Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Trenulet

naghi32

Postări Recomandate

Salutari, in primul rand vreau sa salut toata lumea de pe acest site, sunt un membru nou dar am folosit functia search extensiv plus ca am citit foarte multe posturi.Mentionez ca sunt un incepator in domeniul electronicii reusind sa fac doar chestii de baza, timere, counter-e si chestii de incepator.Am si eu o intrebare: am un trenulet de jucarie , el merge pe sine metalice pe care isi ia si curentul de care are nevoie, fiind alimentat la 12v.Intrebarea mea este: cum pot modula un semnal pe liniile de alimentare incat sa pot efectua diverse comenzi pe trenulet, sper ca ati inteles.pe scurt: 2 linii -> alimentare + comenzi pe aceleasi fire.Multumesc.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 7
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• naghi32

3

• Liviu M

2

• draku

1

• one

1

Top autori în acest subiect

Ar fi mai multe variante:1. Folosesti un semnal (radio, audio) pe care il aplici peste tensiunea de alimentare si la receptie il separi (cu un condensator) si il "decodezi". Poti folosi DTMF sau orice altceva. Pentru scheme te poti inspira din interfoanele care merg direct pe reteaua de 220V.2. Construiesti o telecomanda radio.3. Poti modula tensiunea de alimentare cu un semnal analogic sau digital. De exemplu, daca alimentarea este 12Vcc, poti alimenta cu 11.5-12.5V si apoi "detectia" digitala o faci cu un comparator cu pragul 12V. Astfel ai 0 pentru 11.5V si 1 pt. 12.5V sau invers, cum vrei. Daca reduci modulatia, nici nu se va simti o variatie semnificativa.4. Daca alimentarea se face in curent continuu, poti monta o punte redresoare pe locomotiva si poti transmite datele digitale (serial) inversand polaritatea tensiunii de alimentare.

Link spre comentariu