bogdan_ Postat Decembrie 24, 2009 Partajează Postat Decembrie 24, 2009 nu cred ca e o solutie buna cu incalzire de la centrala, va pierde multa caldura degeaba.... Cu rezistente e cel mai ok. plus daca ingheata, le bagi in priza si se dezgheata. Nu te complici cu tevi si risc de spart. Plus, e vorba de acoperis, iti dai seama ce isneamna ca te plimbi cu tevi cu apa pe acolo? Link spre comentariu
gica70 Postat Decembrie 25, 2009 Partajează Postat Decembrie 25, 2009 nu cred ca e o solutie buna cu incalzire de la centrala, va pierde multa caldura degeaba.... Cu rezistente e cel mai ok. plus daca ingheata, le bagi in priza si se dezgheata. Nu te complici cu tevi si risc de spart. Plus, e vorba de acoperis, iti dai seama ce isneamna ca te plimbi cu tevi cu apa pe acolo?Bogdane, ideea e sa nu apuce sa inghete jgheabul, deoarece, cu cei 150W, nu va mai reusi sa topeasca gheata acumulata. Eu cred ca aceasta putere nu ajunge nici sa previna inghetarea apei in jgheab pe un timp geros. Aceeasi situatie este si la mine cu deosebirea ca toate burlanele sunt din material plastic, lungi pana la sol, ingropate chiar la cca 40 cm pe langa perete si conectate cu T-uri si coturi la o conducta care pleaca la canalizare. Link spre comentariu
nelu F Postat Decembrie 25, 2009 Partajează Postat Decembrie 25, 2009 Uite aici niste cabluri de incalzire care corespund rezolvarii problemei tale: http://www.incalzirepardoseli.ro/cablur ... erior.html Mai ramane de vazut pretul. Link spre comentariu
Vizitator danila cornel Postat Decembrie 25, 2009 Partajează Postat Decembrie 25, 2009 SIMPLU.EXISTA REZISTENTE ELECTRICE IZOLATE IN ALUMINIU LUNGIMEA DE 2.5 M -3 M .SE FOLOSESC LA MACAZELE(SCHIMBATOARELE DE CALE)LA C.F.R.FOARTE BINE IZOLATE .SE PRIND CU UN SISTEM DE COLIERE ED JGHEAB SI ATI SCAPAT DE PROBLEMA .VA POT FACE ROSTUL DE ASA CEVA .ASTEPT PM . Link spre comentariu
paul14 Postat Decembrie 25, 2009 Partajează Postat Decembrie 25, 2009 Din cate stiu rezistentele pentru macaze de la cfr au 8kw daca nu ma insel. Si uite si de ce se duce tara de rapa...din cauza unora ca "danila cornel" care fura in scopuri personale. Link spre comentariu
cosmin88 Postat Decembrie 27, 2009 Autor Partajează Postat Decembrie 27, 2009 eu caut o solutie si "economica" sa zic asa , daca pun 8kw in jgheab cu ce consum mai am in casa imi sar sigurantele in prostie si platesc curentul de ma satur. La macaze poate ca au nevoie de 8kw dar eu cu siguranta nu am nevoie Link spre comentariu
cosmin88 Postat Ianuarie 5, 2010 Autor Partajează Postat Ianuarie 5, 2010 La multi ani!! Proiectul nu L-am finalizat inca fiind prins cu altele iar acum vreau sa ma apuc de el. Bogdan iti mai cer ajutorul inca putin pentru ca ma omis ceva coborarea jgheabului adica burlanul asa ca m-am gandit sa fac mai lung traseul de la 4 la 7 m folosind aceasi sursa.Am refacut calculele si te rog sa te uit sa nu fi gresit ceva. La 30V tensiunea de iesire pun 21w/m, pentru 7m inseamna 147W, deci 4.9A curent, 4.28 ohmi rezistenta totala, 0,612 ohmi rezistenta per metru. Voi folosi 8 rezistente de 0.076ohmi per metru, in total 56 bucati. Rezistenele pe care le voi folosi sunt de 10w dar nu stiu valoarea standard in ohmi la care se gasesc au avand 0,075 Corecteaza-ma te rog daca ma gresit. multumesc anticipat Link spre comentariu
gcom61 Postat Ianuarie 5, 2010 Partajează Postat Ianuarie 5, 2010 Ceva mai simplu-zic eu.Cauta tub sticlat(in realitate un tub tesut din fibra sticla)de dimensiunea jgheabului cu pricina,cumperi o rezistenta electrica(sa zicem de 400-600 w)eventual o refaci la diametru mai mic,o introduci in tubul sticlat(protectie termica)intinsa la dimensiunea potrivita.Tot acest ansamblu il introduci intr-un tub plastic (poate fi si pexal cu interior teflonat) si il alimentezi cu ajutorul unui variator simplu de tensiune in asa fel incat rezistenta sa nu ajunga [la rosu] ci doar la 40-50 grade.Iesirile din tubul de plastic [le asiguri ]impotriva apei cu silicon.Eventual iti poti fixa niste repere tensiune-temperatura rezistentei marcate pe axul potentiometrului de la variator.Pentru conductie termica mai mare poti umple spatiul dintre rezistenta si tub cu nisip fin bine uscat(in genul celui folosit la patroanele pt tablouri electrice) Link spre comentariu
bogdan_ Postat Ianuarie 5, 2010 Partajează Postat Ianuarie 5, 2010 La multi ani!! Proiectul nu L-am finalizat inca fiind prins cu altele iar acum vreau sa ma apuc de el. Bogdan iti mai cer ajutorul inca putin pentru ca ma omis ceva coborarea jgheabului adica burlanul asa ca m-am gandit sa fac mai lung traseul de la 4 la 7 m folosind aceasi sursa.Am refacut calculele si te rog sa te uit sa nu fi gresit ceva. La 30V tensiunea de iesire pun 21w/m, pentru 7m inseamna 147W, deci 4.9A curent, 4.28 ohmi rezistenta totala, 0,612 ohmi rezistenta per metru. Voi folosi 8 rezistente de 0.076ohmi per metru, in total 56 bucati. Rezistenele pe care le voi folosi sunt de 10w dar nu stiu valoarea standard in ohmi la care se gasesc au avand 0,075 Corecteaza-ma te rog daca ma gresit. multumesc anticipat Pai rezistenta totala e 30/4.9 = 6.12, adica 0.87 ohmi per metru. Ai iesi bine cu 9 rezistente de 0.1ohm. Ar iesi cam 2.3W per fiecare, deci ai putea folosi de 5W. Si idea lui gcom61 mi se pare buna. Ai putea merge chiar pe pus 2 rezistente in serie de tipul respectiv, dar merita adaugat si variatorul. Link spre comentariu
cosmin88 Postat Ianuarie 5, 2010 Autor Partajează Postat Ianuarie 5, 2010 gcom61 - mi se pare buna ideea ta dar din punctul mau de vedere este mai greu de pus in practica.Jgheabul este drept ar merge teaza dar la burlan nu mai merge petnru ca acesta nu este drept .Ce vreau eu sa fac cu rezistentele zic eu ca este si usor de montat pentru ca nu vor sta decat pe timp rece si rezistentele vro fi bagate intr-un furtun , fiind elastic si usurandu-mi instalarea de fiecare data. Revenind la ideea cu rezistente deci am nevoie de 9 rezistente de 0,1 ohmi la 5w / metru.Nu se pot pune si de 10W din curiozitate intreb asta , eu ne fiind foarte avansat cu electronica. Dupa cum am spus instalatia se va compune din sirul de rezistente de 7m care va fi bagat intr-un furtun ceva mai gros in carne o sa caut , izolat la capete cu silicon care rezista la temperaturi inalte ( cel rosu).Bineinteles ca vor fi prezente sigurante si intrerupatoare dar ma gandeam sa pun si un termostat gen cel care este folosit in caloriferele electrice.Eu instalatia o voi porni instalatia si acel termostat as vrea sa tina in functiune timp de 5-10 min dupa care sa intrerupa pentru 2-3min dupa care sa porneasca iar , evitand o supraincalzire a rezistentelor. Imi puteti da o schema cat mai simpla care sa faca asa ceva .Din ce ma gandesc eu am nevoie de un releu si un potentiomentru din care sa reglez timpul de lucru.multumesc Link spre comentariu
srdjan Postat Ianuarie 5, 2010 Partajează Postat Ianuarie 5, 2010 evental un melc mecanic care sa agite gheata + niste sirop de coacaze hai croieste ceva ca vine primavara Link spre comentariu
bogdan_ Postat Ianuarie 6, 2010 Partajează Postat Ianuarie 6, 2010 Bineinteles, poti pune si de 10W. Ideea este ca puterea disipata pe o rezistenta in cazul asta ar fi de 2,3W. Ca treaba sa fie ok trebuie ca rezistenta sa poata disipa fara probleme puterea aia, de aceea zic eu ca un 5W este minimul recomandat. Poti folosi si de 8,9,10,12, 15W sau cat vrei tu, important e sa te multumeasca la pret si implementare. In ceea ce priveste circuitul, ceea ce vrei tu nu e termostat, pentru ca nu mentine o temperatura fixa, ci doar porneste si opreste. Cred ca ar fi util sa il pui. Se poate face ceva cu un 555, de exemplu plecand de AICI, 4.1. Extended duty cycle astable. Link spre comentariu
cosmin88 Postat Ianuarie 6, 2010 Autor Partajează Postat Ianuarie 6, 2010 bogdan m-am uitat in linkul tau si cred ca te referi la montajul care are si un potentiometru inclus. Nu am inteles de unde ies firele care le-as conecta la un releu.Defapt unul cred ca iese din pinul 3 al integratului dar al 2 lea nu stiu de unde. Din acel potentiometru se regleza durata de functionare a sistemului meu dar care este durata de pauza a acestuia sau aceasi adica daca merge 5 min sta tot 5 min.lamureste-ma putin Link spre comentariu
blazeu Postat Ianuarie 12, 2010 Partajează Postat Ianuarie 12, 2010 Regret ca vin sa va desumflu: ati calculat energia latenta pentru topirea acelei cantitati de gheata (fie si foarte aproximativ)?Oare de ce "prostii" aia de la cfr folosesc 2 x 2kW pentru incalzirea macazelor? (stiu asta de la un cetatean care avea tangenta cu fabricarea unui transformator de izolare de 4kW pentru chestiile alea) Lor de ce nu le ajunge o suta sau doua de wati? (nesatuii!)Iar o rezistenta de 10W, la 2W disipatie, e abia calduta....Eu cred ca nu exista solutie simpla si ieftina la problema ta! Imi pare rau pentru inghetarea mainilor tale, dar cu asemenea abordare, tot asta te asteapta si in continuare!Iar legat de consumul de energie: instalatia ar trebui sa functioneze doar in perioadele cand ninge; fiind expusa in exterior, sigur ca va avea pierderi enorme de caldura, mai ales pe vant; totusi, functionand doar cateva ore pe luna, costurile raman suportabile.Nu mai sunt posibile si alte abordari? modificarea acoperisului astfel ca apa rezultata sa se scurga direct jos, nu sa se acumuleze si sa inghete in burlan si in jgheab?Succes! Link spre comentariu
gcom61 Postat Ianuarie 12, 2010 Partajează Postat Ianuarie 12, 2010 Nic eu nu sunt de acord cu ,...n-rezistente,motiv pt care am dat solutia cu rezistenta [resou] si variator de tensiune ,si ca tub sa foloseasca pexal,care rezista usor la 70 grade celsius,mai ales din acela cu interior teflonat.Referitor la temperatura necesara pt topirea ghetii,aceasta in mod sigur va fi variabila ,si in functie de temp. exterioara. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum