Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cabluri pentru audio(filie)...


feri.visky

Postări Recomandate

@Spitfire Am fost o data la cumparaturi cu magnetul, iar vanzatoarea de acolo vorbea mult cu scopul de a`mi baga pe gat ce voia ea. M-am enervat si i-am zis ca cumpar ce vreau eu si asta numai dupa ce verific. Cand ma pregateam sa scot magnetul a inceput sa urle mai rau crezand ca scot sficul sa tai cablul :ras:

Link spre comentariu

danzup ai scris:

cabluri mult mai bune ca profigold in gama 300....500 euro cu argint / aur si conectica ultimax sau neutrinik

si esti printre cei care aud bine deci poti discerne. Intrebarea mea ar fi: acest mult mai bine din fraza ta in procente la cat ar ajunge? Sau daca nu le-ai folosi pe acestea mai scumpe si ai folosi cabluri mai ieftine ai accepta sa asculti muzica ? Pierderea este mare? Sau diferenta este mare si asta "zgarie pe creier" si preferi sa nu regresezi?
Sincer cu foarte mare greutate am dat banii ( doar pentru materiale si noroc ca a acceptat in rate ) dar fara acel cablu nu "canta" cum trebuie .

(Ca sa intelegeti : atat a costat sarma/firele argint/aur ,conectica , ecranele/ecranajele , matasea/bumbacul (!) iar asamblarea mi-a facut-o tibi (tvicol) gratis.)

Plusul adus de cablu a fost intre 15 ... 25 % .

E greu cand descoperi o potrivire sa te mai intorci inapoi.

Oricum asa cum se stie la cablurile pentru boxe/incinte mai greu iti dai seama la ureche , dar la interconect e mai usor sa faci distinctii auditive intre un cablu si altul .

Link spre comentariu

...Plusul adus de cablu a fost intre 15 ... 25 % . ...

Foarte interesant si plauzibil ! (de fapt in anumite situatii cu anumite genuri-variate de conectica si cabluri o ureche "educata-antrenata" poate simti diferente semnificative uneori).Oricum pledez pentru cabluri cu lungimi mici in general(atit cit este necesar interconectari-fara rezerve inutile de lungime pe cit posibil).

...Dincolo de materialele folosite, modul de realizare, un aspect important este sa porniti discutia despre efectul pelicular, bucle de masa, masa de semnal, masa de alimentare etc. ..., etc. etc.

Sau mai pot adauga nodurile de curenti (curenti preferabil "independenti"=pentru ficare curent dat un traseu dedicat acestuia) din cablaj(cablare),curenti care converg in puncte de "stingere bine gindite"(armaturi ale condensatoarelor de filtraj-cu terminale cit mai scurte dublati de condensatori ficsi-nepolarizati-cu armaturi cit mai putin inductive) pot aduce un plus ,plus greu comparabil-pentru simplu motiv ca nu este lesne sa modific/comut o intreaga configuratie data.Cablarea(interna sau externa) uneori poate fi considerata o arta sau se poate vorbi de arta-cablari.Din aceste "motive" personal am evitat folosirea unor softuri-"dedicate" in proiectare PCB_audio.De multe ori in cazul tuburilor-electronice-audio , cablajul-cablarea si sau transformatorul de iesire fac diferenta(ma refer la diferenta care poate aparea folosind aceasi schema si componente intre diversi constructori cu "talente" diferite= abordare diferita PCB respectiv cablaj-clasic ).
Link spre comentariu

danzup ai putea sa pui niste poze cu interconectul facut de tvicol? M-ar interesa sa vad la mufe cum le-a facut. Daca beneficiul este de 25% este clar ca nu poti sa regresezi pentru ca pierzi mult. Oricum stiu ca aliajul de argint se topeste mai greu. La ambele mufe RCa (de panou si de cablu) daca vrei sa lipesti cu aliaj de argint se va "incing" un pic mai mult dielectricul (unele mufe mai scumpe au teflon, altele mai ieftine au plastic) si s-ar putea sa ramana un pic de joc intre terminalul de la firul cald si mufa. Deci numai prin prisma asta se exista diferente intre cabluri.

 

danzup ca am vazut ca tu ai si Quasar si Quad si acolo a aparut aceasta problema: rezistenta intre masa de semnal si masa amplificatorului (de obicei 10ohmi la 2W) este bine sa existe sau nu? La Quad parca spunea tvicol ca trebuie strapata rezistena. Tu ai simtit o diferenta ? La amplificatoarele cu lampi este bine sa existe aceasta rezistenta ?

 

Apropo ca valderama a adus in discutie un amanunt important: lungimea interconectului, cablurile interconect scumpe ce dimenisune au?

 

valderama pentru amplificatoarele cu lampi ce lungime s-ar inpune sa nu fie depasita pentru cablurile spre boxe?

Link spre comentariu

...valderama pentru amplificatoarele cu lampi ce lungime s-ar inpune sa nu fie depasita pentru cablurile spre boxe?

Pentru orice tip de amplificator cu lampi sau nu ,este bine sa mentinem o lungime minima a acestor cabluri de conexiune incinte/boxe , si sau cablurile trebuiesc sa fie egale ca lungime pentru ambele "boxe"(cazul stereo) ,este de evitat ca unul din cabluri sa fie incolacit(in cazul in care amplificatorul nu este dispus simetric in raport cu "boxele"),preferabila fiind o dispunere simetrica a amplificatorului in raport cu "boxele"(cablurile degajate si relativ intinse) ,cablurile serioase au o lungime uzual de 2,5m-3m , daca este posibil este de preferat aceasta lungime poate si mai mica (dupa caz)...,daca amplificatorul este dispus asimetric in raport cu boxele suplimentul de cablu care se "inregistreaza" la una din boxe trebuie sa descrie o bucla cit mai larga(... deja discutam ca si cum tot lantul audio ar fi perfect...,bine daca "redau"/amplific un semnal similar semnalului UM/unde medii/UL/unde lungi-MA-radio Nu mai conteaza nimic cum ar fi un MP3 de 64k-128k :rade: ...).Altfel spus cind am totul pus la punct(sa zicem cazul @danzup ) incep sa conteze si cablurile intr_o masura mai mare sau mai mica de la caz la caz.Chestiunea "referitoare la cabluri" poate fi tratata si serios daca dorim/intentionam si daca pina la momentul "cabluri" sint satisfacute conditii care pot evidentia diferente date de aceste/cabluri ,desigur se face o reclama exagerata/"violenta" in domeniu cabluri ,un simbure de adevar exista in schimb.
Link spre comentariu

Citisem intr-o carte dedicata amplificatoarelor audio si sistemelor muzicale ca rezistenta conductorilor trebuie limitata la cel mult 5% din impedanta difuzoarelor. De aici, cunoscand rezistivitatea cuprului (in ipoteza ca se folosesc conductori de cupru) se poate deduce sectiunea necesara pentru o anumita lungime a cablurilor.

Link spre comentariu

Citisem intr-o carte dedicata amplificatoarelor audio si sistemelor muzicale ca rezistenta conductorilor trebuie limitata la cel mult 5% din impedanta difuzoarelor. De aici, cunoscand rezistivitatea cuprului (in ipoteza ca se folosesc conductori de cupru) se poate deduce sectiunea necesara pentru o anumita lungime a cablurilor.

5% ,sau cit mai puțin posibil/cu putină !=mai exact ,problema trebuie privita nu numai ca rezistivitate/putere ,ci si ca linie...,intram intr_un cerc vicios-"zona" in care am mai fost pe parcursul subiectului(cu pareri divergente...)...,subiectul in deschidere s_a vrut mai amplu ,in schimb ne_am "cantonat" la cabluri conexiune incinte/boxe/etc.
Link spre comentariu

Citez: "...Ea (rezistenta conductorilor) trebuie limitata la 5% din impedanta difuzoarelor. In caz contrar apar pierderi de putere si, in plus, aceastea fiind dependente de frecventa (impedanta difuzorului variaza cu frecventa semnalului, iar rezistenta conductorilor ramane constantam astfel incat raportul lor depinde de frecventa), se modifica forma caracteristicii de frecventa."Mai departe intelegeti dumneavoastra... Eu nu sant specialist in asa ceva. Parerea mea proprie si personala este ca sectiunea tre sa fie cat mai mare.

Link spre comentariu

...valderama pentru amplificatoarele cu lampi ce lungime s-ar inpune sa nu fie depasita pentru cablurile spre boxe?

Pentru orice tip de amplificator cu lampi sau nu ,este bine sa mentinem o lungime minima a acestor cabluri de conexiune incinte/boxe , si sau cablurile trebuiesc sa fie egale ca lungime pentru ambele "boxe"(cazul stereo) ,este de evitat ca unul din cabluri sa fie incolacit(in cazul in care amplificatorul nu este dispus simetric in raport cu "boxele"),preferabila fiind o dispunere simetrica a amplificatorului in raport cu "boxele"(cablurile degajate si relativ intinse) ,cablurile serioase au o lungime uzual de 2,5m-3m , daca este posibil este de preferat aceasta lungime poate si mai mica (dupa caz)...,daca amplificatorul este dispus asimetric in raport cu boxele suplimentul de cablu care se "inregistreaza" la una din boxe trebuie sa descrie o bucla cit mai larga(... deja discutam ca si cum tot lantul audio ar fi perfect...,bine daca "redau"/amplific un semnal similar semnalului UM/unde medii/UL/unde lungi-MA-radio Nu mai conteaza nimic cum ar fi un MP3 de 64k-128k :rade: ...).Altfel spus cind am totul pus la punct(sa zicem cazul @danzup ) incep sa conteze si cablurile intr_o masura mai mare sau mai mica de la caz la caz.Chestiunea "referitoare la cabluri" poate fi tratata si serios daca dorim/intentionam si daca pina la momentul "cabluri" sint satisfacute conditii care pot evidentia diferente date de aceste/cabluri ,desigur se face o reclama exagerata/"violenta" in domeniu cabluri ,un simbure de adevar exista in schimb.

Te rog nu te supara pe mine.... eu discutam de diferente care se aud pe cablu la 24/96. Aceste diferente nu se aud pe cabluri normale. Se aud doar pe cablurile construite special pentru a auzi diferente. Deci discutam efectiv de cablu de conexiune, nu de celelalte componente ale sistemului audio.

A pro pos... citi dintre dumneavoastra stiti ce e audiofilia? Citi dintre dumneavoastra ati avut doar atita bunavointa sa dati o cautare pe "goagle :rade: " Cite "scoli" de "audiofilie" sunt? Macar atita informati-va http://en.wikipedia.org/wiki/Audiophile Normal, e un site marunt, dar e un inceput.

Link spre comentariu

danzup ai putea sa pui niste poze cu interconectul facut de tvicol? M-ar interesa sa vad la mufe cum le-a facut. Daca beneficiul este de 25% este clar ca nu poti sa regresezi pentru ca pierzi mult. Oricum stiu ca aliajul de argint se topeste mai greu. La ambele mufe RCa (de panou si de cablu) daca vrei sa lipesti cu aliaj de argint se va "incing" un pic mai mult dielectricul (unele mufe mai scumpe au teflon, altele mai ieftine au plastic) si s-ar putea sa ramana un pic de joc intre terminalul de la firul cald si mufa. Deci numai prin prisma asta se exista diferente intre cabluri.

 

danzup ca am vazut ca tu ai si Quasar si Quad si acolo a aparut aceasta problema: rezistenta intre masa de semnal si masa amplificatorului (de obicei 10ohmi la 2W) este bine sa existe sau nu? La Quad parca spunea tvicol ca trebuie strapata rezistena. Tu ai simtit o diferenta ? La amplificatoarele cu lampi este bine sa existe aceasta rezistenta ?

 

http://www.vicol-audio.ro/interconnect.php

Interconecturile au dimensiunea de 1m maxim , dar eu in general folosesc interconecturi de 75cm .

In cazul amplificatoarelor cu tuburi nu se foloseste separarea cu rezistenta a masei de semnal audio fata de masa de alimentare c.c. .

Nu exista o reteta magica : trebuie experimentat cum este mai bine in urma unor masuratori riguroase , ingineresti dar si cum suna la ureche (caz in care e greu de cuantificat).

Aliajul pentru alipi firele de Ag se topeste la temperatura mai mare dar si conectorii au izolatie cu teflon care rezista la mult mai mult ca si temperatura .

Link spre comentariu

Te rog nu te supara pe mine.... eu discutam de diferente care se aud pe cablu la 24/96. Aceste diferente nu se aud pe cabluri normale. Se aud doar pe cablurile construite special pentru a auzi diferente. Deci discutam efectiv de cablu de conexiune, nu de celelalte componente ale sistemului audio.

La cabluri digitale numai o singura data am observat diferente in rest pe celelalte nu am auzit nimic diferit la 24/96 .La cel care suna altfel cred ca era o problema de contact (doar o presupunere....) . E adevarat ca DAC-ul era unul facut de mine , nu am avut posibilitatea sa testez pe un DAC scump unde ma gandesc ca ar aparea ceva diferenta la sunet ....
Link spre comentariu

Pai asta am constatat si eu. Nu am reusit sa aud vreo diferenta nici chiar in conditii extreme (24/96). Acum, dupa ce am aflat ca unele cabluri contin "chestii", o sa fiu mai atent si o sa fac comparatii intre cabluri care "contin" si cabluri care "nu contin". De asemenea o sa fac comparatii de slew rate, dar asta peste o saptamina.

Link spre comentariu

 

Te rog nu te supara pe mine.... eu discutam de diferente care se aud pe cablu la 24/96. Aceste diferente nu se aud pe cabluri normale. Se aud doar pe cablurile construite special pentru a auzi diferente. Deci discutam efectiv de cablu de conexiune, nu de celelalte componente ale sistemului audio.

 

La cabluri digitale numai o singura data am observat diferente in rest pe celelalte nu am auzit nimic diferit la 24/96 .

La cel care suna altfel cred ca era o problema de contact (doar o presupunere....)...

Lasa domnule danzup "cablurile digitale"(nu cred ca la asta face referire 24/96 !?)..., cred ca doreste sa spuna asa:_chiar in cazul unei surse de sunet/semnal "encoded in 24 bits and sampled at 96 kHz"=<24/96/@misa-prescurtat> prin scimbarea cablurilor audio de interconectare parte "analogica" - cred ca nu se va simti mai nimic...,misa nu se refera la cablu pt. semnal digital !?(cel putin eu asa inteleg...,sau inteleg ca misa "contesta"/ o schimbare promovata de dumneata/ in care "Plusul adus de cablu a fost intre 15 ... 25 %"=citat din danzup ,spre deosebire de eu sint dispus sa cred acest lucru ,ma rog cu ceva amendamente asupra procentelor exprimate sau poate sensul acestor procente nu_mi este foarte clar ,dar admit ca prin simpla schimbare a cablurilor pot aparea diferente perceptibile auditiv).

citeaza un post al meu si spune/incepe "nu te supara pe mine" , nu ma supar,nu am de ce...(sau el/misa stie ce a vrut sa spuna ,cred ca s_ar impune precizari suplimentare-se referea la "cablu digital" !?-nu cred ,cred ca se referea la sursa de semnal sau "performantele" ei-fiind cotata ca o sursa de semnal buna in lantul audio...).

Link spre comentariu

În cazul cablurilor digitale e posibil să apară oscilaţii care să fie interpretate ca alte valori. Asta se poate vedea uşor cu orice osciloscop cu bandă suficientă. Eu însumi am păţit aşa ceva la serviciu, cu un cablu de SPI care făcea legătura între două controlere. Ce-i drept, frecvenţa de ceas era de 8MHz. L-am rezolvat cu un cablu cu fire alternante (semnal, masă, semnal, masă etc).În orice caz, frecvenţa de eşantionare este mult mai mică decît frecvenţa cu care vin datele, care cred că e de ordinul MHz şi deci e posibil să apară fenomenul de mai sus. La cabluri lungi problema devine evidentă.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări