Cristiano Postat Martie 10, 2011 Partajează Postat Martie 10, 2011 E bine ca ai acces la Farnell, cu siguranta e mai scump decat alti distribuitori, dar au o gama larga de produse si majoritatea pe stoc. Revenind la subiect (in caz ca nu e prea tarziu deja), eu as proceda asa: mergi la http://www.national.com si la Webench Designer, sectiunea LED, iti configurezi aplicatia dupa cum iti trebuie. Avantajul e ca iti da direct schema si toate componentele necesare, pe care le comanzi apoi de la Farnell ori alti distribuitori. As mai face insa o mentiune: avand in vedere ca le vei folosi in masina, unde tensiunea e "poluata" cu varfuri destul de mari de tensiune, ar fi bine sa pui si un filtru pe intrare (un LC mic ceva) ori sa folosesti componente speciale pentru domeniul automotive. Link spre comentariu
EFTIMIE Postat Martie 11, 2011 Partajează Postat Martie 11, 2011 Salut am facut eu schema lui Tyc, caruia-i multumesc inca o data, cu ajutorul lui Acrobatu am comandat cablajele (cablaje pe care le-a configurat el)si atat eu cat si el am obtinut un maxim de500ma dupa care limita integratul,si nu am mai insistat . Am folosit sursa pt. a alimenta un led de 10W,700ma,12V.Oricum am obtinut o luminozitate suficienta si nu am mai insistat gandind ca asa maresc si timpul de functionare a led-ului,dar acum daca tot s-a pomenit cred ca o sa mai sap la el sa obtin parametrii de catalog.Rezumand merita facut,ca pret iesi undeva la 30 ron,atentie la cablaj pt.ca Lm 3401 este msop,comanda am facut la farnell sunt singurii unde am gasit.Succes si mai tinem legatura. Link spre comentariu
Vizitator ciprianTM Postat Martie 11, 2011 Partajează Postat Martie 11, 2011 daca faci o sursa stabila pt. asa ceva viewtopic.php?f=209&t=80291 eu ti-o cumpar Link spre comentariu
EFTIMIE Postat Martie 11, 2011 Partajează Postat Martie 11, 2011 Sursa o poti face cu Lm 338T care tine la iesire un curent de 5A montat pe radiator de racire. Link spre comentariu
Vizitator ciprianTM Postat Martie 11, 2011 Partajează Postat Martie 11, 2011 mersi mult, cum iti trimit berea? Link spre comentariu
Cristiano Postat Martie 11, 2011 Partajează Postat Martie 11, 2011 Se poate folosi un regulator liniar precum LM338, dar trebuie avut grija la cateva aspecte: 1. regulatorul liniar poate da doar o tensiune mai mica decat cea de intrare si are nevoie de o cadere minima de tensiune. La LM338 aceasta cadere e de peste 1.5V la 1A si peste 2V la 2A (graficul de la pagina 3 din foaia de catalog), prin urmare tensiunea de alimentare trebuie sa fie peste 14V. Cu motorul pornit e ok (dar cam la limita, in functie de tensiunea de la alternator), dar cu motorul oprit s-ar putea sa nu mai fie de ajuns si regulatorul sa nu mai poata livra 12V. In plus, la curenti mai mari trebuie folosite si fire suficient de groase, altfel mai apare si o cadere de tensiune suplimentara pe firele de alimentare. Idem pentru firele dintre controller si leduri. 2. Puterea disipata necesita un radiator pe masura. La 14.5V tensiune de alimentare si 2A curent, puterea disipata va fi de (14.5V-12V)*2A = 5W. Vara temperaturile in compartimentul motor sunt destul de ridicate, asa ca atentie sa nu depasesti maximul permis de circuit. 3. Tensiunea din masina e "poluata" cu varfuri de tensiune ce pot depasi usor cei 40V (intrare - iesire) maxim permisi pentru LM338. Ori cauti o componenta similara pentru aplicatii automotive, care rezista la aceste varfuri de tensiune, ori faci un filtru (un LC ar merge), ori folosesti diode TVS (de preferat de 1500W), ori metode active de limitare a tensiunii (cu 2 tranzistoare). O solutie mai potrivita, dar ceva mai complexa, ar fi sa utilizezi un regulator in comutatie care poate atat ridica cat si cobori tensiunea (topologie buck-boost, Ćuk ori SEPIC). Vezi la http://www.national.com , sectiunea Webench Power si iti poti configura solutia direct. Iti da componentele, schema, simularea rezultatului, etc. Si in acest caz raman valabile observatiile de la punctul 3. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum