Vizitator mya Postat Noiembrie 27, 2009 Partajează Postat Noiembrie 27, 2009 M-am apucat sa proiectez si eu un CNC. Pina acum am facut axa Z. Poate ma ajutati cu niste sfaturi, ca nu prea le am cu mecanica.... O sa revin cu niste intrebari. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 27, 2009 Partajează Postat Noiembrie 27, 2009 Lagarele demontabile ale oricaror tipuri de ghidaje se prevad intotdeauna - in afara de suruburile de prindere cu stifturi de pozitionare pereche dispuse antisimetric. Stifturile si gaurile de stift fiind ajustate, elimina posibilitatea rotirii arbitrare a pieselor componente. Pozitionarea antisimetrica a celor 2 stifturi se face pentru a nu fi posibila montarea decat intr-o singura pozitie a celor doua parti componente. Dupa cum se vede nici-unul dintre lagarele tale de ghidare nu este asigurat prin stiftuire.De asemenea nu prea inteleg bine daca ceea ce se vede la tine este un motor liniar (hidraulic) sau unul rotativ (de actionare) Oricum ai fi putut sa-ti incepi postarile prin a explica mai bine care este scopul si logica de functionare a CNC-ului tau. Link spre comentariu
Vizitator mya Postat Noiembrie 27, 2009 Partajează Postat Noiembrie 27, 2009 Nu am cunostinte de mecanica si nu prea inteleg termenii astia specifici ... :cry: Lagar numesti carcasa aia in care stau rulmentii ? Nustiu cum s-ar putea misca aia, ca e prinsa in 4 suruburi ... Motorul ala este un motor de freza (banuiesc ca rotativ), care ar putea fi asta de aici : http://www.hi-end.ro/fme800-p-2506.html Pai... vreau sa fac un CNC clasic cu 3 axe, pentru frezare, gaurire, taiere, etc. .... in genul asta : Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 27, 2009 Partajează Postat Noiembrie 27, 2009 Cred ca ti-ai propus un obiectiv mult prea ambitios pentru lipsa ta de cunostinte in domeniul proiectarii mecanice.[attachment=0]Ex.png[/attachment]Un lagar de ghidare este ceea ce am marcat eu in imaginea ta. Ai 4 asemenea lagare. Daca pe masina (CNC) ai sa le prinzi doar in cate 4 suruburi si fara asigurare cu stifturi, atunci la fiecare operatie executata ai sa ai o eroare totala diferita in functie de regimurile de lucru ale masinii si de sarcina, plus erori aleatorii in functie de pozitionarea in spatiu si de interactiunea masinii cu mediul. Atat coloanele cat si lagarele de ghidare se vor uza neuniform si functie de regimurile de lucru se vor distruge prin gripare datorita faptului ca in general axele lagarelor cilindrice ale ghidajelor nu vor fi paralele cu directia miscarii, pentru ca de fapt niciodata nu vor fi paralele cu axele coloanelor de ghidare. Oricat ai strange de puternic cele 4 suruburi de fixare ale unui lagar, jocurile radiale mari dintre suruburi si gaurile de trecere din talpile lagarelor (pe de o parte) si dintre suruburi si gaurile de trecere din placile de baza pe care acestea sunt fixate (pe de alta parte) vor permite mici rate de rotire relativa intre cele 2 componente (care se vor mari cu timpul). Pentru preluarea acestui grad de libertate in proiectarea mecanica se planteaza perechi de stifturi care intra in gauri bine ajustate (calibrate) si pastreaza fixa pozitia relativa a componentelor asamblate mecanic prin strangere cu suruburi, nituri, ori alte organe de asamblare.Ceea ce ai postat tu mai sus este o poza cu caracter de reclama si nicidecum un desen tehnic de asamblu, care are reguli foarte precise. Asa dupa cum spuneam mai sus este bine sa renunti inainte de a face cheltuieli materiale in directia executiei unei constructii tehnologice pe care nu o poti controla din lipsa de cunostinte. Sau, exista alternativa apelarii la un specialist. Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Noiembrie 27, 2009 Administratori Partajează Postat Noiembrie 27, 2009 ola_nicolas ocupate de strungul tau si nu te mai baga in seama unde nu stii despre ce e vorba. Ai insirat numai prostii in cele 2 posturi ale tale Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 27, 2009 Partajează Postat Noiembrie 27, 2009 ola_nicolas ocupate de strungul tau si nu te mai baga in seama unde nu stii despre ce e vorba. Ai insirat numai prostii in cele 2 posturi ale tale???!!! Cu tot respectul, care sunt acelea?! Am tot respectul pentru elforum, pentru toti sponsorii sai si pentru toti colegii forumisti. Atunci cand m-ai abordat (in doua randuri) pentru chestiuni de regulament (pe care le consider importante) ti-am trimis un MP - la care nu mi-ai raspuns nici acum - insa constat ca ai inceput tu insuti sa-l incalci, jignind prin lipsa de toleranta asupra unei pareri de natura tehnica si chiar combaterea ei fara argumente. Ai de gand sa te opresti aici, sau vei continua acest tip de hartuire ? Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Noiembrie 27, 2009 Administratori Partajează Postat Noiembrie 27, 2009 @mya daca iti place cum e facut ala de pe hi-end da-mi un PM si-ti trimit proiectul pentru el Link spre comentariu
Vizitator mya Postat Noiembrie 27, 2009 Partajează Postat Noiembrie 27, 2009 In nici un caz nu renunt. Nu sint expert in mecanica ca daca eram nu mai intram pe forum sa intreb, dar pot sa invat. Ok, din ce am gasit astazi pe net am inteles ca stifturile sint ca niste cuie sau suruburi cu care fixezi ceva pe un ax. Dar nu inteleg in cazul asta ce trebuie sa fac cu ele. Ce sa fixez ? Lagarul (care defapt e un rulment) pe ax ? Pai ala trebuie sa se miste pe axul ala. Nustiu ce sa zic ... poti sa-mi arati pe desen cum sa fac ? O alta chestie ... Vad ca se obisnuieste ca pe surubul trapez de 12x3 sa se puna la capete rulment 608, cu diametrul interior de 8. Pentru asta trebuie strunjit surubul la capete si indepartat filetul. Dar baza pe care e construit filetul acelui surub e de 7,84 - deci mai mica decit diametru interior al rulmentului. Si atunci cum se face ? ... ca doar n-o sa se lase un pic de filet ca sa ajunga la 8. Cum sa stea rulmentu pe filet ? ... Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Noiembrie 27, 2009 Administratori Partajează Postat Noiembrie 27, 2009 surubul are mai mult de 8mm acolo, nu 7 si ceva. Link spre comentariu
Vizitator mya Postat Noiembrie 28, 2009 Partajează Postat Noiembrie 28, 2009 Asa scrie in datasheet la tine pe site ... 7,84. Acu eu ce sa mai cred .... Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Noiembrie 28, 2009 Administratori Partajează Postat Noiembrie 28, 2009 aia e minim ce poate fi teoretic, practic are peste 8 cu ceva putin Link spre comentariu
Vizitator mya Postat Noiembrie 29, 2009 Partajează Postat Noiembrie 29, 2009 Pentru axa Y (50cm lungime), e destul de solida cu 2 arbori de ghidaj de 12mm diametru din otel OCL55X si un surub trapez de 12mm diametru din otel C15 (toate in paralel, evident) ?Dar pe X cu arbori de 20mm si surub de 12mm ? (lungimea fiind de 90cm) Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Noiembrie 29, 2009 Administratori Partajează Postat Noiembrie 29, 2009 suruburile sunt in regula dar eu recomand 25 si 16 pentru cele 2 axe Link spre comentariu
Vizitator mya Postat Noiembrie 29, 2009 Partajează Postat Noiembrie 29, 2009 arborii astia cum se prind la capete ? se poate da gaura in otel ? ... si facut filet pe interior ? Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Noiembrie 29, 2009 Administratori Partajează Postat Noiembrie 29, 2009 sigur, sunta caliti doar la suprafata Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum