mișa Postat Septembrie 25, 2010 Partajează Postat Septembrie 25, 2010 Daca scade turatia cind pui in scurt circuit o faza inseamna ca generatorul functioneaza. Alta e problema. Sigur masori ce trebuie?Masuratorile tale ( 1V ) se bat cap in cap cu faptul ca scade turatia daca faci scurt circuit. Ori masuratoarea nu e buna, ori nu scade turatia...Daca masori 1V, inseamna ca nu sunt corect legati condensatorii.Doamne fereste sa-l alimentezi la retea in timp ce se invirte! "Tuna" definitiv. Link spre comentariu
costinium6 Postat Octombrie 18, 2011 Partajează Postat Octombrie 18, 2011 generatoarele asincrone au o bobinuta subtirica tare, apta sa stea in inductie la peste 1000 de volti inpanzita pe tot statorul si care sta inchisa printr-o dioda! iar pe rotor daca verificati atent (cu pilitura) e incastrat un magnetel de 2 cm3! bobinuta aia sau dioda din capu ei se ard in cazul supraturarii motorului impingand cu degetul in carburator! rezolvarea e o rebobinare la niste ultraspecialisti care stiu aspectu si care mi-au luat 300 euro prin 2004, in bucuresti erau da nu mai stiu numele firmei! Link spre comentariu
gica70 Postat Octombrie 19, 2011 Partajează Postat Octombrie 19, 2011 E sincron ala de care zici! Link spre comentariu
Vizitator george-bogdan Postat August 31, 2012 Partajează Postat August 31, 2012 Si pentru ca dincolo de bunavointa , actiunile noastre mai sunt dictate si de factorul timp , am sa postez acum .Voi incerca atasarea unor pdf-uri , in care am incercat sa explic cit mai simplu posibil .Daca nu am reusit performanta ..., asta e . E bine de stiut ca cele ce am scris au caracter general , fiecare modificare in parte ,e MUSAI a fi insotita de masuratori . In cazul tuturor masuratorilor si experimentelor dati importanta normelor de electrosecuritate , tratati generatorul in acelasi mod cum tratati reteaua electrica stradala . NU UITATI NICI UN MOMENT, CA ACEST GENERATOR VA POATE ELECTROCUTA LA FEL CA RETEAUA ELECTRICA . Si acum documentele in cauza :[attachment=4]G.As.1.pdf[/attachment] ; [attachment=3]G.As. 2.pdf[/attachment] ;[attachment=2]G.As.3.pdf[/attachment] ;[attachment=1]G.As.4.pdf[/attachment] ; ;[attachment=0]G.As.5.pdf[/attachment] Va salut , sunt nou pe forum insa intentionez si eu sa transform un motor trifazat de 7kw intr-un mic generator . Am citit pe net cred ca m-ar ajuta foarte mult schemele pe care le-ati prezentat utilizatorului "Dadu". Va rog frumos , daca aveti timpul si amabilitatea sa imi trimiteti si mie aceste scheme , aici , sau la adresa de e-mail [email protected]. Multumesc, Link spre comentariu
Vizitator yoyoulise Postat Decembrie 7, 2013 Partajează Postat Decembrie 7, 2013 buna ziua.am nevoie de ajutor,am un motor de 7,5 kw pentru strung ,dar nu am trifazat si m-am gandit ca un generator ar fi bun,dar nu stiu ce putere ar trebui sa aibe generatorul ca sa mearga mototrul la capacitate ,daca ma poate ajuta cineva,ce fel de generator am nevoie? Multumesc Link spre comentariu
costinium6 Postat Decembrie 8, 2013 Partajează Postat Decembrie 8, 2013 pai ai nevoie de un generator de 7.5X3, e necesar un generator foarte mare sa poata face fata la porniri multiple. la cat costa un gen de 22kW mai ieftin e sa bransezi trifazat. Link spre comentariu
gica70 Postat Decembrie 8, 2013 Partajează Postat Decembrie 8, 2013 Eu cred ca are nevoie de un generator de aceeasi putere, teoretic, practic unul de 10kW ar fi suficient. Motorul va avea pornirea in Y/D.P este egal cu radical din 3 de inmultit cu I si cu U.(in trifazic).Pentru a fi mai precis arata timbrul (eticheta) de pe motor. Link spre comentariu
costinium6 Postat Decembrie 8, 2013 Partajează Postat Decembrie 8, 2013 cu generator de 10kW nu pleaca un motor de 7.5 nici rugat cu popa (testat), asa ziceam si eu dar la proba practica situatia a fost alta. teoria unora cu P=UxI trebuie revizuita in cazul consumatorilor inductivi.nene gica 1.73x400xi trebuie inmultit cu 3 in cazul consumatorului inductiv alimentat din generator.generatorul cand intra in sarcina isi modifica frecventa si tensiunile pe faze, nu e ca reteaua.il rog pe userul yoyoulise sa imprumute un gen de 15KW sa faca proba, dupa care sa expuna aici situatia. Link spre comentariu
flomar60 Postat Decembrie 8, 2013 Partajează Postat Decembrie 8, 2013 Un motor trifazat absoarbe la pornire - legat in stea - intre 3 si 5 I nominal , iar pornit direct in triunghi , absoarbe 10- 12 I nominal ... vorbim de motorul clasic, trifazat, cu rotorul in scurtcircuit. Un generator de aceeasi putere cu motorul nu l-ar putea porni pe acesta din urma decat printr-un autotransformator trifazat si plec de la ideea ca generatorul are blocul de protectii,functional...parerea mea... Link spre comentariu
costinium6 Postat Decembrie 8, 2013 Partajează Postat Decembrie 8, 2013 flomar60 daca vede ola_nicolas ce ai postat te cearta cum mi-a facut mie. generatoarele nu pot suplini decat 3xi,un gen de 150kW abia a pornit un motor de 50 si daca motorul avea sarcina nu pleca. si asta cu automatizare stea triunghi. Link spre comentariu
flomar60 Postat Decembrie 8, 2013 Partajează Postat Decembrie 8, 2013 Pai si eu sustin ca nu poate fi pornit, faza cu autotraful a fost executata practic pe un generator de7,5KW si un motor de 5,5KW . S-a redus tensiunea la minimum necesar startului motorului , acesta fiind fara sarcina , apoi a fost crescuta tensiunea progresiv pana la turatia nominala iar sarcina mecanica a motorului avea posibilitatea cuplarii printr-un ambreiaj, doar asa am putut porni respectivul motor in conditiile date- autotraful a ramas cuplat permanent pe toata durata utilizarii. Dar sa pornesti motorul prin conectare directa , nu se poate... Link spre comentariu
gica70 Postat Decembrie 8, 2013 Partajează Postat Decembrie 8, 2013 Eu zic ca ajung cei 10kW (putere activa) pentru ca motorul porneste prin acel pornitor si in gol (aici el se refera la un strung si motorul NU porneste in sarcina; de fapt este o sarcina, inertia rotorului).Am cerut sa-mi arate si timbrul de pe motor sa-mi dau seama mai bine despre ce e vorba. Link spre comentariu
costinium6 Postat Decembrie 8, 2013 Partajează Postat Decembrie 8, 2013 motorul strungului porneste prea des pentru generator.. ii rupe bielele motorului care antreneaza alternatorul. Link spre comentariu
gica70 Postat Decembrie 8, 2013 Partajează Postat Decembrie 8, 2013 O fi si asa cum zici, imi dau seama ca am de-aface c-un practician; posibil ca nu orice generator, la aceesi putere, se comporta la fel.Eu cred mai curand ca reactia generatorului e cam inceata (intarziere AVR si combustie); eu am lucrat cu DG mari (mai mari de 100kW) dar aici intervine inertia rotorului care e mare, nu gluma! Link spre comentariu
flomar60 Postat Decembrie 8, 2013 Partajează Postat Decembrie 8, 2013 Pt. yioyulise - acel motor de strung NU va putea fi pornit cu cu generatorul de 10 KW ...chiar daca motorul are decuplata transmisia mecanica catre cutia de viteze , din cauza faptului ca motorul are 1420 rpm ( am intalnit si motoare de strung cu 980rpm) socul necesar de curent nu va putea fi sustinut de generator....Aveti posibilitatea alimentarii la reteaua de 220v ? - daca exista aceasta posibilitate atunci puteti incerca o alta modalitate de pornire . Astept raspunsul si vom continua discutia. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum