Vizitator Postat Februarie 7, 2010 Partajează Postat Februarie 7, 2010 Daca ar fi "dupa mine" Cel mai atent as privi-acorda atentie suplimentara la "cablul" pentru "inalte" !,La bass poate ar fi suficienta numai o sectiune adecvata. ALTI PRE-OCUPATI : http://sound.westhost.com/bi-amp.htm#bi_wiring sau http://sound.westhost.com/bi-amp.htm __Inalte-joase compus: (si de aici se pot dezvolta "multe"-aspecte !!!!!!>>>...)... un cablu,doua,noua-etc-etc ?! ; geometrie-lungime-compozitie/material-etc-etc ?!; __Atentie !!!,sint reprezentate doar doua frecvente !(NU un "complex" de frecvente !-asa cum este in realitate semnalul audio=un "complex" de frecvente). __Si "NU" stiu daca intelegeti ?!(cu scuzele de rigoare si NU_ul intre ghilimele)=purtatoarea este "BASUL" !. __Hai sa dau un exemplu sugestiv: presupun ca frecventa mica este in prag de limitare dar inca nelimitat !=PRAG-ZIC,ce va face frecventa mare in aceasta situatie ?????>>>>>..... Link spre comentariu
mișa Postat Februarie 8, 2010 Partajează Postat Februarie 8, 2010 Absolut corect desenul lui valderama! Asa se intimpla. Separarea semnalelor pe cai diferite de amplificare are cu adevarat efect. Link spre comentariu
sebi_c Postat Februarie 8, 2010 Partajează Postat Februarie 8, 2010 ... Faza la frecventa de taiere e de asemenea foarte importanta. ...Ai dreptate cu faza! Pana la urma se intampla la frecventa crossover privind intersectia celor doua filtre. Sunt intr-un paradox, straduindu-ma sa am cat mai mici abateri de faza la iesirea amplificatorului, dar dupa ce atac acest filtru se duce pe garla toata stradania mea. Am simulat zeci de structuri de filtre de diferite ordine si rezultatele sunt proaste privind evolutia fazei la crossover. Nu ma deranjeaza amplitudinea intratata cat ma deranjeaza faza. Amplitudinea are un caracter multumitor in aceasta zona, chiar daca are o mica scadere, sau umflatura la insumarea celor doua cai.Pentru a ameliora evolutia fazei, chiar am simulat inchiderea reactie globale dupa filtrele celor doua cai. Arata ceva mai bine, dar la intersectie tot au loc salturi de faza. Pana la urma am renuntat la idee din cauza particularizarii amplificatorului, care ar functiona bine numai cu incinta respectiva. Link spre comentariu
mișa Postat Februarie 8, 2010 Partajează Postat Februarie 8, 2010 Desi e offtopic, imi permit un mic comentariu la cele spuse de Sebi, deoarece sunt convins ca putini au facut masuratori acustice in conditii propice la incinte. Faza celor 2 difuzoare la frecventa de taiere e diferita din cauza filtrelor. Problema e ca insumarea semnalelor are loc ACUSTIC nu electric, asa ca simularile si masuratorile electrice sunt doar un punct de plecare. In realitate, situatia difera mult si depinde de distanta dintre difuzoare, constructia mecanica a incintei, etc. etc.. E posibil ca dupa ce faci reglajul cu masuratori acustice sa constati masurind electric ca pare a fi un dezastru total. (si invers)Asta daca se doreste rigurozitate maxima. In realitate cred ca foarte putini tin cont de asta... si in majoritatea cazurilor cred ca nici nu merita. Ideea e ca daca nu ti cont de mixarea acustica, nu are rost sa fi foarte riguros la fazarea electrica perfecta, desi, cum am zis e un punct de plecare important. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 8, 2010 Partajează Postat Februarie 8, 2010 ...__Hai sa dau un exemplu sugestiv: presupun ca frecventa mica este in prag de limitare dar inca nelimitat !=PRAG-ZIC,ce va face frecventa mare in aceasta situatie ?????>>>>>.....__Asta se va intimpla(ce se vede in reprezentarea de mai jos):...frumos NU ?!(albastru pragul de limitare)-frecventa mare pt aceasta situatie va fi puternic distorsionata ?__Asadar intr_un lant de amplificare comun-cind ne apropiem de puterea nominala ! Ce nivel orientativ pot avea frecventele joase ca putere astfel incit sa nu afecteze redarea corecta medii si inalte ?.(Am 10w/nominal-mizez pe 3W pina la 5w redare cotecta-si asta avind in vedere amplitudinea mai mica de regula medii si inalte ).__NU ESTE CA ATUNCI CIND NE AFLAM IN FATA GENERATORULUI SI OSCILOSCOPULUI !!!(o singura frecventa in momentul de timp dat)-In semnal "MUZICAL" lucrurile se "petrec" total diferit ca "limitare"!!!.__Concluzie-Bi(Tri-multi)-amp "ceva" mai bine !."Cel mai bine live !".(Astfel cind ascultam "MUZICA" altfel decit "live" avem de a face cu reproduceri mai mult sau mai putin "ALTERATE"-e bine ca in raport cu sursa de semnal sa introducem alterari minime posibil !pina la urechi-in acest fel totul conteaza=are "aport"). Link spre comentariu
EmyRulz Postat Februarie 8, 2010 Partajează Postat Februarie 8, 2010 Analiza este corecta dar in practica nu se simte! Si motivul e simplu, noi stim ca de exemplu sursa de semnal da o tensiune maxima de 1V sa spunem. Daca proiectam amplificatorul astfel incat la 1V la intrare sa nu intre in limitare nu o sa avem nicio problema(sau daca poate intra in clipping sa tinem volumul la un nivel ok). De aceea e nevoie de headroom. De asemenea cand am intrat in clipping nu mai e vorba de Hi-fi. Intr-adevar la bi-tri amping nu numai ca avem mai multe amplificatoare deci putere mai mare, fiecare amplificator poate fi folosit mai eficient(adica mai aproape de puterea maxima), sau sa folosim amplifcatoare de putere mai mica pt aceelasi efect. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 8, 2010 Partajează Postat Februarie 8, 2010 Analiza este corecta dar in practica nu se simte! Si motivul e simplu, noi stim ca de exemplu sursa de semnal da o tensiune maxima de 1V sa spunem. Daca proiectam amplificatorul astfel incat la 1V la intrare sa nu intre in limitare nu o sa avem nicio problema...Domnule i_mi pare rau ca trebuie sa va "contrazic" !-(sa nu pot fi de acord cu asertiunea dvs!),se pare ca nu ati sesizat ce am spus,adica am 1v ala de care faceti vorbire fara sa intru in clipping(dar sint aproape de zona de clipping) pt o frecventa joasa sa zic oarecare ,__ in momentul cind acestei frecvente(joase) i se asociaza si o frecventa medie sau inalta de aceasi amplitudine sau mai mica/poftim chiar daca in momentul initial(numai frecventa joasa)nu eram in clipping-in momentul asocieri(amplitudinea compusa creste= intru garantat in clipping !)intru in clipping.Amplitudinile individuale ale frecventelor joase+medii+inalte se compun prin asa zisa "adunare" ,cum se vede si in prezentarile grafice...Semnalul compus din prima reprezentare grafica are AMPLITUDINE DUBLA in raport cu semnalele initiale descompuse de aceasi amplitudine !!!.Din acest motiv am formulat intrebarea:...__Hai sa dau un exemplu sugestiv: presupun ca frecventa mica este in prag de limitare dar inca nelimitat !=PRAG-ZIC,ce va face frecventa mare in aceasta situatie ?????>>>>>.....__Pe anumite ferestre de timp frecventa mare va intra in limitare clara !!!(asa cum se vede in cea de a doua reprezentare grafica a mea),si fara echivoc !.__Ca acest lucru sa nu se intimple trebuie sa mentin nivelul frecventei joase la -3dB/-6dB mai stiu eu cit ? in raport cu 0dB(1V,sau cit o fi)- functie de amplitudinea frecventei medii sau inalte,astfel ca amplitudinile compuse sa nu ma duca in clipping-limitare !.DA ??? Link spre comentariu
EmyRulz Postat Februarie 8, 2010 Partajează Postat Februarie 8, 2010 Da, sunt perferct de acord, nu am contrazis asta, ceea ce spuneam eu este ca in practica nu o sa intalnim aceasta situatie adica sa avem un semnal de frecv joasa la limita de intrare in clipping peste care deodata se suprapune unul de frecv inalta si intra in clipping. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 8, 2010 Partajează Postat Februarie 8, 2010 In practica se intimpla mai tot timpul-faceti o analiza..., si numai a semnalului "muzical" de intrare !(pe care il folositi) cu "sound forge"(chestiune simpla de altfel)...__Frecventele joase(purtatoare) poseda de regula amplitudinea cea mai mare in semnalul "muzical"...__Cea mai mica frecventa care compune semnalul muzical complex este purtatoarea( joasele sint considerate purtatoare in AUDIO=SINT FRECVENTE PURTATOARE)... Link spre comentariu
EmyRulz Postat Februarie 8, 2010 Partajează Postat Februarie 8, 2010 Da stiu aceste chestiuni, problema e ca semanlul vine de la sursa deja "sumat" deci sunteti de acord ca daca amplitudinea semanlului muzical nu depaseste niciodata 1V sa zicem(ca presupunem ca 1V e maximul sursei de semnal si ca nu vine deja limitat de la sursa de semnal!) si amplificatorul nu intra in clipping la 1V maxim pe intrare, atunci e clar ca nu apare fenomenul de limitare- si aceasta este situatia din practica hi-fi.(ca altfel nu mai e hi-fi). E adevarat ca daca apoi dorim sa amplificam separat componenta de joasa si inalta frecventa, vom face acest lucru mai eficinent, deoarece cu cat sunt mai putine frecvente intr-un semnal(aici vorbim de muzica cu spectru complex nu doar 2 frecvente), raportul dintre valoarea medie si cea de varf(ca aici e problema la muzica, cand se sumeaza multe frecvente semanlul are varfuri mari si medie mica) va fi mai mic deci ori putem sa obtinem puteri mai mari cu aceelasi amplificator(fara sa intram in limitare), ori sa folosim un amplificator mai mic(adica exact ceea ce ati spus si dvs).Sper ca acum e mai clar ceea ce am vrut sa sustin mai sus. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 8, 2010 Partajează Postat Februarie 8, 2010 ...sunteti de acord... e clar...__Da sint de acord si e clar !...,dar si tot ce am spus consider tot foarte clar si adevarat.__Intre ceea ce ai spus dumneata si am spus eu sint daca vrei diferente de "viziune" din partea fiecaruia.__Eu avertizam ca basul nu poate atinge puterea nominala fara sa nu altereze celelalte spectre(medii-inalte-daca insotesc basul ) in cazul unei auditii.Numai semnalul compus-complex poate atinge puterea nominala fara clipping !.=Asta_i toata ideea daca vrei,-pe care de altfel o sustii si dumneata.(In plus eu fac trimetere la nivelul de bas/ca putere permis in situatia unui semnal complex).Pe generator si osciloscop o frecventa joasa(o singura frecventa) poate atininge puterea nominala !.__Si spun intro situatie reala-de auditie nivelul de putere pe care il poate atinge basul cind este insotit si de alte spectre este mai mic decit puterea nominala tocmai pt a nu intra in clipping.Cei care se respecta(compozitori-studiouri-etc-etc) tin cont de acest aspect si in prezenta unui bas profund si amplu nu prea asociaza medii si inalte(sau daca sint asociate au nivel mic in acel moment)astfel incit sa permita basului o evolutie ca amplitudine cit mai mare.(gen 50_cent,Lil John,etc,unde sint basi foarte grei si amplii). Link spre comentariu
mișa Postat Februarie 8, 2010 Partajează Postat Februarie 8, 2010 Amindoi aveti dreptate. Semnalul initial e de asa natura pregatit incit sa nu ajunga la clipping, dar din potentiometrul de volum poti ajunge la clipping in etajul final. In aceasta situatie, cablurile nu sunt de ajutor.Hai sa lansez o intrebare: Cum vi se pare mai bine? Cablu de semnal mic lung si amplificatorul asezat linga boxa (monobloc) sau cablu de semnal mic scurt si cablu de putere lung? Referitor la cablurile de semnal mic, trebuie sa precizez ca CD-urile pe care le consideram etalon de calitate sunt prelucrate din surse primare inregistrate prin cabluri de microfon (ce-i drept balansate) de lungimi considerabile. (dintr-o camera in alta, 20-40m) Discutam de semnale mici mV sau zeci de uV la unele microfoane profesionale.Pe de alta parte, in sonorizari de mare putere (sute de KW si nu numai) in aer liber, si cablurile de putere pot avea lungimi considerabile...(dar aici si cablurile de semnal mic sunt lungi si nu auzi pic de brum chiar daca ele trec oarecum pe linga cablurile de forta care comanda in comutatie luminile, poate de MW)Oare cum e mai bine in cazul nostru, in casa?Exemplele date de mine sunt extreme, dar de cel cu inregistrarea cd-urilor ne lovim curent. Nu cred ca exista vreo casa de discuri care face inregistrarile strict pe cabluri de argint. (eu nu am intilnit nici un astfel de caz) Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 8, 2010 Partajează Postat Februarie 8, 2010 Bine relativ !zic, poate fi oricum , depinde din ce unghi-pin ce prisma privesc-ce satisface mai bine cerintele date-etc-etc...__Daca nu dispun de intrari-iesiri balansate...si sint intr_o situatie comuna dar am de parcurs o distanta relativ mare cu cablul de semnal(citiva metri buni)este bine ca impedanta de iesire din sursa de semnal sa fie foarte mica,presupun in continuare ca NU ma aflu in aceasta situatie , atunci este bine ca in imediata vecinatate a sursei de semnal sa dispun un repetor si sa cobor aceasta impedanta de iesire cit mai jos astfel voi minimaliza influnta cablului pe care transport semnalul din sursa catre intrare...samd... Link spre comentariu
mișa Postat Februarie 8, 2010 Partajează Postat Februarie 8, 2010 DA ma DA! ok Dar dupa ce ai facut aceste experiente, ce sa aleg?Am ajuns la concluzia ca intr-un salon normal ca domensiuni nu prea conteaza. Cu acest "nu prea conteaza" nu sunt multumit, de aia am intrebat, nu e o capcana.Vad ca coborim tot mai adinc in vizuina iepurelui...(pentru cine a vazut filmul) Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 8, 2010 Partajează Postat Februarie 8, 2010 ..., ce sa aleg?...Aleg compromisul optim !(si bataia de cap minima),care de cele mai multe ori poate fi un cablu scurt de semnal si iesirile de incinte-conexiuni cit se poate de scurte si ele-fara insa sa devina funii de rufe !(sa aiva acolo un supliment de lungime mic-poate mut o boxa mai la stinga-dreapta-etc).Asta fiind situatia clasica. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum