Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Afisaj cu segmente

ohamoha

Postări Recomandate

As vrea sa folosesc un afisaj ca acesta:[attachment=0]ca04-41ewa.jpg[/attachment]El are 20 de pini. Banal ar fi sa iau un PIC cu suficienti pini. Ce posibilitati mai exista pentru controlul unui astfel de afisaj? As vrea sa nu folosesc atatia pini din PIC. Exista vreun controler?Multumesc (sunt incepator)

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 5
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• ohamoha

3

• Mikrosha

2

• sofian

1

Top autori în acest subiect

daca are 20pini este deja multiplexat si deci nu exista alta posibilitate sa folosesti mai putini pini din PIC ptr al comandail poti comanda cu mai putini pin din pic daca folosesti integrate adaugate ptr comanda luide exemplu poti folosi 2 registri serie/paralel de 8bit si 3 pini din PIC

Link spre comentariu

Ca principiu se poate comanda multiplexat. Folosind decodificator pentru segmente (ex. 4511) si demultiplexor pentru digiti (ex. 74LS138) se pot folosi 4+2=6 linii. Da un s?rci p? goag?l cu "multiplexed display" ca sa-ti faci o idee cum se comanda. Nu vad clar ce tip este, spune-mi ca sa-ti pot da detalii.LE: Da, scuze Sofian, am citit postul tau dupa ce-am postat; cu registrii de deplasare e si mai bine! :d

Link spre comentariu