Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

incarcator acumulatori auto


Vizitator microunde

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 79
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Vizitator tyc

Modificarea incarcatorului de 48 consta in schimbarea unei rezistente...eventual 2.Schema pt ea se gaseste pe net.Sursa de la conex,e pt scopuri generale,adica sa alimenteze ceva...nu sa incarce accu.Daca se incarca accu cu ea,trebuie permanent supravegheat procesul de cineva cu experienta(electronist,nivel minim tehnician),aparate:1 voltmetru,1 ampermetru,1 termometru,1 termostat cu alarma(optional)[email protected] are niste curbe de incarcare specifice,tre sa stai 2 zile pe ele...sa le intelegi si asa cea mai simpla rezolvare e un circuit specializat:se poate programa un RISC(de preferinta PIC),dar sant ic specializate,adica este un IC specializat care are 1001comparatoare in el-UC3906.Si ii poti pune si ceva indicatoare cu leduri.Nu prea are rost sa te apuci sa programezi picuri.Daca incarci SLA cum spui,fierb si se umfla,sti ce se intampla cu accu SLA umflati,nu?

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Mie,sa intamplat ca la un accu sa fie slabita o celula...cand l-am incarcat,sa dus.De atunci incarc numai cu UC si nu am mai avut probleme.Inainte de asta,am uitat un accu la incarcat,nici nu a mai intrat in cutie de umflat ce era,dar l-am folosit in alt loc.Doua saptamani.La alarme,surse neintreruptibile,incarcarea se face cu tensiune constanta,limitata in asa fel incat ciclul de incarcare sa dureze 20h.Dar ,in cazul de fata,era vorba de 4h/ciclu.Daca ai destul timp la dispozitie,poti sa aplici metoda asta,incarcarile rapide se pot face numai cu CI specializate.Exista si CI de incarcare,in afara de UC,acela e in comutatie si realizarea unui montaj cu el,presupune o larga,larga experienta(sau mai bine zis experienta in realizarea surselor in comutatie).Dr.L - despre ce model de baterie vorbeai:de uz general sau de autovehicole?

Link spre comentariu
Vizitator tyc

SLA/VRLA cu gel. Ca cea din upsuri si alarmeDar am incarcat si acumulatori auto tot asa,tot cu succes

In ups/alarme se folosesc accu care rezista la solicitari mici(au borne mici),iar la autovehicule(cum ar fi:barca cu motor,avionul,locomotiva,sania cu motor,motocicleta,bicicleta electrica,automobilul,elicopterul,masini de curse,s.a.) sint proiectate sa reziste la solicitari mari-demaror(la motoarele termice),demaraj(la motoarele electrice),vibratii,diferente de temperatura,socuri mecanice,electrice...sa nu le pese de nimic(sau aproape).De exemplu,la autovehiculele cu motoare termice,nu sant cea mai fericita alegere,deoarece vecinatatea motorului le dauneaza.Bateriile de autoturisme reactioneaza diferit fata de bateriile de la bicicletele electrice.Bateriile de la locomotive reactioneaza altfel decat bat de la motociclete,cu bat de la motociclete se poate porni,in mod repetat, motoare de automobil.Fiecare grupa de baterii trebuie tratatata in functie de destinatia ei.Desigur,se pot incarca bat de masina pt ca sant relativ mari.
Link spre comentariu

Foarte corect!Si cu anumite limitari,dezavantaje si avantaje,se pot inlocui intre ele!Dar totusi acumulatorii din upsuri sunt destul de stresati,la un curent de 20-30A pt o capacitate de 7Ah! (asta la sarcina maxima a upsului)

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Uzual,un demaror de motocicleta e de 500W,motoarele electrice necesita la pornire de cateva ori curentul nominal.Si situatia asta e intodeauna, nu numai intamplator.Si se fac 4 porniri zilnice.UPS-ul ,putin probabil sa lucreze la capacitate,macar o data.De cate ups stricate ai auzit,in care era numai accu defect?

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Asa eMajoritatea upsurilor defecte de care am auzit eu sunt din cauza acumulatorului mort(sulfatat deobicei)

Sulfatarea intervine atunci cand accu sta un timp indelungat descarcat sau gelul se usca(evaporare lichid).Eliminam ipoteza cu statul,uscarea se poate face :natural sau prin fierbere...Circuitele specializate(UC,microcontroler,LT),previn fierberea.La bat cu lichid,se poate complecta electrolitul,la cele cu gel nu.Desigur, si la SLA se poate complecta ,dar nu sti cat.Se poate complecta ,asa,empiric si tot empiric va functiona si bat(intre ~3zile pana la un an,doi),asta daca va functiona.
Link spre comentariu
Vizitator mihai_atanasiu

Pina la urma m-am dus ieri la Conex si am luat sursa de 48 V la 3.2 A.Am cumparat si un voltmetru de 50 V si un ampermentru de 5 A plus un intrerupator si un conector pentru priza si o cutie de plastic si le-am conectat pe toate si a iesit asta ca in poza atasata;singura problema este ca bateriile se incarca la maximum cit da sursa adica 3 Ala inceput mi-a fost teama ca se va incinge sursa dar vad ca e numai calda putin;si ampermetrul arata 2.8 A si voltmetrul 44 V;mi-ar trebui acum o schema care sa monitorizeze curentul si sa-l coboare spre 1.2 A (10% din cap acumulatorului);ma ajuta cineva ?cit despre sursa de 48 V la care trebuie schimbate rezistente, nu stiu care;incerc sa fac poza si la sursa dar n cred ca se va vedea ceva.de cind ma chinui sa fac upload la poze vad ca a scazut curentul la 2.6 A.

Link spre comentariu
Vizitator mihai_atanasiu

dupa cum se vede din poze, fac experimentele afara la intrare ca nu am chef de porbleme in casa;adaug si poza cu bateriile; am dsefacut cutia sa vad exact care e treaba.Tot scade curentul; a ajuns la 2.4 A.

Link spre comentariu

D-le mihai_atanasiu, eu un lucru nu inteleg :

In postarile anterioare spuneati ca folositi un incarcator care da 55 V in gol (48 V in sarcina), iar acum ati cumparat unul care livreaza tot 48 V. (?!!)

Am stabilit deja ca aceasta tensiune este mult prea mare pentru o baterie de acumulatoare de 36 V.

Ca dovada este curentul de incarcare excesiv, de 3 A, de la inceputul incarcarii.

Vi s-a raspuns ca acea sursa nu este deloc potrivita pentru incarcarea acelor acumulatori.

Acum doriti modificarea sursei, adica ne-am intors exact acolo de unde am plecat.

Spuneti-mi daca gresesc.

Link spre comentariu
Vizitator mihai_atanasiu

domnule cristian, sursa de 55 V(48) este imprumutata si nu vreau sa-i fac modificari;ceea ce am cumparat este de 48 V dar are un potentiometru de reglaj si am coborit-o la 43-44 V.nu ne-am intorsc chiar de unde am plecat; iar sursa originala - aia care am cumparat-o cu bicicleta e stricata si se pare ca nu e suficient de puternica;

Link spre comentariu
Vizitator mihai_atanasiu

acum m-am dus si m-am uitat la ampermetru si a scazut la 1.2 A;cutia cu baterii e putin calda; le-am bagat in priza la ora 16;promit ca nu fac in fiecare zi chestia asta;

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări