Vizitator Dadu Postat Ianuarie 16, 2010 Partajează Postat Ianuarie 16, 2010 Domnule Nascadorel, nu va mai indoiti de reusita mea, mai bine ma incurajati, cat despre condensatori am scris de care am ,omul mai si greseste cand scrie dar am rectificat de ce fel de condensatori dispun.Generatoarele asincrone cum functioneaza?rotorul este in scurt circuit si cum este magnetizat rotorul ca apoi sa produca curent?dar sa nu mai discutam asta ,si nici de motoarele termice ,nu asta este problema mea ,acum tot ce doresc este sa stiu exact o baterie trifazata de 3 kvar ce capacitate au condensatorii , nu am avut ocazia sa vad una ce scrie pe ea ,banuiesc ca scrie ce capacitate au 3x........Cand o sa aflu si aceste date atunci o sa trec la treaba ,o sa va tin la curent cu ce o sa fac si ce o sa iasa ,mai astept informatii . Link spre comentariu
gica70 Postat Ianuarie 17, 2010 Partajează Postat Ianuarie 17, 2010 condensatoare nepolarizate pentru motoare electrice (mono),scuze ,din cauza oboseli si ora e tarzieSunt f. importante acele date de pe motoarele mici. Cat priveste ce capacitate e necesara am facut un mic calcul. S-ar putea sa gresesc, dar ce mi-aduc aminte E=C*U*U. Deci C=3000var/380V*380V=0.02F. O valoare f. mare 20mF sau 20000microF!.Posibil sa fie o eroare.Motorul generator trebuie sa aiba turatia COMPATIBILA cu cea a motorului termic (deci trebuie sa reglati acceleratia la 1500 rot/min si sa poata fi MENTINUTA cu un regulator chiar daca sarcina variaza). Automat trebuie ca motorul sa aiba 2 perechi de poli. Acum tensiunea livrata care poate fi 3x220V sau 3x380V (asta daca motorul o permite; iar nu avem date!) in fuctie de cerinta celorlalte motoare (nu se stie ce scrie pe placuta; conexiunea, tensiunea, curentii, cos fi). Conditia de puteri pare sa fie indeplinita.VA rog f. mult pe toti forumistii ajutati-l pe Dadu si aratati cum se calculeaza valoarea conzilor. Eu nu stiu mai multe, imi pare rau. Am citit PM-ul. Tot pe forum am aflat ca inainte de a folosi motorul asincron ca generator trebuie sa functioneze ca motor in gol cca 30 minute (parca) pt. acea magnetizare remanenta. Link spre comentariu
gica70 Postat Ianuarie 17, 2010 Partajează Postat Ianuarie 17, 2010 VA rog f. mult pe toti forumistii ajutati-l pe Dadu si aratati cum se calculeaza valoarea conzilor. Eu nu stiu mai multe, imi pare rau. Am citit PM-ul. Tot pe forum de la Rasputin am aflat ca inainte de a folosi motorul asincron ca generator trebuie sa functioneze ca motor in gol cca 5 minute pt. acea magnetizare remanenta. Am gasit o formula de-a lui Rasputin Uc=Ic/C*314 unde: Uc= 220 tens. pe cond. in stea, Ic se ia 1/4 din Inom al mot de 11 KW (undeva la 22A) deci 5A. C=Ic/220*314=cca 75 microfarazi. Asa mai merge! deci va trebuiesc 3 buc cond. de 100 microfarazi /300Vca (Rasputin zice ca trebuie "bibiliti"- incercati de la 47 microF la 100 microF) legati in stea; comunul se leaga cu comunul bobinelor de la motor (in cutia de borne sunt 2 randuri de cate 3 borne; se leaga impreuna oricare din cele 3 borne dintr-un rand si acela e comunul) iar la fiecare capat ramas de bobina (celalalt rand de 3 borne) se leaga cate un capat ramas de la fiecare condesator si care constituie bornele generatorului de 3x220Vca. Mult succes! Te rog sa ne tii la curent! Link spre comentariu
gica70 Postat Ianuarie 17, 2010 Partajează Postat Ianuarie 17, 2010 Puterea generatorului va fi si ea mai mica adica de vre-o 6-7 kW. Nu stiu daca la tensiunea asta consumatorii vor lucra la puterea nominala. Deasemenea nu stiu cum ar functiona motorul acesta ca generator in conex. triunghi. Poate gasiti un motor de acceasi putere dar cu tens. de 660V/380V...Complicat..nu stiu cum veti rezolva.. Link spre comentariu
nascadorel Postat Ianuarie 17, 2010 Partajează Postat Ianuarie 17, 2010 Pentru DaduArunca o privire in atasament. Link spre comentariu
nascadorel Postat Ianuarie 17, 2010 Partajează Postat Ianuarie 17, 2010 Schema electrica probabil te va ajuta sa intelegi mai bine ceea ce ti-am scris.Bafta Link spre comentariu
rasputin Postat Ianuarie 17, 2010 Partajează Postat Ianuarie 17, 2010 Si pentru ca dincolo de bunavointa , actiunile noastre mai sunt dictate si de factorul timp , am sa postez acum .Voi incerca atasarea unor pdf-uri , in care am incercat sa explic cit mai simplu posibil .Daca nu am reusit performanta ..., asta e .E bine de stiut ca cele ce am scris au caracter general , fiecare modificare in parte ,e MUSAI a fi insotita de masuratori .In cazul tuturor masuratorilor si experimentelor dati importanta normelor de electrosecuritate , tratati generatorul in acelasi mod cum tratati reteaua electrica stradala .NU UITATI NICI UN MOMENT, CA ACEST GENERATOR VA POATE ELECTROCUTA LA FEL CA RETEAUA ELECTRICA .Si acum documentele in cauza :[attachment=4]G.As.1.pdf[/attachment] ; [attachment=3]G.As. 2.pdf[/attachment] ;[attachment=2]G.As.3.pdf[/attachment] ;[attachment=1]G.As.4.pdf[/attachment] ; ;[attachment=0]G.As.5.pdf[/attachment] Link spre comentariu
rasputin Postat Ianuarie 17, 2010 Partajează Postat Ianuarie 17, 2010 Revin cu inca doua ,nu au mers din prima :[attachment=1]G.As.6.pdf[/attachment] , si ultimul[attachment=0]G.As.7.pdf[/attachment] Link spre comentariu
gica70 Postat Ianuarie 17, 2010 Partajează Postat Ianuarie 17, 2010 In lumina celor scrise de Rasputin (care a facut o prezentare excelenta, la obiect) d-le Dadu, nimeni nu va poate ajuta daca nu ne trimiteti toate datele exacte de pe etichetele motoarelor. Link spre comentariu
Vizitator Dadu Postat Ianuarie 18, 2010 Partajează Postat Ianuarie 18, 2010 Va multumesc tuturor care s-au ostenit pentru mine sa-mi dea informatii ,am intarziat cu multumirile deoarece aseara am plecat din localitate si o sa ma intorc in cateva zile ,o sa va tin la curent cu tot ce o sa fac ,o mica problema am cu deschiderea pdf-urilor trimise de domnul Rasputin ,am instalat acrobat reader 5.0,poate trebuie altceva ,o sa caut un alt acrobat reader. Link spre comentariu
Vizitator piticu Postat Martie 13, 2010 Partajează Postat Martie 13, 2010 Cine ma poate ajuta si pe mine ? Nu sunt prea specialist in motoare si nici in aplicatiile lor. am de facut un proiect pt sc , am un motor asicron cu rotorul in scc si 4 perechi de poli.trebe sa imi aleg o aplicatie cu acest motor si o metoda de pornire cu limitare ce curent! imi poate da cineva o idee?va multumesc! Link spre comentariu
Vizitator piticu Postat Martie 13, 2010 Partajează Postat Martie 13, 2010 Cine ma poate ajuta si pe mine ? Nu sunt prea specialist in motoare si nici in aplicatiile lor. am de facut un proiect pt sc , am un motor asicron cu rotorul in scc de 3 kW si 4 perechi de poli.trebe sa imi aleg o aplicatie cu acest motor si o metoda de pornire cu limitare ce curent! imi poate da cineva o idee?va multumesc! Link spre comentariu
srdjan Postat Martie 13, 2010 Partajează Postat Martie 13, 2010 pai depinde de aplicatie... pentru aplicatii de scurta durata merge limitare de curent cu reostat. pentru aplicatii de lunga durata depinde de tensiune si curent.... merge binisor cu tiristori. dureros de scump pentru persoane fizice ar fi cu IGBT-uri + DSP-uri desi ar fi lucru de mester. prima data gandeste-te ce vrei sa faci dupa care vezi ce putere, viteza unghiulara, randament, etc ai nevoie si facem cumva sa calculam si curentii si alunecarea si reductiile si tot ce trebuie. aplicatii tipice ar fi benzi rulante, macarale, malaxoare, mori, ventilatoare. ceva mai interesant ar fi de exemplu autoturismele hibride unde se regasesc toate cele 3 regimuri de functionare ale motorului asincron. Link spre comentariu
rasputin Postat Martie 14, 2010 Partajează Postat Martie 14, 2010 , am un motor asicron cu rotorul in scc si 4 perechi de poli.trebe sa imi aleg o aplicatie cu acest motor si o metoda de pornire cu limitare ce curent! imi poate da cineva o idee?va multumesc!Pornind de la puţinele date pe care le daţi despre motor,ar fi posibil să-l porniţi :1) stea - triunghi ;2) pornire cu autotransformator ;3) pornire cu convertizor de frecvenţă ( indicat fiind un convertizor static).Dintre cele trei metode de pornire, pornirea stea-triunghi este cel mai uşor, şi ieftin, de abordat.Legat de aplicaţia cu acest motor, vă este la îndemînă orice aplicaţie in care motorul poate fi pornit in gol, sau cu sarcină redusă (pompe, ventilatoare, benzi transportoare, mori, malaxoare,... ) Link spre comentariu
Vizitator piticu Postat Martie 14, 2010 Partajează Postat Martie 14, 2010 Problema mea suna cam asa: sa se dimensioneze o schema el de comanda, pornire, protectie si semnalizare, a unui motor electric asincron de uz general, cu rotorul in scc, de putere 3 kW si numarul de perechi de poli = 4.]Schema el va realiza o limitare a curentului si cel putin 3 semnalizari. Comanda se va face cu contactoare de cc, iar protectiile vor fi cel putin la supra sarcina si la scc. Schema de comanda va fi alimentata in cc prin trafo de separare si punte redresoare.si am de parcurs etapele: 1. alegerea unui actionari cu motorul impus, explicarea acesteia, bilant energetic, estimarea randamentului global (total), alegerea carcasei motorului (cu flansa, cu talpa). 2. prezentare caracteristici tehnice ale motorului 3 producatori (aici am gasit ceva). 3. Desenarea schemei electrice desfasurate si explicarea functionarii ei . Si bine inteles ca pana la final va trebui sa aleg contactoarele sigurante fuziblie etc si sa le dimensionez.Domnul giga70 mia dat o idee sa fac o masina de gaurit industriala si sa fac o pornire stea triunghi (la aceasta metoda de pornire am o schema desfasurata care o mai pot modifica pe parcursul proiectului).Datele motorului (ce am gasit eu pe net):AT1382M 38-8, P=3kW, n=710 rpm, I=8.4 A(la 380){trebuie sal fac la o alimentare industriala}, randament=78%, cos=0.7, Mp/Mn=1.7, Mm/Mn=2, Ip/In=5, GD^2=0.141 daNm^2, G=63kg Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum