gica70 Postat Ianuarie 14, 2010 Partajează Postat Ianuarie 14, 2010 Cine ne poate spune care metoda are un randament mai bun? (in comparatie cu producerea energiei electrice produsa de eoliana si stocata in baterii de acumulatoare).Poate cineva ne ajuta cu vre-o formula pt. a putea calcula energia stocata intr-un vas sub presiune. Bineinteles ca trebuie luat in calcul investitia, intretinerea si operarea instalatiei. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 16, 2010 Partajează Postat Ianuarie 16, 2010 Intre timp m-am hotarat sa nu mai pun magneti pe rotor ci sa il bobinez,asa il pot controla mai usor.Am renuntat la rotorul original,si am gasit o teava pe care am debitat-o la 50mm si doua capace de la difuzoarele romanesti din care o sa construiesc doua piese polare,intocmai ca la alternatoare.Din pacate constructia avanseaza lent datorita timpului foarte limitat. Link spre comentariu
vfp_marius Postat Martie 17, 2010 Partajează Postat Martie 17, 2010 mie nu mi se pare a fi o prostie , si contrar celor care sau zis mai sus , va zic cu mare drag ca am lucrat intro fabrica de ansambluri componente electronice , pentru incasetari si insurubari rapide ,se foloseau surubelnitze pneumatice ,si va intreb oare de ce , pai era mai economic , in spate era un compresor mare care baga aer pentru toate sculele din hala , peste 100 , problema majora pe care o vad eu este spatziul de imbuteliere-depozitare , raportat la un calcul din topic iti trebuiesc 7mcubi pentru 1 kilowat ora la baterii cred ca e mai rantabil , dar la incarcarea bateriilor se pierde mult mai multa energie decat la incarcarea cu aer , iar transformarea aerului comprimat in lucru mecanic se poate utiliza principiu aeromodelelor care au un rezervor cu dioxid de carbon si pun in miscare elicea cu un motor de aer comprimat ,turatzia e destul de mare , chiar va rog sa cautazi pe gooagle motoare cu dioxid de carbon sau daca nu aici http://www.animatedengines.com/co2.shtml sau aici aveti motoare de modele avion , la consum de aer cred ca nu mai este nevoie sa calculati este foarte redus draga mugur nu vreau sa te supar dar nu intzeleg fraza pe care ai scriso care ?acesta? trebuie alimentat cu curent compresorul , ia mai citeste fraza pe care ai scriso ca nu pricep sau sunt eu prea incuiat la topiica Salut.Mai inainte de a face ce ti-ai propus trebuie sa sti cum functioneaza o centrala eoliana.Pentru a produce energie electrica ai nevoie de energia vantului. Iar ca sa montezi un compresor in locul generatorului este o prostie. Acesta trebuie alimentat cu energie electrica pentru a produce aer. Link spre comentariu
remus68 Postat Martie 17, 2010 Partajează Postat Martie 17, 2010 Ai uitat sa precizezi ce putere avea motorul care actiona compresorul. La o firma de-a mea, este un compresor in trei cilindri (2 trepte) care este actionat de un motor de 37kw si produce aer comprimat care se "depoziteaza" intr-o butelie de 6mc. Nu economia de energie este motivul pentru care se utilizeaza aerul comprimat la actionarea sculelor! Link spre comentariu
gica70 Postat Martie 17, 2010 Partajează Postat Martie 17, 2010 Felis: stocarea energiei in volante de mare turatie.Asa este dar si aici sunt probleme; facand analogie cu necesitatea unei cutii de viteza cu trepte coboratoare intre o eoliana si compresor aici trebuie una inversa, adica o cutie de viteza cu trepte (automate daca se poate!) in urcare. Daca mai adaugam necesitatea unui ambreiaj mai special si a unui lagar pe perna magnetica... Link spre comentariu
vfp_marius Postat Martie 17, 2010 Partajează Postat Martie 17, 2010 motorul era d emaxim 2 kw si avea o butelie de 150 200 litri maxim , domnule la 6 m cubi de gaz iti trebe un compresor pe masura ,da scuzama ce faci cu un compresor asa de mare alimentezi un oras cu aer comprimat , topicul se referea la instalatzii mici nu monstri , rade: Ai uitat sa precizezi ce putere avea motorul care actiona compresorul. citez: Nu economia de energie este motivul pentru care se utilizeaza aerul comprimat la actionarea sculelor : lasa ma sas te contrazic , era economie pura , nu neaparat energetica , gandestete tu daca se rupe un cablu electric la scula ce faci , il repari ,sunt costuri mari cu intretzinerea , si lasama satzi zic ca acolo se pune problema SIGURANTZEI MUNCITORULUI , exista unele legi prin care se interzice detzinerea de aparate electrice de catre personal necalificat , acolo la firma unde am lucrat veneau in fiecare saptamana cate 2 sau 3 indivizi noi , patronul se gandea si la sigurantza noastra , si respect acest gest , La o firma de-a mea, este un compresor in trei cilindri (2 trepte) care este actionat de un motor de 37kw si produce aer comprimat care se "depoziteaza" intr-o butelie de 6mc. Nu economia de energie este motivul pentru care se utilizeaza aerul comprimat la actionarea sculelor! Link spre comentariu
remus68 Postat Martie 17, 2010 Partajează Postat Martie 17, 2010 gandestete tu daca se rupe un cablu electric la scula ce faci , il repari ,sunt costuri mari cu intretzinerea Dar daca se rupe furtunul care alimenteaza scula cu aer comprimat, ce faci? lasama satzi zic ca acolo se pune problema SIGURANTZEI MUNCITORULUI Nu am spus ca nu ar fi vorba despre asa ceva! da scuzama ce faci cu un compresor asa de mare alimentezi un oras cu aer comprimat Alimenteaza cu aer comprimat trei prese de 63tf si o ghilotina de 110tf, care au actionarea ambreiajului (ghilotina are asigurata si suspensia cutitului cu masa de 4 tone) cu ajutorul aerului comprimat. Link spre comentariu
vfp_marius Postat Martie 17, 2010 Partajează Postat Martie 17, 2010 remus scuze , la o asa greutate iti trebe multa energie , de ce nu ai optat sistemul hidraulic pe ulei cred ca era mai economicos , zic eu parerea mea . daca se rupe furtunul la o scula pneumatica ? cat am lucrat acolo 2 ani nu am vazut nici un furtun rupt , sunt in forma de arc si panzate cu mii de strate , la ce tehnologie au ajuns furtunele de presiune astazi nu se rup asa usor mai degraba conectorii intre scula si furtun se mai duceau sau scula . Link spre comentariu
remus68 Postat Martie 17, 2010 Partajează Postat Martie 17, 2010 de ce nu ai optat sistemul hidraulic pe ulei cred ca era mai economicos , zic eu parerea mea In primul rind, asa se realizeaza comanda ambreiajelor la respectivele utilaje! cat am lucrat acolo 2 ani nu am vazut nici un furtun rupt Se vede ca ai lucrat putin, acolo! Si la actionarile hidraulice sint o gramada de probleme: de la pierderea etanseitatii - se lucreaza cu presiuni de 80...250atm pina la spargerea furtunelor. In 23 de ani de activitate am utilizat si scule hidraulice si stiu care sint problemele de intretinere. sunt in forma de arc si panzate cu mii de strate Du-te si mai numara-le odata! Link spre comentariu
vfp_marius Postat Martie 17, 2010 Partajează Postat Martie 17, 2010 remus ai glume in program sau nu ai taiat nici un furtun multi strat pana acu , da doar tu nai crezut ca sunt chiar 1000 , , eu iti zic ca la presiunea la care era acolo unde am lucrat eu nu sa rupt nici un furtun , sau pocnit din cauza presiunii , mai mult de 5 atm nu aveau in ele , noi nu ridicam tancuri acolo infiletam suruburi m3 Link spre comentariu
remus68 Postat Martie 17, 2010 Partajează Postat Martie 17, 2010 mai mult de 5 atm nu aveau in ele Numai un tembel utilizeaza scula cu actionare hidraulica la 5atm! Bineinteles, inainte trebuie sa existe un alt mare idiot care sa o produca! Sau poate tu nu ai habar . Du-te si masoara presiunea, apoi ne spui si noua! Link spre comentariu
vfp_marius Postat Martie 17, 2010 Partajează Postat Martie 17, 2010 mosule tu poate nai deschis ochii mai pe sus eu am zic ca utilizam scule pneumatice CU AER COMPRIMAT sau tu nu vezi , esti off topic rau te las ca mai am si treaba . si eu nu am vazut buldo excavatoare sau lifturi de mare tonaj cu aer comprimat , toate erau hidraulice , , esteo lege a fizicii care zice ca lichidele sunt incompresabile , pe cand aerul e . mai mult de 5 atm nu aveau in ele Numai un tembel utilizeaza scula cu actionare hidraulica la 5atm! Bineinteles, inainte trebuie sa existe un alt mare idiot care sa o produca! Sau poate tu nu ai habar . Du-te si masoara presiunea, apoi ne spui si noua! Link spre comentariu
Vizitator adisor2 Postat Martie 17, 2010 Partajează Postat Martie 17, 2010 bai fratilor,a zis nu stiu cine pe aici ca trebuie un motor nu stiu ce care consuma,pai eu cred ca respectivul a gresit site-ul,aici e vorba de EOLIENE,acuma raspunzand d-lui.... care zice ca numai un tembel ar produce 5 atm pe care apoi sa le foloseasca,sa stii ca te sfatuiesc sa-ti faci eoliana cu magneti sau cu ce vrei tu,ca apoi sa faci calculele si sa vezi ca la 10 ani sa zicem,nu doar ca nu o sa ai profit ,dar o sa ai si pierderi,pe cand un sistem bine facut cu compresor,cu tot cu pirederile de 50% cum zic altii,o sa aiba un RANDAMENT,oricat ar fi el de mic Link spre comentariu
vfp_marius Postat Martie 17, 2010 Partajează Postat Martie 17, 2010 sunt de aceeasi parere cu tine ca un generator eolian de tip savonius ar face mai bine fatza la ideea celui care a pornit topicul , si cu un compresor de aer ar fi mai mare randamentul decay cu incarcarea in baterii , plus de asta motorul pneumatic ce va extrage si transforma presiunea aerului in lucrumecanic va putea foarte bine sa puna in miscare un genetrator trifazic sau monofazic de 220 nu 12 v si pierderea cu transformarea din 12 in 220 se va anula ,deci nu va mai fi nevoie de invertoare . bai fratilor,a zis nu stiu cine pe aici ca trebuie un motor nu stiu ce care consuma,pai eu cred ca respectivul a gresit site-ul,aici e vorba de EOLIENE,acuma raspunzand d-lui.... care zice ca numai un tembel ar produce 5 atm pe care apoi sa le foloseasca,sa stii ca te sfatuiesc sa-ti faci eoliana cu magneti sau cu ce vrei tu,ca apoi sa faci calculele si sa vezi ca la 10 ani sa zicem,nu doar ca nu o sa ai profit ,dar o sa ai si pierderi,pe cand un sistem bine facut cu compresor,cu tot cu pirederile de 50% cum zic altii,o sa aiba un RANDAMENT,oricat ar fi el de mic Link spre comentariu
remus68 Postat Martie 17, 2010 Partajează Postat Martie 17, 2010 Prea multe transformari care vor genera pierderi imense. Randamentul va fi deosebit de mic. Rotorul lui Savonius, in varianta cu reglaj, este buna in ceea ce priveste reglarea cuplului si al turatiei in functie de viteza vintului, dar in sistemul pneumatic exista mult prea multe pierderi. Nu degeaba, toate instalatiile eoliene performante sint bazate pe producerea energiei electrice, fara stocarea ei, energia fiind debitata intr-un sistem de mari proportii (sistemul energetic national). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum