Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Radioreceptor Gloria, versiuni


+_Florin_+

Postări Recomandate

Sunt adunate in timp...n-a fost mare lucru,( multumesc pt aprecieri),mai ales ca au avut si o raspandire mare.Legat de ce-ai intrebat,asupra receptiei n-am observat mare diferenta intre modele,asa cum ai remarcat,diferenta o fac amanuntele,care le scot din uz inainte de termen.Gloria Nova,daca e sa ne ghidam dupa felul cum merge...e sub asteptari(e o parere personala,ca de altfel tot ce voi scrie aici,e posibil sa fie si pareri contrare,nu e nici o suparare).Scala a fost mult micsorata,si de aici neajunsul comprimarii posturilor pe o portiune mica(dar fiind fara US,cred ca se poate tolera)de altfel,se poate observa diferenta in timp din pozele postate...la Gloria S e mai mica decat la varianta initiala,dar mai mare decat la Nova,si asta datorita faptului ca au trecut la CV cu dielectric solid...tot din acest motiv scazand si fiabilitatea aparatului,stiut fiind ca la acest tip de CV calitatea nu era un aspect de baza,comparabil cu cele cu dielectric aer.Pe UUS daca nu ai mari pretentii,merge,dar din aparatul performant care era initial,a ajuns in final sa mearga ca oricare sapuniera de 2 lei de la toneta...si poate unele merg mai bine(e drept ca avem tendinta sa le comparam cu cele din zilele noastre,si asta nu e prea corect,numai ca atunci nu prea erau tonete,si nici chinezii nu produceau la kg ca acum...).Nici corectiile de ton,desi le-au pastrat,nu mai lucreza in plaja larga cum le stim la tipul initial,deci si auditia nu mai e la fel de placuta,chiar daca o vreme au pastrat difuzorul original,dar am intalnit la unele si difuzoare chinezesti,cu rama patrata(membrana circulara) si prinse mecanic pe sasiu cu ceva table de adaptare...e corect spus involutie,la fiecare tip,cu cat era mai nou scos pe piata,gaseai mai multe aspecte care nu puteau sa te multumeasca,si totul evident e facut din cauza economiilor la cheltuieli de productie,nu au avut nici o limita,nu s-au ghidat de la ce au plecat si la ce au ajuns,lucrurile au mers din rau in mai rau,dupa care secventa se repeta.La celelalte tipuri pana la Nova,cel putin din ce-am observat eu,cu anumite amendamente se pastreaza caracteristicile de baza,deci pot fi considerate inca de calitate,atata timp cat in exploatare poti remedia defectele minore aparute,pt ca e imposibil in exploatare zilnica sa nu se blocheze un buton,sa nu cedeze un potentiometru sau sa nu caraie variabilul pe anumite sectoare.Pe ale mele normal ca le-am luat defecte,le-am remediat punctele slabe si acum nu au nici un fel de problema,dar ce-i drept,nu muncesc zilnic,cu exceptia uneia singure :rade:

Link spre comentariu

Dupa cum v-am mai spus, si eu sunt un obsedat de fostele aparate romanesti, varful fiind aceasta Glorie. Nu mi-am permis sa-mi procur una pe vremea lui ceasca, nici dupa revolutie.In 1998, mi-am dorit foarte mult procurarea unei Glorii, constatand ca disparitia electronicii romanesti era iminenta. Mai erau uitate intr-un magazin cateva exemplare de Gloria Nova la pret de 500.000 lei la nivelul acelor vremuri. Suma era la vremea respectiva cat un ajutor de somaj sau cat un salariu minim pe economie si atentie, pretul acesta cred eu era conceput la nivelul lui 1996. Am mers la magazinul cu pricina, unde am testat unul si in ciuda dorintei mele mari de a-l cumpara si a reprimarii dezamagirii ca nu avea unde scurte, performantele precare coroborate cu pretul colosal m-au facut sa renunt. La putin timp mi-am procurat din prima piata o chinezarie cu 7 game de scurte relativ reusita la un pret de 5 ori mai mic. La scurt timp s-a desfiintat si magazinul cu Glorii, ultimul dealtfel in care am mai vazut in orasul meu electronica romaneasca.Am actualmente un Gloria S cu BD-uri, fara butoane si toarta (in rest arata bine), dupa cum am mai aratat este gajait, insa cu indicatiile dvs., cand voi gasi timp voi incerca sa-i remediez aceasta problema si va voi informa ceea ce am reusit. La ora actuala, in targul de vechituri local din zona mea se pot gasi regulat Glorii, insa nu voi cumpara din lipsa de spatiu de depozitare si datorita aspectului precar al multora (multe arata ca aduse de pe fundul marii).Nu am avut ocazia sa aud cu urechile mele cum ar fi mers un Gloria din anii 70, insa versiunile cu siliciu ce le-am vazut pe la rude si cunoscuti, toate erau gajaite, una din rudele mele regretand la vremea respectiva (cca 1983) ca nu si-a procurat un Selena sovietic. Concluzia mea clara este ca Tehnoton nu facea niste aparate "clare" decat daca erau in clase de calitate superioara (Pacific de exemplu).Referitor la "involutie", daca pe vremea lui ceasca o intelegeam, dupa revolutie ciopartirea proiectului acestui aparat in conditiile unei piete concurentiale pentru mine este de neinteles. De exemplu la Gloria mea de tip S nu voi intelege ce economii s-au realizat prin eliminarea luminii la scara si renuntarea la mufele exterioare, inclusiv la banala mufa de casca.Anyway, sunt convins ca intr-o zi il voi face sa mearga clar, ocupand un loc de cinste printre aparatele mele.

Link spre comentariu

Pai dupa revolutie,tocmai stilul de productie ramas din sistemul comunist,cu productivitate mica,asociat cu invazia de aparate dupa cum bine spuneai,cu mult mai ieftine,a dus la autodesfiintarea productiei interne.Personal,consider ca Nova a fost o ultima zvacnire din dorinta de a da o replica chinezariilor de pe piata folosind infrastructura de Gloria,pe care oricum o aveam,dar folosind chinezariile la interior pt ca erau mai ieftine decat ceea ce produceam noi in mod obisnuit pt a echipa acest aparat.Iar daca e sa facem comparatia intre felul cum suna o Nova si cum suna o sapuniera de 2 lei...cu toate neajunsurile,totusi nu exista termen de comparatie.Personal,am bibilit o Nova,in sensul ca am lucrat putin la corectiile de ton,si nu suna chiar rau,la partea de RF nu prea era loc de intors,cum se nimerea asa mergea,dar repet,pt UUS nu erau chiar rele,avand in vedere ca aveau cele 2 standarde...acum ni se pare inutila banda est,dar atunci inca mai erau posturi in banda est,in paralel cu posturi in banda vest.Pe UM la noi in Iasi cel putin,cu postul local,nu erau nici un fel de probleme,nu stiu in alte zone cum se comportau.In privinta US,ce sa zic,dupa 89 a scazut substantial interesul,cel putin eu mai intru doar cand fac reglaje la un aparat sau cand il testez,altfel,nu prea ascult nimic in aceasta banda,deci pt mine nu era mare pierdere lipsa gamei de US.Si daca e sa ne referim la deja "celebra gajaiala"... Nova nu avea cum sa gajaie,finalul cu TBA 810 nu era chiar rau(final de 5W folosit la max 2-3W),si nici nu se punea problema de finali desperecheati,sau curent de mers in gol ca la cele cu tranzistoare...cred ca pt a rezolva eterna problema care te-a urmarit in timp la mai toate aparatele,ar trebui sa incercam sa definim acest fenomen,si dupa aia sa vedem ce e de facut ca sa scapam de el :rade:

Link spre comentariu

Referitor la "celebra gajaiala":Daca nu e de la difuzor,condensatoare defecte in etajul AF,dereglare pe FI/RAA atunci:Eu am patit cu un TBA810 care a intrat in protectie termica, dupa aceea mergea dar avea sunetul gajait! :rade: am schimbat integratul si...a revenit la normal sunetul :da

Link spre comentariu

E posibil sa gajaie un integrat compromis,nu contest,dar ca sa distrugi un integrat prin ambalare termica intr-o Glorie...deja e peste intelesul meu...ori proprietarul a vrut sa pirograveze si a montat nichelina in loc de difuzor,ori ceva scurt pe iesire(ori in mufa de difuzor suplimentar) a ambalat termic integratul si l-a distrus...in exploatare normala,mai greu de vazut asa ceva,desi nu imposibil,deci daca acceptam ca un TBA 810 se duce greu si rar intr-o Glorie,trebuie sa recunoastem ca trebuie sa fii destul de norocos ca din toate,sa-l nimeresti la proba fix pe cel defect,care gajaie :rade:Edit-Precizare utila in cazul discutiei de fata...In pick-up integratul e lasat sa dea cat poate(atat din alimentare,cat si din bucla de reactie),adica vreo 4-5W,in Gloria e limitat la cca 2 W,si daca a fost si cheful mare...atunci e explicabila gajaiala :rade:PS-intr-adevar erau (mai) bune MBA810 decat TBA810,si mai bun decat astea am avut TBA 810 HS Hitachi...diferentele erau evidente pe aceeasi aplicatie...doar ca vremea lor s-a dus dupa aparitia TDA-urilor,care erau mai putin pretentioase la circuitele de masa,si aveau periferice mai putine.

Link spre comentariu

Salut,Din cate stiu , numai TBA 810 AS este protejat termic .Puterea maxima a acestui circuit integrat este de 7 W . Cel de 5 W a fost TCA 150T cu aceleasi conexiuni pin cu pin .

Link spre comentariu

Am spus de 4-5W pt ca asta era puterea ce se putea scoate in mod obisnuit pe un TBA 810,in diversele aplicatii,mai putin la Gloria in discutie.Daca era fortat sa scoata cat erau datele de catalog,se duceau indiferent daca erau cu AS sau nu...asta am probat-o,de asta o si spun :rade: TCA 150 a fost scos ca o replica mai ieftina la TBA 810,compatibil pin cu pin,dar cu caracteristici evident mai slabe,si ca putere,si ca domeniu de frecventa redat,de asta au si fost folosite in aplicatii mai putin pretentioase,gen aparate de radio,si nu la pick-up-uri,unde se voia cat de cat un spectru mai larg al frecventelor redate.

Link spre comentariu

Am si eu un aparat Gloria cumparat prin 1976 si de care sint foarte multumit in sensul ca merge bine, cu etajul final cu tranzistori cu germaniu,singura problema a fost la potentiometrul de volum pe care l-am schimbat de vreo doua ori.Hiriia si cu toate ca l-am dat cu motorina de mai multe ori pina la urma a raposat.Cit despre aparatele de radio Gloria facute la Tehnoton Iasi vreau sa spun ca nu se compara nici pe departe cu cele fabricate la Electronica Bucuresti.Claviatura era varza,se rupea sau stirbea piesa de plastic care bloca butonul apasat de la claviatura,daca desfaceai aparatul sa vezi de ce nu merge se rupea cite un fir si te dadeai de ceasul mortii pina gaseai de unde s-a rupt,de fapt toate aparatele facute la Tehnoton erau de rahat,indiferent ca era vorba de aparate de radio,televizoare,radiocasetofoane.La Electronica si de Electromures se facea ceva mai multa calitate.Ce sa mai vorbim de Electroarges care facea "faimoasele" pikup-uri la care i-ti era jena sa te uiti, daramite sa le cumperi.Parca erau facute de oameni beti de la la vreo anexa a unei cooperative mestesugaresti de pe linga vreun CAP unde de regula se faceau palmare,lavete de sters pe miini,si maturi de sorg.Cred ca problema calitatii a fost cea care a facut sa "apuna" electronica romaneasca. Se faceau de toate si oriunde.Daca la inceput s-a pus cit de cit accent pe calitate pe parcurs sau lasat haturile moi, fara ca cei care erau responsabili cu calitatea sa se gindeasca ca trecind cu vederea un produs de prost calitatativ pina la urma o sa aiba de pierdut tot ei producatorii.Inca un alt aspect:nu s-a incercat sa se faca ceva nou, ceva care sa intereseze cumparatorul.Tot aceleasi lucruri vechi si de calitate din ce in ce mai proasta.Ca si cu Daciile.Prima Dacie 1300(era ceva deosebit fata de Dacia 1100) am vazut-o in 1969 la Expozitia Realizarilor Economiei Nationale, prescurtat,EREN "69.Pe atunci eram elev de liceu clasa X-a.Stiu ca am ramas cu gura cascata,mut de uimire.Am povestit tuturor cunoscutilor si prietenilor mei ce am vazut la expozitie.Eheee.....pe atunci erau alte vremuri,griji putine,viata frumoasa.Dupa,a fost ce a fost.Timpul a adeverit ca nu sintem in stare sa facem ceva nou, ceva competitiv si mai bun calitativ.Vorba ceea "aceeasi Marie dar cu alta palarie"

Link spre comentariu

90-98% din aparatele produse au aceeasi schema de baza, variatiunile sunt din rau in mai rau!(reduceri de costuri)Comparati schemele la: Royal,Club,Samba,Inter,Moldova,Bucium sau Pacific si Olimpic

Link spre comentariu

Normal ca fiecare si-a format o opinie personala,fiecare in functie de cat ghinion a avut,sau cat de priceput a fost,a avut aparatul pe care s-a priceput sa-l cumpere si sa-l intretina...as intreba doar atata...cel mai bun bucatar din lume,daca e pus sa faca o ciorba cu carne si legume stricate,in mod sigur nu va reusi mare lucru...si atunci spunem pe buna dreptate,e prost bucatarul,habar n-are sa gateasca,mancarea lui e de rahat.

Asta a patit si Tehnotonul,intreprinderile de componente electronice din Bucuresti erau sub presiunea directivelor de partid de a face economie in productie,si era nevoit sa lucreze cu toate gunoaiele trimise in productie...claviaturile nu erau facute la Iasi,potentiometrele nu erau facute la Iasi,condensatorii nu erau fabricati la Iasi,dar se adunau in ceea ce se chema radio Gloria,fabricat la Iasi.Cei care nu stiu despre ce e vorba,vorbesc aiurea,dar vorbesc.Si cum sistemul GIGO era functional si atunci,se cheama ca gunoi introduci,gunoi obtii. 

Link spre comentariu

[...]In privinta US,ce sa zic,dupa 89 a scazut substantial interesul,cel putin eu mai intru doar cand fac reglaje la un aparat sau cand il testez,altfel,nu prea ascult nimic in aceasta banda,deci pt mine nu era mare pierdere lipsa gamei de US.Si daca e sa ne referim la deja "celebra gajaiala"... Nova nu avea cum sa gajaie,finalul cu TBA 810 nu era chiar rau(final de 5W folosit la max 2-3W),si nici nu se punea problema de finali desperecheati,sau curent de mers in gol ca la cele cu tranzistoare...cred ca pt a rezolva eterna problema care te-a urmarit in timp la mai toate aparatele,ar trebui sa incercam sa definim acest fenomen,si dupa aia sa vedem ce e de facut ca sa scapam de el :rade:

Cand am vrut sa iau acel Gloria Nova in 98 as fi vrut si unde scurte. Eram in inrait ascultator al BBC si Europei Libere, posturile locale din zona mea netransmitand prea multe emisiuni de la acestea. Chinezaria cu unde scurte pe care mi-am luat-o atunci, am folosit-o si pe unde scurte pana prin 2005 cand s-au desfiintat aceste posturi.Referitor la celebra gajaiala, prefer sa va spun cateva pareri aici decat sa deschid un nou topic. Cred ca daca m-a obsedat asa tare aceasta poveste s-ar putea sa am in mine ceva samanta de audiofil.Majoritatea portabilelor romensti, dar mai ales cele de Tehnoton aveau aceasta gajaiala. Ea era dupa parerea mea de 2 feluri:1. Distorsiuni provocate de electronica (vorbesc numai functie de ceea ce aud, fara instrumente cu care dealtfel nici n-as sti sa umblu), adica distorsionarea intregului spectru sonor cu accente evidente catre acustica joasa si medie (basii si mediile, basii mai ales la Gloria), chiar la volul foarte mic. Montarea unui difuzor mai suparat si mai sensibil la Gloria mea a scos in exidenta distorsiuni si mai mari, mai ales in zona inaltelor (difuzorul eliptic le mai masca). Acelasi lucru l-am observat si la portabile mai mici gen Alfa unde montarea unui difuzor de firma a inrautatit si mai tare auditia.2. Distorsiuni provocate de difuzoarele proaste. Nu vorbesc aici de Gloria, insa de cand ceasca daduse ordin sa nu se mai importe nimic, se foloseau numai difuzoare autohtone de o calitate incredibil de scazuta. Am procurat din targ de-a lungul anilor difuzoare romanesti rotunde mici pentru portabilele mele din care nici unul nu mergea ca lumea. Am mai reusit sa le ameliorez auditia introducandu-le cantitati mici de vata intre cadru si membrana.Acum va voi da o lista cu exemple de aparate romanesti ce prezentau aceasta problema:-Cu distorsiuni de la electronica: Gloria;-Cu distorsiuni de la electronica dar si de la difuzor: marea majoritate a portabilelor mici: Electronica acela in toc de piele cu comutatorul in fata, Alfa, Top, Omega, Cora;-Cu distorsiuni de la difuzor: Solo 200, 500, Song;Nu stiu, daca este o coincidenta, insa am observat ca gajaiala electronica aparea mai ales la montajul final cu tranzistori complementari (problema imperecherii). Mai mult, pentru micile aparate cu cuplul EFT 323-373 aparea si problema ambalarii termice dure a lui 373. Pe timpul lui ceasca bateriile nu erau asa grozave avand curentul de scurtcircuit mic astfel ca problema rareori aparea. Dupa 1990, punand niste baterii tari alcaline la un Zefir, in afara de distrugerea finalilor putin a lipsit sa ia foc, noroc ca l-am vazut.Asa se explica procurarea pe sub mana a aparatelor rusesti, care, desi erau mai fasaite de la tranzistorii primitivi cu germaniu, aveau o auditie mai fidela si de la electronica si de la difuzoare.Problema aceasta s-a rezolvat dupa 1991 prin patrunderea chinezariilor pe piata, care desi erau mai neglijent facute, difuzoarele si circuitele integrate de firma au redat fidelitatea auditiei.Cu toate aceste belele, pentru mine aparatele romanesti raman o amintire placuta iar corectarea acestor defecte ale lor, avand si indicatiile dvs., va fi o provocare frumoasa.Aparatele romanesti sunt pentru mine o dovada vie ca pe o anumita treapta a evolutiei, am fost si noi in stare sa facem ceva. Faptul ca ne-au scos chinezariile din competitie este un lucru regretabil, insa sa nu uitam ca si altora mult mai destepti li s-a intamplat acelasi lucru.
Link spre comentariu
:ras: Interesanta analiza asupra aparatelor de radio romanesti, mai ales ca "vorbesc numai functie de ceea ce aud, fara instrumente cu care dealtfel nici n-as sti sa umblu" Si partea cu "Mai mult, pentru micile aparate cu cuplul EFT 323-373 aparea si problema ambalarii termice dure a lui 373" e la obiect...asa e!Mi-am permis sa va citez.Zau daca stiam!Multumim
Link spre comentariu

Nu vreau sa contrazic pe nimeni, dar cred ca se exagereaza cu privire la calitatea "extrem de slaba" aproduselor "Tehnoton" si a celor autohtone in general. Bunica-mea a avut un "Cosmos" care a functionat ani de zile intr-un mediu total nepotrivit (in bucatarie), zi de zi, de multe ori uita de el functionand si noaptea. Nu s-a defectat niciodata si se auzea foarte frumos daca nu-l dadeai la maxim. A fost inlocuit din motive de uzura morala. Soacra-mea are un "Milcov" care functioneaza de 30 de ani fara defect. Si acesta se aude ok, fara gajait si distorsiuni. Cand eram elev mi-am cumparat un "Top", apoi un "Cosmos" la care ascultam - de distractie - emisiunile de intoxicare de la "Europa Libera", in conditii de receptie destul de bune. Singura imbunatatire facuta: i s-a montat un trimer cu aer pt acord fin. In '90 mi-am luat un "Golf" cu BD-uri in final. Avea o calitate DEOSEBITA a sunetului, fapt care m-a determinat sa-i cumpar o boxa (avea mufa de dif exterior). Ascultam non-stop "Fan Radio", era la mare moda pe atunci (ce vremuri ... :cry: ) si se auzea superb! Pacat ca nu-l mai am, l-am imprumutat cuiva si dus a fost!La toate aceste aparate nu am schimbat nici macar un condensator, vreodata!Poate am avut noroc cum spune @Doru3160 nu stiu, dar impresia mea vizavi de aparatele "Tehnoton" nu este una neplacuta.Despre "Electronica" nu mai are sens sa comentez:Darclee -ul meu functioneaza zi de zi pe FM. E adevarat ca l-am refacut total, (doar in circuitele de intrare si oscilator local AM mai sunt piesele originale) dar asta pentru ca am avut ambitia sa fie totul nou, el functiona oricum.Gloria 1 pe germaniu functioneaza impecabil si o folosesc cand am chef de receptii pe unde scurte. Nu am difuzor la ea, ascult pe casti.

Link spre comentariu

Cand am vrut sa iau acel Gloria Nova in 98 as fi vrut si unde scurte. Eram in inrait ascultator al BBC si Europei Libere, posturile locale din zona mea netransmitand prea multe emisiuni de la acestea. Chinezaria cu unde scurte pe care mi-am luat-o atunci, am folosit-o si pe unde scurte pana prin 2005 cand s-au desfiintat aceste posturi.Referitor la celebra gajaiala, prefer sa va spun cateva pareri aici decat sa deschid un nou topic. Cred ca daca m-a obsedat asa tare aceasta poveste s-ar putea sa am in mine ceva samanta de audiofil.Majoritatea portabilelor romensti, dar mai ales cele de Tehnoton aveau aceasta gajaiala. Ea era dupa parerea mea de 2 feluri:1. Distorsiuni provocate de electronica (vorbesc numai functie de ceea ce aud, fara instrumente cu care dealtfel nici n-as sti sa umblu), adica distorsionarea intregului spectru sonor cu accente evidente catre acustica joasa si medie (basii si mediile, basii mai ales la Gloria), chiar la volul foarte mic. Montarea unui difuzor mai suparat si mai sensibil la Gloria mea a scos in exidenta distorsiuni si mai mari, mai ales in zona inaltelor (difuzorul eliptic le mai masca). Acelasi lucru l-am observat si la portabile mai mici gen Alfa unde montarea unui difuzor de firma a inrautatit si mai tare auditia.2. Distorsiuni provocate de difuzoarele proaste. Nu vorbesc aici de Gloria, insa de cand ceasca daduse ordin sa nu se mai importe nimic, se foloseau numai difuzoare autohtone de o calitate incredibil de scazuta. Am procurat din targ de-a lungul anilor difuzoare romanesti rotunde mici pentru portabilele mele din care nici unul nu mergea ca lumea. Am mai reusit sa le ameliorez auditia introducandu-le cantitati mici de vata intre cadru si membrana.Acum va voi da o lista cu exemple de aparate romanesti ce prezentau aceasta problema:-Cu distorsiuni de la electronica: Gloria;-Cu distorsiuni de la electronica dar si de la difuzor: marea majoritate a portabilelor mici: Electronica acela in toc de piele cu comutatorul in fata, Alfa, Top, Omega, Cora;-Cu distorsiuni de la difuzor: Solo 200, 500, Song;Nu stiu, daca este o coincidenta, insa am observat ca gajaiala electronica aparea mai ales la montajul final cu tranzistori complementari (problema imperecherii). .

Posibil sa inteleg anumite lucruri,dar unele ma cam depasesc...in primul rand,cred ca s-a mai facut referire la acest aspect,cand facem o comparatie intre doua sau mai multe aparate,ar fi normal ca ele sa apartina aceleiasi clase,cu alte cuvinte sa nu compar mere cu pere,sau Gloria cu Alfa sau "fasaitele rusesti".Dar,daca ne referim la diferente intre Selena B211 sa zicem,si Gloria,atunci suntem pe aproape,si putem continua comparatia.(difuzoare comparabile ca marime,putere aprox aceeasi pe iesire,reglaj de ton joase-inalte la ambele,volum caseta comparabil,chiar daca nu egal...asta in ce priveste etajul final de audiofrecventa)Cat despre distorsiunile provocate de electronica,constatate la ureche...urechea e cel mai lesne de pacalit dintre organele de simt,mult mai usor decat ochiul,de asta in verificare si diagnosticare e bine sa se foloseasca osciloscopul,e singura modalitate de a putea afla daca semnalul e deformat din cauza amplificatorului sau alte n cauze.Stiu ca pt unii pare putin deplasat sa folosesti osciloscopul pt a verifica un amplificator de 0,5-1W,dar daca vrei sa fii mai catolic decat papa se poate face si asta.Difuzoarele miniatura,de acord,au avut inconvenientele lor de calitate,dar cele eliptice,incepand cu cele de 6W/4ohmi,folosite la Traviata si mai tarziu la boxele de Maestro Stereo,si mergand pana la cele de 3W/4 sau 8 ohmi,de la Gloria,Pacific,etc,nu am sesizat sa aiba prea mari deficiente in redarea normala a sunetului...cand spun normala,binenteles ca nu fac aluzie la HI-FI,ci doar la o auditie normala la un aparat care prin definitie nu poate reda mai mult de domeniul 80Hz-10Khz...Din experienta proprie,chiar daca admit sa nu le fi vazut pe toate,nu am intalnit difuzoare din aceasta categorie care sa aiba deficiente in redare(vorbim evident de difuzoare care n-au fost forjate la putere maxima si chiar peste,timp indelungat,deci de difuzoare exploatate in regim normal,pt ca altfel iar gasim difuzoare gajaite din nu stiu de cauze)Cu imperecherea finalilor iar e poveste,eu cel putin am mari indoieli ca in fabrica se foloseau tranzistori strict imperecheati,erau anumite clase de amplificare,notate cu diverse culori,fiecare culoare reprezentand un anumit domeniu de valori al factorului de amplificare,dar in cadrul unei singure culori,diferentele erau destul de mari intre diferiti tranzistori,si nu era chiar sesizabila aceasta diferenta(cel putin nu la ureche).Mult mai dificil a fost la cei cu siliciu,astia nu mai aveau nici un marcaj,si era o aventura sa gasesti intr-o cutie de 100 bc o pereche sau doua identice... :rade: Cel putin la 2N3055 din 2 cutii nu am reusit sa gasesc 8 bc identici...doar apropiati ca valoare a factorului de amplificare,si imi inchipui ca in banda la plantare,nu mai statea nimeni sa imperecheze finalii,de asta era si diferenta de la un exemplar la altul,din cauza dispersiei valorilor componentelor,dar chiar si asa,acum ca a fost vorba de Gloria,am bagat in priza toate cele 8 bc pe care le detin(mai am cateva in dublu exemplar)si sincer,n-am observat nici o gajaiala,mai ales cu volumul pana la 50% si corectiile de ton la maxim pe joase si inalte...la volum mai mare de 50% spre maxim e deja alta poveste,dar nu stiu cine are de ascultat la maxim un aparat de ambient :rade: Inclin sa cred ca totusi acea gajaiala (daca exista) sa fie si din cauza asteptarilor prea mari de la un astfel de amplificator,sau,de ce nu,datorita unor interventii nefericite in acel amplificator a unor depanatori care n-au avut de ales dintr-o cutie doar un tranzistor care ar fi trebuit,ci au gasit un echivalent aruncat prin sertar,si l-au montat in speranta ca va mai lucra o vreme,fara sa mai optimizeze regimul de mers al etajului final.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări