iulicuta2000 Postat Decembrie 3, 2009 Partajează Postat Decembrie 3, 2009 Salutare am un stabilizator de tensiune automat Well;toate bune si frumoase pana azi cand a cedat nervos de la atata frecus din cauza tensiunii care oscileaza intre 170 si 220;a facut un mic poc si a ramas blocat,in sensul ca are la iesire tensiune dar nu se mai regeaza,a ramas fixa l-am desfacut si am gasit asta intrebarea mea este,ce ma duc sa cer la magazin? "D882" si "b772" ?ca ma gandesc sa schimb toti 4 tranzistori tiristori sau ce-or fi astia... se poate sa se fi ars si altceva in afara de ei?ma rog,daca nu sunt prea scumpi ii cumpar si vad eu,dar nu stiu ce sa cer la magazin multumesc. Link spre comentariu
Spitfire Postat Decembrie 3, 2009 Partajează Postat Decembrie 3, 2009 2SD882 si 2SB772, astia-s. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Decembrie 3, 2009 Autor Partajează Postat Decembrie 3, 2009 multumesc de raspunsul prompt,nu stiu de ce am impresia ca nici nu sunt foarte scumpi si o sa ma coste gazu pana la ploiesti mai mult decat costa astea 4 pieselegat de a doua nedumerire,posibil sa se fi ars si altceva(partea care comanda astia 4 tranzistori?)?multumesc inca o data! Link spre comentariu
nelu F Postat Decembrie 3, 2009 Partajează Postat Decembrie 3, 2009 Poti utiliza si BD441=2SD882; BD442=2SB772.Cum nu ai dat detalii, banuiesc ca stabilizatorul de tensiune contine un autotransformator cu priza variabila, priza obtinuta cu o perie ce culiseaza pe bobinaj. Daca este asa, actionarea periei se face cu un angrenaj pus in miscare de un motor electric. Este posibil ca tranzistorii defecti sa formeze o punte H pentru comanda motorasului in ambele sensuri utilizand o sursa de alimentare simpla. Comanda lor (din ce se vede in poza) este realizata cu HA17324 pe care-l poti inlocui cu LM324.Daca sunt asa dese variatiile de tensiune e bine sa pui niste mici radiatoare noilor tranzistoare.Verifica si motorasul. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Decembrie 3, 2009 Autor Partajează Postat Decembrie 3, 2009 si am fost la ploiesti,asa cum ma asteptam 4 bucati tranzistoare=6lei,si gaz de 15 lei bagat in rabla nelu,e exact cum spui tu acolo,un traf toroidal,cu un motoras in mijloc si o parghie care se invarte aproape 300grade cu niste contactoare la fiecare capat de cursa...in afara de ups e singura chestie care imi tine tensiunea stabila cat de cat,pentru un amarat de modem de la RTC...dupa ce pun tranzistorii sper sa se rezolve,in sensul ca nu ar avea de ce sa se arda si partea de comanda nu? Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Decembrie 5, 2009 Autor Partajează Postat Decembrie 5, 2009 si am pus cei doi 882,bagat in priza,mers 2 minute si apoi a iesit fum din primu,am oprit repede stabilizatorul,l-am pornit iar,a iesit si din al doilea imi venea sa-l spargculmea e ca,inainte sa-l pornesc l-am dat pe minim,si l-am lasat sa porneasca de la tensiune mica,a ajung la tensiunea normala pe iesire,si dupa ce a iesit fum s-a dus "cursorul" la celalalt capat (maxim) si noroc ca am avut ups-ul inseriat cu el,si a intrat ala in protectie pana am apucat sa dau manual mecanismul ca sa fie tensiunea ok...si uite asa tot manual am ajuns sa reglez tensiuneasingura cauza la care ma pot gandi ar fi un scurt in motorasul care actioneaza cursorul...sa vad cand o sa am timp sa-l desfac sa vad ce se intampla acolo Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Mai 4, 2010 Autor Partajează Postat Mai 4, 2010 si dracovenia tot nu functioneaza in schimb,am nevoie pentru a identifica/echivala o alta componenta este de la un controller al unei pompe electrice,alimentata la 12v progresiv in functie de presiunea din galeria de admisie a masinii(o instalatie de injectie cu apa+metanol) se vede in poze piesa stricata,banui ca este un tiristor,comanda este data pe pinul din stanga cu tensiune continua de la 0 la 12v,iar tiristorul comanda pe firul de minus tensiunea catre motorul pompei... acum,din ce reusesc eu sa deslusesc ar fi un R840P ?sau e seria de sus FR41057 ?sincer inca n-am ajuns la un magazin de componente,dar ma gandesc ca poate cineva l-a intanlit si eventual imi poate spune un echivalent... Link spre comentariu
nelu F Postat Mai 4, 2010 Partajează Postat Mai 4, 2010 Cred ca este IRFR4105Z (produs de International Rectifier) destinat aplicatiilor din industria auto. Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 4, 2010 Partajează Postat Mai 4, 2010 In CC,tiristoarele si triacele,odata deschise,nu se mai inchid! In curent continuu pulsatoriu insa,da,lucreaza ok Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Mai 4, 2010 Autor Partajează Postat Mai 4, 2010 multumesc nelu si drLacum,pompa are integrat in ea un presostat,si functioneaza in impulsuri(ca o pompa de benzina electromagnetica) adica in momentul cand are presiune in "rampa" sa-i spun asa,din mersul continuu se transforma intr-un mers sacadat(pulsatoriu) ,dar asta cand este alimentata direct ea de la 12v,montajul nu l-am vazut functional inca astfel incat sa-mi pot da seama cum lucreazadin ce am urmarit traseul cablajului imprimat,tiristorul ia pe un pin "-" de pe alimentare si pe tablita din partea de sus il da mai departe catre motor,plusul motorului fiind legat in permanenta la plusul permanent al montajului.o sa merg sa caut piesa si va comunic rezultatul Link spre comentariu
nelu F Postat Mai 4, 2010 Partajează Postat Mai 4, 2010 Componenta arsa este un MOS-FET, nu tiristor, sursa este legata la (-), iar drena (tablita) prin sarcina (pompa) se leaga la (+).Pentru teste incearca un BUZ11. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Mai 5, 2010 Autor Partajează Postat Mai 5, 2010 am gasit buz11 astazi si fiindca e alt tip de capsula l-am pus cu fire si daca tot n-a avut loc pe placa i-am tras si un radiator micut :Dmultumesc frumos pentru ajutor si rog sa nu fie inchis topicul...sunt ferm convins ca o sa mai apelez Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 5, 2010 Partajează Postat Mai 5, 2010 Pai singurele topicui care se inchid,sunt cele de la vanzari Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Mai 5, 2010 Autor Partajează Postat Mai 5, 2010 asta nu stiam Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Iulie 14, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 14, 2010 v-a fost dor de topicul asta? daca nu,asta e,eu tot intreb am achizitionat mai mult moca un dvdplayer defect are radio,dvd si mai citeste si de pe stick sau direct dintr-un card sd(are slot undeva sub fata detasabila),adica o petarda de player,italienesc in el a mai fost umblat din ce am vazut,de pe mecanica discului lipsind o piesa ce nu face jucaria?partea mecanica de la disc nu schiteaza nici un ges,banui ca piesa lipsa(se vede in poze) este identica cu cea din stanga locului unde se vad lipiturile...dar ce piesa e aia,habar n-am asa ca presupun ca lipsa ei e defectul pentru partea de disc dar,nici de pe usb nu functioneste,adica bagi stick-ul sau cardul,apare pe display "USB read" dispare in 2-3 secunde si nu se mai intampla nimic... ceva sfaturi? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum