The Stressmaker Postat Aprilie 4, 2010 Partajează Postat Aprilie 4, 2010 @sergiumihoc93 : este o punte redresoare trifazata.@vfp_marius :O mica recomandare pentru generatorul tau.Foloseste magneti pe baza de neodim (in numar par,asa eviti "blocarea" la pornire) in locul celui circular de ferita.Vei avea un flux magnetic mult mai mare.Referitor la intrebarea initiala trebuie facuta o mica lamurire : in regim de motor infasurarile vor fi alimentate cu semnal dreptunghiular iar in regim de generator infasurarile vor genera semnal sinusoidal.Astfel,la aceeasi putere primita/debitata si mentinand conditiile de racire si turatia, raportul este de 40 A la 20.28 A (40x0,707).Impartind la 3 (e trifazic motorul/generatorul) avem cam 13.3 A la 9.4 A pe faza.Minus pierderile.Cred ca la calculul acesta se rezuma de fapt situatia,fara tabele sau altele asemenea.Mai putin conteaza faptul ca acest motor este optimizat pentru aeromodelism:raport mare putere/greutate si durata scazuta de functionare datorita supraincalzirii. Link spre comentariu
sergiu mihoc Postat Aprilie 4, 2010 Partajează Postat Aprilie 4, 2010 @sergiumihoc93 : este o punte redresoare trifazata.@vfp_marius :O mica recomandare pentru generatorul tau.Foloseste magneti pe baza de neodim (in numar par,asa eviti "blocarea" la pornire) in locul celui circular de ferita.Vei avea un flux magnetic mult mai mare.Referitor la intrebarea initiala trebuie facuta o mica lamurire : in regim de motor infasurarile vor fi alimentate cu semnal dreptunghiular iar in regim de generator infasurarile vor genera semnal sinusoidal.Astfel,la aceeasi putere primita/debitata si mentinand conditiile de racire si turatia, raportul este de 40 A la 20.28 A (40x0,707).Impartind la 3 (e trifazic motorul/generatorul) avem cam 13.3 A la 9.4 A pe faza.Minus pierderile.Cred ca la calculul acesta se rezuma de fapt situatia,fara tabele sau altele asemenea.Mai putin conteaza faptul ca acest motor este optimizat pentru aeromodelism:raport mare putere/greutate si durata scazuta de functionare datorita supraincalzirii.deci fara ala nu merge motoru nui asa?poti sa-mi dai si mie schema?, ca am si eu un motor brushless numa ca ii trebe controller sau cum naiba se cheama, fara nu merge Link spre comentariu
florinellll Postat Aprilie 5, 2010 Partajează Postat Aprilie 5, 2010 Va dati seama cum arata un controller care opereaza cu curenti de 40A??De ce nu intelegeti ca este o gresala facuta la prezentarea parametrilorSau mai este chestiunea aceia in care un casetofon care consuma de la retea 20wsi furnizeaza o putere audio 300w??? Link spre comentariu
vfp_marius Postat Aprilie 5, 2010 Partajează Postat Aprilie 5, 2010 deci fara ala nu merge motoru nui asa?poti sa-mi dai si mie schema?, ca am si eu un motor brushless numa ca ii trebe controller sau cum naiba se cheama, fara nu mergesalut sergiu de ce schema ai nevoie , am priceput ai un motor brushless , da vrei sal folosesti ca motor sau ca generator , daac vrei sal folosesti ca generator iti trebuie o punte redresoare trifazica ca cea pe care ai vazuto in poza ,dar ca motor iti trebuie un controler sai pui in functiune , nu merge cu puntea , sper sa fie mai clar am sa atases o poza curand cu un alt motor ce contzine si controlerul Link spre comentariu
vfp_marius Postat Aprilie 5, 2010 Partajează Postat Aprilie 5, 2010 salut in imaginea de mai jos e tot un motor brushless tot trifazic ,la fel recuperat din aprate video ,am aici doar partea fixa satorul, ce vreau sa transmit cu aceasta poza e simplu ideea unui motor brushless care are nevoie de un controler bine conceput si bine pus la punct , motorul postat de catre initziatotrul topicului e destul de bizar ,cel putzin pentru mine , deci motorul din poza are atat controlerul cat si senzorii de pe bobine , asa zisii optocuplori se observa in mijlocul celor 3 bobine dinspre tasta f6 chiar in centrul celor 3 bobine se afla un component de culoare neagra , ei ganditziva la conceptul de feetback , exact asa motorul si controlerul au nevoie de legaturi "sinaptice " sa zic , fara acei optocuplori controlerul nu va sti cand , cum si unde se afla magnetul in rotire , are nevoie de niste senzori, dar la motorul in cauza (topicului) se vad doar 3 fire (portocalii) pererea mea e ca acel motor nu poate sa functioneze fara acei senzori de care vorbesc (sau poate ii are in interior niste contacte magnetice ), DACA gresesc sa ma corecteze cineva . un motor brushless e mult mai complicat de cat se crede ,doar 3 bobinaje si ceva magnetzi nu sunt suficientzi. am vazut ca cineva a spus mai sus ca acel curent de 40 amp e tras din baterie ,dar nu ajunge la aceasta valoare pe motor circa 1,7 amperi, domnilor de la 40 la 2 amperi aprox este o cadere destul de mare unde se pierde aceasta cantitate de energie , e vreun scurt pe undeva in controler? Link spre comentariu
vfp_marius Postat Aprilie 5, 2010 Partajează Postat Aprilie 5, 2010 nu pricep acel 18 C tyc ce e acel C cai putere sau ce? NU va agitati,motorul respectiv exista(am vazut ceva similar la elicpterul unui prieten),functioneaza alimentat de un baterie de accu Lipoly de 2Ah(care poate debita 18 C pt cateva secunde),e plasat in curentul de aer,nu are cuplu,perii.Cu cei 2Ah functioneaza 15min.Tensiunea e de 12V.Accu are viata scurta,se umfla si rupe modelul daca insisti sa o folosestiFlorinellll,pregateste banii.Si mai bine 'capurezi' un motor+accu de la o brujba,macar ala are cuplu(cat de cat) Link spre comentariu
sergiu mihoc Postat Aprilie 5, 2010 Partajează Postat Aprilie 5, 2010 deci fara ala nu merge motoru nui asa?poti sa-mi dai si mie schema?, ca am si eu un motor brushless numa ca ii trebe controller sau cum naiba se cheama, fara nu mergesalut sergiu de ce schema ai nevoie , am priceput ai un motor brushless , da vrei sal folosesti ca motor sau ca generator , daac vrei sal folosesti ca generator iti trebuie o punte redresoare trifazica ca cea pe care ai vazuto in poza ,dar ca motor iti trebuie un controler sai pui in functiune , nu merge cu puntea , sper sa fie mai clar am sa atases o poza curand cu un alt motor ce contzine si controlerulsalut..vreau sal folosesc ca motoram cautat si eu pe google. si am ajuns la concluzia ca trebuie controler neaparat, fara nu merge. Link spre comentariu
vfp_marius Postat Aprilie 5, 2010 Partajează Postat Aprilie 5, 2010 NU merge e clar , un motor brushless nu merge fara un controler , da merge ca generator daca il invartzi produce curent . sper ca e destul de relevanta poza pe care am atasato . Link spre comentariu
sergiu mihoc Postat Aprilie 5, 2010 Partajează Postat Aprilie 5, 2010 NU merge e clar , un motor brushless nu merge fara un controler , da merge ca generator daca il invartzi produce curent . sper ca e destul de relevanta poza pe care am atasato . cat curent poate sa produca un motoras atat de mic? m-ar tenta si pe mine sal transform in ”generator de curent” avand in vedere ca sta saracu aruncat printr-un sertar Link spre comentariu
vfp_marius Postat Aprilie 5, 2010 Partajează Postat Aprilie 5, 2010 motorul prezentat in primele poze, pe care lam modificat , am rebibinat statorul , in gol fara sarcina si cu un condensator dupa punte a ridicat cam 15 v ,dar in sarcina nu ridica mai mult de 3 v cu 3 leduri ca sarcina , nu am masurat curentul dar mai mult de 5 leduri maxim nu poate aprinde, magnetul din rotor e foarte slab , cineva zicea sa se inlocuiasca magnetul cu niste magnetzi din neodinium , asa cred ca va da ceva putere da e prea mic oricum. NU merge e clar , un motor brushless nu merge fara un controler , da merge ca generator daca il invartzi produce curent . sper ca e destul de relevanta poza pe care am atasato . cat curent poate sa produca un motoras atat de mic? m-ar tenta si pe mine sal transform in ”generator de curent” avand in vedere ca sta saracu aruncat printr-un sertar Link spre comentariu
sergiu mihoc Postat Aprilie 5, 2010 Partajează Postat Aprilie 5, 2010 normal, am incercat si eu sai inlocuiesc magnetii, dar din pacate am facut rost doar de 2 CD-romuri, iti trebuie macar 5 ca sa aduni magnetii de care ai nevoie, asta daca nu ii cumperi din magazin (nici nu stiu daca se gasesc)asa ca nu ma complic sal fac generator de curent, pentru ca nu am ce face cu 3v Link spre comentariu
boederyakumo Postat Aprilie 5, 2010 Partajează Postat Aprilie 5, 2010 Daca aveti 2 sau 3 motoare de acest gen, si un motor termic, cu banii acestia puteti sa va luati un alimentator super performant pentru incarcarea unor acumulatoare de asemenea super performante.Transformarea din lucru mecanic in energie cu asemenea echipamente, este pur si simplu un moft tehnic, care nu are nici o relevanta. parerea mea.Toata stima. Link spre comentariu
vfp_marius Postat Aprilie 5, 2010 Partajează Postat Aprilie 5, 2010 atunci cauta un alternator auto la care sa modifici rotorul cu magnetzi neodinium (intra pe euromagnet au o lista de pretzuri), si vei avea mai mult curent pe care il potzi stoca in baterii de 12v (tensiunea de incarcare a unei baterii auto este de 14- 14,4v) normal, am incercat si eu sai inlocuiesc magnetii, dar din pacate am facut rost doar de 2 CD-romuri, iti trebuie macar 5 ca sa aduni magnetii de care ai nevoie, asta daca nu ii cumperi din magazin (nici nu stiu daca se gasesc)asa ca nu ma complic sal fac generator de curent, pentru ca nu am ce face cu 3v Link spre comentariu
sergiu mihoc Postat Aprilie 5, 2010 Partajează Postat Aprilie 5, 2010 oare unde se gasesc controloare pentru motorase dinastea mici, si oare cat costa unu. Link spre comentariu
vfp_marius Postat Aprilie 5, 2010 Partajează Postat Aprilie 5, 2010 aici http://www.sierra.ro/Regulatoare-pentru ... c148c.html era o adresa pe la pagina 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum