Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Robot de pornire


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 71
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Schema? De ce vreti toti scheme pentru orice? Rezolvarea e simpla , un traf de 1kw care sa-ti ofere in secundar 100A la 12Vca , 4 diode serioase 100-150A. Daca vorbim de chestii serioase , la 24v , e nevoie de traf de vreo 4kw la 25-26vca si 4 diode minim de 355A.Ca sa rezolvi problema mai usor , de ce nu accepti ca viata bateriei a luat sfarsit? :cry:

Link spre comentariu
Vizitator danielardelian

Ca sa rezolvi problema mai usor , de ce nu accepti ca viata bateriei a luat sfarsit? :cry:

Cand schimbi filtrul de combustibil la motoare diesel fara pompa de joasa presiune (lift pump), trebuie sa dai destul de hotarat la demaror pana se reamorseaza circuitul.In aceste conditii, un redresor mai solid / robot de pornire este de foarte mare ajutor.
Link spre comentariu

Da in acelasi timp e si periculos de riscant. La curentii aia mari , bateria devine condensator pentru curentul ne-filtrat al robotului si poti ramane efectiv fara vedere , bucati de piele si alte arsuri cauzate de acid , pentru ca nu am crezut pana nu am vazut cu ochii mei , acumulatori de 180Ah expodand efectiv ca un condensator. La propriu se baloneaza si fac poc.Ai fi uimit sa vezi cat curent poate debita un acumulator bun si ingrijit , nu o rapciuga de "n" ani , lasata in bataia vantului si in grija sortii...Cu un acumulator bun (varsta maxima de 2-3 ani si ingrijit cum trebuie) cred ca poti sa dai la automat vreo 25 de minute linistit. Dureaza mai mult de atat? :rade:

Link spre comentariu

asa este...amorsarea nu se face din demaror... ori te tracteaza cineva 10m cat e necesar ori eu am facut un mic artificiu... am pus o valva unidirectionala intre filtru de motorina si pompa de injectie (cam la 10cm de pompa) si cand e nevoie de amorsare nu fuge motorina in rezervor ci e tinuta de supapa "la gura pompei". a patit socru-meu sa ramana fara motorina si cand m-am dus sa recuperez masina am turnat motorina in rezervor si a pornit la prima cheie tinand maxim 5s la automat. singura problema e ca scutura tare pana a eliminat aerul (cam 1 minut) pt ca practic avea spuma de motorina in pompa...interventia am facut-o dupa ce m-am trezit cu un furtun (aceasi portiune) perforat acu 2 ani iarna (devenise rigid din cauza frigului si era usor gatuit intr-un punct). am pus valva pentru ca nu aveam cine sa ma tracteze pentru amorsare iar bateria nu era suficient de "noua" pentru a amorsa la automat. ideea e ca a functionat mai bine decat ma asteptam

Link spre comentariu
Vizitator danielardelian

Cu un acumulator bun (varsta maxima de 2-3 ani si ingrijit cum trebuie) cred ca poti sa dai la automat vreo 25 de minute linistit. Dureaza mai mult de atat?

Asa este, ai perfecta dreptate. Dar jumatate din clientii care vin in service nu vin cu bateria in aceasta stare. Am vazut si masini cu acumulatori de 9 ani vechime.

asa este...amorsarea nu se face din demaror... ori te tracteaza cineva 10m cat e necesar ori eu am facut un mic artificiu... am pus o valva unidirectionala

Daca e masina ta, sunt perfect de acord, este o idee foarte buna. Majoritatea clientilor insa se cam agita daca le propui sa le tai furtunele de motorina la Mertzan si oricum pe tine nu te ajuta atunci cand o instalezi ci abia la urmatoarea revizie. Am vazut si motoare la care accesul la furtune este atat de restrans incat nu-mi imaginez cum ai putea sa o instalezi fara sa demontezi jumatate de motor.Tractarea nu prea este o optiune decat la masinile cu distributia pe lant. La cele pe curea, poate sa reziste cureaua, poate sa nu reziste. Sansele sunt 50 - 50.Pompita de amorsare manuala nu da intotdeauna rezultate perfecte, se mai intampla sa ramana aer pe traseu si atunci trebuie sa dai la demaror.Si mai sunt situatii cand ai de diagnosticat un defect din cauza caruia motorul nu porneste (de exemplu senzor axa cu came, etc). La un diesel, daca e rece, inainte de fiecare pornire se cupleaza si bujiile incandescente care trag si alea vreo 80 A.Deci sunt si situatii in care un robot de pornire este extrem de util in atelier. Sunt situatii in care trebuie sa diagnostichezi sau sa amorsezi o masina care nu este a ta, caz in care modificarile la motor nu sunt o optiune iar bateria este...cum o da Domnu'.Nu am vazut / auzit de cazuri de baterii care sa explodeze pana acum, dar intr-adevar pare plauzibil ca se poate intampla, prin urmare pe viitor am sa am in vedere sa-mi iau ceva masuri de precautie.
Link spre comentariu

scz... din postul tau nu mi-am dat seama ca e vb de service. credeam ca e un caz particular...pai nu cred ca ai nevoie de reglare/stabilizare pt pornire daca nu folosesti si la sudura asa ceva...un traf calculat bine si suficient de "potent", diode redresoare de putere, si filtrare (un condensator colos, 2 giganti, 3 uriasi, 4 mari... etc).cred ca scopul e sa ajungi la cca 12V in sarcina fara sa treci de 14.4V in gol... curent suficient pt demaror (ochiometric generalizat) cred ca ajunge 150A. Intrebarea e... te tine reteaua sau trebuie si o solutie pt socul de curent?evident nu e o solutie deloc eleganta dar e cel mai simplu de a obtine ceva asemanator cu ce se cereconsideri ca mai bine cumperi unul... probabil gasesti ceva de 300A varf intre 600-1000 RON

Link spre comentariu

Am vazut si masini cu acumulatori de 9 ani vechime.

Asa ceva nu cred pana nu vad. Baterii de 5-6 ani am vazut si eu , 9 ani e aproape o imposibilitate. Bosch si varta se chinuie de ani de zile sa creeze un acumulator capabil de o durata de viata mai mare de 5-6 ani si nu reusesc. Au reusit altii? :nebunrau: Pe viitor incearca te rog sa citezi cum trebuie , al 2-lea citat nu-mi apartine mie.
Link spre comentariu
Vizitator danielardelian

Asa ceva nu cred pana nu vad.

Asa am zis si eu si am vazut. Acuma sa nu-ti inchipui ca la varsta respectiva bateria mai poate porni motorul daca sunt sub 0 grade C. Dar daca e mai caldut afara...merge.In orice caz, exista o anumita marca de masini (dau detalii pe privat, ca sa nu se spuna ca facem reclama) care foloseste un sistem de incarcare numit "Smart Charge". Acest sistem asigura incarcarea bateriei cu o tensiune care depinde de temperatura exterioara (13.5 V cand e cald, 15V sau chiar mai mult cand e foarte frig). De aceea, vara se reduc foarte mult pierderile de electrolit prin fierbere / evaporare, iar iarna se previn efectele sulfatarii. Surprinzator, sistemul chiar functioneaza. La acel model / marca, bateria tine 6 - 7 ani in mod uzual, dar exista exceptii si sub si peste.Dezavantajul este ca:(1) Functioneaza doar cu un anumit tip de baterii, Silver - Calcium(2) Releul de incarcare are un sistem de comunicare bidirectionala cu computerul motorului iar producatorii after-market nu prea au reusit sa implementeze acest mecanism. Asadar, daca se arde releul, cam trebuie inlocuit cu altul original. Iar producatorul este mare shmecher si nu ofera ca piesa de schimb decat alternatorul cu totul.(3) Majoritatea electricienilor din service-uri multi-marca "de cartier", cand vad tensiuni de incarcare de 13.5V sau 15V, considera ca alternatorul este defect si trebuie schimbat, iar alternatorul nou la fel face. :da Ca parere proprie si personala, eu consider ca sistemul a fost creat mai mult din motive comerciale (sa mearga doar alternatoare originale, diagnoza originala, electricieni specializati in service mono-marca, baterii numa' de care vor ei, samd).Mi se pare cam multa bataie de cap doar ca sa te lauzi ca masinile tale economisesc 70 EUR (pretul unei baterii) la 7 ani la o masina de 15 000 - 20 000 EUR.Nu stiu cum as putea sa-ti demonstrez ca nu vorbesc prostii, am un link catre un topic pe forumul acelei marci, in care se prezinta asemenea durate de viata (7 - 9 ani), dar te pune sa te inregistrezi daca vrei sa citesti si iarasi nu-l postez aici sa nu se spuna ca fac reclama. Detalii pe privat, daca doresti.

Pe viitor incearca te rog sa citezi cum trebuie , al 2-lea citat nu-mi apartine mie.

Sorry, a fost o eroare de copy-paste. :jytuiyu
Link spre comentariu
Vizitator danielardelian

Dj Alex,Un robot de pornire este un "alimentator de 12V" foarte puternic, capabil sa furnizeze curenti de ordinul a 200 A.In general este compus dintr-un transformator 220V / 14V si o punte redresoare montata pe un radiator generos. Transformatorul trebuie sa suporte o putere de ordinul a 2 KW sau mai mult.Robotul se conecteaza in paralel cu bateria masinii inainte de a actiona demarorul masinii.

Link spre comentariu

ok va multumesc frumos (danielardelian) ma gandeam si eu la asa ceva , dar eram confuz ca am vazut in magazin un robot de pornire care avea un traf mic scos afara , dar cred ca in acel robot exista si un acumulator separat pt luminile de pe robot (avea si 2 lampi ) dar ceva poze cu un robot de pornire deschis nu aveti ? (curiozitatea asta :ras: )

Link spre comentariu
Vizitator danielardelian

Cred ca robotul pe care l-ai vazut tu in magazin functioneaza mai mult ca o baterie auxiliara cu un incarcator separat.Probabil il pui noaptea la incarcat, in casa, iar dimineata il scoti din priza si il poti duce afara sa pornesti masina.

Link spre comentariu

Dj Alex,Un robot de pornire este un "alimentator de 12V" foarte puternic, capabil sa furnizeze curenti de ordinul a 200 A.In general este compus dintr-un transformator 220V / 14V si o punte redresoare montata pe un radiator generos. Transformatorul trebuie sa suporte o putere de ordinul a 2 KW sau mai mult.Robotul se conecteaza in paralel cu bateria masinii inainte de a actiona demarorul masinii.

In primul rand , cel mai important , daca se foloseste un traf cu secundar de 14vca , el o sa incerce sa incarce bateriile pana la tensiunea de 14*1.33=18.6vcc , pentru ca acumulatorul devine practic un condensator la incarcare , de aia unii fac roboti de pornire cu trafuri bobinate la 14-15vca , aia inseamna 18-20vcc filtrati si cum , curent este destul si tensiunea nu scade , bateria inghite curenti de 50-60A (poate chiar si 100A daca temperatura e destul de scazuta si bateria "e de varsta a 3-a sau a 4-a :mort ) fara ca utilizatorul sa realizeze asta , dupa aia se mira cum de explodeaza acumulatorii :ras: In robot nu se folosesc punti redresoare , deoarece cea mai mare punte monofazica disponibila acum pe piata e de 50A , in schimb se folosesc diode separate , mari , 150-250A , chiar si mai mari la cele de 24V.Tin minte ca vazusem acum ceva vreme intr-un catalog de diode , tiristori si triace , o punte redresoare de 600A la 30V cred , posibil ca alea sa fie puntile folosite prin robotii de pornire de 24v
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări