Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Numaratoare electronica (pt nr de km.. masina)

RealAlex

Postări Recomandate

• 3 luni mai târziu...
  • Răspunsuri 3
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• RealAlex

1

• sifor

1

• MirceaM

1

Top autori în acest subiect

Vizitator pcristi

realalex, si eu sunt incepator in ale pic-urilor si la fel ca tine ma intereseaza chestia asta cu contorizarea km si nu numai.

uite un link interesant : http://www.esatclear.ie/~grabe/PICfuelRate/PICmpg.html

eu m-as apuca de construit chestia aia, n-am gasit insa pic16c84. rog cu aceasta ocazie pe mai experimentatii electronisti sa-mi spuna daca nu cumva poate fi folosit picf84.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

RealAlex, un lucru important este senzorul de viteza care sa asigure cel putin 2000 impulsuri pe Km. Ar fi variantele:

- de a monta, pe o planetara, un magnetel care trece prin fata unei bobine care, la randul ei, face parte dintr-un montaj.

- senzor de viteza montat pe bordul clasic. Eu am folosit aceasta posibilitate si am descris, aici pe forum.

- senzor de viteza montat pe cutia de viteze, chiar in locul cablului de kilometraj (care se elimina complet). Urmand acest link se vede poza unui asemenea senzor.

http://www.hi-end.ro/discutii/viewtopic ... highlight=

Cred ca varianta a treia este aplicata si la Solenza si Logan (care nu au cablu de kilometraj).

Deci se merge catre bord doar cu firul de semnal care vine de la senzor. Acolo, in locul vitezometrului (care se inlatura) se pune/adapteaza (mecanic si electronic) mecanism de turometru (!) si, desigur, un sistem cu controller si LCD care va arata nr. de kilometri, total si partial, cu posibilitate de resetare a celui partial.

Dar, daca se rezolva treaba asta referitoare la nr de kilometri, mai este foarte putin pana la a realiza un computer de bord "minimal", anume mai este doar rezolvarea "senzorului de fuel consumat".