anddy Postat Ianuarie 2, 2010 Partajează Postat Ianuarie 2, 2010 In primul rand La multi ani!!! la toti si sper sa nu fiu offtopic si nici nu vreau sa fac nici o reclama, dar are un vecin de la mine din scara o combina Sony de vreo 10 ani daca nu ma insel si se aude incredibil de bine..basul coboara foarte jos, medii destule, putere de imi vibreaza usa de la intrare (el sta la et. 3 si eu la 1 pe tronsoane diferite) si nu sunt singurul la care vibreaza obiecte prin casa cand o tine la maxim, . Seria exacta nu o mai stiu dar seamana mult cu: sau cu un sony rx77 Link spre comentariu
mariobe Postat Ianuarie 3, 2010 Autor Partajează Postat Ianuarie 3, 2010 cam despre asta vorbeam si eu,nu toata lumea are asteptari de auditie perfecta (pana la urma eu nu vreau sa-l aud pe cantaret cum i-si drege vocea sau cum respira fortat in caz ca de canta live si dansul il epuizeaza fizic )cred ca pana la urma pe ascultatorul de rand i-l intereseaza in mare parte un bas puternic(fie ele la orice fregventa) iar vanzatorul stie cum poate poate fura pe cumparatorul de rand prin tehnici pe care le amintea mai sus colegul nostru "unicul"am avut recent ocazia sa intalnesc niste tineri obsedati de bas care vazand ca am montat niste piezo pe o masina au explodat ceva in genul:mama ce inalte are asta!!!!!!!,cand eu de fapt nici nu auzeam panaramele alea de plasticuri din cauza unui woofer care acoperea toata masinain concluzie daca noi astia mai noi suntem afoni ganditi-va ca se poate si mai rau Link spre comentariu
[i_unit] Postat Ianuarie 4, 2010 Partajează Postat Ianuarie 4, 2010 Se poate, dar tre sa stii si cum. Combinele alea sunau bine tocmai pentru ca fabricantii lor stiau ce fac si mai stiau si segmentul de piata caruia se adreseaza. Acel bas-reflex este de cele mai multe ori acordat sus pe la 60-70Hz, si da impresia ca se aude tare, tocmai pt ca apare acea "bubuiala". Iar inaltele piezo... normal ca iti rup urechile.Inca ma mir... tu ai ascultat o astfel de combina si ti s-a parut ca e acordat la 70hz portul bass-reflex? Acum, cand documentatia este la indemana oricui, ar fi trebuit sa descoperi ca se utilizeaza acordul chiar destul de jos, la 45-55hz, pt difuzoare de 6.5 inch (nu e blasfemie, chiar daca Fs a difuzorului este peste aceste valori), compensat de celebrul Fts de ordin 2 cu rezonanta chiar de 24db la unele combine, combinat cu reducerea activa a acestui factor Q. Studiaza niste combine Sony si p-orma mai vorbim. Link spre comentariu
mariobe Postat Ianuarie 4, 2010 Autor Partajează Postat Ianuarie 4, 2010 ma scuzati ca intreb dar chiar o buna intrebare a pus colegul de mai sus,poate careva din voi sa stea in fata(in preajma )unei incinte siu sa zica: hmmm se pare ca nu reuseste sa coboare sub 48hz ))) ? Link spre comentariu
ionescu liviu Postat Ianuarie 4, 2010 Partajează Postat Ianuarie 4, 2010 ma scuzati ca intreb dar chiar o buna intrebare a pus colegul de mai sus,poate careva din voi sa stea in fata(in preajma )unei incinte siu sa zica: hmmm se pare ca nu reuseste sa coboare sub 48hz ))) ?Eventual sa coboare cu putin ajutor? Sau asa, pe camp... Link spre comentariu
radue Postat Ianuarie 4, 2010 Partajează Postat Ianuarie 4, 2010 Combinele sant facute pe principiul sa faca boom boom cat mai tare. Poate sa fie acordata la 45-50 Hz, lucru care e ok, majoritatea muziici ce o sa fie ascultata pe combina aceea o sa aiba marea parte a energiei in zona de 70-90 Hz, cu parti foarte mici care coboara sub 50 Hz, asa ca da, poti sa stai langa una si sa zici ca poate sa coboare ok pana la 48 hz. Apoi stai langa un subwoofer care coboara pana-n 35 hz si o sa vezi acolo diferenta.PS: Muzica o asculti ca-ti place, nu ca sa vezi cum reuseste sa-ti faca peretii casei si usa sa vibreze. ( acelea sant efecte nedorite de 99% dintre melomani ) Link spre comentariu
[i_unit] Postat Ianuarie 5, 2010 Partajează Postat Ianuarie 5, 2010 Uite ce face DBB-ul la o combina Sony. Daca sustii in continuare ca face boom-boom pe 70-90hz, inseamna ca nu vezi bine (pana aici ai avut circumstante atenuante). Nu este vorba nicidecum ca ar raspunde bine pe acele frecvente, ca ar crea iluzia de sunet amplu, de scena, sa simti contrabasul, sau alte dracii din lumea audiofilista, ci pur si simplu se adreseaza muzicii contemporane. Nu ascultati si voi muzica comerciala? E absolut normal ca un subwoofer (de 10-12 inch sa zicem) cu F3 chiar si la 50 hz sa sune mai tare si mai fidel decat sistemul dotat cu o astfel de functie (dynamic bass boost), dar si cu difuzoare de 6.5 inch. Dar unii (nu eu), prefera in continuare sunetul colorat, asa cum si audiofilii adora sunetul tuburilor. Link spre comentariu
mariobe Postat Ianuarie 5, 2010 Autor Partajează Postat Ianuarie 5, 2010 Combinele sant facute pe principiul sa faca boom boom cat mai tare. Poate sa fie acordata la 45-50 Hz, lucru care e ok, majoritatea muziici ce o sa fie ascultata pe combina aceea o sa aiba marea parte a energiei in zona de 70-90 Hz, cu parti foarte mici care coboara sub 50 Hz, asa ca da, poti sa stai langa una si sa zici ca poate sa coboare ok pana la 48 hz. Apoi stai langa un subwoofer care coboara pana-n 35 hz si o sa vezi acolo diferenta.PS: Muzica o asculti ca-ti place, nu ca sa vezi cum reuseste sa-ti faca peretii casei si usa sa vibreze. ( acelea sant efecte nedorite de 99% dintre melomani )ultima mea amenda a fost la majoratul meu acum 10 ani pt muzica si i-mi amintesc ca a doua zi nu i-mi aminteam prea multe din ce s-a intamplat in acea noapte ,dar pe langa asta stiu ca tremurau tacamurile in sertare si bidoanele de bere sau vin pe mese sa nu mai zic de usi si geamuri ;deci daca la varsta aceea ,aia apreciam nu ar fi de mirare ca in asta sa consta aprecierea melomanului de astazi Link spre comentariu
radue Postat Ianuarie 5, 2010 Partajează Postat Ianuarie 5, 2010 Eu cred ca nu ne prea intelegem...Muzica asa zisa contemporana este tocmai conceputa sa faca boom boom pana pe la 70-90 Hz din simplul motiv ca trebuie sa ai impresia de toba mare ( un exemplu cam tras de par, sa nu intelgeti gresit iara ) si pe casetofonu la vecinu care are unu sau 2 difuzoare de 4"; acolo chiar ca deja ai un F6 intre 70-90 hz si mai jos chiar nu te intereseaza. La fel e si cu combinele astea, numai ca astea se duc si mai jos si atunci cu un F3 sub 70 Hz normal ca sa aude mai tare fata de de boxulite care au F6 la 90 Hz. Faptul ca reusesti sa "auzi" o toba mare pe o astfel de incinta e meritul inginerului de mastering, ca el a facut toata treaba, dar nu asta vroiam sa subliniez.Personal nu-mi plac deloc egalizarile astea fortate ( ochiometri acolo e bagat un eq parametric la 44 Hz cu Q foarte mare ) ca sa compeneze ceea ce nu poate difuzorul ala saracu; nu asta ar fi marea problema a mea, ci faptul ca la un semnal muzical cu 5 W pe midbas ( foarte proasta exprimarea, dar va rog sa o scuzati ) la ce putere ajungi la 50 Hz cu egalizatorul ala ? Nu cimva intra saracul integrat pe amplificare in limitare de multa vreme ? Si ca sa se evite asta se baga un limitator ( de multe ori de tip BrickWall au Ataclk 0 ) iar ca si rezultat se simte destul de mult. Problema mea cu ele e ca sant boom-boxuri, faptul ca unele chiar reusesc sa coboare mai jos e un avantaj, dar per total e tot sunet de boombox. Imi cer scuze daca nu m-am exprimat coerent din prima ca sa se inteleaga ce zic.PS: Prefer boxe cu raspuns in frecventa cat mai liniar din mai multe motive, unele din ele fiind procesarea si anume limitatoarele care se pun pentru a nu forja subbasul chestie care de obicei o aud si ma enerveaza.PPS: Am ascultat si cateodata mai ascul si eu pe boom boxuri si calitativ sunetul e destul de slab pe anumite piese, dar pe ce e la radio si tv suna exceptional de bine. Oare de ce ? Link spre comentariu
[i_unit] Postat Ianuarie 6, 2010 Partajează Postat Ianuarie 6, 2010 Astea cu 70-90hz le citesti pe net, nu o spui din proprie experienta. Faptul ca exista armonici in acest interval (iti amintesti topicul cu missing fundamental si perceptia psiho-acustica?) nu inseamna nimic. Ca sa vezi practic ce frecvente predomina in anumite genuri de melodii, ia un program (sa zicem TrueRTA), comuta pe stereo-mix pe placa de sunet, activeaza din program peak hold si asculta o melodie cap coada. O sa ai la sfarsit o reprezentare aproximativa a spectrului unei melodii. Incearca cu alte melodii, alte genuri. Concluzia o sa fie, ca multe piese comerciale o sa aibe o pondere semnificativa pe la 45-55hz. Muzica populara in schimb, o sa fie reprezentata de intervalul 60-80hz. Nici macar muzica asta nu are basul la 90hz, decat in mod exceptional, la vreo piesa compusa sau inregistrata aiurea.Nu are rost sa insisti si sa bagi in ceata pe cei care citesc acest topic. Daca ai fi avut macar bunavointa sa te uiti pe o schema de combina, sa zicem Sony, ai fi vazut ca nu este vorba de limitere si alte balarii pe care le cunosti tu din domeniul sonorizarii. Nici macar nu este un PEQ. Este vorba de un FTS de ordin 2 cu supracrestere (Q>10), dar al carui factor de calitate scade in functie de nivelul semnalului (Dynamic Bass Boost iti spune ceva?). Si e vorba de 2 tranzistori si un AO, care fac treaba asta "complicata", fara limitere complicate. Si e atat de simplu si eficient, incat Sony il foloseste in absolut toate combinele. Nu zic ca este un sunet corect, puternic, ci este un sunet care incanta multe urechi. E probabil asa-numitul "bass manelistic". Audiofilii nu au ce cauta in aceasta ecuatie.PS. Prin amplificarea de 20-24db la frecventa de 43-46hz se reuseste (pentru semnale mici) nu numai sa se indrepte caracteristica de raspuns a boxelor, ci sa se aduca si un aport suficient de amplificre in aceasta regiune, care contine de multe ori fundamentala in multe melodii asa zis contemporane. Doar ca e valabil numai la nivele mici, pe urma intra in actiune circuitul care micsoreaza factorul Q pana la valori chiar de 0.7, asta pe intermediul unei plaje (nu de tip hard, on/off), bineinteles, cu constante atack-release bine alese. Link spre comentariu
mariobe Postat Ianuarie 7, 2010 Autor Partajează Postat Ianuarie 7, 2010 ar mai fi o treaba pe care vreau sa aflu,adevarul e ca ma uimiti cu datele pe care le cunoasteti si avand in vedere ca va stiti juca cu parametrii difuzoarelor as vrea sa stiu:voi intelegeti parametri aia?:de ex sa spunem ca ai doua difuri identice ca putere/diametru doar ca una are un spl mai ridicat(deci o cursa mai mica)iar celalalt are un spl mai mic(cursa mai mare) pt care din ele ve fi mai mare volumul incintei de oricare fel fie ea inchisa,bass reflex etc Link spre comentariu
Th3_uN1Qu3 Postat Ianuarie 7, 2010 Partajează Postat Ianuarie 7, 2010 Eu nu'i inteleg chiar pe toti, insa o parte ii pricep (ex Qms, Qes, Xmax), iar la Vas stiu ce influenteaza (un difuzor cu Vas mare va cere incinta mare pt raspuns liniar). Si o parte din ei se pot aproxima doar vazand si pipaind diful respectiv. Nu pana la punctul in care determini dimensiunile incintei, insa suficienti pt a'ti da seama in ce tip de incinta merge diful respectiv.Apropo, cursa mai mare de obicei inseamna si SPL mai mare, dar si putere consumata mai mare. Sensibilitatea (adica SPL la 1W/1m) intr'adevar va fi mai mica pe un difuzor cu cursa mare, pt ca o cursa mai mare implica si un intrefier mai larg. Link spre comentariu
ahegyes Postat Ianuarie 8, 2010 Partajează Postat Ianuarie 8, 2010 de ex sa spunem ca ai doua difuri identice ca putere/diametru doar ca una are un spl mai ridicat(deci o cursa mai mica)iar celalalt are un spl mai mic(cursa mai mare) pt care din ele ve fi mai mare volumul incintei de oricare fel fie ea inchisa,bass reflex etcnu asa se pune problema...treaba e mai complexa de atat.o parte din ei se pot aproxima doar vazand si pipaind diful respectiv. Nu pana la punctul in care determini dimensiunile incintei, insa suficienti pt a'ti da seama in ce tip de incinta merge diful respectiv.interesant!!!! pe asta nu o stiam. si dupa ce anume iti dai seama???din cate stiu eu tipul de incinta se stabileste in functie de EBP (EBP=Fs/Qes) precum si alti factori cum ar fi Xmax, Bl, Cms, SPL si daca stau bine si ma gandesc cam toti parametri T/S. Link spre comentariu
Th3_uN1Qu3 Postat Ianuarie 8, 2010 Partajează Postat Ianuarie 8, 2010 EBP nu este intotdeauna edificator. Pai iti poti da seama dupa dimensiunea magnetului (evident la cei din ferita nu la alnico sau neodimiu), dupa numarul de cute din suspensie, rigiditatea membranei etc. Link spre comentariu
[i_unit] Postat Ianuarie 8, 2010 Partajează Postat Ianuarie 8, 2010 Nu poti sa-ti dai seama dupa acei parametri. Dupa marimea Q mai e cum mai e, dar n-am auzit niciodata sa apreciezi dupa marimea magnetului tipul de incinta. In toate trebuie sa fie un echilibru, daca ceva e exagerat (spre ex magnetul mare da de obicei un raspuns mai precis, dar si atenuat pe bass, comparativ cu unul bine dimensionat). Nu e ceva de genul magnet cat mai mare/mebrana cat mai rigida/ suspensii cat mai mari/ etc. Stii cand nu esti chiar pe langa? Cand iti dai seama ca stii destul de putine. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum