Dr.L Postat Ianuarie 6, 2010 Partajează Postat Ianuarie 6, 2010 Eu n-am avut probleme cu duza,desi lichidul ingheta la contact cu parbrizul Link spre comentariu
cosmin_cosmin_1 Postat Ianuarie 6, 2010 Autor Partajează Postat Ianuarie 6, 2010 la mine nu sunt pe capota si ingheata frecvent chiar si in timpul mersului, trebuie sa ma opresc sa le bibilesc.mi-am cumparat niste nichelina cu care o sa experimentez. Link spre comentariu
Blind Postat Ianuarie 7, 2010 Partajează Postat Ianuarie 7, 2010 Daca ai idee ce rezistenta au duzele de ford a carui poza ai postat-o, afli ce putere ai nevoie pentru a incalzi duzele fara sa le distrugi, apoi iti bobinezi din sarma de cupru cate o rezistenta pentru fiecare duza. Legea lui ohm in cc face minuni, cu mentiunea ca Q=P.In cazul in care nu ai sarma indeajuns de subtire, poti realiza un montaj cu care sa limitezi curentul in circuit, astfel incat sa nu parlesti duzele. Link spre comentariu
Felis Postat Ianuarie 7, 2010 Partajează Postat Ianuarie 7, 2010 Subiectul m-a pus pe ganduri.......oare nu pot man?ocarii si eu niste rezistente in capacul de la filtrul de aer de la Dacia 1310? Ma gandesc ca as putea incalzi putin aerul care intra in carburator la pornire. treaba asta am facut-o acum 25 de ani cu preincalzirea aerului cu rezistente montate in corpul de plastic ce duce la carburator(o rezistenta de resou de 600 W furnizeaza 6 bucati pentru incalzire)de fapt dacia respectiva ajunsese full electronic. Link spre comentariu
Felis Postat Ianuarie 7, 2010 Partajează Postat Ianuarie 7, 2010 si ca nichelina pentru ceea ce vrea sa faca la duze ii recomand sa distruga niste rezistente bobinate de valoare mai mare (de ex 2,2k la 16 W )si o sa aiba nichelina suficient de subtire pentru ca sa obtina ceea ce vrea la un consum mic.trebuie sa incalzeasca nichelina la maxim 130 de grade celsius ca sa nu apara topire sau deformare a duzelor Link spre comentariu
cosmin_cosmin_1 Postat Ianuarie 7, 2010 Autor Partajează Postat Ianuarie 7, 2010 sa masor duzele de ford nu mi-a trecut prin cap, am unele acasa dar e ok sa fac bobinajul din sarma de cupru, nu se distruge emailul daca le incalzesc, in timp? pot face probabil rost de sarma de ce dimensiune vreau, cunosc pe cineva care are atelier de bobinaj Link spre comentariu
Blind Postat Ianuarie 7, 2010 Partajează Postat Ianuarie 7, 2010 La 60-70 de grade n-o sa aiba nicio treaba. Nu-ti trebuie sa fierbi apa, doar sa o incalzesti. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Ianuarie 8, 2010 Partajează Postat Ianuarie 8, 2010 cauta in dezmembrari,unele modele de citroen xm au asa ceva,la fel si mercedesurile mai vechi(cobra parca) Link spre comentariu
ndor Postat Ianuarie 12, 2010 Partajează Postat Ianuarie 12, 2010 In mod normal,incalzesti apa din vas,nu duzele.La ce-ti foloseste sa incalzesti duza,daca in vas e gheata.Si oricum,la trecerea apei reci prin duza aia cit de incalzita o fi ea,efectul e 0.Deci randament cu - in fata. Link spre comentariu
yo9hnf Postat Ianuarie 12, 2010 Partajează Postat Ianuarie 12, 2010 Omu' a explicat mai sus ca lichidul nu ingheata in vas, ci spre iesire, din cauza vantului si mizeriilor. Link spre comentariu
blazeu Postat Ianuarie 15, 2010 Partajează Postat Ianuarie 15, 2010 Chestia e delicata: fara o modalitate de control a incalzirii, fie va fi ineficient la temperaturi foarte scazute, fie va deteriora (topi plastice) la temperaturi nu foarte scazute. Am inteles ca e vorba de zapada+apa din exterior care ingheata PE orificiul duzei, nu de lichidul din instalatie. Si am vazut si eu fenomenul cu inghetarea pe parbriz (lichidul se raceste intins pe parbriz, din cauza evaporarii alcoolului sub curentul de aer).Mult mai neplacuta mi s-a parut gheata formata pe articulatiile suportilor lamelor stergatoarelor, care devin tepene si nu mai ating parbrizul decat in zone restranse. Apa e lichida pe parbrizul incalzit, dar ingheata pe zonele care nu vin in contact cu geamul. Duzele mi-au inghetat doar cand a scazut temperatura sub -15 grade si aveam inca lichid de vara. Eu sunt oarecum sceptic in privinta incalzirii duzelor care nu sunt concepute pentru incalzire, deoarece plasticul are conductivitate termica redusa (alea care au incalzire fie au insertie metalica fie au material special, cu alta conductie decat plasticul ordinar). Acolo unde e necesara aceasta functie (degivrarea fara a depasi temperatura de topire a plasticelor), se utilizeaza un material rezistiv cu coeficient termic pozitiv mult mai mare decat al metalelor obisnuite. (De fapt sunt un fel de PTC-uri, limitandu-si curentul si puterea disipata la cresterea temperaturii). In lipsa unui asemenea material, ar trebui un traductor de temperatura pentru a controla incalzirea (ceea ce ar insemna insa o complicatie nu stiu cat de justificata..)Succes! Link spre comentariu
Vizitator infoschumi Postat Ianuarie 18, 2010 Partajează Postat Ianuarie 18, 2010 Din pacate vad ca acest topic s-a transformat intr-o discutie total off-topic.-in primul si in primul rand cosmin_cosmin_1 vrea ajutor in construirea acestei incalziri pentru diuze.Mie nu mi se par normale unele comentarii de genul "foloseste spray" sau asa mai departe.Este un topic DIY si nu unul in care se cauta solutii alternative.-in al 2-lea rand acestea nu au nicidecum rolul sa incalzeasca solutia pulverizata ulterior pe parbriz,ci au strict rolul de a dezgheta diuzele in sine(acest sistem se poate gasi pe absolut orice masina dintr-o clasa de lux,ca dotare standard)-in al 3-lea rand in nici un caz la incalzirea diuzei nu va iesi solutia de parbriz la 5 grade Celsius,incalzirea acestora nu va fi mai mare de 0,5-1 grad la trecerea prin aceasta.Ceea ce se intampla de multe ori este faptul ca in rezervor ramane solutie de vara,iar datorita scaderii temperaturii sub 0 grade peste noapte aceste diuze ingheata(se formeaza o pelicula de gheata peste acestea).Daca inca nu ati patit asa ceva,duceti-va la munte si incercati a 2-a zi sa pulverizati.Ca si mod de functionare,majoritatea au la capatul furtunului un fel de bobina ca cea din poza. Link spre comentariu
yo9hnf Postat Ianuarie 19, 2010 Partajează Postat Ianuarie 19, 2010 Mie nu mi se par normale unele comentarii de genul "foloseste spray" sau asa mai departe.Este un topic DIY si nu unul in care se cauta solutii alternative.OFF TOPIC : Cu tot respectul ! DIY inseamna totusi sa mai faci si lucruri cu cap. Asa, poti sa bati cuie si cu palma. Nu e imposibil ! Ba chiar foarte usor dupa primele sangerari. Asta nu inseamna ca e cea mai buna solutie.Nu zice nimeni sa-i iei avantul constructiv omului; dar daca poti sa-l luminezi cu o solutie mai eleganta sau mai normala , eu zic ca asta inseamna lucru constructiv. Altfel am reinventa apa calda toti. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 30, 2014 Partajează Postat Octombrie 30, 2014 daca incalzesti apa din vas, tronsonul intre vas si duze, e la fel de bocna. dupa parerea mea, la 2-3cm de duza ar putea fi un DIY , vreo cutiuta din cupru, pe post de schimbator de caldura. fie electric, fie apa de la motor (varianta mai complicata). in felul asta cred ca o sa vina ceva apa mai calda pe parbriz. pentru 2-3 sprituri in functie de vas. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum