zal Postat Februarie 8, 2013 Partajează Postat Februarie 8, 2013 Am eu o rez de 0,01 Ohmi bobinată, poate asta să fie o valoare apropiată de cea a contactelor.Dar să nu uităm rez sudurilor şi lipiturilor. Link spre comentariu
mișa Postat Februarie 8, 2013 Partajează Postat Februarie 8, 2013 Nesemnificative daca sunt suduri si lipituri. (corecte) Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 8, 2013 Partajează Postat Februarie 8, 2013 Normal ca nu poti sa intelegi....Numai cineva care chiar da 20-30000E pe un set de cabluri poate avea un cuvint de zis. NU?Si care 0.1-0.3 Ohmi pe contact? Rezistenta de contact e mult mult mai mica la orice contact normal. Un contact de 0.1 Ohmi e unul prost rau, nu in audio ci oriunde. Poate voiai sa zici 0.1mOhmiNu,am socotit intreg lantul conector amplificator-cablu bifilar-conector boxe la 0,1-0,3 ohm Link spre comentariu
PL500 Postat Februarie 8, 2013 Partajează Postat Februarie 8, 2013 Cred ca mult mai multe are de infruntat cablul ce leaga amplificatorul de sursa de semnal.Semnalul audio de nivel mic este mult mai usor perturbat de EMI. Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 9, 2013 Partajează Postat Februarie 9, 2013 Sunt multe de spus si acolo, dar de multe ori e o problema de interfatare: semnal balansat/ne~) sau interactiuni nedorite intre aparatele din sistem in caz ca unul dintre ele e mai cu motz. Iar cand mai pui si o impamantare care nu e ea impamantare calumea + niste surse in comutatie efectul e garantat. Si daca acolo sunt perturbatiile, nu inteleg de ce nu se rezolva cum se cade problema? Se foloseste semnal de nivel mai mare si balansat. Dar na, e mai interesant sa trimiti <100mV nebalansat in niste montaje predispuse la bucle de masa o data ce le interconectezi. Unde ar fi mai distractia?Legat de cositorire: posibil sa existe un gram de adevar aici. Conexiunile care se prind cu suruburi NU se cositoresc sanatos si apoi se strang. Cositorul curge cu timpul si contactul se slabeste, iar in final se slabeste de tot prin ambalare termica la curenti mari. Eventual se staneaza la suprafata cuprul cu un strat f subtire. Adica ori lipire, ori surub.Sau de ce nu, sudare cu flacara ca si la instalatiile de aer conditionat? A incercat cineva asa ceva la cabluri audiofile? Link spre comentariu
mișa Postat Februarie 11, 2013 Partajează Postat Februarie 11, 2013 Legat de cositorire: posibil sa existe un gram de adevar aici. Conexiunile care se prind cu suruburi NU se cositoresc sanatos si apoi se strang. Cositorul curge cu timpul si contactul se slabeste, iar in final se slabeste de tot prin ambalare termica la curenti mari. Eventual se staneaza la suprafata cuprul cu un strat f subtire. Adica ori lipire, ori surub.Sau de ce nu, sudare cu flacara ca si la instalatiile de aer conditionat? A incercat cineva asa ceva la cabluri audiofile? Pai vezi tu...Daca un conector e dotat cu suruburi care preseaza direct pe cablu multifilar ai o problema ca firele fug pe linga acel surub. Se intimpla mai ales la conectorii cu gaura mare in care montezi un cablu subtire. Solutia nu e cositorirea ci sertizarea pe cablu a unui tub de cupru.Oricum, eu nu am vazut cabluri audiofile sau profesionale la care stringerea sa se faca cu suruburi. Vorbesc de cabluri fabricate industrial, nu de "productii" audiofile home made. Toate erau sertizate sau cositorite. Numai conectorii audiofili sau neaudiofili pe care-i cumperi separat pentru ca sa-ti confectionezi acasa cablurile au suruburi de stringere a cablului pentru ca se presupune ca nu esti in stare sau nu ai scule sa faci o lipitura pe materiale asa groase fara sa distrugi izolatiile.Mie experienta mi-a aratat ca stringerea cu surub (aia cind bagi cablul intr-o gaura si surubul vine din lateral) e cea mai proasta alegere, mai ales daca cablul e gros si greu flexibil.In plus, la conectorii "smecheri" si scumpi, suruburile sunt mici si firave, vezi doamne, sa nu strice aspectul. (nume grele in domeniul conectorilor audio vind la preturi mari asemenea conectori - frumosi dealtfel) Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 11, 2013 Partajează Postat Februarie 11, 2013 Evident ca solutii sunt multe. In urma cu cateva pagini se vorbea despre cositorire vs suruburi. Am vrut doar sa mentionez acest aspect. Solutiile serioase, gen mufe speak-on sau conectorii de pe placi au in ele lamelele intre surub si fir care tin locul acelor sertizari, dar treaba ramane valabila.Stiu clar exemple de subwoofere de sonorizare in care cablurile au fost cositorite si apoi bagate in speak-on. Rezultatul a fost ca in timp suruburile au trebuie restranse la unele mufe, iar la celelalte contactul s-a intrerupt.Un alt mester a patit-o cu niste condensatori cu terminale suruburi montat pe o placa de Cu. A pus un strat de protectie de cositor intre placa de Cu si terminalele de aluminiu. Dupa o vreme cositorul s-a lasat si contactele au trebuit restranse.Posibil ca intr-o aplicatie domestica sa nu fie cazul, dar parca tot e mai bine sa nu ne batem cuie in talpa. Link spre comentariu
zbodeoc Postat Februarie 11, 2013 Partajează Postat Februarie 11, 2013 Serios domnilor, de vreme ce subectu-i "cabluri pentru audiofilie" de ce nu ne-am concentra pe semnal balansat si/sau pe kilaritul buclelor de masa prin transformator de intrare asisderea microfoanelor...Influenta cablului de veioza pe 10-20W@2-3m (acolo, sa fie...) e beningna fata de cea a cablului de semnal intr-o vecinatate atit de colorata cum avem mai toti parte...Sigur, nu vreau sa deturnez spiritul sanatos si viril al acestui topic; putem suda in continuare...PS. In schemele din trecut se evidentiau cablurile problematice intr-un aparat oarecare (nice touch) asa cum azi ploua mai tot mai timpul in materie de documentatii... Link spre comentariu
mișa Postat Februarie 12, 2013 Partajează Postat Februarie 12, 2013 Zbodeoc, cablurile balansate sunt clare si puse la punct in tehnica profesionala. Nu prea avem ce dezbate aici. Mai interesant ar fi de vazut ce-i cu cablurile audiofile RCA neecranate, ca au devenit o moda mai nou. Toti vorbesc de interferente si mediu zgomotos, dar promoveaza cabluri interconect neecranate! (doar niste sirme impletite frumos, ca la "lucru manual" de pe vremuri la scoala) Link spre comentariu
adrian_pic Postat Februarie 12, 2013 Partajează Postat Februarie 12, 2013 Cabluri interconect neecranate si impletite merg doar in cazul semnalului balansat, dar si atunci dupa mine sunt inferioare cablurilor ecranate. Daca am lucra cu componente ideale pentru semnal balansat nu ar fi fost nici o diferenta intre cablurile ecranate si cablurile neecranate impletite, dar cum nu avem la dispozitie componente ideale e clar ca invingator iese cablul ecranat.Cablul interconect neecranat pentru semnal nebalansat as zice ca este o gluma proasta. Link spre comentariu
zbodeoc Postat Februarie 13, 2013 Partajează Postat Februarie 13, 2013 Zbodeoc, cablurile balansate sunt clare si puse la punct in tehnica profesionala. Nu prea avem ce dezbate aici. Mai interesant ar fi de vazut ce-i cu cablurile audiofile RCA neecranate, ca au devenit o moda mai nou. Toti vorbesc de interferente si mediu zgomotos, dar promoveaza cabluri interconect neecranate! (doar niste sirme impletite frumos, ca la "lucru manual" de pe vremuri la scoala)DA! Cablurile neecranate de care vorbesti mi se par o teapa sinistra (inexplicabila si incomensurabila) in comparatie cu ponderea cablurilor de difuzoare. Practic, pe linga zgomotul impredictibil pe care-l bagi in sistem cu aceste cabluri, mai ai parte si de un "corector de ton", iarasi imprevizibil, in functie de impedantele care intra in calcul...PS. Mie mi-e frica sa intru la zona profesionala ca nu cumva sa-mi fac de ris statutul de amator-entuziast ☺☺☺ Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum