Vizitator adisor2 Postat Ianuarie 20, 2010 Partajează Postat Ianuarie 20, 2010 va salut!am ceva timp de cand citesc toate site-urile referitoare la eoliene,si vad peste tot ca alternatoarele de masina sunt pur si simplu neglijate,avand un coeficient "foarte slab". poate ca e asa,dar fac un apel catre expertii de pe aici,finca CRED ca am putea face un altfel de calcul pentru a obtine cei 500-600w dintr-un obiect pe care il putem procura la un pret de pana la 100 lei,GATA ansamblat. se stie ca un alternator nu genereaza curent decat la turatii mari,minim 700trm,si e adevarat ca e greu sa obtii aceasta putere din vant,cu o eoliana,asta s-ar putea face doar cu un amplificator de turatie1:50(de ex),dar asa sunt pierderi mari; de aceea,eu CRED ca se poate face un calcul ptr ca sa vedem 500w=3m/s(viteza vantului)*dimensiunea palelor(asta vreau eu sa aflu) se stie ca majoritatea eolienel pornesc la 3m/s,si se mai stie ca dubland marimea palelor forta creste de 8 ori,asa ca eu zic ca e posibil sa calculam cam ce pale ca dimensiune trebuie sa construim ptr a porni alternatorul la viteza de 3-4m/s. SE POATE?!! stiu ca o sa ziceti ca ptr o elicie mai mare trebui si un stalp mult mai stabil,si asa e,DAR NU VREAU SA NE ABATEM DE LA SUBIECT,VA ROG,despre restul discutam mai tarziu. E POSIBIL CEEA CE AM ZIS?SI CE MARIME AR TREBUI SA AIBE PALELE(3) ?! Link spre comentariu
iop95 Postat Ianuarie 20, 2010 Partajează Postat Ianuarie 20, 2010 La 3m/s viteza vant si pentru 500W putere utila (considerand 95% randament transmisie si 95% randament alternator - aici am exclus consumul excitatiei care e destul de mare), e nevoie de o elice cu diametrul de minim 11m. Succes...Alte valori diametru elice pt. alte viteze vant (restul raman la fel):3.5m/s 8.8m4m/s 7.2m4.5m/s 6m5m/s 5.2m6m/s 3.9m7m/s 3.1mPe de alta parte cu elicea de 11m la 12m/s viteza vant se pot obtine aprox. 32kW... Link spre comentariu
Vizitator adisor2 Postat Ianuarie 20, 2010 Partajează Postat Ianuarie 20, 2010 pot sa stiu si eu cum faci calculele?! Link spre comentariu
iop95 Postat Ianuarie 20, 2010 Partajează Postat Ianuarie 20, 2010 Fisier excel atasat; se pot introduce ca date de intrare diametru elice, viteza vand, randament generator, invertor, eventual global (cu alte elemente - gen transmisii). Se obtine puterea maxima disponibila la arborele elicei respectiv la iesire invertor. Partea cu estimare energie produsa este grosiera, tinde spre valori ideale, trebuie privita ca o simpla estimare. Link spre comentariu
MifTy Postat Ianuarie 20, 2010 Partajează Postat Ianuarie 20, 2010 ?i o precizare elementar?: calculele alea nu au sens dac? nu ai în mod constant viteza aia...altfel, ar trebui s? ai elici cu pale... ???... automodificabile ca s? ai permanent randamentul scontat.prin urmare, nu po?i "planta" chiar oriunde o eolian?... Link spre comentariu
gica70 Postat Ianuarie 21, 2010 Partajează Postat Ianuarie 21, 2010 va salut!am ceva timp de cand citesc toate site-urile referitoare la eoliene,si vad peste tot ca alternatoarele de masina sunt pur si simplu neglijate,avand un coeficient "foarte slab". poate ca e asa,dar fac un apel catre expertii de pe aici,finca CRED ca am putea face un altfel de calcul pentru a obtine cei 500-600w dintr-un obiect pe care il putem procura la un pret de pana la 100 lei,GATA ansamblat. Si eu cred la fel. Mai are un avantaj alternatorul; prin reglarea excitatiei (care e de dorit sa fie automata) se poate mentine turatia constanta intr-o mare gama de viteze ale vantului. Se stie ca sunt turatii care pot distruge instalatia si prin intrare in rezonanta (vibratii puternice chiar la viteze moderate ale vantului ). Se poate imagina un ax al elicei la care sunt cuplate mai multe alternatoare si fiecare sa fie incarcat in functie de puterea vantului pt. o turatie constanta. O schema, simpla cred eu, care s-ar potrivi aici ar fi niste comparatoare care sa aiba ca semnal de intrare o tensiune de la o alta morisca de putere f. mica. Surplusul de putere generat, printr-o automatizare, poate fi trimis la incalzirea apei dintr-un boiler, de ex. Inca o solutie ar fi pasul variabil-este cam greu de realizat. Link spre comentariu
gcom61 Postat Ianuarie 21, 2010 Partajează Postat Ianuarie 21, 2010 Daca tot vorbim(scriem) [vorbe] ,tot internetul este plin de energii alternative care de care mai apetisanta ,si oprindu-ne la eoliana toti producatorii [ home made] au optat pentru alternatoare cu magneti permanenti tocmai din cauza lipsei de [continuitate]a vantului (nu a lui Vantu).Aceste generatoare cu magneti permanenti au avantajul ca produc tensiune/curent la turatii foarte joase (de la cateva zeci la mii de rot/min).Folosire alternatoarelor auto implica un multiplicator de turatie care va[manca]foarte mult din puterea efectiva a vantului.Daca totusi incercati acest lucru propun sa faceti un multiplicator fie cu lant fie cu curea tip distributie auto(cea cu dinti),curelele trapezoidale sau late(cu canale longitudinale)iesind din discutie deoarece opun o rezistenta mare la functionare datorita necesitatii intinderii suficient de puternice pt a asigura aderenta.In cazul lantului(gal)tip bicicleta sau a curelelor de distributie auto intinderea (mai usoara) nu mai opune atat efort.Oricum si in acest caz cuplul pe care-l va opune alternatorul eliciei va fi foarte mare. Link spre comentariu
gica70 Postat Ianuarie 21, 2010 Partajează Postat Ianuarie 21, 2010 Oricum si in acest caz cuplul pe care-l va opune alternatorul eliciei va fi foarte mare.Eu mi-am exprimat parerea mea. Sigur, aveti dreptate cand le dati dreptate altora! Referitor la ultima propozitie eu am scris ca se poate incarca elicea in functie de excitatie. Bineinteles ca fiecare va judeca si va folosi energia eoliana in conditiile date in locatia respectiva. Daca te afli intr-o zona cu mult vant si viteze mari nu prea mai conteaza randamentele; (e ca si atunci cand ai o soba si padurea e in spatele casei!) atunci "vorbele" mele posibil sa ajute pe cineva. Sanatate si multumesc pt. sfaturi.Zeci de mii de rot/min? Link spre comentariu
gcom61 Postat Ianuarie 21, 2010 Partajează Postat Ianuarie 21, 2010 Raportul intre diametru fulia motor si diametru fulie alternato=3/1r>>1 rot motor=3 rotatii alternator.Pt. ~5000rot/motor=? rotatii /alternator Link spre comentariu
gica70 Postat Ianuarie 21, 2010 Partajează Postat Ianuarie 21, 2010 Raportul intre diametru fulia motor si diametru fulie alternato=3/1r>>1 rot motor=3 rotatii alternator.Pt. ~5000rot/motor=? rotatii /alternator Corect, dar cine ma impiedica sa schimb raportul? Link spre comentariu
Vizitator adisor2 Postat Ianuarie 21, 2010 Partajează Postat Ianuarie 21, 2010 sa inteleg ca ar fi bine sa renunt la idee?!eu ma gandeam la pale cu diametrul de 5 m,la mine in zona curentii stabili nu tre de 6 m/s,ce sa fac?!!! Link spre comentariu
gcom61 Postat Ianuarie 22, 2010 Partajează Postat Ianuarie 22, 2010 Pentru inceput realizeaza elicia si foloseste un alternator antrenat de o curea tip distributie(cu dinti) si fulii dintate de auto,vezi daca da randament si in functie de rezultate poate iti construiesti un generator cu magneti permanenti. Link spre comentariu
miron1947 Postat Ianuarie 22, 2010 Partajează Postat Ianuarie 22, 2010 un alternator antrenat de o curea tip distributieSau un angrenaj planetar, nu are alunecari si este compact.http://en.wikipedia.org/wiki/Epicyclic_gearing Link spre comentariu
gcom61 Postat Ianuarie 22, 2010 Partajează Postat Ianuarie 22, 2010 Intradevar reductoarele planetare sunt cele mai compacte si mai solide pt acelasi volum constructiv comparabil cu alte tipuri.In functie de tip/marime se pot adapta relativ usor cu un cuplaj facut la strung si o parghie de fixare al [statorului](daca se poate numi asa).Din pacate eu nu am intaalnit astfel de reductoare cu raport mai mic de 1:5si tinand cont ca alternatorul oricum opune un cuplu destul de mare ,multiplicat cu raportul reductorului se va ajunge la un cuplu prea mare pt un vant slab. Link spre comentariu
miron1947 Postat Ianuarie 22, 2010 Partajează Postat Ianuarie 22, 2010 multiplicat cu raportul reductorului se va ajunge la un cuplu prea mare pt un vant slab.Cuplul rezistent, depinde si de sarcina pe care debiteaza alternatorul. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum