Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

incarcator acumulatori auto


Vizitator microunde

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 79
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Dr.L

    9

  • cristian_draghiescu

    8

  • miron1947

    3

  • gica70

    2

Vizitator tyc

Si realizarea practica a 3 incarcatoare pt bateriile cu gel.Din teste ,incalzirea partilor e asa:puntea de diode-max 69C;dioda de iesire-max57C;Rsens-max80C;tranzistor-53C;IC-43C.La un curent de 0.87A .

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...
Vizitator mary2007

ATENTIE! asamblare EP0027

 

In pdf-ul dat de epsicom (poza verde) la amplasarea pieselor polaritatea lui C5 este invers desenata! Bafta tuturor!

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator mihai_atanasiu

Am rezolvat problema incarcatorului;

Am cumparat asa ceva: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7523;

 

Incarcatorul din link e bun pentru: LiIon, LiPo, LiFe, NiCd, NiMh si Plumb;

poti stabili curentul de incarcare; la incarcare se afiseaza curentul de incarcare, tensiunea, durata si capacitatea incarcata; se pot stabili limite de timp la incarcare, limite de capacitate;

poti sa incarci pina la 8 celule in serie;

In plus, are si un program de descarcare ca sa vezi capacitatea reala a acumulatorilor;

Incarcatorul nu are sursa de alimentare: se poate cupla la o sursa in comutatie sau la o baterie de masina

pentru situtiile cind esti plecat;

 

O singura problema: pe site scria ca are port USB pentru descarcare informatii pe calculator dar la incarcator nu exista port USB; nu ma deranjeaza ca nu are port USB dar totusi ar trebui sa scoata informatia de pe site;

 

Si totul pentru 40$ plus inca 17$ transportul din Hong Kong in Romania;

 

De la ultimul mesaj scris aici am reusit sa cumpar de pe Ebay o baterie LiFePo4 de 36V 12AH: greutate 5.5 kg

Se incarca in 6 ore si zboara mopedul cu ea;

 

pe site-ul HobbyCity se gasesc o multime de incarcatoare;

Link spre comentariu
Vizitator tyc

E ok,descarcarea pe calc e pt firmele care au mai multe chesti pe accu,la competiti/pregatire pt competii(in stilul asta).Pe un site am vazut o roatea cu motor de 1KW...cu ala zboara adevarat.Mersi pt adresa,am sa ma uit dupa o bat LiFePO de capacitate mare,ma bate gandul de o ebike.

Link spre comentariu
Vizitator mihai_atanasiu

Cu acumulatorii treaba sta in felul urmator: in functie de curentul solicitat de motor pretul la baterii se mareste;

 

eu am luat asa: 36 V 12AH cu descarcare continua de 1C si descarcare discontinua cu 2C in jur de 276$ plus 150 $ transportul; partea cu transportul e cea mai nasoala; bateria e formata din 24 celule paralel - serie legate

la un BMS; incarcator de 2A;

 

celulele sunt legate intii in paralel si dupa aceea in serie; fiecare grup de 3.2 V este monitorizat de BMS; ideea este ca daca una din celule scade sub 2V atunci BMS-ul taie tensiunea la toata bateria; in plus BMS-ul opreste incarcarea cind una din celule a ajuns la 3.6 V; dupa care intra in modul de balansare - echilibrare pe fiecare celula in parte;

 

Acum am comandat o baterie mai buna de la http://www.pingbattery.com/servlet/the-10/36V-20AH-V2.5-LiFePO4/Detail pe un forum de vehicule electrice http://endless-sphere.com/forums/ e cotata ca buna; mai exista si varianta EBay; exista unii furnizori de baterii LiFePo4 care le construiesc din celule de 3.2 1.1 A (A123 marca); la o baterie de 36V 20AH intra 216 celule; sunt probleme cu legaturile dintre baterii si cu faptul ca ei nu le verifica inainte sa le trimita; le trimit descarcate si cu celulele debalansate si iti este foarte greu sa le aduci la capacitatea maxima; in plus se pare ca exista o piata a celulelor rebut; o celula A123 1.1 A costa 7$; una rebut costa 0.8 - 1.2 $; problema este ca ele trebuie sortate si imperecheate dupa capacitatea reala cu diferente de 0.05AH;

 

 

mai exista un tip de baterii LifePo4 de 3.2 V 10AH marca Headway; astea sunt cotate cu descarcare continua de 10C; una costa 17$; http://www.bmsbattery.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1_10_11&products_id=10; se pare ca sunt cele mai bune si se preteaza la motoare de 1000W; acolo iti trebuie curenti de cel putin 30 A;

 

Mopedul meu are motor de 36V 350 W care consuma la plecatul de pe loc 15 A; am facut un "consum" si mi-a iesit cam 0.25AH/km parcurs;

 

Am atasat trei poze:

1) cele doua baterii: aia mare si neagra e PB: 15 KG;

2) aparatul care se pune pe circuit ca sa masori tensiune, curent, etc;

3) cum arata motorul pe interior: la motoarele pina in 400W e sistemul cu reductor; la cele de 500W nu mai e nevoie pt. ca au putere mare;

Link spre comentariu
Vizitator mihai_atanasiu

Si pentru ca mopedul e destul de greu si ma fluiera biciclistii pe piste pe Kiseleff mi-am cumparat si un kit pentru biciclete normale; cam asa arata fara baterie montata; baterie o sa vina montata pe cadru intre sa si ghidon;

Link spre comentariu
Vizitator mihai_atanasiu

E ok,descarcarea pe calc e pt firmele care au mai multe chesti pe accu,la competiti/pregatire pt competii(in stilul asta).Pe un site am vazut o roatea cu motor de 1KW...cu ala zboara adevarat.Mersi pt adresa,am sa ma uit dupa o bat LiFePO de capacitate mare,ma bate gandul de o ebike.

Am vazut la un magazin FirstBike ca au din astea electrice; dar biciclete nu mopede;sunt tot cu baterii de plumb; costa 1700 RON;pentru cei din Bucuresti am vazut ceva interesant la magazinul DouaRoti de pe Barbu Vacarescu Nr 80; costa 2100 RON;La un motor de 1000W 48V iti trebuie o baterie de 48V 30AH cel putin ca sa ai o oarecare autonomie;
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări