Vizitator bfs87 Postat Decembrie 13, 2009 Partajează Postat Decembrie 13, 2009 salut!vreau sa construiesc un sistem de inmagazinare a curentului electric cu ajutorul bateriilor de masina (12v,70A).Daca le leg in paralel voi avea 12x18=220v aproximativ.-se poate incarca bateriile de la un generator electric de 220v,800w.Prin ce metode?-sau cum as putea face sa inmagazinez curentul in aceste baterii de la generator ,fara prea mare pierdere de curent.De ex. de la generator am nevoie de 300-400w -6 ore pe zii ,restul curentului sa il inmagazinez in baterii.Generatorul este pornit 24/24. Link spre comentariu
cipriyan123 Postat Decembrie 13, 2009 Partajează Postat Decembrie 13, 2009 in primul rand iti lipsesc unele notiuni elementare de fizica....daca legi bateriile in paralel vei avea tot 12v,va creste amperajul.ele trebuie legate in serie pentru e creste tensiunea..... Link spre comentariu
Stefan Postat Decembrie 13, 2009 Partajează Postat Decembrie 13, 2009 prin metoda reducerii la absurd !vrei sa ai 220v din baterii pentru ce ? pentru la iarna ? cauta si ce eala curent alternativ si curent continuu + legarea serie/paralel la sursele de tensiune electrochimice Link spre comentariu
Th3_uN1Qu3 Postat Decembrie 13, 2009 Partajează Postat Decembrie 13, 2009 De ce nu ii ziceti omului sa isi ia un invertor 12-220? Astfel mai are de rezolvat doar problema incarcarii bateriilor. Link spre comentariu
Stefan Postat Decembrie 13, 2009 Partajează Postat Decembrie 13, 2009 pentru ca fiecare meseri are rolul ei si nu trebuie sa le amestecam.eu nu intru pe forumurile de instalatii sanitare sa intreb daca teava de apa calda trebuie sa o leg in paralel cu apometrul cand te inscrii pe un forum se presupune ca ai un minim de cunostinte din acel domeniu, macar treaba cu serie si paralel sa o stii.revenim la pasarelele noastre:bun si un invertor de 12V-->220 dar sinusul ala de pe iesire numai sinus modificat nu se numeste, mai bine spus sinus caricaturizat si mai bine mergi pe un invertor de 24V la minim 1200W, dar omul nostru nu ne spune exact ce vrea sa faca.si astfel poate dai de un invertor (am testat eu o chinezarie de 1000W) care iti face si incarcarea in acelasi timp si ai scapat de probleme (pana pocneste ceva in chinezarie)inmagazineaza curentul si atat? sau vrea sa il consume ulterior la ce? ca sursa de curent continuu aprox. 12V sau sa il transforme in CA ~220V? pentru mine sunt cam multe necunoscute si nu prea le am cu matematicile. Link spre comentariu
Vizitator bfs87 Postat Decembrie 13, 2009 Partajează Postat Decembrie 13, 2009 scuzele mele...m-am grabit si am scris gresit referitor la legarea bateriilor(in serie )normal.Si nu ma gandeam sa imi fac stoc de curenta pentru la iarna,gandestete ca la 24 de ore de mers generatorul imi bea vreo 8-9 litri de benzina....si nu vreau sa consum fara rost.Asa ca dupa cum va spun eu consum aprox. 350W din cei 800 pe care il scoate generatorul,si va intreb pe voi 'mesterii' cum sa-i "lucrez" pe cei 450W care is in plus.Sa ii transform din 220v la 12v direct in baterii...si cand am nevoie de ei sa-i convertesc la 220v.Ce putere se pierde din procedeul asta? Link spre comentariu
Jimmy Postat Decembrie 13, 2009 Partajează Postat Decembrie 13, 2009 daca in 24 de ore de mers generatorul arde 8-9L de benzina, cu consum constant de 350W, atunci in 24 de ore cu consum mai mare va arde si mai multa benzina, asa ca nu are rost sa te complici cu baterii, invertoare, ca pana la urma o sa fie mai ineficient decat in prezent. Link spre comentariu
Vizitator silviu1983_2004 Postat Decembrie 13, 2009 Partajează Postat Decembrie 13, 2009 cel mai bine e sa iti iei un UPS, dar sa nu te astepti ca te tin bateriile mai mult de cateva ore Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Decembrie 14, 2009 Partajează Postat Decembrie 14, 2009 Daca legi in serie bateriile atunci vei avea tensiunea de retea dar in curent continuu.Asta inseamna ca daca pui un transformator clasic in circuit va lua foc.Vor functiona doar aparatele care au surse in comutatie electronice,motoare universale,becuri cu filament. Atat,restul ori nu functioneaza ori iau foc.Problema e ca bateriile auto trebuie sa le incarci cu a zecea parte din capacitate (incarcare in 10 ore,din generator).Daca te gandesti la economie de combustibil nu strica sa arunci o privire la sectiunea Energie Alternativa unde ai cateva discutii referitoare la variante eoliene,fotovoltaice sau hidro de captare a energiei si alege-o pe cea adaptata zonei tale.Daca te hotarasti la o varianta cu randament mai mare si relativ constant, generatorul va ramane ca rezerva.Pentru incarcarea bateriilor tie iti trebuie 260 Volti (14.4 x 18) la 7A si 1820W plus pierderi se ajunge la aproape 2kW numai pentru incarcarea bateriilor.Incarcarea o poti face folosind o punte redresoare de minimum 10A la minimum 400V.Dupa punte bateriile in serie cu o rezistenta de putere.Nu vei putea incarca complet bateriile pentru ca iti mai trebuie 40V(un transformator220/40V cu secundarul in serie,fazat cu iesirea de la grup si ai 260V).Daca esti hotarat pe varianta aceasta atunci poti alege 220/14.4 ~ 15 baterii.Tensiunea de utilizare intre 162V si 216V (intre 1,8 si 2.4 volti pe element,o baterie auto are 6 elemente/celule).Ca sa aduci tensiunea in limite rezonabile atunci mai poti adauga o baterie (172/230) daca generatorul e la 230V.Ca rezistenta de balast poti incerca cu becuri de 230V puse in paralel sau rezistenta bobinata de nichelina(17 ohm,220V/230V-162V/172V=58V,58V/3,4A=17 ohm).Pentru 800W ai grupului nu ai disponibil decat 3,6A(220V)/3,4A(230V) maximum asa ca trebuie sa mergi cu grupul la putere maxima cam 20 ore sa le incarci fara alti consumatori pe grup.Randamentul sistemului e undeva intre 60-80% tinand cont ca bateriile auto nu sunt facute pentru utilizare indelungata in sarcina.Parerea mea e ca daca nu ai alta sursa de energie,inafara de generator,nu merita sa construiesti sistemul.Incearca pe eolian daca zona e mai "vantoasa" si/sau hidro daca ai un parau pe langa casa,iesi mai ieftin decat cu fotovoltaic.Mergi pe sistem de 1000W invertorul, bateriile si generatorul eolian/hidro pe multiplu de 12 volti.Doar daca ai posibilitatea sa alimentezi majoritatea consumatorilor pe 12V sa mergi pe varianta de 12V altfel pierderile sunt mari in cabluri.De exemplu un UPS cu iesire sinus de 16kVA are cam aceeasi configuratie (15-18 baterii deep cycle de 12V). Link spre comentariu
Vizitator bfs87 Postat Decembrie 14, 2009 Partajează Postat Decembrie 14, 2009 Multzam' The Stressmaker pentru informatie,am stat si m-am tot gandit si nu stiu cum sa procedez.Eu acuma construesc o ferma de animale si este aflata departe de sat.momentan nu dispun de fonduri sa trag curent pana acolo (arpox. 3 km).10 baterii de masina conectate in paralel ...o sa fie vreo 700 A la 12v,dispun si de apa curgatoare ,am si vant bun...am 4 alternatoare ajunge sa incarc cele 10 baterii?si cand am nevoie de tensiune 220v sa convertesc curentul de la baterii.Apropo de converter 12-220v ,am vazut o schema si nu stiu ce transformator se foloseste acolo,e ca si transformatoarele astea obisnuite din electrocasnice si electronice? Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Decembrie 14, 2009 Partajează Postat Decembrie 14, 2009 Daca stii engleza site-uri unde poti arunca o privire: http://www.otherpower.com/otherpowerfront.shtml ; http://www.builditsolar.com/Projects/Wind/wind.htm .Daca ai alternatoare auto gen dacia atunci trebuie sa stii ca ele cer 3.5A pe infasurarea de excitatie si devin eficiente de pe la 600 rotatii/min si au puterea maxima pe la 5000 rot/min unde pot da 375W.Nu prea e rentabil daca ai vant slab.Cauta pe sectiunea Energie alternativa unde gasesti cateva discutii interesante.Sau,daca spui ca vei construi o ferma de animale,poti lua in calcul si folosirea biogazului in motorul cu benzina al generatorului. Transformatorul,daca e schema cu tranzistoare 2n3055 din tehnium,e obisnuit dar bobinat pentru 10V (apare caderea de tensiune pe tranzistoare),forma de unda nu e sinusoidala.Mai bine folosesti un invertor din comert cu sinus real daca alimentezi pompe cu motoare pe inductie,daca nu vrei sa te complici,sau un ups cu bateria defecta daca alimentezi montaje mai nepretentioase la forma de unda a tensiunii. Link spre comentariu
Vizitator bfs87 Postat Decembrie 14, 2009 Partajează Postat Decembrie 14, 2009 Is bune siteurile,am sa le mai studiez cand am timp...alternatoarele sunt de la un ford,cred ca sunt bune.Am vazut pe net o poza cu o turbina eoliana,din cate observ eu ,paletele se pot face dintr-un tub pvc sectionat in doua.e posibil ca sa se invarta si in sens invers,e vreo problema,afecteaza polaritatea la alternatoare? Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Decembrie 14, 2009 Partajează Postat Decembrie 14, 2009 La alternatoare ai punte redresoare,electric nu creeaza probleme,mecanic apar probleme cu ventilatorul care nu o sa-si mai faca treaba cum trebuie.Intorci elicea pe verticala si ai sens corect de rotatie.La turbina aia trebuie sa pui multiplicator cam de 1 la 10 deoarece lucreaza cam la 120-250 ture/min,trebuie sa mai cauti rulmenti axiali.Sau mai bine, daca faci turbina mare,foloseste o roata de masina cu totul.Asa ai rulment axial si frana disponibila daca turatia o ia razna la o vijelie,iar exteriorul rotii cu janta il folosesti ca fulie.Daca ai 4 alternatoare atunci un harb de dacie iti ajunge ca sa faci elicele.Alternatoru` si roata. Link spre comentariu
yo9hnf Postat Decembrie 15, 2009 Partajează Postat Decembrie 15, 2009 Vezi ca ELECTRICA foloseste/folosea un sistem de backup cu acumulatori Plumb-Acid deschisi, pusi in niste recipiente de sticla (cam 10mm grosime). Vezi daca poti face rost de asa ceva.Nu am inteles o chestie....(poate nu am urmarit atent). Tu pentru ce ai nevoie de curentul electric si de ce putere ai nevoie? Link spre comentariu
bogdan_ Postat Decembrie 15, 2009 Partajează Postat Decembrie 15, 2009 Incarcarea o poti face folosind o punte redresoare de minimum 10A la minimum 400V.Dupa punte bateriile in serie cu o rezistenta de putere.Nu vei putea incarca complet bateriile pentru ca iti mai trebuie 40V(un transformator220/40V cu secundarul in serie,fazat cu iesirea de la grup si ai 260V).Daca redresezi 220V iti ies cam 311V continuu. Deci ai putea incarca linistit bateriile cu un simplu regulator serie. Totusi, bateriile de masina nu ar fi tocmai potrivite pentru asta. In ceea ce priveste generatorul eu stiam ca este o diferenta destul de mica de consum la combustibil intre incarcare mica si incarcare maxima. @bfs87 poti confirma asta cumva? De exemplu sa incerci, folosesti generatorul la cat ai tu necesar(350W) si apoi mai bagi ceva consumatori sa il incarci suficient spre maxim si vezi consumul. Daca e cum zic eu, atunci s-ar putea sa merite sistemul.Eu unul as grupa cate 2 in serie si apoi in paralel, dar nu neaparat cate zici tu. Iti ies 24V. Pentru incarcare folosesti un incarcator ceva, apoi invertor de la 24 la 220V. Alegi numarul de grupari(baterii) cat sa iti permiti sa le incarci de exemplu in 10 ore. In ceea ce priveste invertoarele, poate ar trebui sa te orientezi spre ceva de calitate avand in vedere ca doresti o durata de viata lunga.Totusi, eu zic sa mai pui pe hartie costurile. De exemplu bateriile auto nu sunt tocmai bune pentru o asa aplicatie, deci nu ar trebui sa te astepti la mai mult de 1 an durata de viata. S-ar putea sa te avantajeze mult pe termen lung daca tragi acei 3km de cablu... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum