Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

o mica idee un sfat


Myhayxx

Postări Recomandate

mi-am montat pe masina alarma cu pornire motor din telecomanda...dar e foarte greu sa o pornesc cand nu gasesc parcare aproape de casa....vreau sa realizez pornirea cu ajutorul telefonului mobil, apeland un alt mobil care sa fie situat undeva in masina...acesta nu trebuie decat sa actioneze un contact fie el cat de simplu... am incercat sa pun doua lamele la motorasul de vibratii din telefon dar nu are suficienta forta sa actioneze asupra lor... are cineva vreo idee sau stie de unde sa iau curent de cel putin 3v atunci cand telefonul este apelat??

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 20
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Myhayxx

    10

  • Mikrosha

    6

  • adicontakt

    3

  • Stefan

    1

Top autori în acest subiect

Pai daca ar fi sa ne limitam la motorasul de vibrator, atunci poti face asa:

Posted Image

Ca tranzistor se poate pune orice NPN de mica putere joasa frecventa. Aici functioneaza ca un comutator; atunci cand primeste un curent prin baza, intra in saturatie, "inchide contactul" colector-emitor, si actioneaza releul.

Pinul de IN s-ar lega la firul de + de la motorasul de telefon. +V se leaga la +12V ai masinii. D2 este un LED care se alimenteaza prin R2 si se aprinde cand primeste comanda, dar se poate renunta la el. Tot montajul trebuie sa aiba masa comuna atat cu masa masinii cat si a telefonului. De la releu poti lega ce vrei tu.

Totusi, de unde sti cat trebuie sa ti demarorul? Si daca greseste cineva numarul si suna-n disperare, nu poate sa-l strice? In fond nu-i cam riscant ce vrei tu sa faci? :nas:

Alta metoda ar fi prin coduri DTMF, dar este destul de complicat. Adica suni la telefonul din masina, asta raspunde automat, si un montaj separat interpreteaza ce cod DTMF a fost format. De exemplu, apesi 1, dezarmeaza alarma. Apesi 2, tine demarorul pana ridici degetul de pe 2. etc.

Link spre comentariu

banuiesc ca vrea ca prin acest contact sa se lege in continuuare la alarma originala care da impulsul de pornire (fiind una de fabrica ar trebuie sa functioneze normal cu demarorul cuplat cum trebui etc)a doua problema cu numerele de telefon se rezolva usor , se face un grup de utilizatori cu un singur numar . sunt telefonae la care se seteaza pinul2 si nu se primesc apeluri decat de pe acest numar

Link spre comentariu

Totusi, de unde sti cat trebuie sa ti demarorul? Si daca greseste cineva numarul si suna-n disperare, nu poate sa-l strice? In fond nu-i cam riscant ce vrei tu sa faci? :nas:Alta metoda ar fi prin coduri DTMF, dar este destul de complicat. Adica suni la telefonul din masina, asta raspunde automat, si un montaj separat interpreteaza ce cod DTMF a fost format. De exemplu, apesi 1, dezarmeaza alarma. Apesi 2, tine demarorul pana ridici degetul de pe 2. etc.pai eu am montata alarma care are pornirea din telecomanda si asta face toate treaba...eu m-am gandit la un intrerupator mic care nu trebuie decat sa actioneze un buton de la telecomanda de rezerva , iar in ce priveste apelarea gresita m-am gandit sa restrictionez toate apelurile inclusiv mesajele in afara de numarul meu

Link spre comentariu

am pus in practica schema respectiva...dar este o problema..la motorasul de la vibratii variaza tensiunea intre 0.4v si 1.33v si este insuficient ptr a cupla releul....releul este acum in loc de motoras exact asa se aude... se poate ridica in vreun fel tensiunea de la motoras?? ca tranzistor am folosit un BD 139,, nu stiti pot sa iau tensiune mai mare din alta parte decat de la motoras??

Link spre comentariu

Micsoreaza rezistenta din baza. In loc de 10K pune sa zicem 100ohmi. Ca justificare, nu tensiunea este de vina ci curentul. Beta minim pentru BD139 este 40, caz in care prin 10K inseamna 73uA, deci 3mA la colector. Prea putin pentru releu. La 100 ohmi o sa ai 7mA in baza, si tranzistorul va fi saturat. (Celalalt terminal al releului l-ai legat la 12V, da?)

.releul este acum in loc de motoras exact asa se aude

Adica sa-nteleg ca releul bazaie? (ii vin impulsuri?)
Link spre comentariu

da releul bazaie..am incercat si fara rezistenta la fel doar ca bazaie un pic mai tare...si am mai incercat si cu un tranzistor mai mic si tot n-am reusit. da celalalt capat al releului l-am legat la 12v iar masa am pus-o comuna

Link spre comentariu

Hm interesant. Ia incearca sa-i pui un condensator mare (>1000uF) in paralel cu releul, vezi daca mai bazaie. Altfel, incearca cu condensatorul (eventual mai mic, 10uF) intre baza tranzistorului si GND. Tranzistoarele mici au avantajul ca de obicei au beta mai mare.

Link spre comentariu

Hm interesant. Ia incearca sa-i pui un condensator mare (>1000uF) in paralel cu releul, vezi daca mai bazaie. Altfel, incearca cu condensatorul (eventual mai mic, 10uF) intre baza tranzistorului si GND. Tranzistoarele mici au avantajul ca de obicei au beta mai mare.

imi zici te rog mai detaliat ce fel de condensator trebuie sa pun?( ca eu sunt incepator cu astea ) il pun exact unde am pus si dioda? ca eu am incercat sa pun un condensator de 1200 uF si 10v si am ars un tranzistor..si am incercat si cu altul si tot n-am reusit cred ca o sa reusesc am pus o dioda un pic mai mare si acum face contact pentru telecomanda masinii dar tot asa intrerupt bazaie...maine ma duc sa cumpar piese si mai incerc
Link spre comentariu

IN paralel cu bobina releului. Vezi ca condensatorii de capacitati mari sunt polarizati, adica au pe ei marcati + si -. Ii pui cu + la +12V si - la colectorul tranzistorului. Nu stiu cum ai ars tranzistorul. Nu mai face teste fara rezistenta in baza, curentul ar putea fi prea mare si poate sa arda tranzistorul sau driverul de vibrator. Ca dioda foloseste 1N4001, 4002....4007. Adica nu alea mici in sticla gen 1N4148 care se strapung mai usor. Cealalta idee de care ziceam ar fi cu un condensator in baza. Sa zicem 1-5uF. Asta se leaga cu + la baza si - la GND. Daca tot nu merge, ma gandesc ca poate la motorasul de vibrator se dau impulsuri simetrice(???). Ca sa verificam chestia asta, ia un voltmetru (banuiesc ca ai, din moment ce mi-ai zis niste tensiuni), legi negru la minus. La firul rosu pui o dioda. Atingi cu celalalt pin al diodei comanda motorasului de vibrator.Faci incercarea de 2 ori:1. Cu "dunga", adica "catodul" diodei spre testerul multimetrului2. Cu "dunga", adica "catodul" diodei spre comanda motorasului de vibrator.Imi zici ce tensiuni iti arata in cele 2 cazuri.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări