Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor hota


pgh

Postări Recomandate

Buna ziua tuturor, as dorii si eu un sfat referitor la un motor de hota, datorita condensului se depune mizerie pe lagare, le-am curatat si am pus putin ulei fin, dar degeaba dupa o saptamina a reinceput sa scartaie(lagarele). Vreun sfat(mai zic ca motorul a fost schimbat fiind in garantie deoarece s-a ars)?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 18
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • q_acdc

    3

  • nostrom

    3

  • doru3160

    3

  • pgh

    3

Top autori în acest subiect

  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator skyuro

Multumesc de raspunsuri, lagarele sunt din bronz si sunt OK, si da am respectat inaltimea, palele ventilatorului nu sunt deformate. Am sa incerc sa pun si cu vaselina.

Motorul respectiv este un motor care se supraincalzeste chiar daca trage aer la temperatura de 30grade.In consecinta tot ce o sa pui pe axul respectiv se va "coace" si cu ajutorul grasimilor evaporate impreuna cu apa aspirate prin motor se formeaza un amestec vascos pe lagare ce mareste frecarea si se supraincalzeste din ce mai mult.In consecinta motorul si asa slab , trage din ce in ce mai greu , se incing gasimile, se prajesc pe lagare si motorul se arde.Foloseste o vaselina de inalta temperatura, preferabil aderenta, pe baza de silicon.Si foarte important foloseste fltre textile ce absorb grasimile.Filtrele metalice nu sunt bune.Tine cont de volumul de aer eliminat de hota! el trebuie inlocuit cu un altul din exterior in asa fel incat motorul sa lucreze in sarcina si nu in vid.Personal am montat motorul in exterioul hotei in asa fel incat aburul sa se mai raceasca pe tubulatura si gasimilie sa nu se depuna asa de usor.
Link spre comentariu

ac/dc lagarele din bronz grafitat se folosesc la motoarele de hota datorita avantajelor pe care le prezinta.-Coeficient de frecare redus,temperaturi extreme scazute/ridicate ,mediu coroziv etc. Si se foloseste si vasilina si ulei la ungerea lor

Link spre comentariu

Am schimbat 2 hote si nu am vazut pic de vaselina sau ulei in lagare.(motoare noi). :da Pe vremuri existau ventilatore si uscatoare de par (cu lagare) si daca dadeam cu vaselina mergea motorul o perioada scurta de timp .Parere personala,daca lagarul este uzat poti sa pui si ulei de maimuta si tot nu rezolvi problema.(lagare noi si ai scapat de belele)

Link spre comentariu

Vaselina ,ulei nu ati gasit pentru ca cei care le produc nu vor ca un motor de hota sa te tina 100 ani.Mai adauga si timpul de functionare al unei hote si ai gasit raspunsul la ungerea lagarelor

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Un motor de calitate, care trebuie sa functioneze un timp mai indelungat se construieste pe rulmenti (lagarele din bronz sunt solutia ieftina pentru produsele cu durata limitata de viata, calculata din faza de proiectere (tot mai multe produse s-au transformat din "bunuri de folosinta indelungata" in "bunuri de consum": preturile s-au prabusit, insa si calitatea si durabilitatea lor....)Rulmentii sunt scumpi, silentiosi si durabili...Solutia e fie "intretinere periodica" (curatare + ungere periodica) fie inlocuirea periodica (a motorului, daca-l gasiti, sau a hotei in totalitate! Desigur, hota noua nu se va potrivi la fixare si tubulatura...)A dracu' boshorogii ca mine, care au prins antichitatea in care multe chestii aveau un regim de revizii si reparatii periodice...Tinerii nici nu ne mai cred cand le spunem ca prin anii '60 un TV alb-negru cu lampi costa 10 salarii medii si se repara in medie de 2 ori pe an (se schimbau tuburi - pardon, lampi!)..Toate cele bune!

Link spre comentariu
  • 9 ani mai târziu...
Vizitator Ion Radan

Va salut. De unde pot cumpara si eu doua lagare de motor de hota? Nu am nici cea mai vaga idee unde as gasi. Hota este foarte frumosa si inglobata in mobila de bucatarie si nu as vrea sa o schimb. S-au largit acele doua lagare si rotorul de apropie de stator si nu se mai invarte. Un posibil ajutor, va rog?

Editat de Ion Radan
Link spre comentariu

Cauta la producător, sau la cei care asigura garanția la brandul respectiv, poate vând și piese (mai puțin probabil) sau varianta 2 mai la îndemână, scoate bucșile și le duci la un strungar care ți le va face pe cele noi. Cu material potrivit, mai merge ceva ani. Dacă nu are bronz grafitat, nu are rost sa plătești manopera, pt că nu vor ține. 

Link spre comentariu
Vizitator Ion Radan

Multumesc de sugestii. Ca solutie de avarie, mi-a fabricat cineva la strung, din alama, o bucsa pe dimensiunile pastilei de grafit originale, dar la cota reala a axului rotorului, cu marja de alunecare. Am pastrat in cealalta parte bucsa buna din grafit.  Am uns cu putin WD40. Merge brici! In viitorul apropiat o sa imi procur o bara de bronz grafitat si o sa imi poduc pe strung ambele bucsi, pe care le voi unge la montare cu un lubrifiant pe baza de molibden. Cam asta e. Pacat ca nu

se gasesc pe original acele bucsi, dar sunt convins ca nu e interes comercial in asta, ca asa cei ca noi nu vor mai schimba hotele nicidata!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări