Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor --> Generator


Vizitator Mihail_

Postări Recomandate

Din cate stiu eu domnul arcadius a construit un generator care l-a costat o avere. El nu a modificat motorul. Daca esti posesorul motorului de turatii mici esti f. norocos. Incearca sa ii pui condensatori intre faze (triunghi daca nu ma insel) si vezi performantele.. (trebuie sa il invarti cu 20% mai repede decat turatiile lui nominale. Desigur ca vei obtine si tensiunea inalta nu de 12 volti.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 125
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • gica70

    12

  • aureliu67

    10

  • mișa

    6

  • srdjan

    6

Top autori în acest subiect

Vizitator yo8rbf

Din cate stiu eu domnul arcadius a construit un generator care l-a costat o avere. El nu a modificat motorul. Daca esti posesorul motorului de turatii mici esti f. norocos. Incearca sa ii pui condensatori intre faze (triunghi daca nu ma insel) si vezi performantele.. (trebuie sa il invarti cu 20% mai repede decat turatiile lui nominale. Desigur ca vei obtine si tensiunea inalta nu de 12 volti.

Multumesc pentru primul sfat....am un motor asincron de 780 rot/min....dar eu asi dori sa-i plasez magneti permanenti pe rotot si sa i maresc numarul de poli....nu sunt prea priceput la ce si cum am de facut...cer sprijinul celor priceputi...va multumesc.
Link spre comentariu
Vizitator Tic

iop95 , multumesc pt. precizari.Tic , primul video l-am vazut mai demult ,el m-a inspirat, cel cu demonstratia abia acum l-am vazut , magnetii mei sint fi10x10 , si incap pe rotorul strunjit doar 24 de siruri , a cite 6 magneti .Din cauza ca interiorul unei bobine de pe stator are latimea de 2.5 cm, voi folosi doua siruri de magneti pt. un pol , ca un pol sa aiba aproximativ 2,5 cm latime cam cit interiorul bobinei ,[nu merge 24 poli pt. ca sint ingusti si ajung + si - in acelasi timp in mijlocul bobinei anulindu-se reciproc] ,deci vor fi 12 poli pe rotor la 9 bobine stator, voiam sa stiu citi poli are rusul pe rotor,multumesc .

Rusul are 6 poli la motorul sau. Adica 10 magneti de 8/5 mm pe rind si are 18 rinduri, cite 3 rinduri pentru un pol. In total 180 buc. magneti.
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator yo8rbf

in speranta ca voi intalni si alte idei ale celor ce au ca aplicatii modificarea unui motor asincron in generator imi continui ideile pe acest segment de forum....

revin....deci am un motor asincron 780 rot/min,2.2 kw,pe care doresc sa l modific in generator prin metoda plasarii pe rotor a magnetilor permanenti...pe stator se gasesc un numar de 54 de fante (nu gasesc momentan alta denumire)unde sunt plasate 12 bobine ,4 bobine pentru fiecare faza.Din aceste 4 bobine una este desfasurata pe un numar de 6 fante iar celelalte 3 pe un numar de 4 fante.Aceleasi bobine se regasesc pe fiecare faza.Deci intre oricare bobina identica de pe fiecare faza avem un unghi de 120 grade,cum e si normal la trifazic.Pe stator sunt marcate 42 de spire in scurt.Din constructie acst motor este cu 8 poli conform formulei de calcul (6000/780).Problema pentru care va cer un sprijin este aceea cu privire la modul cum asi putea modifica rotorul pentru a obtine cat mai mult de la acest generator.Oricum primul pas este de a indeparta colivia de pe rotor iar in spatiu obtinut intre rotor si stator sa pun o bucsa de propilena (ca si rusul de aici https://www.youtube.com/watch?v=iyl2zXPxKbk)

apoi sa vin cu un anumit numar de poli.La capitolul poli nu stiu cum ar fi mai bine:

1.-sa repun magneti in sir pe pozitiile fostelor spire ale coliviei deci cate un sir pe pol,42 de siruri,24 perechi de poli;

2.-sa aplic formula de calcul al numarului de magneti functie de nr de faze si numarul de bobine pe faza ( (nr.faze +1) * nr bibine pe faza - (3+1) * 4 = 16 poli respectiv 8 perechi de poli);

3.- sa vin cu un numar de 12 magneti ce ar asigura un flux magnetic mai mare in bobine datorita faptului ca latimea unui magnet va fi aproximativ egala cu latimea unei bobine de pe stator,conform regulii ce se aplica in general la generatoarele ce au bobine fara miez.

In asteptarea unor idei ale celor ce au plicat deja aceste intentii ale mele va multumesc.

Link spre comentariu

1 optiune este din start gresita din simplul motiv ca va fi foarte greu sa porneasca acest generator. Ma refer la efectul de "lipire" cunoscut din copilarie cand invartim dinamul de la bicicleta. Magnetii se plaseaza pe diagonala nu in linie dreapta pentru a scapa de acest fenomen nu datorita ca el dispare ci pentru a egala fortele de atractie intre magneti si miezul electromagnetic al statorului. adica pe acelasi rand sa fie un numar exact de magneti atrasi de ambele "coarne" ale "fantei" in care intra sarma.Din cate imi amintesc eu , daca trasam linii drepte si paralele axului, atunci partea de jos a primului magnet trebuie sa corespunda liniei de jos a ultimului magnet (daca magnetii urca). Dar nu sunt foarte sigur. Daca nu gasiti din alte surse as putea sa va ajut cu traducerile de la rusi unde au explicata metoda de calcul a plasarii magnetilor.

Link spre comentariu
Vizitator yo8rbf

Multumesc aureliu67 pentru aceste sfaturi.Stiu ca va fi o problema la punerea in miscare a generatorului,oricum eu voi plasa magnetii pe rotor inclinati conform indicatiilor primite si de la alti prieteni dar stii cum e,numai cine nu aplica ca atare o anumita idee nu poate fi sigur pe ceea ce afirma.....mi-ar prinde bine traducerea de care vorbesti tu.....astept un raspuns cum pot ajunge in posesia acestei traduceri.Multumesc inca odata.

Link spre comentariu
Vizitator yo8rbf

Oare de ce asa de putini sunt interesati de acest subiect al forumului,sau poate aceasta metoda de a genera curent electric prin transformarea anumitor tipuri de motoare in generatoare nu prea este rentabila fiind in dejavantaj fata de generatoarele construite cu magneti permanenti plasati pe discuri si cu bobine fara miez....??!!!

Link spre comentariu

Ca sa faci astfel de modificari ai nevoie de mult timp, cunostinte temeinice de electronica,electromecanica , mecanica ( daca se poate si un frate strungar! ) , fonduri pt investitii , foarte multa pasiune , rabdare cu carul ( pana reusesti ceva , faci trimitere catre toti sfintii din calendar !! ) , si , cel putin o doaga lipsa...( personal ,am mai multe lipsa!)...Lasand gluma la o parte , foarte putini abordeaza astfel de constructii in regim DIY, dificultatile inerente care apar la un astfel de proiect, descurajaza initiativele in domeniu...Sincer , va admir pasiunea si tenacitatea si va doresc succes!

Link spre comentariu
Vizitator yo8rbf

Sunt deacord cu cele spuse de tine flomar60,dar totul porneste de la hooby si placerea de a face ceva cu mana ta si cu sprijinul altora,timpul e o problema,banii nici nu mai spun dar dorinta de a studia si a perfecta mereu ceea ce faci pentru a obtine din ce in ce mai multe rezultate bune nu te face decat sa perseverezi si sa ti continui proiectul.Eu azi am acizitionat anumite componente ce imi mai trebuiesc si dau drumul proiectului.Voi posta de indata ce voi obtine ceva concret,poze,calcule si parametrii obtinuti,tensiune,curent,si bineinteles tot ce voi crede ca poate ajuta si pe alti doritori.Ca si radioamator mai am unii colegi ce merg in acelasi pas cu mine dar eu am dorit si atragerea altora cu experiente deja dobandite in timp.Sper sa reactivez acest topic cat de curand cu noi date obtinute din proiectul meu.Sa auzim de bine.

 

 

 

 

yo8rbf

Link spre comentariu

Voi posta aici traducerea. Sper sa am timp de ea in urmatoarele zile.

In privinta costurilor-acest tip de generator este atractiv pentru ca necesita costuri mici pentru magneti si ai statoril gata facut , in plus e pentru voltaj mare. Neajunsul este sa necesita lucrari de precizie, strung, multa multa migala si precizie Are nevoie de turatii mai mari, desi cu magnetii obtinem usor tensiune mica datorita faptilui ca statorul are multe spire pt tensiunile din retea. Am inteles, ca in functie de numar de poli se obtin 12-16 v la 150-250 rot/min

Pentru moment Ceva mai simplu. http://tng.flybb.ru/topic22.html.

Aici vedem ca centrul primului magnet al polului sud se afla pe axa cenrului ultimului polului Nord

Link spre comentariu

http://tng.flybb.ru/topic22.html

Motorul contine 4 poli.

Dimensiuni rotor: Diametru 66 мм, lungime 30 мм. Magneti cilindrici 5х5 мм.

Astfel arata matrita pentru liupirea magnetilor.

 

Calcul numar magneti.

Diametru rotor nou 55.3 мм (exemplul mai jos). Lungime circumferinta: 55,3/2= 27,65 (raza). 3,14*2*27,65=173,6 мм

Avem 4 poli, deci impartim lungimea circumferintei rotorului la numarul de poli ( 4 poli), rezulta inaltimea polului. 173,6/4=43,4 мм.

Avem magnetii 5 мм diametru, и si 1 мм distanta intre magneti, 5+1=6 мм

43.4/6=7,2 deci avem 7 magneti in inaltime.

30 мм (lungimea polului) se imparte si ea la 6 мм 30/6=5 magneti

7*5= 35 magneti/pol, 35*4= 140 buc magneti/rotor.

 

inclinarea polilor. Magnetul superior a primului rand , trebuie sa se afle exact deasupra cu magnetul inferior a celui de al doilea rand. In acest caz “lipirile” vor disparea garantat.

Расчет диаметра ротора.

Metodica a fost oferita de catre Дмитрием Gda98. Trimitere aici http://windpower-russia.ru

b^2=c^2-a^2 sau b=radacina patrata(c^2-a^2)

b (segmentul AB)=BD+AD, atunci BD=AB-AD este raza.

Diametrul rotorului 66 мм, respectiv raza с=66/2=33 мм

Dimensiuni magnet 5*5 мм a= 5/2=2,5мм

b= radacina patrata din (33^2-2,5^2)= radacina patrata din (1089-6,25)=32,905 мм

Acum aflam diametrul rotorului prelucrat la strung.

El este egal cu 32,905-5=27,905 мм

Corespunzator diametrul= 55,81 мм

de preferat sa se taie suplimentar din rotor 0.5 мм, in contul maiinilor crescute de unde nu trebuie si magneti neuniformi.

Rezulta ca piesa va fi prelucrata la dim 55.3 мм.

Varianta mai simpla- introduceti in acest table datele si obtineti automat rezultatul. Fisierul de descarcat il gasiti aici si poate fi descarcat la 30 de secunde dupa ce deschideti o reclama La alegere. http://flyfolder.ru/17099355

Daca nu reusiti din cauza limbii- va trimit eu fisierul autorului de la mine

Se poate verifica in corel, respectand dimensiunile. Dupa cum vedeti corespunde exact

Link spre comentariu
Baiatu asta cu blogu , nu prea are habar ce vorbeste ,auzi cica ,magnetii sa nu atinga de miezul de fier al rotorului ca se scurtcircuiteaza cimpul, si ca rusul a obtinut 1300w , invirtind cu bormasina de 450w , pai cind a masurat tensiunea de 500v nu avea nici o sarcina decit voltmetru deci amperi zero, 500v x 0 =0 . nu stiu de unde a scos aia 1,8 A cu care a inmultit 250v pe faza x 3 faze ,dindu-i aberatia cu 1300w, in al doilea filmulet am vazut ca la vreo 200 rpm avea cam 30v si 1A cu rezistentele ca sarcina deci 30w, daca marim turatia la 2000rpm si considerind ca puterea creste direct proportional cu turatia atunci 200x 1o=2000 rpm si 30w x 10 = 300w ,deci..... Cind am descoperit [elforum] m-am bucurat mult pt. ca aici aberatiile nu trec necombatute [neanihilate]ca pe alte forumuri fara coloana vertebrala ,unde fiecare spune cam ce crede el ,fara argumentare tehnica , si cei mai nestiutori care cauta sa se informeze sint dezinformati .Sa nu lasam neadevaruri sa altereze aceasta oaza[de unde eu am invatat multe lucruri] in mijlocul desertului de minciuni si aberatii de tip yutube .
Link spre comentariu

Text preluat de pe blogu baiatului de mai sus care zice si el acolo ,sa fie, nu conteaza ca terfeleste legea conservarii energiei , dar el invata pe altii si crede ca stie multe , luati de aici;

[Mai există soluţia acţionării motorului asincron cu ajutorul unor motoare gravitaţional inerţiale ( amplificatoare de energie cinetică de genul celor construite de Fotios Chalkalis ).

 

Pentru mai multe amănunte vedeţi aici: http://chalkalis.blogspot.ro/

 

Amplificatorul de energie cinetică poate fi adus la regimul de turaţie de lucru, manual sau electric, de la o sursă externă, după care rotaţia lui poate fi întreţinută cu ajutorul unui motor de mică putere ( acelaşi care l-a pornit ! ) alimentat de la motorul nostru asincron care va fi antenat de la axul amplificatorului de energie cinetică. În acest caz vom obţine un adevărat grup energetic cu energie liberă neconvenţională.]

Link spre comentariu

in speranta ca voi intalni si alte idei ale celor ce au ca aplicatii modificarea unui motor asincron in generator imi continui ideile pe acest segment de forum....revin....deci am un motor asincron 780 rot/min,2.2 kw,pe care doresc sa l modific in generator prin metoda plasarii pe rotor a magnetilor permanenti...pe stator se gasesc un numar de 54 de fante (nu gasesc momentan alta denumire)unde sunt plasate 12 bobine ,4 bobine pentru fiecare faza.Din aceste 4 bobine una este desfasurata pe un numar de 6 fante iar celelalte 3 pe un numar de 4 fante.Aceleasi bobine se regasesc pe fiecare faza.Deci intre oricare bobina identica de pe fiecare faza avem un unghi de 120 grade,cum e si normal la trifazic.Pe stator sunt marcate 42 de spire in scurt.Din constructie acst motor este cu 8 poli conform formulei de calcul (6000/780).Problema pentru care va cer un sprijin este aceea cu privire la modul cum asi putea modifica rotorul pentru a obtine cat mai mult de la acest generator.Oricum primul pas este de a indeparta colivia de pe rotor iar in spatiu obtinut intre rotor si stator sa pun o bucsa de propilena (ca si rusul de aici https://www.youtube.com/watch?v=iyl2zXPxKbk)apoi sa vin cu un anumit numar de poli.La capitolul poli nu stiu cum ar fi mai bine:1.-sa repun magneti in sir pe pozitiile fostelor spire ale coliviei deci cate un sir pe pol,42 de siruri,24v perechi de poli;va salut .eu am modificat un motor care inca este in probe.depinde de magneti si sarma cu care este bobinat acel motor .succes2.-sa aplic formula de calcul al numarului de magneti functie de nr de faze si numarul de bobine pe faza ( (nr.faze +1) * nr bibine pe faza - (3+1) * 4 = 16 poli respectiv 8 perechi de poli);3.- sa vin cu un numar de 12 magneti ce ar asigura un flux magnetic mai mare in bobine datorita faptului ca latimea unui magnet va fi aproximativ egala cu latimea unei bobine de pe stator,conform regulii ce se aplica in general la generatoarele ce au bobine fara miez.In asteptarea unor idei ale celor ce au plicat deja aceste intentii ale mele va multumesc.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări