Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

De ce tuburi electronice cu incalzire directa in audiofilie?


feri.visky

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 149
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • zal

    15

  • feri.visky

    14

  • THOMAS

    12

  • hpavictor

    12

Top autori în acest subiect

Legat de subiect, iat? o lamp? special?, ptr audiofili:

Filamentul fabricat din Urinated Tungsten e de exceptie !!!Iar parametrii tot la fel , oricum lampa asta scoate si citez liber : " 50 la suta mai multa putere decat vei obtine " ( lolll ):)
Link spre comentariu

valderama a spus bine ceea ce a spus (referitor la luminita si negativare) si nu prea-i scapa nimic in zona asta...Si anume : Pentru ca sa nu se produca ionizari trebuie ca tubul sa lucreze cu un curent anodic mediu mic si cu o tensiune anodica mica... deci trebuie sa avem polarizare corecta!!!Si daca am ajuns si la polarizare trebuie sa amintim si faptul ca negativarea este data peste cap tocmai de doua fenomene:1. ionizare care genereaza un curent de grila care va produce o cadere de tensiune pe rezistenta de grila care se scade din tensiunea de negativare!!! Accelerand fenomenul....2. emisunea secundara a grilei ! Prin constructie grila triodei este aproape de catod pentru a compensa efectul de "panta mica"... Rezulta ca si grila se va incalzi si din cauza unor depuneri reziduale de metale straine va functiona ca un "catod mai mic" dar va genera un curent suficient de "mare" ca pe rezistenta de negativare sa produca o diminuarea a negativarii!!!De aici o concluzie negativa pentru trioda: pericolul curentilor ionici si electronici...

Link spre comentariu

Discutia aluneca , usor , usor spre offtopic ! Preferati tuburile cu incalzire directa din cauza luminitei albastre sau aceasta face sa sune mai bine decat cele cu incalzire indirecta ? Sau facem , imediat , dupa deja bunul obicei capatat recent, un alt subiect , despre luminite albastre ? Consider ca subiectul este de interes general , si poate avea o importanta covarsitoare asupra celor de buna credinta , nedecisi , ce urmeaza ca in viitorul imediat sa se hotarasca la abordare in lumea reala ! Uite , propun spre studiu un proiect din categoria celor despre care se face vorbire in subiectul nostru ! 2A3 , o lampa smechera , care suna bine si arata supersexi , relativ ieftina , evident varianta ruseasca SOVTEK , la http://www.TUBEDEPOT.com costa 80 USD , iar cea chinezeasca , pe acelasi site , uimitoarea , naucitoarea , incomparabila , microscopica suma de numai 55 USD , si uite asa ajunge la tot romanul sarman si neinformat , usor , usor , se transforma peste noapte in audiofil inrait , intra in clubul exclusivist al posesorilor de aparate de buna calitate , chiar daca este constipat de foame , poate spera la o scula buna la bani putini , nu pe mii de salarii medii din ROMANIA anului 2010 ( asa cum pretind negustorii de iluzii de pe la noi sau aiurea , supranumiti distribuitori de scule audiofile , in realitate este doar un sinonim pentru excroci patentati , care vand piese in valoare de cel mult 300 USD la pretul de piata de doar 10 ori mai mult ! dar , pentru a fi cinstiti in primul rand fata de noi insine , ar trebui ca montajul sa poata fi convertit usor intr-un banc de testare si a unei scheme echivalente , spre exemplu cu 6P3SE , in conexiune trioda , cred ( sau orice convine ca echivalent pentru 2A3 ) ! Asta la nivel teoretic caci la nivel practic, doar daca cineva , ( viitor ) audiofil , entuziast cu dare de mana , si-ar putea permite achizitionarea unui trafo out care sa poata fie compatibil in ambele cazuri , si daca dispune in afara de timp , de banii necesari si buna dispozitie si indemanare , va putea sa infirme sau confirme cerinta subiectului actual , celebrul si intotdeauna actualul mit audiofil , rivalitatea calitatii acustice dintre tuburile cu incalzire directa si cele cu incalzire indirecta , iar rezultaul sa fie omologat si de alti ascultatori recunoscuti ca fiind de buna credinta , personalitati ale forumului nostru , fara interese materiale , sau de alta natura , exclus pupincuristii profesionisti , care doresc doar popularitate , pe rezultatele altora ( copy-paste , carcoteli si discutii aiurea , etc .... se stiu ei ! ) Va urez auditii placute si succes in constructii de calitate !

Link spre comentariu

Discutia aluneca , usor , usor spre offtopic ! Preferati tuburile cu incalzire directa din cauza luminitei albastre sau aceasta face sa sune mai bine decat cele cu incalzire indirecta ? Sau facem , imediat , dupa deja bunul obicei capatat recent, un alt subiect , despre luminite albastre ? Consider ca subiectul este de interes general , si poate avea o importanta covarsitoare asupra celor de buna credinta , nedecisi , ce urmeaza ca in viitorul imediat sa se hotarasca la abordare in lumea reala ! Uite , propun spre studiu un proiect din categoria celor despre care se face vorbire in subiectul nostru ! 2A3 , o lampa smechera , care suna bine si arata supersexi , relativ ieftina , evident varianta ruseasca SOVTEK , la http://www.TUBEDEPOT.com costa 80 USD , iar cea chinezeasca , pe acelasi site , uimitoarea , naucitoarea , incomparabila , microscopica suma de numai 55 USD , si uite asa ajunge la tot romanul sarman si neinformat , usor , usor , se transforma peste noapte in audiofil inrait , intra in clubul exclusivist al posesorilor de aparate de buna calitate , chiar daca este constipat de foame , poate spera la o scula buna la bani putini , nu pe mii de salarii medii din ROMANIA anului 2010 ( asa cum pretind negustorii de iluzii de pe la noi sau aiurea , supranumiti distribuitori de scule audiofile , in realitate este doar un sinonim pentru excroci patentati , care vand piese in valoare de cel mult 300 USD la pretul de piata de doar 10 ori mai mult ! dar , pentru a fi cinstiti in primul rand fata de noi insine , ar trebui ca montajul sa poata fi convertit usor intr-un banc de testare si a unei scheme echivalente , spre exemplu cu 6P3SE , in conexiune trioda , cred ( sau orice convine ca echivalent pentru 2A3 ) ! Asta la nivel teoretic caci la nivel practic, doar daca cineva , ( viitor ) audiofil , entuziast cu dare de mana , si-ar putea permite achizitionarea unui trafo out care sa poata fie compatibil in ambele cazuri , si daca dispune in afara de timp , de banii necesari si buna dispozitie si indemanare , va putea sa infirme sau confirme cerinta subiectului actual , celebrul si intotdeauna actualul mit audiofil , rivalitatea calitatii acustice dintre tuburile cu incalzire directa si cele cu incalzire indirecta , iar rezultaul sa fie omologat si de alti ascultatori recunoscuti ca fiind de buna credinta , personalitati ale forumului nostru , fara interese materiale , sau de alta natura , exclus pupincuristii profesionisti , care doresc doar popularitate , pe rezultatele altora ( copy-paste , carcoteli si discutii aiurea , etc .... se stiu ei ! ) Va urez auditii placute si succes in constructii de calitate !

Dumnezeule, ce greu iti urmarim mesajele: totul pare o fraza continua, de zeci de randuri, cu fuga de idei... Oricat de interesante sunt ideile expuse, de data asta ai fost de groaza! :nebunrau:
Link spre comentariu

http://sound.westhost.com/valves/design.html

http://sound.westhost.com/valves/design2.html

 

When people think of triode amps these days, the first thing that springs to mind for many is the SET - Single Ended Triode. This has the advantage of (apparent) extreme simplicity, but this is also its downfall in many respects. Historically, the life of the SET amplifier was short. Because of its many shortcomings (very low efficiency, much larger output transformer than push-pull designs, high distortion, etc.) as near as I've been able to determine from available historical documentation, SET amplifiers were never popular except for low-end, low power applications. Push-pull amplifiers were used for most serious applications. The current SET craze - if you can call it that based on the relatively small number of (rather noisy) users - started in the 1970s, and appears to have originated in Japan ... the birthplace of many other very bizarre audiophile fads.

 

As a direct result, the transformer is larger, heavier, has worse HF response, higher losses and is more expensive than that for the same power using a push-pull amplifier. To add insult to injury, it still cannot perform as well as it might, typically having higher distortion as the waveform peaks bring the core closer to the saturation limit at low frequencies. Relatively low inductance means that the low frequency response is also worse than it might otherwise be. These issues are not trivial - they all contribute to a transformer with sub-optimal characteristics.

 

I am firmly of the opinion that if anyone really thinks that the SET is the "optimum" amplifier, then the power transformer should be operated with a half-wave rectifier. This ensures that both transformers will have a DC component in the core. If having DC in the core sounds "better" for the audio, then a half wave rectifier should create DC that sounds "better" too. Of course, this is a silly notion, but it's actually no sillier than the whole idea of SET amplifiers. A sub-optimal valve topology driving a loudspeaker through the worst possible transformer design is not my idea of hi-fi.

 

..... singurul amplificator cu adevrat hi-fi/hi-end este un push pull cu triode/pentode cu incalzire indirecta .

PUNCT .

Adica cum face MacIntosh de muuulta vreme !

Oara de ce MacIntosh nu face amplificator SE cu lampi cu incalzire directa ??

Credeti ca nu pot ??

 

Even with the most inefficient connection, namely cathode biased triode operation, output power is actually approaching something usable. With KT88 distortion is lower than can possibly be achieved with 300B valves, and because of the higher mutual conductance the required grid drive voltage is reduced. When operated with cathode bias at less than 35W output, the grid resistors can be as high as 470k, although I's personally be happier with something less. Even if reduced to 220k, the drive valve has a much easier job and can manage the required swing with far less distortion than would otherwise be the case.

 

To rub some salt into the wounds that 300B supporters may be experiencing, the KT88 also has lower capacitance from G1 to plate (7.9pF) than the 300B (15pF), although this data seems to somewhat variable depending on whose data sheet you look at.

Link spre comentariu

In general, topicul de fata a reusit sa releve faptul ca se cunosc relativ putine date statistice privind solutiile impuse in timp, datorita cunosterii restranse a unor aspecte larg cunoscute cu peste 50 de ani in urma.Daca privim in fata solutia SE, este clar varianta cea mai departata de ceea ce se numeste HI-FI datorita nivelului de distorsiuni totale (distorsiuni armonice + intermodulatie), chiar in plaja de functionare optima. La toate acestea se adauga si puterea redusa de iesire, solutiile de marire prin tensiuni marite sau prin paralel al finalelor ducand automat la departarea de HI-FI!Este absurd ca solutia sa fie combatuta in fortza, fiecare fiind propriul arbitru in ceea ce i se potriveste! Asa au facut, in timp si japonezii audiofili, care nu au abandonat solutia aceasta straduindu-se in ceea ce priveste performantele transformatoarelor de iesire, a topologiei, etc., fara a putea sa treaca de limitarile inerente solutiei.Solutia PP reprezinta clar solutia cea mai buna din punct de vedere al HI-FI. Permite reducerea la minimum a distorsiunilor totale, puterea mare fara a forta tuburile, fara paralel, fara cerinte greu de indeplinit, suficienta pentru utilizarile de casa uzuale, cu incadrare in cele mai stricte standarde.Cat priveste tuburile cu incalzire directa in audiofilie, lucrurile sunt mult mai simple decat par: tuburile actuale sunt aceleasi de la inceputuri, pentru a se prezerva parametrii tehnici din fisa tehnica, neadmitandu-se devieri foarte mari pentru acelasi tub din productii diferite. Acesta a impus pastrarea unei geometrii interne fixe, care determina si parametrii electrici de catalog.Daca unele tuburi cu DH sau IH au "sunat" de la inceput mai bine (statistic vorbind, mai multi au preferat aceste tuburi in amplificatoarele audio ), acestea au ramas in memoria colectiva ca mai bune decat altele. Greseala este ca se face o comparatie intre DH si IH: doar unele tuburi DH suna bine si doar unele tuburi IH suna iarasi bine, sau mai bine decat altele, NU toate tuburile DH sunt mai bune acustic decat IH. Lucrul se poate vedea usor , statistic, examinand cateva sute de scheme, in special industriale, si plasarea lor in ierarhia preferintelor.Ce se intampla azi nu e de niciun fel relevant, fiecare producator abordand o topologie, o garnitura de tuburi si componente, doar care sa ii asigure vanzari intr-un segment de piata in care sunt din ce in ce mai putini cunoscatori si din ce in ce mai multi "BELIEVERS" care, in loc sa se duca la biserica, se straduiesc sa creada prostiile de marketing afisate pe net!Sau cum zice bastinasul din Tonga: "C'est la vie, c'est la guerre!" (in traducere din japoneza audiophila: Asta-i via, aia-i gara!)

Link spre comentariu

Chiar daca pentru unii intrebarea cu care am pornit are un (singur) raspuns clar, exista aceea casta care nu vrea sa auda altceva...Trioda are rezistenta interna mica... este bine? este rau? Din analiza comportarii difuzorului rezulta ca este foarte bine pentru ca amortizeaza excelent rezonantele lui mai ales la frecventele joase!Deci inca un plus...

Link spre comentariu

Nu cred ca exista un adevar absolut. Fiecare are o parere, normal, subiectiva. De exemplu eu privesc "treba cu sunetul" ca o stiinta nu ca o filozofie. Daca ma intereseaza amortizarea oscilatiilor difuzorului, in primul rind ma uit la diagrama Waterfall data de producator. In nici un caz nu ma gindesc daca e atacat de lampa cu incalzire directa sau nu.

Cine stie sa interpreteze aceasta diagrama, a inteles cite ceva despre modul de redare a sunetului. Cine a inteles cite ceva, nu mai "musca" sau "inghite" tot felul de teorii pur filozofice sau ma rog "psihoacustice" cum le numesc unii. (e doar un exemplu, pentru ca Feri pomenea de amortizare...Ar mai fi multe astfel de exemple)

Pentru ca multi nu stiu ce inseamna diagrama Waterfall a unui difuzor, dau un exemplu: http://www.visaton.com/bilder/ausschwin ... 200_zd.jpg

 

Cred ca aici ar trebui sa fim mai pragmatici, in sensul ca intii auzi si masori, doar dupa aia crezi ce zic altii. Cred ca daca vom proceda invers, riscam sa perpetuam mari greseli.

Pe mine de exemplu ma cam enerveaza limitarile impuse de lampile cu incalzire directa si cred ca 300B e un mit. Mai studiez pina una alta.

 

Ceea ce ma supara e ca cei care vorbesc patetic despre lampi audio, difuzoare si sunet nu stiu nici macar sa interpreteze datele elementare in domeniu, date de producatorul unui element al sistemului.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări