Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Robot de pornire


Postări Recomandate

Am lucrat destul de multi ani cu punti comandate si cu tiristori in paralel de pina la 4000A si crede-ma ca nu avea nimic in serie cu el decit sigurata ultrarapida, dealtfel la curenti mari este estul de greu de facut asa ceva dar daca ai spatiu poti sa faci caci asta nu schimba cu nimic datele problemei.

Cit despre puntea redresoare semicomandata, daca descompui o punte trifazata care arata ca in atasament si inlaturi partea cu rosu adica o faza vei optine exact ce ap pus eu in primul atasament, inafara de faptul ca eu ti-am desenat cite doi tiristori in paralel si cite doua dide.

Sper ca am fost destul de clar, daca doresti pi sa te documentezi de aici. http://www.ee.tuiasi.ro/~euedia/EP_file ... mandat.pdf

Bafta

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 71
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

...Sint de acord ca lucreaza cite doua dar circuitul echivalent la un moment dat arata asa, doua tiristoare inseriate cu o sarcina S si o sursa E asa ca nu pot fi deacord cu dumneavoastra, corect este 70A.

Pai tocmai asta e problema, circuitul echivalent arata asa numai la un moment dat, mai corect spus, NUMAI INTR-O SEMIPERIOADA sunt deschise diodele (tiristoarele) in discutie, cu alte cuvinte, daca lucreaza la frecventa retelei (50Hz), conduc 10 milisecunde, apoi se odihnesc 10 milisecunde (cand conduc celelalte doua). Vorbim de redresorul monofazat in punte, in ansamblu
Link spre comentariu

...pentru a intelege caci nu se calculeaza 70x2=140 cum insinua un coleg ...

Daca despre postul meu e vorba, atunci trebuie sa repet, este vorba de o afirmatie categorica, nicidecum de o... insinuare, de unde aceasta concluzie, de altfel am si subliniat.
Link spre comentariu

Ok....lasand la o parte semipuntea.....Tiristorii nu merg blocati in conductie , astfel comportandu-se ca niste diode chioare?

Tiristorul se comporta exact ca o dioda, daca are semnal de comanda pe poarta, de fapt asa se mai si numeste - dioda controlata. Odata deschis, chiar daca semnalul de comanda dispare, nu se mai blocheaza pana la prima trecere prin zero a curentului. Mentinand permanent o tensiune intre grila si catod, o sa faca exact ca dioda.
Link spre comentariu

Discutia a ajuns pe araturi....Opinia personala e ca va complicati inutil. "Robotul" clasic avea doar un reglaj de brut (12/12rapid/24/24rapid), un reglaj de fin (comutator pe vreo 10 trepte de cate 2-3 volti in primar); o punte din 4 diode de vreo 350 de amperi, pe cate un radiator "marlanesc", adica MARE; undeva se insera si o rezistenta de protectie, realizata din banda ondulata, care protejeaza atat redresorul + traful cat si bateria si demarorul ("pierderea" de tensiune limiteaza curentii, pentru cazurile unei greseli (gen uitat comutatorul pe 24 cand punem pe baterie de 12, sau motor blocat - se mai intampla!))Rezistentele "interne" pot fi uneori prea mici!Demaroarele se rotesc si la 14, si la 8 volti (daca sunt lansate, cred ca si la 6 volti), dar turatia depinde de tensiune. La masinile mai vechi, problema e ca motorul uzat si adesea nu prea reglat, porneste greu. O baterie "veche" poate merge si 2 ani in plus, pe un motor care porneste "la sfert"! Pentru service cred ca ar fi util (eu nu mi-as cumpara vehicul cu motor diesel); personal, am folosit cu succes un incarcator construit prin 1983, capabil de a furniza cu limitare 7 amperi, cu care invioram 15-30 min bateria, dupa care de obicei reuseam sa pornesc. Referitor la demaroare: 25 x 200 = 5000 cam asta e maximul unui demaror de autocamion Roman (la atelierul unde am lucrat cativa ani se reparau si am vazut si specificatii ale fabricii, parca era ceva de gen 3,4 sau 3,8 kw). Nu am idee de unde au scos unii 37 kw...Trafurile aveau 3,5kw nominal si invarteau motoarele alea de Roman de le sareau capacele! (Trafurile erau fabricate si la fostul Electrocontact Botosani, vedeti poate gasiti la ElectroAlfa (noul srl care a preluat activitatea)Succes!

Link spre comentariu

Iaca nu stiu sa spun ce capacitate aveau motoarele de autocamioane, dar 11000cmc mi se pare mult (exista un motor "mic" tip saviem de 6 cilindri si unul "mare" tip "raba" de 8 cilindri. Pentru pornire, chiar daca dieselul are compresia mai mare, functionand la turatie mai joasa nu-i trebuie demaror mai mare de cat am spus eu. (doar nu e motor de vapor?) Ce e asa de greu: logica elementara e impotriva unui demaror de 37kw (mia si jumate de amperi remarcata de Dr. L, precum si experienta mea directa!) Poate era 3 virgula 7....Raman la parerea mea: cu exceptia unui service si a situatiei descrise, in exploatare nu ne putem baza pe pornit "cu robotul".Va doresc numai bine!

Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...
Vizitator doeg

Am si eu o intrebare. Am un aparat de sudura cumparat pentru o lucrare la balcon, cu secundarul de max. 100A si tensiunea in gol de 40V. As vrea sa il transform in robot de pornire la 12V (pentru motoare pe motorina: "brasov" in 3 cilindrii cum e la tractor U450, 45 cp).Puteti sa im sugerati o schema simpla, sau cum sa procedez?Multumesc anticipat!

Link spre comentariu
  • 3 ani mai târziu...

Invertorul in sine este o sursa in comutatie, si una foarte complexa, eu nu m-as grabi sa afirm ca "are o modificare simpla".

Nici nu cred ca este capabil pentru functia de robot de pornire, spre deosebire de aparatele clasice de sudura pe traf ( care au tot fost folosite ca roboti de pornire de catre multi, fara modificari, doar diode mari ) care aparat nu are o limitare de curent in sine decat cea impusa de conductor si cuplaj ( inductanta de scapari ), invertorul are limitare activa de curent, presupunand ca poate intr-adevar sa suporte 160A in mod continuu, nu cred ca este un curent suficient pentru pornirea motorului, mai ales la autoturismele moderne cu motoare mai mari.

 

PS: Descrierea de la anuntul ala din link este de tot rasul, un text comic la extrem, luat cu copy/paste de pe un site al unui magazin, unde a fost tradus cu gugle translate de un agramat convins... :rade:

Link spre comentariu

Multumesc de raspunsuri

Cât de jos s-o aduci ?

 

 

da, 12-13 V

Invertorul in sine este o sursa in comutatie, ........

 

Clar este tradus cu g. translate. Pe siterurile din Ucarina este prezentat ca robot de pornire, la noi ii spune redresor de incarcare.

 

Cred ca foloseste un comutator care modifica predefinit un semireglabil pe placa electronica. Ma insel?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări