Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Robot de pornire


Rotty

Postări Recomandate

Categoric aparatul din link are niște presetări prin care reglează tensiunea de ieșire în funcție de scopul propus, fie sudură, fie pornire demaror. Consider suficient curentul maxim de 160A pentru pornirea unui motor, dat fiind că el se utilizează în paralel cu acumulatorul mașinii, deci curentul disponibil este mai mare.Considerăm totuși că acumulatorul mașinii mai este capabil să dea cel puțin jumătate din curentul de pornire cerut de demaror, căci pentru pornirea fără acumulator se folosesc redresoare cu baterie de acumulatori de mare capacitate.

Dar modificarea unui aparat de sudură tip invertor, pentru a funcționa și ca redresor de pornire demaror, nu e chiar așa ușoară.Adică nu e suficient să umbli doar la un potențiometru ca să faci asta, trebuie ținut cont și de limitarea de curent care trebuie să funcționeze chiar și pe funcția de robot, altfel riști să arzi diodele redresoare....

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 71
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Sandu_alex_999

    11

  • Dr.L

    7

  • nascadorel

    6

  • yo9hnf

    5

Top autori în acest subiect

Conform pozei de pe un alt site, invertorul pare ca are un comutator/buton cu afisaj de confirmare prin led pentru diferitele functii:

http://img.bizator.com/a/2004848113/wmb/1-welding-inverter-ssva-mini-samurai.jpg

 

In stanga sus al panoului.

E frustrant ca peste tot sunt doar traduceri din versiunea originala deci,.. Ce am observat insa este expresia "charger"...

 

PS: Nu folosesti robot de pornire decat la un acumulator mort, daca acumulatorul inca poate fi incarcat atunci folosesti redresor, deci robotul trebui sa suporte totusi majoritatea curentului starter-ului ( ca sa nu zic tot ). Apoi Giongiu din cate imi amintesc a facut un robot la 200A cu care a pornit masina fara nici un acumulator, sau cel putin eu asa imi amintesc, daca intra poate confirma sau eventual infirma.

Link spre comentariu

Cu 200A pornești fără grețuri majoritatea mașinilor de familie și fără baterie, știu bine filmarea lui Giongiu în care pornea o mașină cu o sursă în comutație....dar de multe ori robotul e pus pe un tractor sau camion Diesel, care nu poate fi pornit pe frig chiar cu o baterie la jumătatea capacității.Și la mine la serviciu avem ,,roboți de pornire,, pentru locomotivele Diesel-electrice ale căror baterii scad iarna în capacitate și sunt ,,ajutate,, la pornire.Dar niciodată nu se lansează un motor de gen fără acumulatorii tampon, fiindcă curentul cerut e foarte mare și bateria tampon dă și ea chiar pentru scurt timp un curent important, după ce este lăsată puțin cuplată la robot.Deci nu întotdeauna pui robotul pe o baterie ,,moartă,, ci mai ajuți la pornire pe timp friguros o baterie mai slăbită, care vara nu are probleme.

Link spre comentariu

Ca o paranteza, stiind incercarea reusita din postarea lui Giongiu (cred)am incercat sa pornesc o camioneta ARO diesel cu un invertor de sudura de 200A monofazic caruia i-am eliminat toate protectiile inclusiv sau mai ales acea de limitare a curentului etc etc si nu am reusit, pentru un autoturizm e ok insa pentru consumatori mai mari reteaua monofazica casnica nu poate suporta asemenea consumatori instantaneu.

Am reusit doar in paralel cu un acumulator "uzat" in sensul ca l-am tinut o perioada la "fiert" si in paralel cu invertorul am reusit sa o pornesc.

Link spre comentariu

Multumesc de raspunsuri.

 

Din experienta mea cu invertoaele chinezoruse, nu au protectie gen - Anti-lipire (Anti-Stick). În acest caz, se referă la o măsură de protecție în cazul lipirea electrodului ,pentru a evita încă nu a reușit: Mașină automată de sudare reduce foarte mult curentul de sudare (sau chiar al dezactiva) .

 

Cu aparatul de 300 A , am facut probe in scurtcircuit si nu se ingenunchia.

Link spre comentariu

Nu ne traduci si noua in Romaneste ce ai scris tu acolo?

Ca la copy-paste oricine se pricepe...

 

Edit validae: Poate colegul nu-i bun vorbitor de română, ori prea comod ca să scrie și copiază din articolul tradus de Google....

Link spre comentariu

:inger :inger Iertare! Am gasit la repezeala traducerea Anti-lipire (Anti-Stick),

 

Vroiam sa scriu ca daca un invertor nu are aceasta functie, se poate folosi. Practic nu mai simte electromotorul ( care are rezistenta ff mica) ca un electrod de sudura lipit. Gresesc?

 

Inca odata cer scuze, am fost prea grabite.

Link spre comentariu

Se poate doar cuplat cu acumulatorul mașinii, lași câteva minute să se încarce și apoi dai la cheie. Dar anularea protecțiilor e riscantă, la un scurtcircuit poți arde invertorul.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări