Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Pickup Unitra Fonica GS 424 Adam - probleme


centeulacent

Postări Recomandate

Am pickup-ul, cunosc motorul, incerc o altfel de comanda, si pana sa ma apuc sa-l desfac as vrea niste poze sa vad la ce sa ma astept.

Link spre comentariu

Ce anume intelegi prin "motorul desfacut" care de fapt in poza aceea este deja desfacut (in poza este doar statorul motorului)... te referi cumva la demontarea celor 3 bobine individuale ale statorului si a PCB-ului cu cele 3 bobine cu miez saturabil? Sau ce anume informatii ai nevoie?

 

Edit: de curiozitate, la ce fel de comanda te-ai gandit? La adaugarea controlului stabilizat cu cuart (PLL), la inlocuirea driverelor de putere UL1403P cu altceva, sau cumva la inlocuirea intregii electronice cu altceva?

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

@Traian BVreau sa vad statorul desfacut, acolo unde vad ghearele in exterior ma astept la ce gasesc inauntru, ma intereseaza mai mult zona bobinelor cu miez saturabil.

Am urmatoarea ideie, dupa cum stii, am facut ceva experimente cu module BLDC in scopul de a gasi niste module "flexibile".

Pe scurt vreau sa alimentez bobinele motorului din acel modul BLDC, iar in locul PCB-ului cu cele 3 bobine cu miez saturabil vreau sa pun senzorii Hall (pe care ii voi scoate de pe placa modulului)

Link spre comentariu

Bobinele statorului sunt simple bobine cu miez metalic si in afara de sarma bobinajului si de piesele polare ("ghearele") nu-i prea mult de vazut...

Bobinele saturabile sunt utilizate pentru controlul turatiei in mod analogic (in bucla de tensiune), pe cand (electronica) BLDC foloseste pentru asta traductori de turatie cu senzori Hall in bucla PLL; practic controlul original al turatiei este in tensiune, pe cand la BLDC este in frecventa (este controlat de frecventa unui semnal aplicat din exterior), deci cel putin in ceea ce priveste controlului turatiei, in cazul modificarii dorite -daca aceasta ar fi fezabila- bobinele saturabile sunt scoase din ecuatie.

Problema este aceea daca structura in sine a acestui motor - la vremea aceea zis motor liniar- este compatibila cu electronica BLDC-ului tau, problema la care din pacate nu-ti pot raspunde...

 

Acum intrebarea ar fi de ce anume vrei se experimentezi si sa faci aceasta modificare despre care eu nu cred ca ar fi chiar atat de simpla, cumva electronica pick-upului este defecta?

Link spre comentariu

Si eu am un asemenea pickup, urmeaza sa testez daca problema e de la potentiometre cum a spus d-l Traian B...dar momentan e tras pe dreapta din lipsa de timp si spatiu de lucru.

Daca as modifica ceva, as face un nou cablaj cu piese mai actuale, alte operationale si probabil as inlocui si matricea aia de tranzistoare care era comoda atunci dar imposibil de gasit azi - poate doar din ceva pickup demolat.

Fiind un platan inertial, nu cred ca un control digital ar putea aduce ceva in plus...daca e stabilizata tensiunea de alimentare cred ca e suficient de precis montajul original - la al meu sunt ceva fluctuatii dar am ascultat un alt pickup de acest gen si mie mi se pare foarte stabil...

Link spre comentariu
1 oră în urmă, Traian B a spus:

 

Acum intrebarea ar fi de ce anume vrei se experimentezi si sa faci aceasta modificare despre care eu nu cred ca ar fi chiar atat de simpla, cumva electronica pick-upului este defecta?

Am 2 pickup, unul functioneaza cu fluctuatii (are o mica accelerare intr-un singur loc), iar celalalt are un operational ars.

Eu vreau sa-i fac generatorul PWM  cu arduino, nu cred ca are nevoie de bucla de reactie. Cred, ca critica va fi amplasarea senzorilor Hall . In rest nu vad de ce nu ar merge. Modulele au functionat si la 12V.

Editat de daniels
Link spre comentariu

Am desfacut un stator. Are cate o bobina pt cele 3 faze, fiecare bobina are in partea de sus un capac cu 4 gheare. Partea de jos este comuna pt toate bobinele. Banuiesc ca sensul curentului prin bobine nu se schimba, asa ca partea de jos va avea aceiasi polaritate tot timpul. Partea de sus va avea aceiasi polaritate, dar numai cate 4 gheare corespunzatoare pt o bobina. Am incercat cu un magnet sectorul magnetizat de pe rotor (plata). Are aproximativ lungimea unei gheare.

Acuma am niste nelamuriri:

1. Cum porneste de pe loc motorul?

2. Cum functioneaza daca 4 gheare consecutive au aceiasi polaritate?

Link spre comentariu

Aşa cum funcţionează cam orice motor ,,brushless,,.Principiul câmpului magnetic rotitor, comanda succesivă a celor trei faze....plus controlul turaţiei cu ajutorul bobinelor de reacţie.A explicat mai în urmă Traian B.

Ce vrei să faci e complicat şi nu se justifică, va cere multă muncă, mult timp pierdut.Dacă te nemulţumeşte funcţionarea, repară driverul original.Se mai găsesc piese...

 

Link spre comentariu

@validaeare dreptate, cel mai bine e sa fie imbunatatit montajul existent, cu componente mai bune...cel putin cele pasive. Daca sunt intregi, sunt ok si amplificatoarele alea, un fel de TBA810 cu alt pinout....gasisem pe un site polonez modificarea tot cu ceva ULxxxx de la ei, un echivalent parca al TBA790...UL1485 dar spun din memorie.

Pickupul la care cred eu ca ar merita reconstruita electronica e GS431, la care multe au probleme de turatie...acolo sistemul de feedback optic isi cam da cu stangul in dreptul....dar Adam-ul, daca sunt piesele ok, ar trebui sa mearga bine asa cum e.

Cel mai urat la aceste pickupuri e ca nu poti lucra la electronica in timp real....nu poti masura nimic in timp ce merge discul, decat daca faci o prelungire a firelor, care posibil sa introduca probleme suplimentare.

Acum mi-ati facut pofta, cat de curand cred ca ma apuc si de al meu...care pe langa instabilitatea de turatie, pt. unii insesizabila, dar e acolo, mai are si o problema de autostop, mecanica banuiesc, uneori agata platanul si nu se mai poate invarti nici cu mana. Asa ceva a mai patit cineva? Asta chiar nu stiu de unde s-o apuc, vizual nu pare nimic deplasat de la loc...

Link spre comentariu

Daca polonezii zic adevarul, atunci originalul din care s-au inspirat este Fisher MT 6225, cunoscut si sub denimirea NORDMENDE RP 1200 linear si manualul de service se gaseste la elektrotanya. Si, din câte stiu, UL1401 are un echivalent vestic direct. UL1111 are înlocuitor pe CA3046 sau 3086.

Daca are cineva cont pe elenota, îl rog sa descarce manualul de service polonez din linkul de mai sus si sa ni-l puna la dispozitie. Multumesc.

Editat de franzm
Link spre comentariu

Am vazut manualul Fisher si m-am mai lamurit cu functionarea motorului. Practic numai partea cu gheare de sus  participa la tractiune.

Senzorii Hall ii amplasez intre bobinele statorului (punctele rosii) sau ii suprapun peste bobinele de reactie (punctele verzi)?

Untitled1.png

Link spre comentariu
Acum 4 ore, ignotus52 a spus:

Se poate descarca free.  Eu l-am descarcat acum.

Mie îmi cere parola.

@danielsSenzorii Hall nu au voie sa simta câmpul bobinelor de antrenare.

Editat de franzm
Link spre comentariu

Am putut descarca fara cont, dar nunai 5 zile.

Bun, dar pot lua distantele in varful compasului si ii pot translata in alt loc pe cerc.  Imi vine usor sa ma raportez la stator. Cum ar trebui amplasati in  raport cu pista magnetica?

Editat de daniels
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări