Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

incarcator acumulatori auto


Vizitator microunde

Postări Recomandate

eu chiar azi am terminat de facut pe al meu duce maxim 5 amperi ,am avut un incarcator luat din supermarket ,ordinar si a costat si o groaza de bani ,l-am desfacut si avea un trafo care zicea ca debiteaza 12 amperi ,el masurat debiteaza maxim 5,6 amperi o punte redresoare ordinara si un ampermetru normal ca nu am fost multumit de ce am vazut acolo si am adaptat un modul ,care il face o firma ,este un kit educativ ,care incarca bateria in trei faze si o deconecteza la sfarsitul incarcari ,are protectie la scurt circuit , kitul a costat 50 ron pcb-ul si componentele si le-am montat eu are indicator bargraph cu leduri rosii galbene si verzi.

Salut. Mi-ai putea spune te rog cum ai reglat incarcatorul asta de la epsicom? Si eu l-am facut dar nu l-am pus inca la treaba pt ca nu am inteles f sigur cum se regleaza. Ei explica ca trebuie reglat pe o baterie in stare buna si incarcata, ceea ce eu nu am si nici nu am de unde lua, nici nu am prea inteleg unele chestii din explicatiile lor, daca mai stii cum ai procedat, pas cu pas...?
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 79
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Vizitator mihai_atanasiu

Buna ziua,intr-adevar trebuie sa dau mai multe informatii;as vrea sa-l repar si pe cel orginal daca se poate; l-am desfacut si am vazut ca a explodat o piesa;nu imi dau seama ce era: siguranta, dioda, etc;si as cumpara alt incarcator sau unul facut de un electronist pt ca in cel original nu prea am incredere;de schema nu am nevoie pt ca nu mai stiu mare lucru despre ele; odata am lucrat si eu asa ceva dar au trecut 20 de ani de atunci;

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Greu...bun ar fi unul pe 36;bateriile sant cu gel?ca daca da,se schimba povestea.Accu cu gel sant negri,iar cei cu lichid sant albi si au semne de nivel(daca se misca,se poate observa miscarea lichidului din interior).12V/12A ...se folosesc si la motociclete.Sigur nu sant pe tehnologie litiu?Ca bicicleta e actionata si manual,pt asta trebuie sa cat mai usoara.

Link spre comentariu
Vizitator mihai_atanasiu

bateriile sunt pe acid plumb si au 12 V 12 AH; sunt capsulate, adica fara intretinere; au cam 14 KG toate trei;incarcatorul de la bicicleta s-a stricat pur si simplu dupa o ora de la punerea in priza;am luat alt incarcator si a plesnit si ala;l-am desfacut pe unul din ele sa vad ce s-a intimplat si am vazut caa explodat o siguranta de 2A care e exact la intrarea de 220 V;dupa cum am vazut eu, pe cablaj sunt 2 transformatoare dar dupa dimensiune nu sunttransformatoare de 220 V la 40 V; incerc sa pun poza cu circuitul electronic, dar nu cred ca ajuta prea mult;ce am reusit sa fac totusi: am luat un incarcator care e pentru 48V si incarc cu acesta;acest incarcator l-am luat de la alt model de bicicleta; de curiozitate am desfacut cutiade baterii de la aceasta bicicleta si am constatat ca de fapt intr-o cutie in care ar fiincaput 4 baterii de 12 V 12 AH cu dim 151 x 100 x100 mm de fapt erau numai trei;fara sa stiu incarcam bateriile de 36 V cu incarcatorul de 48 V;la bicicleta mea fac treaba asta afara in curte maxim 4 ore ca nu am chef de probleme in casa;am cautat pe net scheme de incarcatoare de 36 V si nu am gasit;de cumparat de pe net iarasi e foarte greu pt ca costa ff mult transportul raportat la costul incarcatorului;

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Bateriile incapsulate sant de tip SLA/VRLA si managementul incarcarii e aceelasi ca la bateriile cu gel...cele doua tranformatoare fac parte dintr-un incarcator in comutatie;primul e din prestabilizator (face din 220 ,~55V),iar al doilea e din redresorul de incarcare .Acuma depinde cat e de de'destept',posibil sa stie incarca si numai un accu.Incarcarea ,se recomanda sa se faca pe fiecare baterie .pt asta se trag cate doua fire de la fiecare baterie si se mufeaza,pt excluderea evenimentelor nedorite(scurt);firele sa fie cat de scurte si codate pe culori,fiecare baterie cu culorile ei(asta cu culorile e de fite),mufele(mufa) de incarcare usor accesibila si protejata de interperi.De cealalta parte incarcatorul din atas,unul pt fiecare baterie,alimentate de la un traf de min. 75VA,cu trei iesiri de 18V/1,2A.

Link spre comentariu
Vizitator mihai_atanasiu

Deci ideea ar fi sa incarc separat fiecare baterie de 12 V ?Si eu m-am gindit la o solutie de acest gen dar mi s-a parut cam incomoda.practic ar trebui sa fac un triplu incarcator ?schema din atasament e destul de complicata; iar sa o multimplic de trei ori mi se pare cam mult;am intrebat si eu pe cineva de la Caranda si mi-a spus ca nu ar fi nici o problemasa incarc bateriile inseriate; singura conditie este sa fie voltajul si amperajul corect;adica 42 V cu 1.2 A;pentru solutia data de dumneavoastra imi trebuie si un comutator care sa treaca bateriiledin modul inseriat in modul separat; cind ajung acasa fac o poza la cablajul incarcatorului; are si vreo trei integrate si douatranzistoare cu radiator (genul BD135);

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Un incarcator triplu,sch e relativ complicata dar la ce ofera e convenabila...fiecare baterie se poate monitoriza,oricum acest tip de incarcator intra automat in starea de intretinere a bateriei odata ce aceasta sa incarcat complect si incarca fiecare baterie la capacitate(ceea ce nu e cazul la incarcarile serie).Comutatorul nu e necesar,ata tot ca nu trebuie pornita in timp ce se afla pe incarcator-nu stiu cat de lung prelungitor poate duce...

Link spre comentariu

mihai_atanasiu scrie :

 

"fara sa stiu incarcam bateriile de 36 V cu incarcatorul de 48 V;"

 

Nu ne-ati spus nimic despre starea actuala a bateriilor supuse la acest regim brutal de supraincarcare.

Aveti in link o schema foarte simpla de incarcator pentru acumulatori cu tensiunea nominala de maximum 12 V, care furnizeaza un curent constant reglabil in intervalul 0,8 - 2 A (orientativ).

Schema se poate redimensiona ulterior si pentru incarcarea celor 3 baterii inseriate.

 

http://www.qsl.net/yo5qcd/nicd_charger.htm

Link spre comentariu
Vizitator mihai_atanasiu

tyc si cristian_draghiescu va multumesc pt informatii;pina acum am incarcat de vreo 2 ori maxim 4 ore cu incarcatorul de 48V;daca as reusi sa incarc bateriile cum trebuie poate reusesc sa trec de cei 40 km facuti la o incarcare;o sa ma gindesc exact cum sa fac cu incarcarea separata pt fiecare baterie in parte;schema simpla de la cristian draghiescu as putea sa o multiplic de 3 ori si ca sursa decurent ma gindesc sa folosesc o sursa de calculator;dar as prefera sa incarc bateriile inseriate; ma gindesc ca totusi daca erau problemefaceau chinezii cu incarcare separata totusi;cutia cu baterii se poate detasa si o pot duce in casa sau aproape de o priza;cristian, daca se poate redimensiona schema as putea incerca asa;

Link spre comentariu

Imi cer scuze, dar am vazut abia dupa ce a postat dl. tyc ca este vorba despre acumulatori SLA.

Intr-adevar, la acest tip de acumulatori ar fi contraindicata o incarcare numai sub curent constant.

Am gasit urmatorul link care trateaza problema la modul teoretic:

 

http://www.batteryuniversity.com/partone-13.htm

 

Si o posibila realizare practica a unui incarcator :

 

http://freecircuitdiagram.com/2008/09/0 ... y-charger/

 

Poate ca mai aflam pareri in legatura cu schema.

Link spre comentariu
Vizitator mihai_atanasiu

As merge pe varianta incarcarii inseriate a bateriilor;

 

as putea sa fac dintr-o sursa in comutatie ca http://www.conexelectronic.ro/produs.php?id=130296 , http://www.conexelectronic.ro/produs.php?id=35465la care sa atasez o schema de incarcare automata

adaptata de la 13.8 - 14 V la 42 V pentru cele 3 baterii de 12 V;

 

ma ajuta cineva cu o schema ? adica din schemele prezentate se poate face ceva ?

 

eventual ceva simplu de tot in asa fel sa nu mai folosesc incarcatorul ala de 48 V care

da vreo 55 V in gol;

Link spre comentariu

Dati ceva informatii despre acel "incarcator de 48 V care da vreo 55 V in gol", daca este cu transformator sau in comutatie, eventual puneti o poza cu interiorul.

E posibil sa se poate modifica pentru a incarca cele 3 baterii inseriate.

In principiu, aveti nevoie de o schema de stabilizator de tensiune in jur de 40 V si cu limitare de curent pe la 1200 mA.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări