UNIX Postat Ianuarie 6, 2010 Partajează Postat Ianuarie 6, 2010 Buna ziua, as dori daca se poate sa ma ajutati si pe mine. La schema de mai jos R134 este un termistor ? Un limitator de curent ? Iar VR2 este potentiometrul care regleaza curentul de mers in gol pentru finali ? Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Ianuarie 6, 2010 Partajează Postat Ianuarie 6, 2010 Buna ziua, as dori daca se poate sa ma ajutati si pe mine. La schema de mai jos R134 este un termistor ? Un limitator de curent ? Iar VR2 este potentiometrul care regleaza curentul de mers in gol pentru finali ?R123 este termistorvr regleaza curentul de repausce ai postat este numai partea de amplificare finala si protectia,mai trebuie atasat si defazorul! Link spre comentariu
UNIX Postat Ianuarie 6, 2010 Autor Partajează Postat Ianuarie 6, 2010 Da, mai este o pagina cu "drive-ul", daca vrei o postez. Dar R133 de 1kohm , care este in paralel cu termistorul(R134 este termistorul, nu R123, nu?), de ce este pus ? Cumva ca sa pastreze rezistenta echivalenta ( R133 in paralel cu termistorul) mica, sub 1k ohm ? Mini-circuitul acesta format din cele doua rezistoare in paralel cum functioneaza ? Cand trece un curent mic termistorul este rece deci are rezistenta aproape de zero ohm (termistorul o fi de tip "P" ?) , iar cand curentul creste , creste si rezistenta termistorului ceea ce duce in final la marirea rezistentei echivalente ? Termistorul asta are rol de limitator ? Pentru ca eu as vrea sa-l elimin. Link spre comentariu
EmyRulz Postat Ianuarie 6, 2010 Partajează Postat Ianuarie 6, 2010 Am impresia ca acel termistor(daca o fi termistor) se monteaza pe radiator. Cand creste temperatura, rezistenta lui scade, deci scade si rez circuitului paralele intre rez de 1k si termistor, si scate tensiunea care polarizeaza finalii deci scade curentul prin ei. Totusi un termistor este cam prea sensibil pentru un astfel de rol dupa parerea mea. Oricum, poti modifica circuitul astfel incat sa nu mai contina acel termistor sau termorezistenta, sunt o gramada de scheme care merg f bine cu o superdioda clasica. Link spre comentariu
UNIX Postat Ianuarie 6, 2010 Autor Partajează Postat Ianuarie 6, 2010 Am sa fiu atent EmyRulz sa vad exact unde este pozitionat acea rezistenta termica. Amplificatorul este unul de tip profesional si parca am auzit ca are limiter. Mai departe, diodele de la iesire D111 si D112 ce rol au ? Link spre comentariu
EmyRulz Postat Ianuarie 6, 2010 Partajează Postat Ianuarie 6, 2010 Dupa cum sunt conectate, impiedica tesniunea de la iesire sa depaseasca tensiunile de alimentare, baniuiesc ca este o protectie anti-esd, ca in mod normal asta nu are cum sa se intample. Link spre comentariu
UNIX Postat Ianuarie 6, 2010 Autor Partajează Postat Ianuarie 6, 2010 ESD , adica descarcare electrostatica ce ar putea avea pe termen scurt o tensiune mai mare decat alimentarea ? Deci teoretic ar trebui sa mearga bine si fara aceste diode, nu ? Am pus si sectiunea de drive. Din pacate nu ma lasa acest site sa pun o poza mai mare cu schema astfel incat sa se vada mai bine valorile pieselor. Link spre comentariu
EmyRulz Postat Ianuarie 6, 2010 Partajează Postat Ianuarie 6, 2010 Da, la asta m-am referit si da ar trebui sa mearga dar nu vad de ce sa le scoti. Link spre comentariu
UNIX Postat Ianuarie 6, 2010 Autor Partajează Postat Ianuarie 6, 2010 Ma gandeam ca poate altereaza cumva sunetul, as vrea sa-l fac mai audiofil Poate sa-i maresc un pic curentul de mers in gol Link spre comentariu
EmyRulz Postat Ianuarie 6, 2010 Partajează Postat Ianuarie 6, 2010 In primul rand, din moment ce ampliful este profesional, "sunetul audiofil" sigur nu a fost o prioritate in proiectare. In al doilea rand, diodele alea nu conduc mai niciodata, decat in nefericitul caz in care tensiunea la iesire depaseste pe cea de alimentare si in mod sigur nu afecteaza cu nimic semnificativ sunetul. Dar daca chiar vrei sa le scoti, go ahead!Marirea curentului de mers in gol, intr-adevar ar trebui sa se simta, dar fii atent, ca la trz bipolari exista un punct optim de bias in clasa AB(nu e ca la mosfeti, caz in care cu cat e mai mare cu atat e mai bine), in cazul schemei tale ar fi in jur de 100mA per pereche, adica 300mA pe canal, dar pentru asta vei avea nevoie de radiatoare serioase. Link spre comentariu
UNIX Postat Ianuarie 6, 2010 Autor Partajează Postat Ianuarie 6, 2010 Ce rol au diodele D3,D4 , tranzistorul Q3 , rezistenta R14, R20 si R18 ? Link spre comentariu
EmyRulz Postat Ianuarie 6, 2010 Partajează Postat Ianuarie 6, 2010 Q3 impreuna cu diodele formeaza o oglinda de curent. Curentul este setat de rez R18 si R19 si el stabileste caderea de tensiune pe cele 2 diode si apoi el este oglindit de trz Q3(VbeQ3+I*R14 = VD3+Vd4). Rezistenta R20 limiteaza tensiunea Vce a trz Q3 si automat si caldura disipata de el. Link spre comentariu
zal Postat Ianuarie 6, 2010 Partajează Postat Ianuarie 6, 2010 Am impresia c? ai pus gînd r?u amplifului... f?r? s? ?tii ce ?i cum. Link spre comentariu
UNIX Postat Ianuarie 6, 2010 Autor Partajează Postat Ianuarie 6, 2010 Nu ma apuc de nimic pana nu ma lamuresc unde sa pun letconul. Sunt destule puncte unde cred ca pot sa-l upgradez. Ma intreb daca e necesar tot etajul acesta de intrare cu AO 5532 daca nu am nevoie de intrarea balansata. Link spre comentariu
remus68 Postat Ianuarie 6, 2010 Partajează Postat Ianuarie 6, 2010 U101A este cel care realizeaza conversia intrare simetrica / iesire asimetrica. U101B este un preamplificator care mareste de 3,6 ori nivelul semnalului, inainte de a fi aplicat etajului final. Lasa-l unde e ! Daca vrei intrare nesimetrica, aplici semnalul la J11 - dupa cum e desenata, e cu intrerupator si atunci cind folosesti pe J11 se desface legatura dintre cele doua jumatati ale lui U101. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum