criss Postat Decembrie 15, 2009 Partajează Postat Decembrie 15, 2009 Buna seara domnilor Fratele meu detine un Ford Focus din 2001 si are problema cu stergatorul de parbriz.In momentul actionarii uneori sare siguranta, am verificat si limitatoarele de pe motoras fac scurt.L-am eliminat dar a aparut o noua problema, trebuia sa scot si releul acuma functioneaza fara releu si doar cele 2 pozitii merg fara temporizare.M-am gandit la un temporizator pt intermitent cu care sa pot controla timpul de functionare a stergatorului (pana face o cursa completa) si timpul de pauza.La integratul 555 am ajuns(PWM), iar teoretic toate ar trebui sa iasa bine doar ca mi-ar trebui separat sa controlez frecventa si factorul de umplere. dar nu am reusit :( pe simulator am facut teste. imi puteti oferi o solutie eventual o alta metoda de a rezolva.Am atasat schema de test:[attachment=0]pwm.jpg[/attachment] Link spre comentariu
Dr.L Postat Decembrie 16, 2009 Partajează Postat Decembrie 16, 2009 Motorului nu-i trebuie doar un puls sa porneasca,dupa care face el singur cursa dus-intors?Si are mai multe prize,pt diferite viteze de deplasareIn cazul asta reglezi doar frecventa 555ului,adica doar cat de repede sa porneasca stergatorul Link spre comentariu
criss Postat Decembrie 16, 2009 Autor Partajează Postat Decembrie 16, 2009 tocmai asta este problema, motorul nu 'stie' cand a terminat o cursa deoarece am deconectat acea functie(are un scurt in ea).si imi trebuie un temporizator cu care pot controla cursa(in cat timp face o cursa completa) si una pt. temporizarea ei. Link spre comentariu
miron1947 Postat Decembrie 16, 2009 Partajează Postat Decembrie 16, 2009 deconectat acea functie(are un scurt in ea).Era scurt, sau ati masurat contactul cand era legat la masa pe sfarsitul cursei?[attachment=0]untitled.JPG[/attachment] Link spre comentariu
criss Postat Decembrie 16, 2009 Autor Partajează Postat Decembrie 16, 2009 era scurt! imi scotea la kg sigurantele si dupa aceea am masurat.si la ford + intrerupea nu masa, pe firul ce venea la limitator de cursa era +. Link spre comentariu
miron1947 Postat Decembrie 16, 2009 Partajează Postat Decembrie 16, 2009 Au capatat joc sau cum?Daca doriti sa se opreasca la cap de cursa si nu aleatoriu, trebuie remediate contactele. Link spre comentariu
criss Postat Decembrie 16, 2009 Autor Partajează Postat Decembrie 16, 2009 nu mai stiu ce s-a intamplat, mai mult de un an am deconectat capatul de cursa.dar fara intermitent este nasol si duce la oxidarea contactelor, mai ales pe un sezon ploios. La sf. de saptamana am sa-l mai desfac inca o data sa vad daca gasesc sursa scurtului. Link spre comentariu
miron1947 Postat Decembrie 16, 2009 Partajează Postat Decembrie 16, 2009 nu mai stiu ce s-a intamplat,Probabil a capatat joc si ramane contactul de franare in urma, poate merita schimbat motorul daca nu este prea scump.Poate are rezistenta mecanica(pe snec sau in lagare)prea mare, franeaza prea scurt si nu mai trece contactul de la masa, in pozitia neutra. Link spre comentariu
Vizitator invio Postat Martie 30, 2010 Partajează Postat Martie 30, 2010 Buna ziua Am un Fiat Marea din 2002 si de vreo 3 saptamani nu imi mai merge temporizatorul ...sau ce o fi .Practic cand ii dau sa stearga in trepte ,merge continuu ,iar cand dau maneta in pozitia 1 sa zicem sa faca doar o cursa se opreste aleatoriu .De asemenea am vazut ca daca actionez motorasul de la spalatorul de parbriz ( maneta spre volan),stergatoatrele nu merg deloc.Ceea ce e ciudat este ca pe partea din spate ,la luneta merge.Am fost pe la cativa mecano-electicieni si am primit diverse raspunsuri . Ba ca e motorasul ,ba ca trebuie sa schimb toata partea aceea de sub volan.Va rog sa ma ajutati .,daca poate sa-mi spuna cineva unde se afla releul (pozitia lui pe masina).Va multumesc anticipat. Link spre comentariu
ala micu Postat Martie 30, 2010 Partajează Postat Martie 30, 2010 daca nu ii crezi pe meseriasii la care ai fost de ce m-ai crede pe mine?dar totusi iti raspund,mergi pe mana lor ca au dreptate,eu la stergatoare am vreo 3 sigurante si acelasi simptom il aveam cind din cauza unei lamele se ardea o siguranta dar pe viteza 1 si 2 mergea dar se opreau exact cind dadeam maneta pe liber iar pe temporizare se opresc cind vrea releul adica aleator.pe mine m-a costat un motoras 50ron sh ,nu este o avere sa ai motiv sa nu il cumperi si mai platesti si ceva manopera dar scapi de stresul de a da intruna la maneta .releul doar iti da o temporizare care se pare ca lucreaza la tine dar nu iti lucreaza mentinerea pina la punctul corespunzator stergatoare jos.succes. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum