mecomanv Postat Decembrie 27, 2009 Partajează Postat Decembrie 27, 2009 Am o gramada de ferrite de toate soiurile ,si foarte multe nu au notatia pe ele ,fapt pentru care m-am gandit sa fac un soi de tester ,un ...oscilator cu frecventa variabila/reglabila ,si sa masor:frecventa cutentul/tensiunea la intarre/iesire ...etc, si sa vad pe unde ar fi randamentul cel mai bun.Astept sfaturi si idei de la cei care se pricep,si stiu cum se comporta ferritele la diferite caracteristici ,si cum s-ar putea face acel tester ..ca eu ...sunt incepator ,si se pare ca o sa raman tot asa :)Pentru ca suntem in perioada sarbatorilor :Va dorsc un an nou fericit ,si multa sanatate! Link spre comentariu
remus68 Postat Decembrie 28, 2009 Partajează Postat Decembrie 28, 2009 Solutia cred ca ar fi urmatoarea :1-In primul rind trebuie sa ai un L-metru.2-Iei o ferita oarecare, realizezi pe ea o mica bobina, cu un numar determinat de spire.3-Masori inductanta pe L-metru.4-Din formula de calcul a inductantei, afli valoarea permeabilitatii miezului de ferita.5-Dai jos bobina si lipesti pe ferita un autoadeziv, pe care mentionezi valoarea determinata a permeabilitatii. Q . E . D Link spre comentariu
mecomanv Postat Decembrie 28, 2009 Autor Partajează Postat Decembrie 28, 2009 Da..., daca as cunoaste cate ceva despre electomagnetism,ar fi usor .. in acest caz s-ar putea sa devin suparator ,cu unele intrebari ,de care au nevoie cei mici Eu ma gandeam la un oscilator,cu o frecventa a oscilatiei ,reglabila, in limite largi ,si astfel sa masor curentul de intrare si iesire la anumite frecvente ,timpi de comutatie ,rezistente variabile in cecundar ,etc...,si pe urma sa fac un bilant si sa vad aprox. la care frecventa se obtine un randament cat mai bun .Astfel as putea sa vad pe "viu" comportamentul... Cu alte cuvinte un simulator .Sa inteleg de la cele scrise mai sus ca: din valoarea permeabilitatii se paote deduce si frecventa la care ar putea lucra acele ferite ? Link spre comentariu