Vizitator cristi_calin Postat Decembrie 29, 2009 Partajează Postat Decembrie 29, 2009 SalutAm si eu o problema cu un Fiat Brava 2001A fost pe la noi prin oras gheata mare acum vreo 10 zile...Stergatoare lipite de parbriz cu gheata de 1 cm pe toata masina....Am atins din greseala stergatoarele... fara sa ma gandesc ca as putea strica, ceva am continuat dezghetarea masinii cu motorul pornit... a durat cam 20 minute pana am dezghetat-o, moment in care stergatoarele si-au facut cursa pe care o actionasem eu in urma cu 20 de minuteApoi surpriza... stergatoarele mele mai merg in treapta a 2-a de viteza si pe manual (aici daca iau mana de pe maneta in raman stergatoarele exact acolo, nu mai fac cursa completa)In treapta 1 si treapta de temporizare nu mai merge delocAm fost la un servuce si mi-a zis ca e motorasul sigur si as ma duc sa cumpar unu nou (fara sa se uite la nimik).Unu nou e 600 lei...mi-e sa nu dau banii degeaba pe el...Ce parere aveti?Va multumesc! Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Decembrie 31, 2009 Partajează Postat Decembrie 31, 2009 eu as incerca sa schimb intai releul temporizator,posibil ca treapta a doua sa nu fie trecuta prin releul temporizator si de asta sa mai functioneze Link spre comentariu
walyd Postat Ianuarie 3, 2010 Partajează Postat Ianuarie 3, 2010 salut,dupa cit am inteles ai acctionat maneta pe pozitia temporizare sau spalare parbriz care acctioneaza si releul de temporizare?verifica unde este releul si extragel si verifica dupa ce dai capacul acelui releu jos daca contactele NI fac contact ferm si curatele cu spay de contacte sau cu hirtie abraziva foarte fina 1000 ,conectati releul inapoi fara ai monta carcasa si vezi daca functioneaza,daca tot nu functioneaza,atunci mai verifica si maneta ca si aceasta are un contact care se inseriaza cu contactul de revenire in "0" care este pe cama din interiorul motorului!!!daca si acesta este OK atunci urmeaza un moment nasol!! va trebui sa demontezi sistemul de stergator parbriz sau daca se poate numai motorul si pe capacul din spate al reductorului o sa vezi 3 fire lipite pe un conector,dar inainte de a desface motorul cu ajutorul unui voltmetru verifici daca pe unul din fire ajunge 12v,daca nu este tensiune verificati verificati sigurantele si circuitul de tensiune care vine la maneta si mai departe,daca da atunci acctionezi o treapta de stergere(I) si opresti stergatoarele prin revenirea cu maneta in"0" stergatoarele vor ramine oprite undeva pe traiectoria de stergere(deci nu vor reveni la baza parbrizului si sa se opreasca),veti masura acei 12v va trebui sa ii gasiti si pe una din celelalte lamele,daca nu apare aceea tensiune atunci continui cu ce iti descriu mai departe.,desfaci acel capac si o sa gasesti 2-3 lamele care calca pe colectorul rotii dintate(sunt trasee de cupru care ori s-au impuscat sau acele lamele au patit acelasi lucru!!,va urez succes si asteptam rezultatul,dar pt aceasta trebuie sa aveti cunostinte cit de cit de electricitate si atentie la manevrarea firelor sa nu faceti scurtcircuituri!!! pt ca puteti produce pagube mai mari decit valoarea motorului+manopera ceruta de cei de la FIAT care sunt cam ieftini!!!are si ficamea un fiat panda si o palma de tabla de la aripa din spate la un usor accident a costat 5100ron!!!este adevarat ca pe RCA dar mi se pare prea h..iasta estestima Link spre comentariu
Vizitator cristi_calin Postat Ianuarie 6, 2010 Partajează Postat Ianuarie 6, 2010 salutms de raspunsuriasta caut de o sapt prin fel si fel de carti:releul....dar nu stiu unde se afla...aveti idee unde este? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum