pgh Postat Decembrie 12, 2009 Partajează Postat Decembrie 12, 2009 Buna ziua tuturor, as dorii si eu un sfat referitor la un motor de hota, datorita condensului se depune mizerie pe lagare, le-am curatat si am pus putin ulei fin, dar degeaba dupa o saptamina a reinceput sa scartaie(lagarele). Vreun sfat(mai zic ca motorul a fost schimbat fiind in garantie deoarece s-a ars)? Link spre comentariu
nostrom Postat Decembrie 13, 2009 Partajează Postat Decembrie 13, 2009 Se pune vasilina nu ulei ,Nu cred ca lagarele scartae ,Din ce material sunt facute?Probabil se invarte si lagarul in suportul lui Ce hota ai? Link spre comentariu
q_acdc Postat Decembrie 13, 2009 Partajează Postat Decembrie 13, 2009 Ai respectat instructiunile de montaj?(inaltimea)Este posibil deformarea paletelor motorului si dupa o functionare duce la si uzura lagarului . Link spre comentariu
pgh Postat Decembrie 13, 2009 Autor Partajează Postat Decembrie 13, 2009 Multumesc de raspunsuri, lagarele sunt din bronz si sunt OK, si da am respectat inaltimea, palele ventilatorului nu sunt deformate. Am sa incerc sa pun si cu vaselina. Link spre comentariu
Vizitator skyuro Postat Decembrie 25, 2009 Partajează Postat Decembrie 25, 2009 Multumesc de raspunsuri, lagarele sunt din bronz si sunt OK, si da am respectat inaltimea, palele ventilatorului nu sunt deformate. Am sa incerc sa pun si cu vaselina.Motorul respectiv este un motor care se supraincalzeste chiar daca trage aer la temperatura de 30grade.In consecinta tot ce o sa pui pe axul respectiv se va "coace" si cu ajutorul grasimilor evaporate impreuna cu apa aspirate prin motor se formeaza un amestec vascos pe lagare ce mareste frecarea si se supraincalzeste din ce mai mult.In consecinta motorul si asa slab , trage din ce in ce mai greu , se incing gasimile, se prajesc pe lagare si motorul se arde.Foloseste o vaselina de inalta temperatura, preferabil aderenta, pe baza de silicon.Si foarte important foloseste fltre textile ce absorb grasimile.Filtrele metalice nu sunt bune.Tine cont de volumul de aer eliminat de hota! el trebuie inlocuit cu un altul din exterior in asa fel incat motorul sa lucreze in sarcina si nu in vid.Personal am montat motorul in exterioul hotei in asa fel incat aburul sa se mai raceasca pe tubulatura si gasimilie sa nu se depuna asa de usor. Link spre comentariu
q_acdc Postat Decembrie 25, 2009 Partajează Postat Decembrie 25, 2009 Vaselina la lagare din bronz grafitat?Orice lubrifiant(vaselina sau ulei) pus pe lagare va aduna toate mizerile(grasimi,praf,etc) Link spre comentariu
nostrom Postat Decembrie 26, 2009 Partajează Postat Decembrie 26, 2009 ac/dc lagarele din bronz grafitat se folosesc la motoarele de hota datorita avantajelor pe care le prezinta.-Coeficient de frecare redus,temperaturi extreme scazute/ridicate ,mediu coroziv etc. Si se foloseste si vasilina si ulei la ungerea lor Link spre comentariu
q_acdc Postat Decembrie 28, 2009 Partajează Postat Decembrie 28, 2009 Am schimbat 2 hote si nu am vazut pic de vaselina sau ulei in lagare.(motoare noi). Pe vremuri existau ventilatore si uscatoare de par (cu lagare) si daca dadeam cu vaselina mergea motorul o perioada scurta de timp .Parere personala,daca lagarul este uzat poti sa pui si ulei de maimuta si tot nu rezolvi problema.(lagare noi si ai scapat de belele) Link spre comentariu
nostrom Postat Decembrie 29, 2009 Partajează Postat Decembrie 29, 2009 Vaselina ,ulei nu ati gasit pentru ca cei care le produc nu vor ca un motor de hota sa te tina 100 ani.Mai adauga si timpul de functionare al unei hote si ai gasit raspunsul la ungerea lagarelor Link spre comentariu
pgh Postat Ianuarie 11, 2010 Autor Partajează Postat Ianuarie 11, 2010 Buna ziua, revin cu raspunsul, am pus cu un betisor cu vata un strop de vaselina pe lagare, si de atunci merge ca ....uns.Multumesc tuturor care si-au dat cu parerea. Link spre comentariu
blazeu Postat Ianuarie 11, 2010 Partajează Postat Ianuarie 11, 2010 Un motor de calitate, care trebuie sa functioneze un timp mai indelungat se construieste pe rulmenti (lagarele din bronz sunt solutia ieftina pentru produsele cu durata limitata de viata, calculata din faza de proiectere (tot mai multe produse s-au transformat din "bunuri de folosinta indelungata" in "bunuri de consum": preturile s-au prabusit, insa si calitatea si durabilitatea lor....)Rulmentii sunt scumpi, silentiosi si durabili...Solutia e fie "intretinere periodica" (curatare + ungere periodica) fie inlocuirea periodica (a motorului, daca-l gasiti, sau a hotei in totalitate! Desigur, hota noua nu se va potrivi la fixare si tubulatura...)A dracu' boshorogii ca mine, care au prins antichitatea in care multe chestii aveau un regim de revizii si reparatii periodice...Tinerii nici nu ne mai cred cand le spunem ca prin anii '60 un TV alb-negru cu lampi costa 10 salarii medii si se repara in medie de 2 ori pe an (se schimbau tuburi - pardon, lampi!)..Toate cele bune! Link spre comentariu
Vizitator Ion Radan Postat Octombrie 1, 2019 Partajează Postat Octombrie 1, 2019 (editat) Va salut. De unde pot cumpara si eu doua lagare de motor de hota? Nu am nici cea mai vaga idee unde as gasi. Hota este foarte frumosa si inglobata in mobila de bucatarie si nu as vrea sa o schimb. S-au largit acele doua lagare si rotorul de apropie de stator si nu se mai invarte. Un posibil ajutor, va rog? Editat Octombrie 1, 2019 de Ion Radan Link spre comentariu
doru3160 Postat Octombrie 1, 2019 Partajează Postat Octombrie 1, 2019 Cauta la producător, sau la cei care asigura garanția la brandul respectiv, poate vând și piese (mai puțin probabil) sau varianta 2 mai la îndemână, scoate bucșile și le duci la un strungar care ți le va face pe cele noi. Cu material potrivit, mai merge ceva ani. Dacă nu are bronz grafitat, nu are rost sa plătești manopera, pt că nu vor ține. Link spre comentariu
adydep Postat Octombrie 2, 2019 Partajează Postat Octombrie 2, 2019 Daca e varianta de motor cu 5 turatii,se dau bucsele jos si se monteaza rulmenti 626.Se potrivesc la fix. Link spre comentariu
Vizitator Ion Radan Postat Octombrie 2, 2019 Partajează Postat Octombrie 2, 2019 Multumesc de sugestii. Ca solutie de avarie, mi-a fabricat cineva la strung, din alama, o bucsa pe dimensiunile pastilei de grafit originale, dar la cota reala a axului rotorului, cu marja de alunecare. Am pastrat in cealalta parte bucsa buna din grafit. Am uns cu putin WD40. Merge brici! In viitorul apropiat o sa imi procur o bara de bronz grafitat si o sa imi poduc pe strung ambele bucsi, pe care le voi unge la montare cu un lubrifiant pe baza de molibden. Cam asta e. Pacat ca nu se gasesc pe original acele bucsi, dar sunt convins ca nu e interes comercial in asta, ca asa cei ca noi nu vor mai schimba hotele nicidata! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum