Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Alimentare sirocou cu transformator


Vizitator myl03

Postări Recomandate

Vizitator myl03

am un sirocou auto de dimensiuni mari si momentan il alimentez la priza din portbagaj a masinii dar as vrea sa caut un transformator doar ca nu am idee de cat sa fiema ajuta cineva?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 24
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • djlove

    4

  • Felis

    2

  • danzup

    1

  • teoilca

    1

Top autori în acest subiect

am un sirocou auto de dimensiuni mari si momentan il alimentez la priza din portbagaj a masinii dar as vrea sa caut un transformator doar ca nu am idee de cat sa fiema ajuta cineva?

eu nu stiu ce e "un sirocou" . nu stii ceva parametrii de la obiectul asta (putere, amperi ) ?
Link spre comentariu
Vizitator iulian_hogiag bc

Salut.Cred ca prin "sirocou"te referi la aeroterma.Gresesc?Ele sunt intalnite in tiruri si functioneaza cu combustibil,nu stiu daca si masinile mici sunt echipate cu "sirocou" si totusi nu inteleg la ce ai dori sa folosesti transformatorul,acesta din urma este inutilizabil in curent continuu ,totusi pentru ca transformatorul sa poata fi folosit iti trebuie un invertor si ceva mai multe detalii cum zicea si domnul teoilca mai sus asupra curentului absorbit.Numai bine

Link spre comentariu

am un sirocou auto de dimensiuni mari si momentan il alimentez la priza din portbagaj a masinii dar as vrea sa caut un transformator doar ca nu am idee de cat sa fiema ajuta cineva?

Pai daca e alimentat din portbagaj inseamna ca e alimentat de la bateria masinii : deci cat e de greu sa te prinzi ca se alimenteaza la 12V ????!Nu trebuie sa fii specialist in electronica sa-ti dai seama ca-ti trebuie o sursa de curent continuu de 12V , iar consumul (exprimat in amperi ) trebuie sa-l masori cu aparatul in functionare si apoi gata , ai toti parametrii ca sa te duci la un magazin si sa zici : vreau un alimentator de la 220V la 12V de "x" amperi .
Link spre comentariu

eii baieti tot eu sa va raspund .Un siroco este o soba automata autoreglabila cu combustibili fosili(gaz,petrol lampant,motorina,benzina)si sunt 2 tipuri dupa tipul de agent termic utilizat:airtronic(utilizeaza aerul vehiculat cu un ventilator pentru incalzirea spatiului.)si hidronic(utilizeaza lichidul din instalatia de racire a vehicolului pentru incalzire)Curentii absorbiti in functionare continua sunt de ordinul a 5......15 de amperi.Dar in faza de start absoarbe lejer peste 40 de Amperi din cauza bujiei cu incandescenta care numai ea absoarbe 35 de amperi.Asa ca daca vrei sa utilizezi o tensiune preluata dintr-un transformator trebuie sa fie de putere mare capabil sa livreze peste 50 A si la fel o punte serioasa capabila sa suporte acel curent absorbit la start deoarece acel curent poate fi absorbit pana la o durata de 30 de secunde in functie de cat de repede se stabileste o flacara stabila ca sa comande senzorul de flacara care va decupla bujia.O solutie mai buna ar fi cu un redresor auto (destul de marisor insa capabil sa debiteze si el lejer peste 20 de A)si baterie tampon care sa preia socul de curent de la start ulterior redresorul asigurand curent de incarcare a bateriei si pentru functionarea siroco.Mai ales ca sirocourile moderne au si un comparator de tensiune care dicteaza oprirea lor cand bateria scade sub o anumita tensiune(capacitate)

Link spre comentariu
Vizitator myl03

nu stiu ce m-a apucat dar am bobinat un transformator ce il aveam prin casa,secundarul l-am pus din fuga si nu scoate decat 9v AC si 0.99mA desi am folosit la secundat conductor de 2mm deci mai am de incercat poate reusesc dar am o punte dintr-un alternator de dacie si habar nu am cum o leg are 3 intrari si 2 iesiri .... :nas: deci aci poate ma ajuta cineva....

Link spre comentariu

nu stiu ce m-a apucat dar am bobinat un transformator ce il aveam prin casa,secundarul l-am pus din fuga si nu scoate decat 9v AC si 0.99mA desi am folosit la secundat conductor de 2mm deci mai am de incercat poate reusesc dar am o punte dintr-un alternator de dacie si habar nu am cum o leg are 3 intrari si 2 iesiri .... :nas: deci aci poate ma ajuta cineva....

Ce anume te face sa crezi ca daca pui sarma groasa in secundar poti obtine putere mai mare decat e capabil sa livreze acel miez in functie si de conductorul din primar?De ce foarte multi incercati sa obtineti pseudo perpeetuum mobile cu improvizatii adhoc .1 din cauzele care duc la o limitare mare a curentului debitat in secundar de 1 transformator sunt nr de spire din primar prea mare pentru tipul respectiv de miez .Fenomen intalnit la multi care iau de buna in calcul formula empirica de 50/s pentru calculul numarului de spire netinand seama ca acea formula e data pentru un anumit tip de tole (compozitia si permeabilitatea) la alte tole formula difera de aceea e preferabil cand reutilizati miezul de la un anumit traf si cunoasteti tensiunile care le-a debitat sa folositi ingineria inversa pentru a determina corect valorile necesare pentru scopul doritIar puntea de dacie o legi foarte usor ignorand 1 din perechile de diode practic cele 2 fire din transformator le legi la 2 din cele 3 borne unde intra infasurarile din alternator iar cele 2 iesiri nu sunt altceva decat + si - puntii.Dar pentru ceea ce vrei tu sa faci puntea respectiva are nevoie de un radiator mai eficient decat cel prezent in alternator care este radiator ventilat fortat pentru racire.
Link spre comentariu
Vizitator myl03

miezul are 16cm,2 si ca putere cred ca va da daca voi reusiproblema e ca nu pot scoate si amperaj desi spirele secudarului sunt calculate ele scot doar voltii nu si amperiiacum intreb ...daca am prea multe spire pe primar aceasta sa fie cauza.....?

Link spre comentariu

Din miezul tau vei putea scoate o putere de aproximativ 250VA.la o sectiune de 16cm2 aveti nevoie in primar de 3.125spire/volt; deci pentru 230V avem, 718 spirepentru un secundar de 10V aveti nevoie de 32 spire.Acum diametrele conductoarelor, avand in vedere puterea miezului de 250VA-primar: avem nevoie de o sarma care sa admita: 250/230= 1.09Amperisi acesta comform tabelelor are un diametru de : 0.65mm cu tot cu izolatie-secundar:avem nevoie de o sarma care sa admita: 250/10= aproximativ 25Aacesta trebuie sa aiba un diametru mai mare de 3mm, care este putin mai greu de gasit; deci putem folosi 2 conductoare in paralel de 2.5mm, pentru o intensitate de 20A poti folosi 2 conductoare de 2mm in paralel.Cand o sa bobinezi in felul acesta primarul si secundarul poti spune ca ai folosit tot ce poate miezul. Degeaba pui in secundar 2 sarme de 2,5mm daca in primar ai sarma de 0.4 ca nu obti nimic.Succes!Bogdan

Link spre comentariu
Vizitator myl03

ms dar nu am de unde lua sirma la dimensiunile astea si as vrea sa ma folosesc de ce am adica conductor 0,5 recuperat din 2 drosere si de 1mm pentru secundar ca rezultat as vrea un 12v la 10ah asta minim mai mult nu strica dar mai putin das-ar putea scoate cu ce am(conductor au doar la atelierul de bobinaj si nu vinde doar bobineaza-scump nu ar fi de bobinat dar.......incapatanarea....)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări